Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Ihan miten vain, kyllähän sinäkin jo olet myöntänyt vaikka mitä omasta hypekäyttäytymisestäsi, joten siellähän se sinun omissa viesteissäsi se perustelukin on. Tuskin se sinullekkaan yllätys on että se joitain ihmisiä voipi silittää vastakarvaan.
Jos tarkoitat näitä juttuja:

Minä elän omassa todellisuudessani, jossa pidän Remedylippua korkealla ja pyrin imemään näiden tuotoksista kaiken positiivisen, sillä tiedän kuitenkin rakastavani studion pelejä. Jos joku paikkaansa ymmärtämätön nainen haukkuu pelin pystyyn runkkaavalta karhulta kuulostavan auton takia, niin pyrin tietystikin kaikin keinoin osoittamaan tämän olevan väärässä. Joku muu taas saa kernaasti osoittaa arvostelijan olevan oikeassa vaikkapa esittämällä kuvanauhaa runkulla kykkivästä mesikämmenestä, mutta aivan turhaa kritisoida minun tekevän väärin, kun olen sitä mieltä mitä olen.​
Niin ehkäpä ymmärränkin tuon. Kaikkia ei voi miellyttää, ilmeisesti tänään ei tullut miellytettyä ketään.

Muissa ketjuissa ei teidän kanssa sellaista ole, ja siellä tuleekin ihan järkisettiä.. en sitten tiedä mikä hypestä tekee sellaista, liekkö uuden pelin odotuksen tuskaa?
Muissa ketjuissa tulee virittäydyttyä ihan eri tavalla aiheeseen; olen kiireestä kantapäähän fiilispelaaja, ja omaa kokemustani parantaa ihan oikeasti tuollainen lapsellinen hypettäminen. Mutta kyllähän se aina vähän hölmöltä näyttää minustakin, kun jälkeenpäin asiaa tarkastelen.

Suoraan sanottuna vedätte hypetykset taivaallisiin lukemiin ja kaikki muut pelit on paskaa. Sitten koitatte vedetsilmissä "käännyttää" muita joko ostamaan peliä tai boikotoimaan sitä. Hauskimpana esimerkkinä Joohanhin MW2 keskustelut. Ulkopuolisen lukiessa noita teidän viestejänne, vaikuttavat ne 5 vuotiaan kirjoittamilta oli ne sitten huumorilla kirjoitettu tai ei. Yleensä juuri teidän viestinne ovat myös suistaneet keskustelut aivan pöpelikköön.
Tämä on suoraan sanottuna puhdasta paskapuhetta. Voisin teilata kaikki pointtisi melko suoraan juurikin noilla stammynkin argumenteilla, mutta mikä antaa sinulle oikeuden perseilyyn?
Johny sanoi:
Eikun nämä HYPE ketjut ovat nykyään pelleilyä ja vittuilua varten, ainakin jos erästä henkilöä uskoo. Joohanhilla tuntuu olevan joka kuukausi uusipeli hypetyksessä joten eiköhän tämäkin threadi kohta hiljene.
Varmasti aiheutan edelleen hirveitä traumoja, mutta tässä mennäänkin sitten jo ihan oikeasti henkilökohtaisuuksiin.

On kyllä hyvin mielenkintoista, että itse olen täällä joutunut ristituleen, vaikka en ole ketään vastaan hyökännyt. Stammy otti jo tämän aikasemmin esille (omalta kohdaltaan tietysti); siinä missä minä olen puhunut vain ja ainoastaan aiheesta enemmän tai vähemmän ärsyttävävästi, olen saanut pääosin vastaukseksi juurikin näitä "lol miten voit selittää tollasta" -viestejä ynnä muuta hauskaa. En väitä, että viestittelyni olisi tänään ollut korrektia, se on jopa rehellisesti sanottuna kokenut jonkinasteista regressiota, mutta tämä asetelma on silti väärin.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Omalta osaltani voin sanoa, että kyllä teidän kaltaisten fanittajien hehkuttelua on johonkin pisteeseen asti ihan viihdyttävää seurata.
Mukavaa kuulla, että jaksat seurailla. Ihan yleisesti täytyy kuitenkin muistaa, että tällaista fanihommaa tehdään aika pitkälti muille samanmoisille, joskaan en halua mitään "te vs. me" venyttelyä. Tässä kuitenkin pätee se, että jos ylipäätään haluaa olla hiemankin värikäs ja tehdä sellaista, josta tykkää, niin kaikkia ei voi tällöin miellyttää. Ylioptimistista olisi ajatella, että samalla kertaa voi täydellisesti miellyttää fanihöpöä tai sitten sitä kuivaa höpöä haluavia.

