Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Jatketaan oikeassa ketjussa.

Vielä kun tämä kaunis ajatus toimisi kaikkien muidenkin kirjoittajien kohdalla. Todella aktiivisia kirjoittajia on kuitenkin vain kourallinen tällä foorumilla. Ei tässä nyt ihan kauheasti tarvitse muistiinpanoja tai jotain pänttäämistä sen osalta, että tunnistaa useammankin kirjoittajan lähtökohdat tai mieltymykset. En usko olevani ainoa, joka erottaa varsinkin selvästi puolueelliset kirjoittajat jokseenkin puolueettomista.
Ehkä tällä foorumilla muutama täysin puolueeton kirjoittaja on, mutta onhan se ihan luonnollista, että on ne omat lempparit. Oli se sitten pelikonsolit, pelisarjat, urheilujoukkueet tai mitkä ikinä.
Luonnollisesti tämä näkökulma vaikuttaa myös siihen tulkintaan siitä viestistä, kuten tässäkin tapauksessa. Jos pelaa pleikkarilla vaikka 20h vuodessa, niin kyllähän se vähän erikoiselta kuulostaa, että 200e+ erikoisohjaimen 5h akunkesto on suurikin huolenaihe. Ei minulla tässä ole mitään henkilökohtaista hyökkäystä ajatuksena taustalla, mutta lähinnä erikoiselta tuntuu tuo tulokulma. Ikävää, jos tämä kuitenkin tulkitaan jonkinlaisena vinoiluna.
Eli löysit syyn miksi esim. minä en saisi kritisoida ohjaimen huonoa akun kestoa, mutta miten ne kaikki muut ketjuun kirjoittaneet, jotka pelaavat isoja tunteja pleikkarilla? Viisi tuntia on huono akun kesto koin sen nyt tässä hetkessä itse tai en.
Olet mielestäni ihan oikeassa periaatteesi kanssa, mutta eihän tuo käytännössä toteudu. Vai miten näet esimerkiksi minun Microsoft-kriittisiin viesteihin suhtautumisen? Käsitelläänkö nämäkin viestit omina kokonaisuuksinaan vai osana ajattelumallia "No tää yks herra taas angstaa Microsoftia"? Tällä foorumilla mielestäni asioita myös vääristää tämä jo aiemminkin keskusteltu kuplautuminen, jossa kompataan tai ollaan komppaamatta liian paljon nimimerkin perusteella.
Tässä edelleen se sama puoluellisuus varmasti näkyy suuntaan jos toiseen, mutta mikä kuplaantuminen? Minä ainakin peukutan niitä viestejä, joista olen joko samaa mieltä tai ovat muuten hyviä viestejä. En kyllä juurikaan nimimerkkiä siinä katso. Sitten taas miksi vaikka minä en kovin usein sinun viestejä peukuta on se, että emme ole pelirintamalla kovinkaan monesta asiasta samaa mieltä. :D
 
Eli löysit syyn miksi esim. minä en saisi kritisoida ohjaimen huonoa akun kestoa, mutta miten ne kaikki muut ketjuun kirjoittaneet, jotka pelaavat isoja tunteja pleikkarilla? Viisi tuntia on huono akun kesto koin sen nyt tässä hetkessä itse tai en.
Tietenkin saa kritisoida, mutta pointti olikin siinä, että ehkä niille isoja tunteja pelaaville asialla on hieman enemmän merkitystä. Eikä nyt liity pelkästään sinun viesteihin, mutta tuo keskustelu alkoi mennä tuon akkukeston ympärille, eikä niitä muita ominaisuuksia enää juuri käsiteltykään. Jos huono akkukesto on se muiden esiteltyjen ominaisuuksien ohi ajava asia, niin tosiaan sitten se ohjain kannattaa jättää kauppaan. Itselleni esimerkiksi tuo akkukesto ei ole ongelma, toisin kuin tuotteen hinta. Ohjaimen kiinnostaviin ominaisuuksiin listaisin vaihdettavat tattimoduulit, jotka on ainakin jenkkirahassa hinnoiteltu kohtuullisesti.

