Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Puhutko itsestäsi? Siltä se näin sivustakatsojasta tuntuu...
Minä en sanonut että Disneyn leffojen heikko menestys johtuu Siittä että budjetit ovat olleet liian suuria tai joku elokuva on tehnyt "oikeasti" voittoa. Vai olenko? :) kuten itse sanoit, kannattaa olla hiljaa jos ei ole mitään hyvää sanottavaa.

Niinpä totta tosiaankin on. Woke ja siihen hurahtaneet viihdetuottajathan ovat pääsääntöisesti ameriikasta tai Kanadasta, joten harmillista, kun niitä tuotoksia näinä globaaleina aikoina joutuu Suomessakin väistämättä kohtaamaan. Eipä sille toki oikein mitään voi, että viihde tuppaa olemaan aina aika falskia mitä enemmän yleisöä kosiskellaan muotivirtauksien voimalla. Oli sitten wokesta kyse, tai sitten jostakin muusta falskista muotisuuntauksesta.

Itse haluaisin joka tapauksessa vain pelata pelini ilman jotain teennäisiä ja väkisin kyhättyjä kannanottoja tai ideologioita sun muita cancelointeja. No, kai sellaisiakin pelejäkin vielä löytyy. Diablo IV ja vaikkapa FF XVI, tai Ubisoft noin yleisemmin pelitaloista todettuna taitavat ainakin jättää wokettelut lähinnä muiden hommiksi.
Itseäni ärsyttää niin jumalattomasti tuo koko woke-sanan viljely. Lähinnä, koska sitä viljelevät ihmiset tuppaavat olemaan äärioikeistoon kallellaan olevia valkoisia heteromiehiä, jotka uhriutuvat ja hokevat kuinka heidän olemassaolonsa on uhattuna. Se on lähinnä säälittävää. Elämme vuotta 2023. Meillä on edelleen rasismia. Meillä edelleen syrjitään ihmisiä rodun, värin, sukupuolen, seksuaalisen suuntautumisen, uskonnon jne. takia. Ja silti, SILTI, valkoinen heteromies, kokee olemassaolonsa uhatuksi. Naurettavaa. Ja jos woke tarkoittaa sitä että huomioidaan ne muutkin, olen ylpeästi woke, hereillä, siihen todellisuuteen, että tässä maailmassa on erilaisia ihmisiä ja osa heistä ei ole vieläkään saavuttanut oikeutta olla IHMISIÄ. Joskus muinoin toivoin niin kovasti koko ihmiskunnan tuhoa juuri sen takia koska ihmiset eivät vaan osaa olla mukavia toisilleen.

Itseäni ärsyttää niin jumalattomasti tuo koko woke-sanan viljely. Lähinnä, koska sitä viljelevät ihmiset tuppaavat olemaan äärioikeistoon kallellaan olevia valkoisia heteromiehiä, jotka uhriutuvat ja hokevat kuinka heidän olemassaolonsa on uhattuna. Se on lähinnä säälittävää. Elämme vuotta 2023. Meillä on edelleen rasismia. Meillä edelleen syrjitään ihmisiä rodun, värin, sukupuolen, seksuaalisen suuntautumisen, uskonnon jne. takia. Ja silti, SILTI, valkoinen heteromies, kokee olemassaolonsa uhatuksi. Naurettavaa. Ja jos woke tarkoittaa sitä että huomioidaan ne muutkin, olen ylpeästi woke, hereillä, siihen todellisuuteen, että tässä maailmassa on erilaisia ihmisiä ja osa heistä ei ole vieläkään saavuttanut oikeutta olla IHMISIÄ. Joskus muinoin toivoin niin kovasti koko ihmiskunnan tuhoa juuri sen takia koska ihmiset eivät vaan osaa olla mukavia toisilleen.

Kuten itsekkin toin jo aiemmissa viesteissä Elokuva ketjussa että itse tälläinen sisältö ei ole ongelma. Sanoin myös yhdessä viestissä että kaikki ihmiset eivät siltikään tunnu ajattelevan yhtä avoimesti kuten minä että sulkevat kokonaisen studion elokuvat ja jättävät sen takia menemästä elokuviin ja katsomatta niitä. Tässäkin se että antakaa joku parempi selitys tälle.. Pojan kanssa vasta Provinssissa käytynä oli mukava taas nähdä ihmisiä sellaisena kun ne ovat ja poikakin pääsi sitä todistaan.

