Tuntuu oudolta että voisi vain valita miten jonkin median kokee. Ja miten edes erotella onko jokin teos nyt taidetta vai vain viihdettä kun melkein kaikki on sekä että. Väitän siis että välttelyssäsi onnistut lähinnä välttelemään teoksia, joissa tunnistat jonkin agendan ja yleensä se tarkoittaa että läpi menee ne, joiden "agenda" on yhtäläinen oman maailmankatsomuksesi kanssa.Ensinnäkin, itse ainakin koen pelit puhtaasti viihteenä. En nimenomaan koe niitä missään määrin taiteena, ja jos sitten joku/jotkut pelit tietoisesti pyrkivät olemaan jonkin sortin taidepläjäys, niin yleensä pyrin sellaisia teoksia tietoisesti väittämään.
Se ettei halua ei muuta sitä että siinä missä sinä olet "muodostanut maailmankatsomuksesi" tavalla tai toisella, on sen tehnyt myös jokainen, joka on ikinä mitään tehnyt. Täten sinuun vaikuttaa myös heidän maailmankatsomuksensa teostensa kautta.En halua viihteeltäni mitään suurempia tarkoituksia tai varsinkaan minkäänlaisia tietoisia ihmisten ajatuksiin vaikuttamisyrityksiä. En muutenkaan halua lukea kirjoja tai katsoa elokuvia, joissa on joku sanoma, jota pitäisi ilmeisesti kovasti pohtia, ja ehkä muka muuttaa jopa maailmankatsomustaan sen mukaisesti mitä ehkäpä ”taiteilija” on ajatellut, tai jopa johdatellut.
Hyvin tuolla jo sanottiinkin että sinä kulutat viihdettä, jossa et vain koe olevan tarkoituksia tai vaikuttamisyrityksiä vaikka sitä aina pakostakin on. Plus että vaikuttaa voi ilman että edes sitä on tietoisesti tehnyt teokseensa.
Ihminen ei muutenkaan ole mikään robotti, joka voi kytkeä päälle jonkin "vaikuttamissuojan". Et sinäkään. Et vain tunnu tiedostavan asiaa.
Miksi ylipäänsä pitäisi pelätä vaikuttamisyrityksiä? Eikö ole hyvä antaa mahdollisuus kasvulle ja muutokselle? Mitä jos on saanut väärää tietoa, tulkinnut asioita väärin tms? Eikö ole hyvä että asioita kyseenalaistaa?
Minä ainakaan en halua muodostaa ympärilleni jotain kuplaa, jossa kuulen vain sen hetkisen oman ajatusmaailmani mukaisia asioita. Tuntuisi aika tylsältäkin että ei ole mitään "haastetta" niille omille ajatuksille ja näkemyksille. Olkoonkin että usein se menee vain loputtomaan inttämiseen.
Kaikki kokemuksesi ja "itse keräämäsi tieto" on myös vaikuttaneet sinuun eikä ne ole mitenkään omaa ansiotasi/valintojasi vaan lähinnä olet käsitellyt asioita, jotka on tulleet eteesi tai joita olet eteesi "valinnut" (lainausmerkit siksi, että valintojakin voi tehdä vain tietyissä rajoissa). Olet lisäksi altis vaikuttamiselle ja siitä todisteena on esimerkiksi kaikki lyhenteet, joita viljenet. Et sinä niitäkään käsitteitä ja lyhenteitä (SJW, simp, jne.) ole itse keksinyt.Minä olen muodostanut maailmankatsomukseni omien kokemusteni ja itse keräämieni tietojen pohjalta. En ole altis toisten mielipidevaikuttamiselle, enkä aio sitä koskaan ollakaan - en siis pätkääkään. Tästä syystä siis karsastan kaikenlaista sormen heristelyä ja julkista sekä piilotettua agendaa tai sanomaa missään viihteessä mitä käytän.
Väitän myös että ylipäänsä tuollaisella SJW-agendan seuraamisella on paljon vaikutusta. Seurasi sitä sitten miltä tahansa "puolelta" tahansa.
Tämä on asia, jota mietin jo tuossa Ippenatorin jutussa. Eikö se, että asia saattaa vaatia tuon tiedon, ole aika erikoista? Eikö se agenda pitäisi paistaa läpi itse tuotteessa? Eli asioita nähdäkseen/tulkitakseen saattaa joutua tietämään jotain pelin ulkopuolisia asioita.Jos tekijätiimistä ja sen ulostuloista ei tiedä mitään, on peli takuulla eri tavalla tulkittava kuin ilman tuota tietoa.
Täällä on uhottu että ei olla vaikutuksille alttiita mutta samalla tehdään tulkintoja asioista vain sen takia että on jotain lisätietoa tuotteen ulkopuolelta. Sehän on nimenomaan sitä että oli altis vaikutteille koska se info vaikutti tulkintaan pelistä
Lisäksi väitän että aika moni tekee "omia" päätöksiä kaiken maailman Youtube-videoiden raivoajahahmojen perusteella. Ikävä ilmiö netissä muutenkin että otetaan sen jonkin oman "johtohahmon" ajatukset omiksi ilman että niitä itse olisi ehtinyt muodostaa. Sitten luodaan siihen niin vahva tunneside että siltä raiteelta on vaikea hypätä pois. Ja toimii toki molempiin suuntiin tämä eli ei ole asiasta kiinni, voi siinä olla niin syvällä ettei enää ole helppo irtaantua.