Tässä edelleen se sama puoluellisuus varmasti näkyy suuntaan jos toiseen, mutta mikä kuplaantuminen? Minä ainakin peukutan niitä viestejä, joista olen joko samaa mieltä tai ovat muuten hyviä viestejä. En kyllä juurikaan nimimerkkiä siinä katso. Sitten taas miksi vaikka minä en kovin usein sinun viestejä peukuta on se, että emme ole pelirintamalla kovinkaan monesta asiasta samaa mieltä. :D
No tässä viittasin lähinnä siihen ilmiöön, että tälläkin foorumilla tuntuu olevan näitä ryhmiä, jotka ovat lähes kaikesta samaa mieltä ja peukutkin menee ristiin. Ehkä siinä sitten tuntuu ainakin itselle ylikorostuvan se klikkiytyminen. Kai tätä asiaa saisi ihan oikeasti todennettuakin tilastoilla, mutta onko se sitten perusteltua ja ennen kaikkea hyödyllistä yleisesti keskustelua ajatellen. Siihen saakka asian käsittely on kuitenkin tätä puolin ja toisin mutuilua.

En siis tässäkään juuri sinun peukkuasi tai sen sijaintia erityisesti ajatellut. :D
 
Kai tätä asiaa saisi ihan oikeasti todennettuakin tilastoilla, mutta onko se sitten perusteltua ja ennen kaikkea hyödyllistä yleisesti keskustelua ajatellen.
Ei. Lakatkaa tuijottamasta niitä reaktioiden määriä ja mitä hieroglyfiä niissä on käytetty. Sen jälkeen ei tarvitse päässään tehdä omituisia (virhe)päätelmiäkään.

Ja tämä siis neuvona aivan kaikille.
 
No tässä viittasin lähinnä siihen ilmiöön, että tälläkin foorumilla tuntuu olevan näitä ryhmiä, jotka ovat lähes kaikesta samaa mieltä ja peukutkin menee ristiin. Ehkä siinä sitten tuntuu ainakin itselle ylikorostuvan se klikkiytyminen. Kai tätä asiaa saisi ihan oikeasti todennettuakin tilastoilla, mutta onko se sitten perusteltua ja ennen kaikkea hyödyllistä yleisesti keskustelua ajatellen. Siihen saakka asian käsittely on kuitenkin tätä puolin ja toisin mutuilua.

En siis tässäkään juuri sinun peukkuasi tai sen sijaintia erityisesti ajatellut. :D
Se näyttäytyy korostettuna varmaan siksi, kun on tätä aiemmin mainittua puolueellisuutta. Jos mielipiteet siis jo sen pohjalta kohtaa, niin viesteistä tykkääminen on myös kevyemmillä kannattimilla. Hankala tosiaan kaikkien puolesta on puhua ja siksi otin esiin nimenomaan omaa tykkäyskäyttäytymistä. Väitän, että olen peukuttanut vaikka kuinka montaa sellaisen käyttäjän viestiä, jotka eivät jaa minun näkemystä lempikonsolista. Tulee heti mieleen useampi nimimerkki, mutta en nyt niitä viitsi lähteä tähän listaamaan.

Olen myös huomannut, että useita tykkäyksiä omiin viesteihin tulee vaikkapa silloin kun kirjoitan jostain pelistä "Läpi meni -arvostelun". Peli voi olla täysi monialustajulkaisu enkä tekstissäni mainitse tai erittele konsoleita. Esimerkiksi nämä tykkäykset ilahduttavat kovasti, kun koen että joku on ehkä saanut tekstistäni jonkinsortin suositusta pelin pelaamiseen tai pelaamatta jättämiseen.
 
Vielä kun tämä kaunis ajatus toimisi kaikkien muidenkin kirjoittajien kohdalla. Todella aktiivisia kirjoittajia on kuitenkin vain kourallinen tällä foorumilla. Ei tässä nyt ihan kauheasti tarvitse muistiinpanoja tai jotain pänttäämistä sen osalta, että tunnistaa useammankin kirjoittajan lähtökohdat tai mieltymykset.
Kyllä minäkin tunnistan tai olen tunnistavinani eri lokeroihin meneviä kirjoittajia mutta nimenomaan pyrin silti keskittymään siihen itse tekstiin kirjoittajan sijaan. Motivaatioksi riittää se että pyrin parempaan. Muut tehköön miten tekevät ja toki toivon että oltaisiin kaikki ihmisiksi mutta jos homma ei mene kaikkien kohdalla kuten omalla niin ainakin tiedän että itse olen yrittänyt. Sekin on jo jotain.

