Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alunperinhän tässä keskustelussa oli kyse viihteen agendoista ylipäätään ja siitä, millä tavoin joku suostuu viihdettään kuluttamaan, jos siinä on näkyvillä agendaa suuntaan tai toiseen. Taisipa joku myös sanoa, ettei suostu sellaista viihdettä katsomaan/kuluttamaan, jossa on esimerkiksi poliittisia agendoja suuntaan tai toiseen. Kyseisestä mielipiteestä keskustelu sitten lähti suuntaan, jossa käsitellään yleisellä tasolla agendoja viihteessä ja tuotiin esille esimerkkejä siitä, että pohjimmiltaan kaikessa tarinavetoisessa viihteessä on jokin agenda. Kaikessa tarinavetoisessa viihteessä joku osapuoli kuvataan hyvänä ja samaistuttavana, sekä toinen osapuoli kuvataan pahana ja sellaisena, jonka tavallinen katsoja kokee iljettävänä tai ainakin vastenmielisenä.

Tästä ollaan nyt sitten maalitolppia siirtelemällä ja saivartelemalla päästy tilanteeseen, jossa väitetään, ettei mistään CoD-pelisarjasta muka edes puhuttu, vaan sotapeleistä ylipäätään. Noh, kyllähän vaikkapa Battlefield-sarjakin on ties kuinka kauan tarinoissaan esittänyt länsimaisen liittouman hyvänä ja sillä on pahana vastustajana yleensä itämainen ryhmittymä, joka esitetään terroristeina. Tällainen länsimainen agenda noissa peleissä vaan nyt on takana pelisarjan nimestä riippumatta. Toiseen Maailmansotaan sijoittuvissakin peleissä käytännössä aina pelataan Liittoutuneiden puolella ja Akselivallat ovat niitä pahoja, joita tapetaan. Sekin konflikti esitetään peleissä käytännössä aina yksipuolisena.

Ei sillä, kyllähän tuota yhdeltä suunnalta tulevaa saivartelua on ihan viihdyttävää seurata. Ihan hauskaa luettavaa, kuinka mustaa koitetaan niin kovasti selittää valkoiseksi. Kiitokset ja yläpeukut myös jäsenelle @FleeingNevada , joka osasi vetää pari edellistä sivua yhteen oikein hienosti ja yksinkertaisesti. Yhteenveto näytti olevan niin tiukka, että vastaväittelijäkin näyttäisi poistuvan paikalta, kun argumentit loppuivat.

Aika matalaotsaista ja johdattelevaa olkiukkoilua. Tyydyn toteamaan, että kaltaisesi ihmisten kanssa joudun onneksi varsin vähän olemaan tekemisissä, ja yleensä voin tietoisesti pitää ne vähätkin tilanteet entistä vähäisempinä, kun siirryn ajoissa eteenpäin näistä ”kohtaamisista”, enkä jää niissä jankkaamaan, vaikka ilmiselvästi sitä sinä täällä haluaisit. Nyt et saa haluamaasi, joten jätän sinut keskenään noiden olkiukkojesi kanssa.

Käytin kirjaimellisesti vain sinun käyttämiä sanoja koska halusin varmistaa, että olen ihan täysin kärryillä tässä rallissa. Tämä viestisi on toki jo selkeä vastaus kysymykseeni, ei siinä mitään.

Mutta mieti asiaa näin. Onko mahdollista, että nämä näkemäsi agendat ja moraalittomuudet sikiävät jostain, jota olet joskus lukenut? Koska Amerikkalainen kulttuuri on kuitenkin sinulle vierasta ainakin jollain tasolla, niin eikö ole mahdollista, että sen tulkitseminen on kantautunut lähteistä, jotka esittävät vain yhden kärjistetyn esimerkin? Esimerkiksi Suomessa ei koko SJW-termiä edes käytetty tai tunnettu kunnes se alkoi ilmestyä tiettyjen Youtube-kanavien kautta foorumien terminologiaan noin puoli vuotta jenkkejä jäljessä.