That said, tietenkään tarkoitus ei ole kirjoittaa pelkällä nichee-poppoolle, enkä kannusta ketään ingnore-listailemaan. Viestejä kirjoitellaan monenlaisia aina tilanteesta ja mielialasta riippuen.

Mutta kun tarpeeksi kovasti huiskii, läiskähtää välillä yli - niin kuin tänään kävi.
Kyllä tässä pätee mielestäni sama kuin provokatiivisessa kirjoittelussakin. Yliläiskyttämiseen tarvitsee useimmiten kaksi osapuolta, sillä yksin ei näillä ripuliranteillä moinen onnistu. Tässä tapauksessa monet tuntuivat pillastuvan arvostelukritiikistä, jolloin homma paisui yli tarkoitetun. Jossittelu on turhaa, mutta AW-ketjussakaan ei olisi tapahtunut mitään ihmeellistä, jos porukat olisivat ohittaneet fanipoikien hassun meuhkaamisen olankohautuksella. En työnnä vastuuta kokonaan pois, mutta jaan sitä.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Alan Wake-triidistä:
Toisaalta olen hieman huvittunut ja vahingoniloinen (sori Suomi) kun näin kauan kehityksessä ollut ja valtavan hypen saattelema peli ei aivan lunastakaan paikkaansa. =D
Erittäin tyhmä heitto ottaen huomioon, että:
1. peli on suomalainen
2. jatko-osan mahdollisuus riippuu pelin menestyksestä
3. peli on saanut loppujen lopuksi hyvät arvostelut

Idioottimaisin postaus mitä olen tällä foorumilla nähnyt.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Alan Wake-triidistä:

Erittäin tyhmä heitto ottaen huomioon, että:
1. peli on suomalainen
2. jatko-osan mahdollisuus riippuu pelin menestyksestä
3. peli on saanut loppujen lopuksi hyvät arvostelut

Idioottimaisin postaus mitä olen tällä foorumilla nähnyt.

Sinun mielestäsi se voi olla "erittäin tyhmä heitto" tai "idioottimaisin postaus", MUTTA se voi olla samalla myös jonkun henkilön rehellinen mielipide! Kannattaa ehkä totutella siihen, etteivät kaikki ole samaa mieltä, tai että jotkut sanovat asiansa tuolla tavalla suoraan sen suuremmin kiertelemättä.

Muutenkin kun puhutaan suuresti hypetetystä pelistä, joka on ollut kehityksessä kauan ja sen takia sitä kohtaan on muodostuneet suuret odotukset, niin on olemassa normaalia suurempi mahdollisuus, että peli onkin "vain ihan ok ja hyvä peli", eikä se mestariteos, mitä moni odottaa. Näin saattaa käydä nyt Alan Waken kohdalla ja niin voi käydä myös vaikka tulevaisuudessa Gran Turismo 5:n kohdallakin.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Sinun mielestäsi se voi olla "erittäin tyhmä heitto" tai "idioottimaisin postaus", MUTTA se voi olla samalla myös jonkun henkilön rehellinen mielipide! Kannattaa ehkä totutella siihen, etteivät kaikki ole samaa mieltä, tai että jotkut sanovat asiansa tuolla tavalla suoraan sen suuremmin kiertelemättä.

Mutta etköhän sinäkin Kovalchuk voi myöntää, että vahingonilo ja sillä lällättäminen foorumilla tällaisessa asiassa on tuomittavaa?
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Mutta etköhän sinäkin Kovalchuk voi myöntää, että vahingonilo ja sillä lällättäminen foorumilla tällaisessa asiassa on tuomittavaa?

