karpaasi
Well-Known Member
Melko kauan tällä foorumilla olleena täytyy sanoa, että tekstisi tahtovat usein olla todella pitkiä ja jotenkin vaikeaselkoisia. Eikä taida Veeksi olla ainoa, joka on tästä maininnut.Haluaisin tässä kohtaa kysyä että pitääkö tuo ylläoleva Veeksin kirjoittaman kohdallani paikkansa enkä vain hoksaa itse tuota mitä muka väitteen mukaan teen?
Olen pyrkinyt kuitenkin ymmärtämään mitä toinen on sanonut ja vastaamaan sitten omani. Jäin siihen käsitykseen että Veeksi itse ei tunnu ymmärtävän vieläkään mitä olen kirjoittanut.
Jaksoiko joku muu lukea noita tekstejäni ja osaako sanoa, olenko ihan nettifoorumin trolli ja joutaisin muualle häpeämään?
En myöskään ymmärrä mikä ongelma on vastata aina asiakohtaisesti pitkää tekstiä osiin jäsennellen, ellei ongelma ole vain se että vastapuoli jää sanattomaksi ja pitää keksiä joku tekosyy, miksi ei tarvitse vastata? Otan palautetta vastaan ja pyrin kehittymään paremmaksi jos tarvetta tosiaan on.
Ketään erityisemmin lainaamatta ei tietenkään ole hyväksyttävää toimintaa yrityksiltä ottaa ihmisiä 9 euron päiväpalkalla töihin, jos puhutaan pitkäjaksoisesta järjestelmän hyväksikäytöstä, ts. työnantaja ei koskaan palkkaa oikeaa työntekijää töihin. Eikä se tarkoita, että työntekijöitä saisi kohdella eri tavalla kuin palkkalistoilla olevia.
Samaan hengeenvetoon totean, että menisin kyllä itse mieluusti töihin ainakin muutamaksi kuukaudeksi tuolla palkalla, jos sen saisin puhtaana käteen normaalin toimeentulontukeni lisäksi. Toki tässäkin pitäisi olla järkevä malli. Ts. työpäivä olisi vaikka 4 tuntia, jolloin loput päivästä olisi mahdollista käyttää työnhakuun.
Mutta joo, en jaksa enempää asiasta enää keskustella. Alla omat mielipiteeni tiivistetysti
- Oikeasti huono-osaisia tulee auttaa.
- Kannustinloukut eivät ole hyvä asia.
- Terveiden ihmisten täytyy ottaa tarjottu työ vastaan
- Veronkierto pitää minimoida
- Yrittäjät ottavat suuremman riskin kuin palkkatyöläiset, ei pidä tehdä ensimmäisen työntekijän palkkaamisesta liian riskaabelia, koska tällöin vain jo rikkailla on varaa ottaa niitä riskejä ja vaurastua vain entistä enemmän
- Julkinen sektori on liian paisunut
- Suomi tarvitsee osaavaa työvoimaa, mutta jos oma kansa ei sitä tahdo tehdä, niin silloin järjestelmässä on jokin pahasti vialla
Edit: piti vielä lisätä, että muutamaa viestiä lukuunottamatta keskustelu täällä on ollut mielestäni oikein hyvää. Ottaen huomioon varsinkin, miten hirveää se voi nykypäivänä olla aikuisten ihmisten toimesta eri foorumeilla.
Viimeksi muokattu: