Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Politiikka on siksikin niin persiistä, kun kaikki on niin äärimmäistä. Jos et ole meidän puolella, niin olet meitä vastaan. Tarvittaisiin joku terveen järjen ja yhteiskunnan tasapainon äänenkannattajapuolue, vaan en ole sellaista ainakaan itse missään uskottavasti nähnyt.
Mikä olisi terveen järjen puolueen kanta maahanmuuttoon? Talouden tasapainottamiseen? Aborttiin? Eutanasiaan? Transsukupuolisiin?

Mikä olisi terveen järjen puolueen kanta maahanmuuttoon? Talouden tasapainottamiseen? Aborttiin? Eutanasiaan? Transsukupuolisiin?
Se puolue pitäisi ensin perustaa. Sitten vasta tuollaisiin kysymyksiin voisi puolueen nimissä alkaa ottamaan kantaa. Ihan hyvä provoyritys toki, mutta en lähde tuohon kuitenkaan. Jokaiseen noista minulla on toki näkemykseni, mutta en niitä lähde tällä foorumilla nyt sitten kuitenkaan avaamaan. Sen verran ideologiaherkkää porukkaa kun täällä tuntuu olevan, niin tulisi varmaan sellaisesta keskustelusta ainakin joillekin ihottumaa...

Eikö Hjalliksella ole jo tuollainen puolue, jossa hän kertoo oman terveen järjen vastauksensa joka ongelmaan? Nyt on Suomeen perustettu juuri myös totuuspuolue, niin on sitten varmaan kohta asiat kunnossa.

Eikö Hjalliksella ole jo tuollainen puolue, jossa hän kertoo oman terveen järjen vastauksensa joka ongelmaan? Nyt on Suomeen perustettu juuri myös totuuspuolue, niin on sitten varmaan kohta asiat kunnossa.
Juu ei noilla mitään terveen maalaisjärjen kanssa ole kummallakaan mitään tekemistä. Hauska provo se tuokin toki oli.

Nykyaikana ollaan ikävä kyllä vähän pihalla siitä juurikin mikä on hyvää ja pahaa, joten siksi noin aika herkästi halutaan todeta. Terve maalaisjärki kehiin kaiken maailman ideologioiden sijasta tekisi maailmasta jo paremman. Valitettavan vähän sitä tervettä maalaisjärkeä vaan näkee enää nykyaikana käytettävän. Maailmasta yritetään tehdä liiankin monimutkaista nykyään ja samalla halutaan kehitellä vähän jokaisen yksilön mielen mukaiset totuudet milloin mihinkin.

Nyt pitäisi tietää:

1) Mikä on terveen järjen määritemä?

2) Kuinka se eroaa "yksilön mielen mukaisesta totuudesta"?

Koska eihän tässä tekstissä ole muuten mitään tolkkua.

Sitäpä juuri... :rolleyes:
Sitäpä sitä nimenomaan. Trollia huutelee muille yksi foorumin kovimmista provoilijoista omien provojensa jälkeen, ja nytkin minulle käyttäjä toisensa perään yrittää heitellä muka hauskaa provoa, kun ei ollakaan siinä woke-kelkassa kaikki mukana.

Se puolue pitäisi ensin perustaa. Sitten vasta tuollaisiin kysymyksiin voisi puolueen nimissä alkaa ottamaan kantaa. Ihan hyvä provoyritys toki, mutta en lähde tuohon kuitenkaan. Jokaiseen noista minulla on toki näkemykseni, mutta en niitä lähde tällä foorumilla nyt sitten kuitenkaan avaamaan. Sen verran ideologiaherkkää porukkaa kun täällä tuntuu olevan, niin tulisi varmaan sellaisesta keskustelusta ainakin joillekin ihottumaa...
Jos terveen järjen tai ns. yleisen maalaisjärjen nimissä on hyvät ja ei-äärimmäiset vastaukset kysymyksiin olemassa, niin ei kai niihin henkilökohtaisten mielipiteiden tai ideologioiden pitäisi vaikuttaa.

Nyt pitäisi tietää:

1) Mikä on terveen järjen määritemä?

2) Kuinka se eroaa "yksilön mielen mukaisesta totuudesta"?

Koska eihän tässä tekstissä ole muuten mitään tolkkua.
Mietipä tosiaan sitä. Ehkä se sitten löytyy jossain vaiheessa elämänkokemuksen kautta? Tai sitten ei? Toivottavasti kuitenkin löytyy edes jossain vaiheessa, jos ei tunnu siltä, että olisi vielä löytynyt.
Jos terveen järjen tai ns. yleisen maalaisjärjen nimissä on hyvät ja ei-äärimmäiset vastaukset kysymyksiin olemassa, niin ei kai niihin henkilökohtaisten mielipiteiden tai ideologioiden pitäisi vaikuttaa.
Tuon kaltaiset filosofiset mumbojumbot, eivät minua kiinnosta, joten säästäthän meidän kaikkien aikaa ja silmiä, äläkä vastaa enää tähän viestiini.