Eihän se hyvien keskustelutapojen mukaista ole, eikä se edistä juurikaan keskustelua. Tässä täytyy myös muistaa se, että tämä "vahingonilo ja lällättely" toimii sitten varmaan molempiin suuntiin? Tarkoitan siis esim. niitä PS3:a koskevia uutisia, joissa melko usein käy tiettyjä tunnettuja Xbox-faneja "lällättelemässä vahingoniloisesti sanan säilää taitavasti heiluttaen". Asiasisällöltään nimittäin tuo aikaisemmin siteerattu "vahingoniloinen lällättelyviesti" nimittäin on täysin samaa tasoa, ainoa ero vain on, ettei tuossa sitä vahingoniloa ja piikittelyä ole työnnetty sinne rivien väliin "korean" ulkokuoren sekaan, vaan siinä on sanottu asia suoraan.

Muutenkin tällaisista asioista suoraan puhuminen on mielestäni parempi ratkaisu, kuin "koreaan" ulkokuoreen sisällytetty vihjailu, koska vihjailun voi aina ymmärtää väärin, jolloin päädytään näihin henkilökohtaisuuksiin yms turhiin vääntöihin asian vierestä, joita sitten selvitellään moderointiketjussa isolla köörillä. Ja mitä se on teiltä Xbox/Alan Wake-faneilta pois, jos joku ei pelistä pidäkään ja toteaa sen foorumilla? Onko väki tosiaan niin herkkänahkaista, ettei kestä toisten kritisoivan sitä omaa suosikkipeliä?

PS: Ja ketään syyllistämättä/haukkumatta/loukkaamatta joudun kyllä valitettavasti yhtymään tuohon väitteeseen, että tiettyjen henkilöiden takia keskustelu päätyy välillä sivu-urille. Jotenkin sitä vaan tuntuu käyvän niin, että kun keskustelu hyppää siitä itse pelistä johonkin muuhun asiaan, niin yleensä keskustelun sinne johdattaa tietty käyttäjäporukka. Itsekin toki välillä saatan tehdä niin, mutta eräät käyttäjät täällä ovat niin "sanavalmiita", että keskustelu tuntuu hyppäävän melkoisen usein sivuraiteille.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Eihän se hyvien keskustelutapojen mukaista ole, eikä se edistä juurikaan keskustelua. Tässä täytyy myös muistaa se, että tämä "vahingonilo ja lällättely" toimii sitten varmaan molempiin suuntiin? Tarkoitan siis esim. niitä PS3:a koskevia uutisia, joissa melko usein käy tiettyjä tunnettuja Xbox-faneja "lällättelemässä vahingoniloisesti sanan säilää taitavasti heiluttaen".

Ai fanipoikuus ja kinastelu on aina pakollista? Että kun kummatkin voi vittuilla toisilleen niin kaikki on okei? Ei se kinastelu ole mikään foorumin tarkoitusperä ja peruspilari hei! Tuota "vahingoniloa ja lällättelyä" ei pitäisi olla ollenkaan.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Kukaan ei ole puhunut fanittamisesta yhtään mitään ja yllättäen Kovalchuk lähti viemään juttua sille linjalle. :D
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Ai fanipoikuus ja kinastelu on aina pakollista? Että kun kummatkin voi vittuilla toisilleen niin kaikki on okei? Ei se kinastelu ole mikään foorumin tarkoitusperä ja peruspilari hei! Tuota "vahingoniloa ja lällättelyä" ei pitäisi olla ollenkaan.

Eijeijei, tarkoitin juuri päinvastaista! Tarkoitin kysyä käyttäjä Joohanhilta, että onhan hän varmasti samaa mieltä siitä, ettei se "vahingoniloinen lällättely" ole sopivaa kummankaan fanileirin suunnasta. Tarkoitin, ettei tuollaista rivien välistä harrastettavaa piikittelyä kannattaisi oikeastaan harrastaa ollenkaan, vaan sanoo mieluummin asian rehellisesti suoraan, jottei tule väärinkäsityksiä ja sitten hirveää soppaa selvitettäväksi. Kannattaa kuitenkin muistaa, että lopulta asiat tässä "tappelevat" eivätkä ihmiset.

