Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sävy jolla olet jo hetken kommentoinut minun kirjoituksiani ja minun tapaani tuoda mielipiteitäni esiin, on muuttunut aiempaan nähden. Vaikka kiistätkin toki sen, niin kyllä sen tiedän tapahtuneen. Älä arvostele kirjoittajaa tai hänen kirjoitustapaansa, jos hän ei sinänsä loukkaa ketään kirjoituksillaan, vaan argumentoi hänen näkemyksiään aiheesta omilla argumenteillasi. Sinä arvostelit minua siitä, että tuon tiettyä asiaa esille. Se on jo kirjoittajan mielipiteen ilmaisun oikeuteen puuttumista.
Vielä kerran. Kysyin että mitä lisäarvoa se pelin lajityypin kritisoiminen tuo. Samassa viestissä argumentoin, miksi lajityypin kritisoiminen on outoa. En edelleenkään käsitä miten loukkaan tällä mitään sinun oikeuksiasi. Sen kun kirjoitat mitä haluat, saan minä olla niistä juuri sitä mieltä mitä minä haluan.
Voin antaa myös sinulle saman tyylisen vinkin, jos et pidä siitä, että tuon mielipiteitäni esiin, etkä pidä ainakaan tietyistä mielipiteistäni, ja koet niiden perusteella tarpeelliseksi arvostella tapaani kirjoittaa, niin älä lue kirjoituksiani enää, tai laita minut sivuutettujen listalle. Ihan samantyyppinen kuvio, kuin sinä nyt ehdotat minulle, että minun pitäisi olla pelaamatta tiettyjä pelejä, ja tehdä jotain taustatutkimusta peleistä ennen kuin niitä pelaan, ja sitten jättäisin pelaamatta sellaiset pelit, jotka sisältävät asioita, joista en pidä. Voin sanoa, että tulen jatkossakin ainakin kokeilemaan pelejä, joissa on vähintään jotain kiinnostavaa itselleni, vaikka niissä olisikin minulla tiedossa jokin elementti, josta en pidä. Sellaisetkin pelit yllättävät joskus positiivisesti.
Olisit heti voinut vastata näin. Siinä on sinun vastauksesi minun ehdotukseeni. Kiitos tästä.
Voin myös todeta, etten nyt mitään merkittävää uusiin peleihin liittyvää taustatutkimusta kuitenkaan aio tehdä jatkossakaan, kuten en ole tehnyt tähän mennessäkään. Siihen syynä ainakin se, että hyöty ei vastaa sellaiseen käytettyä aikaa, enkä ole ylipäätään sellaisesta kiinnostunut. En yleensäkään ole kiinnostunut pähkäilemään ja spekuloimaan asioita erityisesti etukäteen, ennen kuin sitä hyvin konkreettista tietoa on saatavilla. Myöskään pelien hypettäminen ei minua kiinnosta juuri koskaan, joten en senkään takia halua niitä alkaa ennakkoon erityisesti tutkimaan. Kuten jo totesin, Game Pass on erityisen hyvä juttu kaikenlaisten pelien kokeilemisen, ja tottakai sieltä tulee välillä koviakin pettymyksiä esille. Tämä vaikuttaisi sellaiselta peliltä ikävä kyllä.
No, ihan kovin kauheaa tutkimusta ei tarvitse tehdä tietääkseen ettei South of Midnight ole avoimen maailman peli. Muutama minuutti olisi riittänyt.
Mielellään kuulen kyllä sinun kovin vastakkaisenkin näkemyksen pelistä, mutta jätä jatkossa minun tai kenenkään muunkaan kirjoittajan kirjoitustyylin liittyvä tai ilmaisun vapauteen kajoava arvostelu pois, jos se ei liity vaikkapa siihen, että jotakuta on henkilökohtaisuuksilla loukattu.
Nostin edelleen esille toistuvan asian viesteistäsi: lajityypin kritisointi pelin sijaan. Kun nostin sen esille, kerroin omat argumentit miksi sen esille nostin. Miksei näin saisi tehdä? Tähän minun nostamaani asiaan voit tottakai vastata ihan miten haluat.

En valitettavasti voi ottaa sinulta vastaan neuvoja siihen miten kirjoitan. Koen ettet olet pätevä niitä antamaan.
Silloinkin olisi itse asiassa oikea tapa reagoida ilmoittamalla asiasta moderaattorille ja antamalla hänen puuttua asiaan. Niin kai minunkin olisi tässä kuulunut tehdä. En silti usko, että tämä olisi ylittänyt moderaattorin puuttumiskynnystä, kun ei nyt ihan kovin isosta asiasta ole kyse, joten kirjoitin nyt suoraan tässä sinulle asiasta.
Viesteistä voi ilmoittaa moderaattorille jos sen kokee tarpeelliseksi. Siksi jokaisessa viestissä on se Report -nappi.

Viimeksi muokattu:
Miten te saatte joka keskustelusta väännön per heti? Puolet näistä taas ei koske peliä ollenkaan, vaan mielipidettä toisen mielipiteen mielipiteestä.
Niin nyt kyllä ihan asiallisen mielipiteeni esitin nimenomaan peliin liittyen, jota ehdin pari tuntia pelata. Puolustin myös oikeuttani mielipiteeni ilmaisuun. Näen kyllä, että palaute tuosta, että aletaan vänkäämään kirjoittajan mielipiteestä lähti siitä, ettei minun kirjoitustani kommentoinut oikein nähnyt erityistä tarvetta puhua pelistä, mitä minä olinkin täysin tehnyt ennen sitä. Vaan hän siis keskittyi kommentoimaan minun oikeuttani tuoda tiettyä mielipidettä esiin. Ei toki pitänyt mielipiteestäni tietynlaisiin peleihin liittyen, mutta eikös siihen kuitenkin voi vastata kertomalla nimenomaan oman näkemyksensä kyseisestä pelistä?