En usko olevani ainoa, joka erottaa varsinkin selvästi puolueelliset kirjoittajat jokseenkin puolueettomista. Luonnollisesti tämä näkökulma vaikuttaa myös siihen tulkintaan siitä viestistä, kuten tässäkin tapauksessa. Jos pelaa pleikkarilla vaikka 20h vuodessa, niin kyllähän se vähän erikoiselta kuulostaa, että 200e+ erikoisohjaimen 5h akunkesto on suurikin huolenaihe. Ei minulla tässä ole mitään henkilökohtaista hyökkäystä ajatuksena taustalla, mutta lähinnä erikoiselta tuntuu tuo tulokulma. Ikävää, jos tämä kuitenkin tulkitaan jonkinlaisena vinoiluna.
Ymmärrän kyllä yhä mitä sanot enkä ole varsinaisesti eri mieltä mutta asiaa voi lähestyä myös eri tavalla. En siinä kyseenomaisessa tapauksessa edes hoksaa mitä merkitystä sillä on paljonko pelaa kun oman mielipiteensä voi silti asiasta sanoa. Sillä pelimäärällä tai konsolilla ei ole mitään merkitystä. Eikä motiivillakaan jos pysytään kommentoimassa itse asiaan. Ja jos vielä tuohon sanon oman mielipiteeni niin nimenomaan se, että ohjain on yli 200 euroa ja sen akunkesto on huonompi kuin perusohjaimessa, on seikka johon on helppo tarttua. Onhan se muutenkin oleellista että jos on ns. "pro-ohjain" niin pitäisi ominaisuudet olla samaa kategoriaa eikä huonompaa kuin perusohjaimessa. Näen että ihan aiheellisesti tuohon on siis tartuttu: asioiden pitäisi kehittyä eikä ottaa takapakkia, ei ainakaan jos samalla pyydetään isompaa hintaa. Olkoonkin että hinnalle on myös muita perusteita, niin perusasiat pitäisi olla kunnossa.

Olet mielestäni ihan oikeassa periaatteesi kanssa, mutta eihän tuo käytännössä toteudu. Vai miten näet esimerkiksi minun Microsoft-kriittisiin viesteihin suhtautumisen? Käsitelläänkö nämäkin viestit omina kokonaisuuksinaan vai osana ajattelumallia "No tää yks herra taas angstaa Microsoftia"? Tällä foorumilla mielestäni asioita myös vääristää tämä jo aiemminkin keskusteltu kuplautuminen, jossa kompataan tai ollaan komppaamatta liian paljon nimimerkin perusteella.
No joo, se on sitten ehkä jo aihe, johon en haluaisi mennä kun olet tainnut sen perusteella uuden nimimerkkisi ja kuvakkeenkin valita. Johonkin se raja täytyy vetää että nyt on, pojat, hävitty tämä peli - pelatkaa jos jaksatte mutta minä menen saunaan.

Ja ehkä tässä nyt muutenkin rönsyili keskustelu ihan muualle tuolta mistä alunperin kommentoin. Ehkä päädyn nyt vain komppaamaan tätä:

Mutta nämä nyt on taas näitä.
ja näitähän nämä juuri taas on :p

Tietenkin saa kritisoida, mutta pointti olikin siinä, että ehkä niille isoja tunteja pelaaville asialla on hieman enemmän merkitystä. Eikä nyt liity pelkästään sinun viesteihin, mutta tuo keskustelu alkoi mennä tuon akkukeston ympärille, eikä niitä muita ominaisuuksia enää juuri käsiteltykään. Jos huono akkukesto on se muiden esiteltyjen ominaisuuksien ohi ajava asia, niin tosiaan sitten se ohjain kannattaa jättää kauppaan. Itselleni esimerkiksi tuo akkukesto ei ole ongelma, toisin kuin tuotteen hinta. Ohjaimen kiinnostaviin ominaisuuksiin listaisin vaihdettavat tattimoduulit, jotka on ainakin jenkkirahassa hinnoiteltu kohtuullisesti.
Kuten tuossa ylempänä jo kirjoitin niin ainakin minusta akunkesto 200 euron ohjaimessa täytyy olla vähintään sillä mallilla että perusohjaimet ei ole parempia. Ja jos jatketaan sillä autovertauksella niin kyllä varmaan tartuttaisiin sielläkin johonkin yksittäiseen seikkaan jos uutuus-Audi (tms.) olisi jossain huonompi kuin kymmenen kertaa halvempi perus-Toyota.