Itse olen asunut kyseisessä paikassa eri osavaltioissa monta vuotta. Puolet perheestäni on siellä edelleen. Tein siellä toimittajan töitä vuosien ajan. Voin aika hyvällä omatunnolla sanoa, että tietoni sen pop-kulttuurista ovat vähintäänkin hyvät. Sillä kokemuksella voin myös kertoa, ettei Suomi ole mitenkään varautunut siihen informaatiosotaan, mikä tänne on tulossa. Eikä varsinkaan siihen keskusteluun, mikä tulee koskemaan taiteen ja poliitikan yhteiseloa.

Sitä tietenkin voi olla mitä mieltä haluaa tulkinnoista, kuten onko mahdollista tehdä sotaelokuvaa tai peliä, joka on aidosti sodanvastainen, mutta valitettava tosiasia on se, että kaikki taide on tavalla tai toisella sarja poliittisia päätöksiä, jotka luovat yhtenäisen kokonaisuuden. Pelit erityisesti, sillä niissä vaaditaan pelaajaa ottamaan osaa tämän taiteen toteutumiseen. Sen olemassaolon voi toki kieltää, mutta se ei muuta tosiasiaa, mitä tutkitaan edelleen huomattavasti fiksumpien ihmisten toimesta, että kaikki tämä vaikuttaa meihin niin syvillä tasoilla ettemme sitä tajua kuin vasta vuosien päästä.

Ihan yleistä pohdintaa vaan.

En yhtään tiedä mistä tuli mieleen, mutta heitetään tähän väliin ehdotus uudeksi internet-laiksi:

Ennen kuin ihminen saa höpistä mitään cancel-kulttuurista, pitäisi osoittaa edes jotain alkeellista kulttuurintuntemusta ja kykyä kulttuurin tulkitsemiseen. Jonkinlainen "ajokortti" tekis kaikkien elämästä siedettävämpää.

Ei mulla muuta.

Tämä on oikeastaan aika hyvä ehdotus. Estäisi Internet-kahnaukset kuten ajokortti estää liikenneonnettomuudet. Mikä virasto tämän kortin myöntäisi?

Tämä on oikeastaan aika hyvä ehdotus. Estäisi Internet-kahnaukset kuten ajokortti estää liikenneonnettomuudet. Mikä virasto tämän kortin myöntäisi?

Ajokortin myöntämisestä vastaisi tietenkin norsunluutornista kaikkea kulttuuria kontrolloiva kulttuurimarxistifeministien suvakkikomitea :cool:
Muumilaakson poliisilaitos sen vois varmaan myöntää.. :D

Käytin kirjaimellisesti vain sinun käyttämiä sanoja koska halusin varmistaa, että olen ihan täysin kärryillä tässä rallissa. Tämä viestisi on toki jo selkeä vastaus kysymykseeni, ei siinä mitään.

Mutta mieti asiaa näin. Onko mahdollista, että nämä näkemäsi agendat ja moraalittomuudet sikiävät jostain, jota olet joskus lukenut? Koska Amerikkalainen kulttuuri on kuitenkin sinulle vierasta ainakin jollain tasolla, niin eikö ole mahdollista, että sen tulkitseminen on kantautunut lähteistä, jotka esittävät vain yhden kärjistetyn esimerkin? Esimerkiksi Suomessa ei koko SJW-termiä edes käytetty tai tunnettu kunnes se alkoi ilmestyä tiettyjen Youtube-kanavien kautta foorumien terminologiaan noin puoli vuotta jenkkejä jäljessä.

Itse olen asunut kyseisessä paikassa eri osavaltioissa monta vuotta. Puolet perheestäni on siellä edelleen. Tein siellä toimittajan töitä vuosien ajan. Voin aika hyvällä omatunnolla sanoa, että tietoni sen pop-kulttuurista ovat vähintäänkin hyvät. Sillä kokemuksella voin myös kertoa, ettei Suomi ole mitenkään varautunut siihen informaatiosotaan, mikä tänne on tulossa. Eikä varsinkaan siihen keskusteluun, mikä tulee koskemaan taiteen ja poliitikan yhteiseloa.