Ja Lezlie, lopulta kaikki on kuitenkin jonkinlaista fanittamista. Harva asia tällä sivustolla on kuitenkaan sellainen, joka on käyttäjälle ns. "aivan yhdentekevä", vaan siitä on usein jonkinlainen mielipide ja jos se mielipide on positiivinen(esim. käyttäjä pitää Alan Wakesta), niin on se minusta silloin fanittamista, ainakin lievää sellaista. Sanalla fanittaminen en siis tarkoita automaattisesti vastakkainasettelua PS3:n ja X360:n välillä, vaan se on yleistermi.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Lällättäminen megakorporaatio Anukselle tai Microshitille on sallittavampaa kuin lällättäminen kovaa työtä tekevälle pienelle suomalaiselle pelifirmalle, Remedylle.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Lällättäminen megakorporaatio Anukselle tai Microshitille on sallittavampaa kuin lällättäminen kovaa työtä tekevälle pienelle suomalaiselle pelifirmalle, Remedylle.

Väärin, vaikka kuinka olisi Suomalainen firma. niin yhtälailla heillekkin saa lällättää, ei ole mitään kieltoa, että kelle saa ja kelle ei, paras kun ei lällätä kukaan yhtään kenellekkään ;)
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

"Calm down, boys!"

Ymmärrän ihan hyvin, miksi käyttäjät Stammy ja Joohanh ovat herättäneet mielipiteitä käyttäjissä. Onhan kyseessä kuitenkin todella sanavalmis ja asiantunteva kaksikko, jota vastaan väittelyn voittaminen on käytännössä mahdotonta, vaikka joskus olisikin oikeassa. :D

Jonkun postauksesta provoisoitumisen sijaan kannattaa yksinkertaisesti vaikkapa vain kertoa asiaan oman kantansa hyökkäämättä verenhimo silmissä "ärsyttävän käyttäjän" kimppuun. Ja tosiaan, henkilökohtaisuuksin meneminen ylittää aina rajan.

Rauhaa ja vaiherikkaita keskusteluja!
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Onhan kyseessä kuitenkin todella sanavalmis ja asiantunteva kaksikko, jota vastaan väittelyn voittaminen on käytännössä mahdotonta, vaikka joskus olisikin oikeassa. :D
Asiantuntevuudesta en tiedä, mutta muu on totta. Joskus tosiaan tulee väittelyssä turvauduttua omaan todellisuuteen(tm), jolloin vastapuolella saattaa olla hankalaa.

Mutta kiitos kommentistasi. Arvostan, että joku näkee asian näinkin päin. Tänään kun tuli välillä vähän mietittyä syntyjä syviä (vain vähän), sillä on mukava kuulla 2000 kirjoitetun viestin jälkeen, että on ingore-listalla ja viestit ovat pelkkää paskaa. :D
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Jos nyt ihan henkilökohtaiseen avautumiseen mennään, niin päivä on ollut kyllä meikäläiselle harvinaisen raskas. KonsoliFINistä on tullut -miten tahansa säälittävältä se sitten kuulostaakaan- aika suurehkokin henkireikä, ja oli kyllä tämän päivän sontasateessa kestämistä. Kaiken tämän sain sitten aikaan parilla buranapäisellä viestillä, vaikka toki useassa tapauksessa skismat ovat syvemmällä, ja niiden tykittämiseen katsotaan vain sopiva hetki.

Eli siis Joblon näkökanta on tosiaankin enemmän kuin tervetullut tuulahdus tauottomaan loanheittoon.

(Jos olen jotain foorumistia joskus rankalla kädellä mennyt dissaamaan (valitettavasti pari tapausta muistuu mieleen), niin tätä pahoittelen syvästi. Tyyliäni en vaihda, mutta henkilökohtaiseen arvosteluun en aio enää ryhtyä kenenkään kohdalla.)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

...siinä missä minä ja muut esitimme mielestäni enemmän ja vähemmän kohtuullista kritiikkiä peliarvosteluita kohtaan...

EDIT. Hex. Alan Wake -fanitus perustuu pitkälti juuri omaan kokemiseen. Olen mm. kokenut trailereita ja Bright Fallseja. Oikein hyviä kokemuksia.

Fanittaminen on normaalia, ja Waken tapauksessa melkein suotavaa (sen verran Remedyä haluan itsekin tukea) - mutta miten arvostelua voi oikeasti kritisoida, jos itse peliä ei vielä ole sekuntiakaan pelannut? Toki itse peliarvostelun tyyliä tai tekstin sisältöä voi kritisoida, mutta sen suurempi "en-ole-samaa-mieltä" -kritiikki on väkisinkin vähän ontuvaa.