En nyt jaksa alkaa asiasta kanssasi ainakaan pidempään vääntämään, kun olet noin muutoinkin arvostamani kirjoittaja täällä. Mutta sen sanon, että kyllä woke on äärisuuntaus, ja se tarkoittaa käytännössä sitä, että joka paikkaan tuodaan voimakkaasti jonkin ryhmän puolesta asiaa jotenkin muka luontevaksi, vaikka todellisuudessa asia ei vain ole luonteva. Ja voin kuule taata, että vaikka en tällaisia epäluontevia kannanottoja halua mihinkään mistä itse maksan jotain, niin silti olen niin vähän oikeistolainen, kuin vain kukaan voi olla (autan nimenomaan heikommilla olevia vaikeuksissa työkseni). Mutta samalla olen myös niin vähän äärivasemmistolainen kuin voi olla. Kokoomus, persut ja ja vihervasemmisto ovat kaikki minulle myrkkyä. Politiikka on siksikin niin persiistä, kun kaikki on niin äärimmäistä. Jos et ole meidän puolella, niin olet meitä vastaan. Tarvittaisiin joku terveen järjen ja yhteiskunnan tasapainon äänenkannattajapuolue, vaan en ole sellaista ainakaan itse missään uskottavasti nähnyt.

Itse kannatan oikeudenmukaisuutta. En mitään äärimmäistä tai pakotettua tasa-arvoa. Yhdenvertaisuutta kannatan jossain määrin, mutta siltikin on tärkeää muistaa, että me synnymme tänne yksilöinä, ja aina jollain yksilöllä on jotain ominaisuuksia tai asemaa enemmän tai paremmin kuin toisilla, olivat he sitä ansainneet tahi ei. Tätä asetelmaa ei ikinä pystytä purkamaan, vaikka miten canceloitaisiin ja yritettäisiin
yhtäkkiä jotain vähemmistöjä nostaa jalustalle. Yksilöitä pitäisi katsoa enemmän persoonina ja todellisten kykyjensä pohjalta, eikä jotain leimaavia tekijöitä, kuten sukupuoli, seksuaalinen suuntautuneisuus tai vaikkapa ihonväri. Ja heikommilla olevia pitää vahvempien aina olla valmiita auttamaan. Se on ihan perusasia hyvin toimivassa ja oikeudenmukaisesta yhteiskunnassa

Mutta jos Mannerheim on perkele valkoiseksi syntynyt, niin perkele sen kuuluu sitten elokuvassakin olla valkoinen. Vai pitäisikö aidon rotutasa-arvon vuoksi tehdäkin elokuva, jossa Martin Luther King Jr.:ää näyttelisikin valkoihoinen? Siis hitto miten typerää tuollainen olisi, ja niin se on toisinkin päin. Kuten ovat myös yhtäkkiä tummaihoinen pieni merenneito tai muiden mielkuvitushahmojenkin rotucancelointi. Juuri tällaisia väkisin tehtyjä ja teennäisiä woke-juttuja en itse voi sietää. Se kun tyhmentää viihteen entisestäänkin enemmän.

Viimeksi muokattu:
Itse haluaisin joka tapauksessa vain pelata pelini ilman jotain teennäisiä ja väkisin kyhättyjä kannanottoja tai ideologioita sun muita cancelointeja. No, kai sellaisia pelejäkin vielä löytyy. Diablo IV ja vaikkapa FF XVI, tai Ubisoft noin yleisemmin pelitaloista todettuna taitavat ainakin jättää wokettelut lähinnä muiden hommiksi.
FFXVI, jossa aiheina orjuus, rasismi, ekoterrorismi yhteisen hyvän puolesta ja vähemmistöjen sorto, on ideologiasta vapaa?