Ja koska akunkesto on mitä on, niin myös tuotteen hinta nousee entistä isommaksi ongelmaksi.

Tästä voi tietty olla eri mieltä mutta minusta tuolle mielipiteelle/näkemykselle on selkeä logiikka olemassa ilman että sen tarvitsee liittyä fanitukseen, pelitunteihin tai mihinkään muuhunkaan ylimääräiseen.

No tässä viittasin lähinnä siihen ilmiöön, että tälläkin foorumilla tuntuu olevan näitä ryhmiä, jotka ovat lähes kaikesta samaa mieltä ja peukutkin menee ristiin. Ehkä siinä sitten tuntuu ainakin itselle ylikorostuvan se klikkiytyminen. Kai tätä asiaa saisi ihan oikeasti todennettuakin tilastoilla, mutta onko se sitten perusteltua ja ennen kaikkea hyödyllistä yleisesti keskustelua ajatellen. Siihen saakka asian käsittely on kuitenkin tätä puolin ja toisin mutuilua.
Tässä täytyy jo miettiä että onko se jotenkin kiellettyä että jos mielipiteet menee yksiin? Olen minäkin huomannut että tykkäilin paljon samojen kirjoittajien viesteistä mutta nimenomaan viesteistä enkä kirjoittajista itsessään. Toki pakostakin ihminen muodostaa mielikuvia myös kirjoittajista ja osasta on positiivisempi näkemys kuin toisista mutta minä ainakin jakelen reaktioita sen mukaan jos näen sille tarvetta. Usein se jää laittamatta pitkiin viesteihin kun vain osasta asiasta on samaa tai eri mieltä, niin pelkkä hymiö suuntaan tai toiseen ei kerro oikein vielä mitään. Silloin tuleekin yleensä vastattua, kuten nyt.
 
Tuli mieleen että aikuiset saavat peukutuksista vähän samanlaisia kiksejä kun lapset nallekarkeista.

Sitten kiukutellaan kun nallekarkit ei mene tasan :D

Mutta ihan vakavasti; Ihminen saa hetkellisesti paremman itsetunnon siitä kuinka monta peukutusta on saanut instagramissa tai vastaavassa. Sekin on vain lumetta ja hetkellistä, kunnes jälleen tajuaa kuinka surkea tapaus sitä on.

Tää on tätä nykypäivää.
 
Tuli mieleen että aikuiset saavat peukutuksista vähän samanlaisia kiksejä kun lapset nallekarkeista.

Sitten kiukutellaan kun nallekarkit ei mene tasan :D

Mutta ihan vakavasti; Ihminen saa hetkellisesti paremman itsetunnon siitä kuinka monta peukutusta on saanut instagramissa tai vastaavassa. Sekin on vain lumetta ja hetkellistä, kunnes jälleen tajuaa kuinka surkea tapaus sitä on.

Tää on tätä nykypäivää.
Tämän ymmärtää silloin jos niitä tykkäyksiä jahtaamalla jahtaa. Tällä foorumilla tuskin kyse on kovin monen käyttäjän osalta siitä, vaan pikemminkin keskusteluun "osallistumisesta" ilman varsinaista kirjoittamista.

