BaDari
Well-Known Member
Ei hitto... Itsekin rekisteröitynyt tänne jo 2002. Mihin aika menee...Ai te tarkoitatte jotain ps3 ja xbox 360 aikoja noilla alkuvuosilla. Jessus mä oon vanha.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Ei hitto... Itsekin rekisteröitynyt tänne jo 2002. Mihin aika menee...Ai te tarkoitatte jotain ps3 ja xbox 360 aikoja noilla alkuvuosilla. Jessus mä oon vanha.
Kyllä sitä vääntöä oli jo ps2 vs. xbox orginaalin aikoihin.
Olen 100% varma, että olet nuo tappelut unohtanut ja ehkä on vain hyvä asia, että ihmisen muisti on armollinen ja ihan kaikki ei jää sinne kummittelemaan.Toki voi olla, että olen vaan tuon ajan tappelut unohtanut.
Voi muuten olla että mä vietin aikani vain PS-ketjuissa joten siksi mulla on niin ruusuiset muistot.Se oli jännää aikaa foorumilla tuo Xbox 360/PS3/Wii aika. Kuten @kriswel jo sanoikin niin jokaisella alustalla oli omat alueensa, jossa peleistä, laitteista ynnä muista keskusteltiin. Konsolisota eikä niin sanotut alustojen väliset mielipiteet näihin ketjuihin tästä syystä juuri levinneet. Mutta sitten oli yleinen alue. Ja konsolisota-alue. Ja mammuttinen konsolisotaketju.
Kyllä minäkin muistelen, että silloin ne väännöt oli enemmän pilke silmäkulmassa, mutta voin muistaa väärin.
Olisikohan se ollut juuri Xbugs kun tarjoili hattua tai muuta vastaavaa syötäväksi sen jälkeen kun joku oli sanonut sellaisen syövänsä jonkun pelisarjavertailuväännön päätteeksi, jos Devil May Cry, Final Fantasy ja jotkut muutkin sarjat löytäisivät tiensä Xboxille.Eli en ole yksin mielipiteeni kanssa.Siihen aikaan tosin vääntäjinä oli Xbugsin kaltaisia sanataitureita, jotka osasivat keventää tunnelmaa.
Samanlainen mielikuva minullakin on foorumista. Keskusteluilmapiiri oli hyvin asiallista. Nykyään useat ketjut on pilattu turhalla päänaukomisella, kiusaamisella ja räkänauruhymiöillä tai jollain muulla mielenosoittamisella. Mutta näinhän ne foorumit sitten lopulta kuolevat kuten kävi esimerkiksi muropaketille.Mä tulin tänne aikoinaan juuri sen takia että täällä ei ollut konsolisotia . XBOX-porukka viihtyi omissa topikeissaan ja PS-porukka omissa topikeissaan. Ei ollut ongelmia. Ei myöskään ollut arvosana-topikkeja jossa väitellään siitä mitä tarkoittaa numero 3.
Varoittavana merkkinä käyttäisin myös sitä, että (asia)kirjoittajia jättäytyy/häipyy foorumilta täysin oma-aloitteisesti, kun ilmapiiri on, mitä se on. Itse olen sen verran paksunahkainen, ettei foorumi minusta taida eroon päästä. Samat huomiot olen tehnyt sinun kanssasi itsekin, että paljon tulee vastaan kaikenlaista saivartelua, piikittelyä, kuittailua ja viisastelua. Toki vastineeksi itsekin joskus päädyn tuikkaamaan takaisin. Jostain syystä edellisen laitesukupolven aikana meno oli erilaista ja vähemmän piikikästä, mutta nyt tämän uusimman sukupolven aikana meno on taas muuttunut 'myrkyllisempään' suuntaan.Samanlainen mielikuva minullakin on foorumista. Keskusteluilmapiiri oli hyvin asiallista. Nykyään useat ketjut on pilattu turhalla päänaukomisella, kiusaamisella ja räkänauruhymiöillä tai jollain muulla mielenosoittamisella. Mutta näinhän ne foorumit sitten lopulta kuolevat kuten kävi esimerkiksi muropaketille.
