Itseäni ärsyttää niin jumalattomasti tuo koko woke-sanan viljely. Lähinnä, koska sitä viljelevät ihmiset tuppaavat olemaan äärioikeistoon kallellaan olevia valkoisia heteromiehiä, jotka uhriutuvat ja hokevat kuinka heidän olemassaolonsa on uhattuna. Se on lähinnä säälittävää. Elämme vuotta 2023. Meillä on edelleen rasismia. Meillä edelleen syrjitään ihmisiä rodun, värin, sukupuolen, seksuaalisen suuntautumisen, uskonnon jne. takia. Ja silti, SILTI, valkoinen heteromies, kokee olemassaolonsa uhatuksi. Naurettavaa. Ja jos woke tarkoittaa sitä että huomioidaan ne muutkin, olen ylpeästi woke, hereillä, siihen todellisuuteen, että tässä maailmassa on erilaisia ihmisiä ja osa heistä ei ole vieläkään saavuttanut oikeutta olla IHMISIÄ. Joskus muinoin toivoin niin kovasti koko ihmiskunnan tuhoa juuri sen takia koska ihmiset eivät vaan osaa olla mukavia toisilleen.
En nyt jaksa alkaa asiasta kanssasi ainakaan pidempään vääntämään, kun olet noin muutoinkin arvostamani kirjoittaja täällä. Mutta sen sanon, että kyllä woke on äärisuuntaus, ja se tarkoittaa käytännössä sitä, että joka paikkaan tuodaan voimakkaasti jonkin ryhmän puolesta asiaa jotenkin muka luontevaksi, vaikka todellisuudessa asia ei vain ole luonteva. Ja voin kuule taata, että vaikka en tällaisia epäluontevia kannanottoja halua mihinkään mistä itse maksan jotain, niin silti olen niin vähän oikeistolainen, kuin vain kukaan voi olla (autan nimenomaan heikommilla olevia vaikeuksissa työkseni). Mutta samalla olen myös niin vähän äärivasemmistolainen kuin voi olla. Kokoomus, persut ja ja vihervasemmisto ovat kaikki minulle myrkkyä. Politiikka on siksikin niin persiistä, kun kaikki on niin äärimmäistä. Jos et ole meidän puolella, niin olet meitä vastaan. Tarvittaisiin joku terveen järjen ja yhteiskunnan tasapainon äänenkannattajapuolue, vaan en ole sellaista ainakaan itse missään uskottavasti nähnyt.
Itse kannatan oikeudenmukaisuutta. En mitään äärimmäistä tai pakotettua tasa-arvoa. Yhdenvertaisuutta kannatan jossain määrin, mutta siltikin on tärkeää muistaa, että me synnymme tänne yksilöinä, ja aina jollain yksilöllä on jotain ominaisuuksia tai asemaa enemmän tai paremmin kuin toisilla, olivat he sitä ansainneet tahi ei. Tätä asetelmaa ei ikinä pystytä purkamaan, vaikka miten canceloitaisiin ja yritettäisiin
yhtäkkiä jotain vähemmistöjä nostaa jalustalle. Yksilöitä pitäisi katsoa enemmän persoonina ja todellisten kykyjensä pohjalta, eikä jotain leimaavia tekijöitä, kuten sukupuoli, seksuaalinen suuntautuneisuus tai vaikkapa ihonväri. Ja heikommilla olevia pitää vahvempien aina olla valmiita auttamaan. Se on ihan perusasia hyvin toimivassa ja oikeudenmukaisesta yhteiskunnassa
Mutta jos Mannerheim on perkele valkoiseksi syntynyt, niin perkele sen kuuluu sitten elokuvassakin olla valkoinen. Vai pitäisikö aidon rotutasa-arvon vuoksi tehdäkin elokuva, jossa Martin Luther King Jr.:ää näyttelisikin valkoihoinen? Siis hitto miten typerää tuollainen olisi, ja niin se on toisinkin päin. Kuten ovat myös yhtäkkiä tummaihoinen pieni merenneito tai muiden mielkuvitushahmojenkin rotucancelointi. Juuri tällaisia väkisin tehtyjä ja teennäisiä woke-juttuja en itse voi sietää. Se kun tyhmentää viihteen entisestäänkin enemmän.