FFXVI, jossa aiheina orjuus, rasismi, ekoterrorismi yhteisen hyvän puolesta ja vähemmistöjen sorto, on ideologiasta vapaa?
Ei ole alleviivattuna, eikä woke-tyyppisesti ja canceloiden tehty. Kuten jo sanoin, en missään tapauksessa ole oikeudenmukaisuuden vastustaja. Kantaa voi ottaa fiksusti ja luontevasti wokettamatta. Sitä epäluontevaa ryhmien asioiden ymppäämistä väkisin eri yhteyksiin vastustan. Enkä nyt sitten kuitenkaan kutsuisi hyvän ja pahan asetelman sekä niiden välisen taistelun kuvaamista sitten kuitenkaan välttämättä niinkään ideologiseksi. Se on myös jännitteen ja tavoitteen rakentamista pelaajalle.

Ei ole alleviivattuna, eikä woke-tyyppisesti ja canceloiden tehty. Kuten jo sanoin, en missään tapauksessa ole oikeudenmukaisuuden vastustaja. Kantaa voi ottaa fiksusti ja luontevasti wokettamatta. Sitä epäluontevaa ryhmien asioiden ymppäämistä väkisin eri
yhteyksiin vastustan. Enkä nyt sitten kuitenkaan kutsuisi hyvän ja pahan asetelman sekä niiden välisen taistelun välistä kuvaamista sitten kuitenkaan välttämättä niinkään ideologiseksi. Se on myös jännitteen ja tavoitteen rakentamista pelaajalle.
Eikö hyvän ja pahan asetteleminen ole itsessään jo ideologinen päätös?

Onhan se aika lailla ideologinen valinta, millaisena kuvaa hyvän ja pahan välisen taistelun. Ongelmana on, että ihmiset ovat yleensä sokeita vallitsevalle ideologialle ja omille ideologisille lähtökohdille.

Omin silmin pitää nähdä mikä on väärin, itse ammuin syksyllä kauriin vasan äitinsä silmien edessä ja sain kehuja. Jos olisin ampunut äidin niin vasa olisi jäänyt yksin ja kuollut. Olin joka tapauksessa muutamien ihmisten silmissä paha kun ammuin vasan koska hänellä olisi ollut elämä edessään.. Väärin, kumpi kuolee suuremmalla todennäköisyydella Ilveksen tai suden suuhun? Emä vai vasa?

Eikö hyvän ja pahan asetteleminen ole itsessään jo ideologinen päätös?
Nykyaikana ollaan ikävä kyllä vähän pihalla siitä juurikin mikä on hyvää ja pahaa, joten siksi noin aika herkästi halutaan todeta. Terve maalaisjärki kehiin kaiken maailman ideologioiden sijasta tekisi maailmasta jo paremman. Valitettavan vähän sitä tervettä maalaisjärkeä vaan näkee enää nykyaikana käytettävän. Maailmasta yritetään tehdä liiankin monimutkaista nykyään ja samalla halutaan kehitellä vähän jokaisen yksilön mielen mukaiset totuudet milloin mihinkin.

Nykyaikana ollaan ikävä kyllä vähän pihalla siitä juurikin mikä on hyvää ja pahaa, joten siksi noin aika herkästi halutaan todeta. Terve maalaisjärki kehiin kaiken maailman ideologioiden sijasta tekisi maailmasta jo paremman. Valitettavan vähän sitä tervettä maalaisjärkeä vaan näkee enää nykyaikana käytettävän. Maailmasta yritetään tehdä liiankin monimutkaista nykyään ja samalla halutaan kehitellä vähän jokaisen yksilön mielen mukaiset totuudet milloin mihinkin.
Tuokin on, usko tai älä, ideologia.

Onhan se aika lailla ideologinen valinta, millaisena kuvaa hyvän ja pahan välisen taistelun. Ongelmana on, että ihmiset ovat yleensä sokeita vallitsevalle ideologialle ja omille ideologisille lähtökohdille.
Tämä totta, eikä esimerkiksi nostalgia auta ollenkaan, kun sekoittaa oman lapsuuden yksinkertaisemman elämän aikuisuuteen ja vaatii popkulttuurilta samaa. Tämän vuoksi on täysin uskottavaa, että jos vaikka Viimeinen ristiretki oltaisiin julkaistu tänä päivänä, sitä pidettäisiin wokettelun pahimpana hyökkäyksenä, mitä on nähty.

Politiikka on siksikin niin persiistä, kun kaikki on niin äärimmäistä. Jos et ole meidän puolella, niin olet meitä vastaan. Tarvittaisiin joku terveen järjen ja yhteiskunnan tasapainon äänenkannattajapuolue, vaan en ole sellaista ainakaan itse missään uskottavasti nähnyt.
Mikä olisi terveen järjen puolueen kanta maahanmuuttoon? Talouden tasapainottamiseen? Aborttiin? Eutanasiaan? Transsukupuolisiin?

Mikä olisi terveen järjen puolueen kanta maahanmuuttoon? Talouden tasapainottamiseen? Aborttiin? Eutanasiaan? Transsukupuolisiin?
Se puolue pitäisi ensin perustaa. Sitten vasta tuollaisiin kysymyksiin voisi puolueen nimissä alkaa ottamaan kantaa. Ihan hyvä provoyritys toki, mutta en lähde tuohon kuitenkaan. Jokaiseen noista minulla on toki näkemykseni, mutta en niitä lähde tällä foorumilla nyt sitten kuitenkaan avaamaan. Sen verran ideologiaherkkää porukkaa kun täällä tuntuu olevan, niin tulisi varmaan sellaisesta keskustelusta ainakin joillekin ihottumaa...

Eikö Hjalliksella ole jo tuollainen puolue, jossa hän kertoo oman terveen järjen vastauksensa joka ongelmaan? Nyt on Suomeen perustettu juuri myös totuuspuolue, niin on sitten varmaan kohta asiat kunnossa.

Eikö Hjalliksella ole jo tuollainen puolue, jossa hän kertoo oman terveen järjen vastauksensa joka ongelmaan? Nyt on Suomeen perustettu juuri myös totuuspuolue, niin on sitten varmaan kohta asiat kunnossa.
Juu ei noilla mitään terveen maalaisjärjen kanssa ole kummallakaan mitään tekemistä. Hauska provo se tuokin toki oli.

Nyt pitäisi tietää:

1) Mikä on terveen järjen määritemä?

2) Kuinka se eroaa "yksilön mielen mukaisesta totuudesta"?

Koska eihän tässä tekstissä ole muuten mitään tolkkua.

Sitäpä juuri... :rolleyes:
Sitäpä sitä nimenomaan. Trollia huutelee muille yksi foorumin kovimmista provoilijoista omien provojensa jälkeen, ja nytkin minulle käyttäjä toisensa perään yrittää heitellä muka hauskaa provoa, kun ei ollakaan siinä woke-kelkassa kaikki mukana.

Se puolue pitäisi ensin perustaa. Sitten vasta tuollaisiin kysymyksiin voisi puolueen nimissä alkaa ottamaan kantaa. Ihan hyvä provoyritys toki, mutta en lähde tuohon kuitenkaan. Jokaiseen noista minulla on toki näkemykseni, mutta en niitä lähde tällä foorumilla nyt sitten kuitenkaan avaamaan. Sen verran ideologiaherkkää porukkaa kun täällä tuntuu olevan, niin tulisi varmaan sellaisesta keskustelusta ainakin joillekin ihottumaa...
Jos terveen järjen tai ns. yleisen maalaisjärjen nimissä on hyvät ja ei-äärimmäiset vastaukset kysymyksiin olemassa, niin ei kai niihin henkilökohtaisten mielipiteiden tai ideologioiden pitäisi vaikuttaa.

Nyt pitäisi tietää:

1) Mikä on terveen järjen määritemä?

2) Kuinka se eroaa "yksilön mielen mukaisesta totuudesta"?

Koska eihän tässä tekstissä ole muuten mitään tolkkua.
Mietipä tosiaan sitä. Ehkä se sitten löytyy jossain vaiheessa elämänkokemuksen kautta? Tai sitten ei? Toivottavasti kuitenkin löytyy edes jossain vaiheessa, jos ei tunnu siltä, että olisi vielä löytynyt.
Jos terveen järjen tai ns. yleisen maalaisjärjen nimissä on hyvät ja ei-äärimmäiset vastaukset kysymyksiin olemassa, niin ei kai niihin henkilökohtaisten mielipiteiden tai ideologioiden pitäisi vaikuttaa.
Tuon kaltaiset filosofiset mumbojumbot, eivät minua kiinnosta, joten säästäthän meidän kaikkien aikaa ja silmiä, äläkä vastaa enää tähän viestiini.

Ylös Bottom