Melko kauan tällä foorumilla olleena täytyy sanoa, että tekstisi tahtovat usein olla todella pitkiä ja jotenkin vaikeaselkoisia. Eikä taida Veeksi olla ainoa, joka on tästä maininnut.
Pitkistä teksteistä on toki sanottu sekä siitä, että joskus jään väittelemään turhan pitkäksi ajaksi. Tosin en minä kyllä itsekseni voi väitellä, joten aina on joku muukin ollut mukana.
Pitkien tekstien lukemisen ongelmaan minulla ei vastausta. Jos ei keskittymiskyky tai muu riitä niin ei voi mitään.
Vaikeaselkoisuudesta taas en muista saaneeni kommenttia, joten kyllä se taitaa olla ensimmäinen kerta sille. Paitsi että minulta meni ohi se kohta jossa olisi maininnut sellaista. Se oli sinun tulkintasi siitä että muka irroittelen asioita yhteyksistään. Siinä kohtaa viitattiin siis siihen kun pätkin pitkiä viestejä vastatakseni aina siihen lainaamani asian kohtaan.
Ja jos joku väittää että niissä (pitkissä viesteissä) on vain yksi asia, johon pitäisi vastata, eikä tekstiä saa jäsennellä pätkimällä, niin ehkä ongelma on kirjoittajassa, joka ei saa yhtä asiaa kirjoitettu lyhyempään muotoon. Näin ollen minä siis koen että niissä pitkissä viesteissä on aina useita eri pointteja, joihin tarttua ja joissa kohtaa tekstiä katkoa.
Jos myös lukisin vain kokonaisen pitkän viestin ja vastaisin sitten vain sen loppuun, niin miten kukaan edes tietää mihin kohtaan/asiaan viestissä olen vastaamassa? Minulla ei ole tapana edes tarjota mitään kokonaisvaltaisia vastauksia vaan ottaa kantaa yksittäisiin asioihin. Ehkä senkin takia täällä on oletettu minun yleisemmin olevan jotain sellaista mieltä, mitä en todellakaan ole sanonut olevani.
Miten kukaan edes olettaa tällaisessa keskustelussa että kukaan vastaisi kokonaisvaltaisesti kaikkeen? Juuri sen vuoksi kommentoin yksittäisiä asioita. Noin yleisestikin asioiden käsittely on helpompaa kun ne pilkkoo osiin eikä yritä vastata parilla lauseella, varsinkaan jos vastapuoli on kirjoittanut pienen romaanin verran tekstiä.
Mutta toki jos kokee ettei pysy teksteissäni kärryillä, niin hirveästi en asialle pysty tekemään. Pyrin kuitenkin aina perustelemaan, avaamaan ja selittämään asioita parhaani mukaan.