Olen samaa mieltä = yläpeukku
Olipa hyvä viesti = yläpeukku
OMG, herranjestas mikä viesti/julkistus/asia = sydänsilmähymiö
Hyvä läppä = itkunauruhymiö
mutta myös harmillisesti provo, viestin vähättely tms = itkunauruhymiö
 
Mutta ihan vakavasti; Ihminen saa hetkellisesti paremman itsetunnon siitä kuinka monta peukutusta on saanut instagramissa tai vastaavassa. Sekin on vain lumetta ja hetkellistä, kunnes jälleen tajuaa kuinka surkea tapaus sitä on.
Tämä onkin mielenkiintoinen mekanismi keskustelun aiheeksi. Dopamiiniannoksiahan tuossa kai metsästetään, ja tämän tietävät varmasti myös palveluntarjoajat. Peleihin tämä linkittyy mielestäni aika selvästi erilaisiin trophy-järjestelmiin. Pelit ovat toisaalta muutenkin aika pitkälti täynnä jatkuvasti palkitsevia mekanismeja, joten harrastuksena tämä on aika ainutlaatuista. Sitten se isompi kysymys on, että miten tällaiseen digiympäristöön kasvanut ihminen toimii muualla, kun palkintoja täytyy metsästää huomattavasti suuremmalla vaivalla. Uskoisin tällä olevan yhteyttä nykyaikana näkyvään ilmiöön, jossa vastoinkäymisiä kestetään heikommin.

Tämän ymmärtää silloin jos niitä tykkäyksiä jahtaamalla jahtaa. Tällä foorumilla tuskin kyse on kovin monen käyttäjän osalta siitä, vaan pikemminkin keskusteluun "osallistumisesta" ilman varsinaista kirjoittamista.

Olen samaa mieltä = yläpeukku
Olipa hyvä viesti = yläpeukku
OMG, herranjestas mikä viesti/julkistus/asia = sydänsilmähymiö
Hyvä läppä = itkunauruhymiö
mutta myös harmillisesti provo, viestin vähättely tms = itkunauruhymiö
Just näin. Ymmärrän sen näkemyksen, ettei näitä tykkäyksiä tai "hieroglyfejä" :D kannata suurennuslasin kanssa katsoa, mutta ovathan nekin yksi osa tämänkin foorumin viestintää.
 
Tämän ymmärtää silloin jos niitä tykkäyksiä jahtaamalla jahtaa. Tällä foorumilla tuskin kyse on kovin monen käyttäjän osalta siitä, vaan pikemminkin keskusteluun "osallistumisesta" ilman varsinaista kirjoittamista.

Olen samaa mieltä = yläpeukku
Olipa hyvä viesti = yläpeukku
OMG, herranjestas mikä viesti/julkistus/asia = sydänsilmähymiö
Hyvä läppä = itkunauruhymiö
mutta myös harmillisesti provo, viestin vähättely tms = itkunauruhymiö
Unohtui tosiaan mainita että eihän tämä jokaisen kohdalla täsmää, mutta pahan näköistä on esimerkiksi nuorten naisten rintamalla ketkä kenties on vähän diipimmällä levelillä tässä asiassa. Mä en usko että sinä henkilökohtaisesti kärsit tämäkaltaista ongelmaa päinvastoin olen huomannut että osaat irrottaa omat sekä muiden ihmisten mielipiteet omasta identiteetistä irralleen ymmärtäen että ne ovat vain 'mielipiteitä'. Se on harvaa nykypäivän ihmisissä ja arvostan sellaista kykyä/eheyttä suuresti henkilössä.
 
Mää kyllä käytän itkunauruhymiötä, mutta saan niitä itsekkin jopa semmoselta ketä on täällä asiasta puhunut. Ei niitä kannata tosissaan ottaa.

Pääasia että joku nauraa mun viestiä/viestille ku itkis sille.
 
Jos pelaa pleikkarilla vaikka 20h vuodessa, niin kyllähän se vähän erikoiselta kuulostaa, että 200e+ erikoisohjaimen 5h akunkesto on suurikin huolenaihe.
Tätä periaatetta voisikin soveltaa erityisesti siihen säännölliseen Game passista kitisemiseen. Jos ei pelaa yli 20h vuodessa Game passin kautta pelejä, pitää sitten turpansa kiinni asiasta. Keskustelun taso paranisi merkittävästi jo tuolla muutoksella.

Hymiöitäkin on taas laskettu. Jos ei saa peukutusta, tuskin sille mitään voi ja jos jonkun toisen jutusta tykätään ja peukkua tulee, ei hän itse siihen ole voinut vaikuttaa. Voisi keskittyä johonkin rakentavampaan. No, hyvää joulua kuitenkin kaikille ja muistakaa peukutella toisianne tasapuolisesti.
 
Luulin että olen ainoa jäärä, joka lähinnä sen meemin tavoin vetää verhot ikkunan eteen mutta en näköjään olekaan :D

Täällä käytiin lähinnä lasten vuoksi katsomassa kuuden jälkeen hetki muiden ilotulitteita ja sitten lähdettiin räntä-/vesisateesta takaisin sisälle. Sitten pitikin pyöriä sängyssä melkein yhteen kun mm. reilusti täysi-ikäisyyden ylittäneet naapurit kiljuu ilmeisesti ennen näkemättömien ilotulitteiden vuoksi ja sisälle muutenkin kuuluu puoli yhteen asti sellaista paukahtelua että nukkumisesta ei tule mitään.

Sinne ihmiset sitten ampui monen tuhannen euron edestä "rahaa" ilmaan ja samalla itketään kun on niin kallista sähköä tms.

Noin rahaan liittyen olen itse mm. jättänyt elokuvateattereissa käynnit ja ilotulitteiden ostamiset jo varmaan kymmenen vuotta sitten kun ei noihin rahan laittamisessa ole mitään järkeä.

/vanhan änkyrän valitus juhlimisesta ja/tai viihteestä :D
 
Siinähän se vuosi vaihtui omalla kohdalla jälleen ilman yhtään ilotulitetta ja ilman tippaakaan alkoholia. Itselle tuo vuoden vaihtuminen ei ole oikeastaan koskaan ollut mikään juhla, vaan käytännössä aina merkki siitä, että vanhan autokalenterin saa heittää roskiin ja nostaa sen paikalle uuden. Siinäpä se.

'Juhlin' vuoden vaihtumista eilen illalla muutamasta uudesta koripallokortista nautiskellen ja katselin perään pari erää YLEltä NHL-jääkiekkoa. Ulkoa kuuluva pauke häiritsi nukahtamista sen verran, että yli puolen yön meni ja sen takia nukuin aamulla yhdeksään, kun normaalisti heräilen siinä klo 7:30 - 8 aikoihin. Sellainen normaalin elämän muutos siis.

Kun tuli tuo alkoholittomuus mainittua tuossa yllä, niin otetaan siihenkin nyt sitten samassa avautumisessa kiinni. En mielestäni ole mikään absolutisti tai tarkoituksella kyseisistä juomista kieltäytyjä, mutta en vain koe kyseisiä iloliemiä tarpeellisiksi. Edellisen kerran olen kyseisiä aineita käyttänyt Jouluna 2014, kun otin joulusaunan ohessa yhden lonkeron saunaseuran seuraksi. Sen jälkeen ei ole tehnyt mieli, eikä maistunut. En koe tarvitsevani. Jos haluan nauttia kylmästä juomasta, niin normaalioloissa juon Mehukattia tai ostan two-packin jotain hyvää sokeritonta limua.

Ilotulitteet koen roskauksena, meluhaittana ja kirjaimellisena rahan polttamisena. Minusta niiden ampuminen asuinalueiden läheisyydessä pitäisi kieltää. Halukkaille voitaisiin järjestää jokaisena vuoden vaihteena kunnan/kaupungin puolesta joku mahdollisimman syrjäinen parkkialue/lentokenttä/urheilukenttä tai muu vastaava, minnä voisivat mennä räiskimään, niin ei normaalien ihmisen ja heidän lemmikkiensä ilta häiriinny.
 
Täällähän on juhlittu uutta vuotta hyvin samankaltaisilla juhlallisuuksilla kuin minäkin tein. Kuuden jälkeen pyörähdin nopeasti parvekkeella, totesin ettei tänne mitään raketteja näy ja vetäydyin takaisin sisälle. Loppuillan ja -yön aikana katselin itsekseni Toy Story 4:n sekä pelasin WRC Generationsia ja Horizon Zero Dawnia. Jonkin noista aikana vuosikin vaihtui, joten ihan hyvin se sujui näinkin. Hyvää tätä vuotta foorumisteille! :)
 
Ylös Bottom