Mites olisi oikea palkka oikeasta työstä. Siitä voitaisiin lähteä liikkeelle. Nuo kikkailuthan on juuri siksi olemassa kun ei haluta maksaa oikeaa palkkaa ja sitten kierrätetään niitä kuntoutuksessa tai työkokeilussa olevia ihmisiä siellä. Ja osa paikoista tekee voittoa ja pohjautuu nimenomaan sille että siellä pyörii sitä aktivoitavaa porukkaa.
Jaha. Että herralle ei nyt kelpaa vastata asiakohtaisesti niihin kohtiin, joihin on sanottavaa. No, tämä on varmaan viimeinen viestini sinulle tästä aiheesta jos ei kerran kelpaa.
Jännästi kyllä jätit kommentoimatta itse niihin kirjoituksiini sitten tuon nojalla.
Jaha. No minä en ole tällaista kuvaa saanut että en tiedä mistä olet sitten nuo liitokset tehnyt ja kumpi tässä nyt sitten on "oikeassa" eli onko yleisempi kuva ihmisillä sinun vai minun näkemykseni mukainen.
Minä nyt kuitenkin aina olen ymmärtänyt että mitään veroja ei korvamerkitä tiettyyn käyttöön vaan verotetaan tietyistä asioista. Se on ihan eri asia kuin ottaa rahat tiettyä asiaa varten tietystä paikasta. En ole kuullut että sellaista tehtäisiin mutta ehkä sinä olet.
Onko muilla tähän jotain näkemystä antaa? Onko tosiaan niin että veroista saatuja rahoja korvamerkitään ja ympäristöveroista kerättävät varat menevät muka ympäristöasioihin? Minä uskon ja väitän että ei todellakaan. Ihan naurettava ajatus monestakin syystä.
Niin siis sanot että ne
verot eivät edistä
vihreää siirtymää? Miten tämä väite liittyy mitenkään siihen mitä minä sanoin? En ole sanonut että ympäristön perusteella verotettavat asiat ajavat millään tavalla (suoraan) vihreitä asioita. Se on vain tapa verottaa ja ohjata ihmisten käyttäytymistä. Mitään uutta vihreää teknologiaa sillä ei synny mutta ylipäänsä veroilla kerättävillä rahoilla voi syntyä.
Yhä olet vähän kujalla että mitä tässä olen sanonut ja silti valitat että minä jauhan samaa asiaa? Kai sitä täytyy jauhaa kun et ole vielä asiaa tajunnut
Mutta ehkä en sitten tätä viestiä enempää, kuten jo kirjoitin.
Kenen mielestä sitten ei olisi?
Varsinkin jos sillä on samalla potentaalia parantaa kaikkien hyvinvointia.
Outo väite ettei valtiolla olisi mitään tekemistä minkään teollisuuden ja kehityksen kanssa kun on VR, Valtra ja muut valtion omistuksessa tai osaomistuksessa olevat nimikkeet olemassa
Mikään ei edelleenkään estä tekemästä päätöstä että laitetaan nyt rahaa tutkimukseen, kehitykseen ja koulutukseen sen osalta. Sinä olet tässä vain kapeakatseinen ja jumitat siinä että "ei ole missään tämmöstä" vaikka edes se ei pidä paikkaansa.
Hetkinen? Etkös se ollut nimenomaan sinä joka sanoit että ihminen on ahne, laiska tai jotain? Eikö meidän näkemys siis olekaan sama?
Minä siis sanoin että se kehitykseen ja muuhun panostaminen tulee juuri sen kautta että halutaan kerätä lisää massia. Ei siellä mikään puhdas maailmanparannus ole tavoitteena vaan se saattaa tulla sivutuotteena jos on tullakseen.
Jos siis luotetaan "massimiehiin" niin ensisijaisena pyrkimyksenä on silloin voiton maksimointi. Se ei ole historiassa ollut kauhean usein linjassa sen kanssa mikä on hyväksi ympäristölle.
Totta kai sitä massia tungetaan potentiaalisiin paikkoihin että sitä saisi lisää. Eri asia täysin tuleeko siitä mitään muita tuloksia koskaan ja nekin uudet ideat ei välttämättä - ja luultavasti - helpota ympäristöasioita yhtään mitenkään.
Taas hoet tätä että "valtio ei tue". No ei tue mutta kuten sanoin niin mikään ei estä tukemasta ja minusta siinä olisi potentiaalia. Silti vain tukeudut siihen että "valtio ei tee sitä ja tätä" ja "ei tehdä tällaista muuallakaan". Miksi jumittaa noihin etkä näe että se ei olisi kuin tehdä.
Tuollainen sokea "kapitalismi kyllä korjaa"-ajatus ei kauhean pitkälle tule kantamaan.
Ja siis tällä saadaan mitä aikaiseksi? Työllistyvätkö ihmiset tekemällä turhaa työtä?
Kuulostaa kateellisen puheelta kun ei itse "voi" vain "maata kotona". Voin itse sanoa että työttömänä olemisessa ei ole mitään kadehdittavaa vaikka niin moni tuntuu kateellinen olevan ja tuolla kostomentaliteetilla on liikkeellä.
Ideasi tuntuu olevan vain että työttömät pitää laittaa johonkin vaikka siitä ei olisi yhtään mitään hyötyä. Ei kauhean ratkaisukeskeistä ajattelua.
Minulla ei siis ole itselläni mitään ideoita antaa mutta tiedän ainakin mikä on ihan turhaa ajan ja resurssien kulutusta. Aika moni "aktivointitoimista" on juuri sitä.
No niin. Eli työttömät on siis päihdeongelmaisia, epäsosiaalia ja eivät omaa työkokemusta? Melkoiset yleistykset sieltä.
Sinä siis mieluusti maksat siitä että saat ihmiset tekemään jotain turhanpäiväistä hommaa alipalkattuna. Ok, ei yllätä.