Tosiaan. Eriävät mielipiteet ovat foorumien suola, olisi aika tylsää lukea samanlaisia mielipiteitä jostain asiasta. Vuodesta 2013 lähtien tätä foorumia lukenu, ja vajaa 2 vuotta sitten rekisteröidyin, niin kyllä tämä yleisesti ottaen ihan hyvältä paikalta vaikuttaa. Joskus joo konsolisotaan täällä oon törmänny, mutta yleensä ylläpito on hyvin hereillä. Olisi netin käyttäminen tylsempää ilman tätä paikkaa.Pitää yrittää mahdollisimman hyvin ymmärtää täysin päinvastaisiakin mielipiteitä, tai ainakin pyrkiä pitäytymään turhista kuittailuista.
Tämä on myös itselle sellainen sivusyy sen varsinaisen peliaiheisen keskustelun lisäksi.Höpsönä patrioottina minusta tuntuu tärkeältä, että suomenkielistäkin sisältöä maailmasta löytyy.
Tästä sinänsä samaa mieltä, mutta toisaalta kun en omatoimisesti juuri seuraa alan uutisointia Pelaajan sivuja lukuunottamatta (jep, lol), niin minulta jäisi paljon hyviä tärppejä väliin jos kävisin muutamalla kovin rajatulla foorumilla.Nykyään pelaaminen on niin hajanaista, kun on helvetisti pelattavaa ja jokaiselle genrelle löytyy omistautuneet faninsa, että on oikeastaan melko turha roikkua missään yleisfoorumilla, jossa käyttäjät eivät aina ymmärrä toisiaan, kun pelaavat niin eri tavalla ja eri pelejä. Eri näkökulmista asiat näyttävät niin erilaisilta.
Valitettavasti minulla(kaan) ei ole tähän ongelmaan mitään täsmäratkaisua tiedossa.Nyt tarvitaan setä- @TT-2k kertomaan että mitä myö poloiset tehään.![]()
Tällä tavalla säästyttäisiin jo melko paljolta ylimääräiseltä väännöltä. Vaikka toki kaikkien pitäisi ymmärtää, että ”Tämä on aivan paska” ja ”Mielestäni tämä on aivan paska” on todennäköisesti sama asia eli todellisuudessa tuo ”Mielestäni”-alkuinen mutta siitäkin huolimatta, se vaikuttaa todella paljon siihen miten toisten tekstejä tulkitaan ja mikä mielikuva siitä toisen tekstistä jää.Yleisellä tasolla jokaisen kannattaa myös miettiä kirjoitusasuaan, yhdellä pienellä muutoksella saadaan kitkaa vähennettyä: Kirjoittaa subjektiivisesti asioista jotka on subjektiivisia. Jos asioista kirjoittaa "yleisenä totuutena" ja kyse on subjektiivisesta asiasta, kitkaa on varmasti luvassa.
"Uusin Halo on aivan paska" vs. "Mielestäni uusin Halo on aivan paska"
Luvuissa ja muissa yksiselitteisesti mitattavissa asioissa voidaan käyttää "yleisen totuuden" kirjoitusasua:
"Tällä hetkellä PS5 on myynyt määrällisesti vähemmän kuin PS4 samassa kohtaa elinkaartaan"
Tässähän se outous onkin, vaikka lukijan pitäisi ymmärtää asia, niin se ärsyttää silti lukijoita enemmän jos jättää yhden sanan pois. Ihmismieli on outo.Tällä tavalla säästyttäisiin jo melko paljolta ylimääräiseltä väännöltä. Vaikka toki kaikkien pitäisi ymmärtää, että ”Tämä on aivan paska” ja ”Mielestäni tämä on aivan paska” on todennäköisesti sama asia eli todellisuudessa tuo ”Mielestäni”-alkuinen mutta siitäkin huolimatta, se vaikuttaa todella paljon siihen miten toisten tekstejä tulkitaan ja mikä mielikuva siitä toisen tekstistä jää.