Olen itse monesta arvostelusta eri mieltä, mutta se on pakko sanoa, että yleensä vasta sen jälkeen kun olen pelin itse pelannut. Hype on tavallaan asia erikseen (vaikka se mukavaa pienin annoksin toki onkin).

Wake-ketjussa kohtasi taas kaksi ääripäätä - fanit HUIMINE ennakko-odotuksineen, ja kaiken negatiivisesti näkevät skeptikot. Mahtuipa mukaan yksi aito piraattikin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Wake -ketjussa kohtasi taas kaksi ääripäätä - fanit HUIMINE ennakko-odotuksineen, ja kaiken negatiivisesti näkevät skeptikot. Mahtuipa mukaan yksi aito piraattikin.

Eipä siellä peliä juuri kritisoitu, vaan tuota arvosteluiden lyttäämistä ilman omaa kokemusta.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Eipä siellä peliä juuri kritisoitu, vaan tuota arvosteluiden lyttäämistä ilman omaa kokemusta.

Nimenomaan "lyttäsimme" tai kritisoimme arvosteluita. Tottakai kärjistetysti ja Alan Wake fanilasit päässä, mutta mitä sitten. Se on sitä hypeä. Mielestäni ketjussa ei ole ollut mitään muuta ala-arvoista kuin tuo Hedelmäkorin letkautus, josta tietysti myös banaania napsahti ja ihan syystä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Tottakai kärjistetysti ja Alan Wake fanilasit päässä, mutta mitä sitten. Se on sitä hypeä.

Ehkä hype-päätteestä olisi sitten hyvä luopua, jos se kerran ymmärretään noin kirjaimellisesti. Ainakin minä olen ymmärtänyt, että tulevien pelien ketjuissa on tarkoitus keskustella järkevästi tulevista peleistä, eikä pyhittää ketjuja kritiikittömälle hypetykselle - eihän se silti estä innostumista.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ainakin minä olen ymmärtänyt, että tulevien pelien ketjuissa on tarkoitus keskustella järkevästi tulevista peleistä, eikä pyhittää ketjuja kritiikittömälle hypetykselle
Järkevyydellekin on tässä maailmassa niin monta eri määritelmää. Joku voi esittää vaikka väitteen, että mitä järkeä on videopelaamisessa yleensäkään? Ihmisen pitäisi kiinnittää kaiken mielenkiintonsa elossa säilymiseen ja suvun jatkamiseen, eikä käyttää aikaansa tällaisiin turhanpäiväisiin leikinomaisiin harrasteisiin. Janne janne.

Eiköhän hypeketjuissa ole tilaa aivan kaikenlaiselle keskustelulle. Ei ainakaan minun mielestäni hypestely ja "järkevä" keskustelu ole mitenkään toisensa poissulkevia elementtejä. Itsekkin harrastan molempia sekaisin.

Eri asia on sitten taas, jos "järkevää" keskustelua ei luonnollisesti tule. Tällöin on lukijoiden hieman huono alkaa huutelemaan "Haluan että keskustelette järkeviä!". Ei se niin mene. Jokainen voi omalla panoksellaan vaikuttaa keskustelun laatuun ja kulkuun itse osallistumalla. Toisten keskustelupanoksen nälviminen ei johda kuin foorumin autioitumiseen.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Jossain kohdassa hype-vaiheesta on ikään kuin siirryttävä reaalimaailmaan. Eli pelataan oikeasti peliä ja keskustellaan sen tuomista kokemuksista.

Itse ainakin "herään" kunnolla keskusteluun vasta siinä vaiheessa kun peli melkein pelattu läpi (mikä tosin tarkoittaa joskus, että kommentoin jotain vanhempaa peliä - joka on jo puhkikaluttu forumeilla aikaa sitten.. ;) ).

Ongelmia tietysti voi tulla siinä, että kun fani on hehkuttanut jokaista trailerin pätkää, screenshottia, previkkaa ja "twiittausta" viimeiset puoli vuotta (JUMALA on laskeutunut pelin muodossa! ;) ), niin aika vaikea sitten on sanoa, että "ehkä tämä ei ihan maailman paras ollutkaan".. Eli yleensä pahimmat hypettäjät jatkavat samoilla linjoilla loppuun asti. Joskus se on ihan ok, koska hype ja lopullinen tuote kohtaavat. Mutta joskus..
 
Ylös Bottom