Sitä tietenkin voi olla mitä mieltä haluaa tulkinnoista, kuten onko mahdollista tehdä sotaelokuvaa tai peliä, joka on aidosti sodanvastainen, mutta valitettava tosiasia on se, että kaikki taide on tavalla tai toisella sarja poliittisia päätöksiä, jotka luovat yhtenäisen kokonaisuuden. Pelit erityisesti, sillä niissä vaaditaan pelaajaa ottamaan osaa tämän taiteen toteutumiseen. Sen olemassaolon voi toki kieltää, mutta se ei muuta tosiasiaa, mitä tutkitaan edelleen huomattavasti fiksumpien ihmisten toimesta, että kaikki tämä vaikuttaa meihin niin syvillä tasoilla ettemme sitä tajua kuin vasta vuosien päästä.

Ihan yleistä pohdintaa vaan.
Kas kummaa, minähän olen puoliksi amerikkalainen, siellä syntynyt ja suuren osan lapsuudestani viettänyt ja vielä aikuisenakin myöhemmin siellä töitä tehnyt. Olen sekä Suomen että Yhdysvaltojen kansalainenkin. Myös sukuani asuu siellä paljonkin. Toki en silti ihannoi millään tavalla amerikkalaisuutta, enkä kokenut maan kulttuuria sellaisena, että siellä olisin halunnut pysyvästi enää aikuisiällä asua. Silti ylimielisesti kommentoit, etten tunne amerikkalaista kulttuuria, vain sillä varjolla, että olet siellä itsekin asunut, mutta kuitenkin mitä ilmeisemmin vähemmän aikaa kuin minä.

En lähde edelleenkään enää väittelemään kanssasi, kun selvästi teet vain toisten sanomisista olkiukkoja, joita vastaan sitten mukavasti hyökkäilet, kun olet ensin itse syöttänyt toisen suuhun sellaisia tulkintoja ja merkityksiä mitkä tukevat omaa agendaasi. Tuohan on juuri se SJW-kuvioita kannattavien halpahintainen ja aggressiivinen tapa toimia. Todella halveksuttavalla moraalilla toimitaan tuossa suuntauksessa. Ja sitten hymistellään, kun ollaan niin tasa-arvoisia ja hyviä. Tarkoitus pyhittää keinot ja sitten lopullinen päämääräkään ei ole mikään todellinen yhdenvertaisuus ja oikeudenmukaisuus. Itse asiassa nuo kaksi oikeasti tärkeää asiaa ovat termeinä sellaisia, joita SJW väki pyrkii tietoisesti olemaan käyttämättä. Siinä porukassahan ei kiinnosta oikeasti se miten saataisiin aikaan ihmisten välistä yhdenvertaista kohtelua ja oikeudenmukaisuutta, vaan se mikä merkitsee on vastakkainasettelun aikaansaaminen provosoimalla ja omien kannattamiensa ryhmien oikeuksien parantaminen vaikkapa sitten muiden ryhmien oikeuksia heikentämällä.

Muumilaakson poliisilaitos sen vois varmaan myöntää.. :D
Muumilaakson poliisimestari tenttaamassa kulttuuriklassikoista ja modernista kulttuurikritiikistä, ah :cool:

Toisaalta Modern Warfarea ja Last of Us part II:sta pelanneena pakko todeta, että Muumilaakson putka ois varmaan just oikeanlainen paikka aikuiselle ihmiselle, joka väittäis vain toisen näistä peleistä olevan räikeällä propagandalla kuorrutettu…ja että se ois jälkimmäinen teos.
Onneks tällaista mielikuvitusolentoa ei ole tullut vielä vastaan.

Kas kummaa, minähän olen puoliksi amerikkalainen, siellä syntynyt ja suuren osan lapsuudestani viettänyt ja vielä aikuisenakin myöhemmin siellä töitä tehnyt. Olen sekä Suomen että Yhdysvaltojen kansalainenkin. Myös sukuani asuu siellä paljonkin. Toki en silti ihannoi millään tavalla amerikkalaisuutta, enkä kokenut maan kulttuuria sellaisena, että siellä olisin halunnut pysyvästi enää aikuisiällä asua. Silti ylimielisesti kommentoit, etten tunne amerikkalaista kulttuuria, vain sillä varjolla, että olet siellä itsekin asunut, mutta kuitenkin mitä ilmeisemmin vähemmän aikaa kuin minä.