Varmaan Hjallis ainakin uskoo edustavansa sitä tervettä järkeä? Kuka sitten pystyisi arvioimaan järjen terveyttä? Jumala? Aika vaikea on lähteä keksimään kriteerejä, joilla järjen terveyttä voisi mitata. Jos ei sitä voi mitata, sitä on aika vaikea myöskään arvioida. Enemmän näkisin, että terve järki on mielipide. Esimerkiksi erittäin tunnettu ja arvostettu brittiläinen filosofi G. E. Moore esitteli viime vuosisadan alkupuolella kymmenittäin erilaisia terveen järjen totuuksia, joista moni pohjautui aikakauden brittiläisen koulutetun yläluokan maailmankuvaan ja ennakkoluuloihin. Minkälaisia terveen järjen totuuksia maalainen sitten esittäisi? Esimerkiksi antropologisissa tutkimuksissa on havaittu, että vaikka kaikki jonkin alueen alkuasukkaat valmistaisivat saviruukkuja, niiden koristelu ja yksityiskohdat ovat kaikissa heimoissa erilaisia. Sama koskee mielestäni mielipiteitäkin. On ylimielistä olettaa, että jokin näkemys olisi terveempi tai järkevämpi, jos sille ei ole kunnollista perustetta. Perustelu taas edellyttää meidän kulttuurissamme tieteellistä ajattelua, jos haluaa olla vakuuttava ja se tekee asioista kovin monimutkaisia. Yksinkertaista on ohittaa se ja vedota maalaisjärkeen. Sitten pitäisi pystyä selittämään, miten maalaiset ovat niin erimielisiä keskenään.

Mietipä tosiaan sitä. Ehkä se sitten löytyy jossain vaiheessa elämänkokemuksen kautta? Tai sitten ei? Toivottavasti kuitenkin löytyy edes jossain vaiheessa, jos ei tunnu siltä, että olisi vielä löytynyt.

Lähinnä sinun näkemys kiinnostaisi kuulla, koska näen tuossa kirjoittamassasi melko vahvan ristiriidan. Toisin sanoen, maalaisjärki tuntuu kovasti aina vaihtuvan sen mukaan keneltä sitä kysyy, ja eikö se silloin ole tismalleen sama asia kuin yksilön mielen mukainen totuus?

Lähinnä sinun näkemys kiinnostaisi kuulla, koska näen tuossa kirjoittamassasi melko vahvan ristiriidan. Toisin sanoen, maalaisjärki tuntuu kovasti aina vaihtuvan sen mukaan keneltä sitä kysyy, ja eikö se silloin ole tismalleen sama asia kuin yksilön mielen mukainen totuus?
Kuten sanoin jo, ehkä se joskus löytyy sitten elämänkokemuksen kautta, jos et koe sitä vielä löytäneesi. En nyt tämän kummoisempaa vastausta voi sinulle antaa.

Sitäpä sitä nimenomaan. Trollia huutelee muille yksi foorumin kovimmista provoilijoista omien provojensa jälkeen, ja nytkin minulle käyttäjä toisensa perään yrittää heitellä muka hauskaa provoa, kun ei ollakaan siinä woke-kelkassa kaikki mukana.
Ei se ole provoilua kysyä selkeytystä ja vastauksia väittämiin, jotka ovat ristiriitaisia ja häkellyttäviä.

Ei se ole provoilua kysyä selkeytystä ja vastauksia väittämiin, jotka ovat ristiriitaisia ja häkellyttäviä.

Miksi itse et esim kerro omille väittämille lähteitä? Harvoin toimittaja keksii omiaan päästään. Etkö ole edelleen toimittaja? Annoin itse palautetta foorumille että heidän oma Toimittaja saa keksiä omiaan kantamatta vastuuta.

Miksi itse et esim kerro omille väittämille lähteitä? Harvoin toimittaja keksii omiaan päästään. Etkö ole edelleen toimittaja? Annoin itse palautetta foorumille että heidän oma Toimittaja saa keksiä omiaan kantamatta vastuuta.
Sinulle vastattiin juuri niihin väittämiin, joita esitit vailla todisteita. Kun sinulta pyydettiin todisteita väitteille, lähdit vaihtamaan aihetta. Tähän ei lähdetty mukaan.

Käytöksesi vaan paheni tästä ja jatkoit valitsemalla linjalla haukkua ihmisiä. Olet jo tästä yhden varoituksen saanut ja useampi henkilö on sinua pyytänyt miettimään surkeaa käytöstäsi. Suosittelen sitä samaa.

Sinulle vastattiin juuri niihin väittämiin, joita esitit vailla todisteita. Kun sinulta pyydettiin todisteita väitteille, lähdit vaihtamaan aihetta. Tähän ei lähdetty mukaan.

Käytöksesi vaan paheni tästä ja jatkoit valitsemalla linjalla haukkua ihmisiä. Olet jo tästä yhden varoituksen saanut ja useampi henkilö on sinua pyytänyt miettimään surkeaa käytöstäsi. Suosittelen sitä samaa.

Näytätkö tässä nyt: Johtuvatko Disneyn leffojen flopit budjetista? tekivätkö ne elokuvat voittoa mitkä väitit tekevän? Selkärangattomaksi kutsuminen ei ole haukkumista, vaan se on totta jos vastapuoli käyttäytyy sen mukaisesti :) sinun Joonatan Itkonen pitäisi tietää se jos kutsut itseäsi toimittajaksi..

Kuten sanoin jo, ehkä se joskus löytyy sitten elämänkokemuksen kautta, jos et koe sitä vielä löytäneesi. En nyt tämän kummoisempaa vastausta voi sinulle antaa.

Olen lämpimän otettu siitä, että kannat huolta minun ymmärryksestäni, mutta siitä ei ollut nyt kysymys. Halusin kuulla selvennyksen sanomiseesi, mutta toisaalta en ole yllättynyt että sellainen jäi nyt saamatta.

Ylös Bottom