Hieno homma, sittenhän voin paljon paremmalla omatunnolla ehdottaa, että lakkaat seuraamasta Amerikkalaista oikeistolaismediaa, eikä tarvitse miettiä mistä kotimaisesta lähteestä ideat ovat lähtöisin.

En lähde edelleenkään enää väittelemään kanssasi, kun selvästi teet vain toisten sanomisista olkiukkoja, joita vastaan sitten mukavasti hyökkäilet, kun olet ensin itse syöttänyt toisen suuhun sellaisia tulkintoja ja merkityksiä mitkä tukevat omaa agendaasi. Tuohan on juuri se SJW-kuvioita kannattavien halpahintainen ja aggressiivinen tapa toimia. Todella halveksuttavalla moraalilla toimitaan tuossa suuntauksessa. Ja sitten hymistellään, kun ollaan niin tasa-arvoisia ja hyviä. Tarkoitus pyhittää keinot ja sitten lopullinen päämääräkään ei ole mikään todellinen yhdenvertaisuus ja oikeudenmukaisuus. Itse asiassa nuo kaksi oikeasti tärkeää asiaa ovat termeinä sellaisia, joita SJW väki pyrkii tietoisesti olemaan käyttämättä. Siinä porukassahan ei kiinnosta oikeasti se miten saataisiin aikaan ihmisten välistä yhdenvertaista kohtelua ja oikeudenmukaisuutta, vaan se mikä merkitsee on vastakkainasettelun aikaansaaminen provosoimalla ja omien kannattamiensa ryhmien oikeuksien parantaminen vaikkapa sitten muiden ryhmien oikeuksia heikentämällä.

Anna toki esimerkkejä tästä, mielelläni kuulen miten sinun omien sanojen siteeraus ja pyyntö saada selkeyttä lukemattomiin älyttömyyksiin, mitä lauot päivittäin, on olkiukkojen luomista.

Muumilaakson poliisimestari tenttaamassa kulttuuriklassikoista ja modernista kulttuurikritiikistä, ah :cool:

Toisaalta Modern Warfarea ja Last of Us part II:sta pelanneena pakko todeta, että Muumilaakson putka ois varmaan just oikeanlainen paikka aikuiselle ihmiselle, joka väittäis vain toisen näistä peleistä olevan räikeällä propagandalla kuorrutettu…ja että se ois jälkimmäinen teos.
Onneks tällaista mielikuvitusolentoa ei ole tullut vielä vastaan.

Raksiruutun lapussa kun kysytään myös paikkakunta niin siihen vastaukseksi "Sirkuksen takapiha" ja kortti on taskussa

Hieno homma, sittenhän voin paljon paremmalla omatunnolla ehdottaa, että lakkaat seuraamasta Amerikkalaista oikeistolaismediaa, eikä tarvitse miettiä mistä kotimaisesta lähteestä ideat ovat lähtöisin.

Anna toki esimerkkejä tästä, mielelläni kuulen miten sinun omien sanojen siteeraus ja pyyntö saada selkeyttä lukemattomiin älyttömyyksiin, mitä lauot päivittäin, on olkiukkojen luomista.
En tokikaan anna sinulle esimerkkejä. Mutta tokihan sinä voit ne itse keksiä. Niinhän olet tähän mennessäkin tehnyt. Jatka vaan hienolla linjallasi. Ehkä saat jonkun kruunun tai jotain?

Eli kun puhutaan yhdysvaltojen armeijan rahoittamasta pelistä, josta he ovat ostaneet mainostilaa, jota he käyttävät värväystyökaluna, niin sinä et näe siinä mitään agendaa tai sanomaa ja sinusta sellaisen näkeminen vaatii foliohattuilua. Mutta The Last of Us on täynnä moraalitonta ja vastenmielistä SJW propagandaa koska Neil Druckmann on twiittailut hitusen kärjistävästi miten tärkeää tasa-arvo on?

Ollaan taidettu pelata eri codeja. En tiedä kuinka hyvää mainosta nämä ovat loppujen lopuksi olleet jenkeille kun oma teknologia laittaa osan USA:sta puoliksi, sota rikoksia, petturuutta, käsketään olla ampumatta palavia japanilaisia jne.

Ja sarjan ikonisimmat hahmot ovat muualta kuin jenkkilästä. toinen briteistä ja toinen neuvostoliitosta.

Viimeksi muokattu:
En tokikaan anna sinulle esimerkkejä. Mutta tokihan sinä voit ne itse keksiä. Niinhän olet tähän mennessäkin tehnyt. Jatka vaan hienolla linjallasi. Ehkä saat jonkun kruunun tai jotain?

Eikä kannatakaan, et ole kenellekään velkaa. Näitä viestejä kun näköjään voi tulkita ihan miten haluaa, ja yleensähän näitä tulkitaan sen pahimman mukaan. Antaa jengin tulkita. Tällä foorumilla se kruunu on loputon määrä oikeamielisiä peukkuja, eikä niillä saa edes alennusta lähikaupassa. Loppujen lopuksi tässäkin oli taas kyse siitä, että ihmiset ovat eri mieltä asioista omine tulkintoineen, eikä siitä kenellä se absoluuttinen totuus on hallussa.

Eikä kannatakaan, et ole kenellekään velkaa. Näitä viestejä kun näköjään voi tulkita ihan miten haluaa, ja yleensähän näitä tulkitaan sen pahimman mukaan. Antaa jengin tulkita. Tällä foorumilla se kruunu on loputon määrä oikeamielisiä peukkuja, eikä niillä saa edes alennusta lähikaupassa. Loppujen lopuksi tässäkin oli taas kyse siitä, että ihmiset ovat eri mieltä asioista omine tulkintoineen, eikä siitä kenellä se absoluuttinen totuus on hallussa.
Kulttuurimarxistifeministien suvakkikomitea pitää tästä...postmodernismi on todellisuutta...totuutta ei ole, kaikki on subjektiivista...

Mutta TLOU2 kuitenkin ihan faktana sisältää SJW ja ties mitä agendaa ja kukaan ei tietenkään ole liioitellut asiasta. Vai tuliko jokin täysin uusi peli mistä tämä aihe taas nostettiin kuolleista?

Olen suorastaan pettynyt gherbaruun kun ei huomauttele niinkin likaisten sanojen heittelyistä kuin SJW kun oli kunnollisen kielenkäytön puolella viime kerralla kun riemu repesi.

EDIT:
On se outoa että TLOU2 on edelleen ihmisten mielessä 2 v julkaisusta näinkin paljon. Pelasin sen muutama kuukausi takaperin ja en sitä liiemmin ajattele muuta kuin silloin kun aiheesta keskustelee muut. Oudon pitkät jalat pelillä.

Musta tuo sjw ja kaiken maailman agendat on muutenkin niin naurettavaa paskaa kun olla ja voi. Mitä helvetin haittaa siitä on että pelissä on lesboja, tai lihaksikas nainen. Ei vaan pysty ymmärtämään. Pitäisikös siinä sitten olla joku kova jätkä päähenkilönä ja naiset nyrkin ja hellan välissä? Ilmeisesti mulla mennyt pointti ohi kun en tässä pelissä mitään agendaa tunnusta. Ainoastaan sen pystyy jotenkin ymmärtämään tämän foorumin ansiosta ja sehän se pointti näiden kirjoittajilla on. Jos tällaiset sjw/agendat niin huolettaa niin luulisi että parempiakin kanavia sen tiedottamiseen löytyisi kun ottaa kantaa johonkin helvetin videopeliin.
Lisäksi tuntuu siltä että suurin osa näistä foliohatuista olisi ensimmäisenä kaupan ovella jos kolmas osa ilmestyisi huomenna.

Viimeksi muokattu:
Mutta TLOU2 kuitenkin ihan faktana sisältää SJW ja ties mitä agendaa ja kukaan ei tietenkään ole liioitellut asiasta. Vai tuliko jokin täysin uusi peli mistä tämä aihe taas nostettiin kuolleista?

Olen suorastaan pettynyt gherbaruun kun ei huomauttele niinkin likaisten sanojen heittelyistä kuin SJW kun oli kunnollisen kielenkäytön puolella viime kerralla kun riemu repesi.

EDIT:
On se outoa että TLOU2 on edelleen ihmisten mielessä 2 v julkaisusta näinkin paljon. Pelasin sen muutama kuukausi takaperin ja en sitä liiemmin ajattele muuta kuin silloin kun aiheesta keskustelee muut. Oudon pitkät jalat pelillä.

Kommentoin jo aikaisemmin, etten ota kantaa TLOU2 osalta, koska en ole sitä itse pelannut. Vaikka Youtube-videoista ja keskustelupalstoilta olen keskeiset käänteet saanut tietooni, ovat ne kuitenkin murto-osa siitä kokonaisuudesta. En siis tiedä, että mistä olet repinyt nuo oletuksesi. Lainaamassasi kommentissani kirjoitan juurikin päinvastaista mitä yrität kertoa. Totesin, ettei käyttäjällä @Ippenator ole sen kummemmin syytä lähteä selittelemään yhtään enempää sen suuremmin kuin muillakaan. Yhteistä näkemystä tai edes ymmärrystä tuskin oli syntymässä suuntaan tai toiseen. Kirjoittajien viesteistä tämä kävi täysin selväksi, mutta @Ippenator nyt sattuu edustamaan sitä epäsuositumpaa näkökulmaa tällä foorumilla ja on siitä syystä tikun nokassa.

Harmillista kuitenkin, että olet pettynyt. Käsittääkseni nimimerkkisi takana ei ole kuitenkaan kumpikaan vanhemmistani, joten ehkä tästä selvitään.

Musta tuo sjw ja kaiken maailman agendat on muutenkin niin naurettavaa paskaa kun olla ja voi. Mitä helvetin haittaa siitä on että pelissä on lesboja, tai lihaksikas nainen. Ei vaan pysty ymmärtämään. Pitäisikös siinä sitten olla joku kova jätkä päähenkilönä ja naiset nyrkin ja hellan välissä? Ilmeisesti mulla mennyt pointti ohi kun en tässä pelissä mitään agendaa tunnusta. Ainoastaan sen pystyy jotenkin ymmärtämään tämän foorumin ansiosta ja sehän se pointti näiden kirjoittajilla on. Jos tällaiset sjw/agendat niin huolettaa niin luulisi että parempiakin kanavia sen tiedottamiseen löytyisi kun ottaa kantaa johonkin helvetin videopeliin.

Tämä heilahtaa sitten keskustelun toiseen äärilaitaan ja rytinällä. Ehdottamastasi visiosta kukaan tuskin on fantasioinut.

Kommentoin jo aikaisemmin, etten ota kantaa TLOU2 osalta, koska en ole sitä itse pelannut. Vaikka Youtube-videoista ja keskustelupalstoilta olen keskeiset käänteet saanut tietooni, ovat ne kuitenkin murto-osa siitä kokonaisuudesta. En siis tiedä, että mistä olet repinyt nuo oletuksesi. Lainaamassasi kommentissani kirjoitan juurikin päinvastaista mitä yrität kertoa.
En ottanut siihen kantaa että pelasitko TLOU2:sta (mistä tämä siis taas näemmä lähti liikkeelle) vaan tähän kommenttiisi. (Millä siis taisit todeta että muut lukee muiden viestejä väärin tai väärillä laseilla)
Näitä viestejä kun näköjään voi tulkita ihan miten haluaa, ja yleensähän näitä tulkitaan sen pahimman mukaan. Antaa jengin tulkita.
Sama koskee pelejä ja joillekin TLOU2 on täynnä agendaa SJW:stä ja vähemmistöistä mikä tuntuu olevan pahempaa kuin Saatanan palvonta.
Jos jotkut jo kolmatta vuotta asiasta jauhaa niin voisi olettaa että sieltä ei tule niitä vanhoja kuluneita lauseita vaan enemmän kunnon perusteluita. Ja nyt tuntuu siltä että näillä "huolestuneilla" on se agenda jos joillakin on.

Ylös Bottom