Toki aika herkästi vastaan, jos tuohon tapaan aletaan haastamaan, mielestäni vieläpä aika asiattomin perustein. Mutta eipä tästä enempää. Alkanut kuitenkin tietty suuntaus täällä foorumilla kieltämättä ärsyttämään. Tuntuu olevan tietty porukka, joka ei vaan siedä sitä, että jotkut ovat asioista eri mieltä kuin he tai joku oletettu konsensus. Sen tyyppistä ajatusmaailmaa karsastan itse todella paljon.
Vielä kerran. Kysyin että mitä lisäarvoa se pelin lajityypin kritisoiminen tuo. Samassa viestissä argumentoin, miksi lajityypin kritisoiminen on outoa. En edelleenkään käsitä miten loukkaan tällä mitään sinun oikeuksiasi. Sen kun kirjoitat mitä haluat, saan minä olla niistä juuri sitä mieltä mitä minä haluan.

Olisit heti voinut vastata näin. Siinä on sinun vastauksesi minun ehdotukseeni. Kiitos tästä.

No, ihan kovin kauheaa tutkimusta ei tarvitse tehdä tietääkseen ettei South of Midnight ole avoimen maailman peli. Muutama minuutti olisi riittänyt.

Nostin edelleen esille toistuvan asian viesteistäsi: lajityypin kritisointi pelin sijaan. Kun nostin sen esille, kerroin omat argumentit miksi sen esille nostin. Miksei näin saisi tehdä? Tähän minun nostamaani asiaan voit tottakai vastata ihan miten haluat.

En valitettavasti voi ottaa sinulta vastaan neuvoja siihen miten kirjoitan. Koen ettet olet pätevä niitä antamaan.

Viesteistä voi ilmoittaa moderaattorille jos sen kokee tarpeelliseksi. Siksi jokaisessa viestissä on se Report -nappi.
Vielä kerran. Miksi sinulle on tärkeää alkaa arvioida kirjoittajaa tai hänen kirjoitustapaansa, kun täällä olisi nimenomaan tarkoitus keskustella peleistä tai niihin liittyvistä ilmiöistä? Minäkään en sitä tekisi sinua kohtaan, ellet sinä olisi sellaista itse aloittanut ja alkanut minun kirjoittamistani kirjoitustapani ja mielipiteeni esille tuomisen osalta kyseenalaistaa. Ja toki koen itse, että olet vielä vähemmän pätevä antamaan minulle minkäänlaisia ohjeita ylipäätään mistään. Toki voit varmaankin kokea pätevä itse olevasi, mutta et sitä sen enempää kuitenkaan ole.

Ja hei nyt ihan oikeasti - valoja päälle siellä ihan aikuisten oikeasti. Edelleenkään en ole olettanut missään vaiheessa South of Midnightin oleva varsinaisesti avoimen maailman peli - eikö tämä jo viimeinkin mene sinne jakeluun? Ja kyllä, sain muutaman lukemani tekstin, kuvien ja parin videonpätkän perusteella kuvan siitä, ettei olisi niin ehdottoman tiukassa putkessa kulkeva peli, kuin mitä lopulta paljastui olevan. On olemassa paljonkin siltä väliltä kuin tiukka putkijuoksu tai puhdas avoimen maailman peli. Tämä peli on sitä tiukimman tyylin ohjattua putkea. Jotain siltä väliltäkin löytyy peleistä, mikä ei ole kuitenkaan varsinaisen avoimen maailman seikkailua. Ja sitä olisin itse kaivannut. Väännät nyt omalta osaltasi sitä mitä olen sanonut toiseksi, oman mustavalkoisuutesi kautta.

Viimeksi muokattu:
Pata kattilaa soimaa, paitsi että en kyllä koe että tässä olisi siinä "kattilassa" soimaamisen aihetta mutta siis että onhan se hauska että kritisoitavaa asiaa harjoittaa itse tasaiseen tahtiin. Peiliin katsomisen paikkaa.

Vielä kerran. Miksi sinulle on tärkeää alkaa arvioida kirjoittajaa tai hänen kirjoitustapaansa, kun täällä olisi nimenomaan tarkoitus keskustella peleistä tai niihin liittyvistä ilmiöistä?
Nostin esiin sen että kritisoit lajityyppiä, et peliä. Se ei liity tapaasi kirjoittaa millään tavalla. Se liittyy asiaan mitä kirjoitat. Nostin asian esiin siksi, koska koin sen outona kritiikin kohteena. Tähän olisit vain voinut alkujaankin vastata asiaan liittyen. Eli toisin sanoen miksi kritisoit lajityyppiä? Koko tämä muu keskustelu olisi jäänyt silloin käymättä.
Minäkään en sitä tekisi sinua kohtaan, ellet sinä olisi sellaista itse aloittanut ja alkanut minun kirjoittamistani kirjoitustapani ja mielipiteeni esille tuomisen osalta kyseenalaistaa. Ja toki koen itse, että olet vielä vähemmän pätevä antamaan minulle minkäänlaisia ohjeita ylipäätään mistään. Toki voit varmaankin kokea pätevä itse olevasi, mutta et sitä sen enempää kuitenkaan ole.
Juu, ei minua kiinnosta olenko mielestäsi pätevä antamaan sinulle neuvoja vai en. Sanoin edellisessä viestissä sen mitä sanoin, koska sinä käskit minun jättää kirjoittamatta asioita. Sitä neuvoa en valitettavasti sinulta voi ottaa vastaan.
Ja hei nyt ihan oikeasti - valoja päälle siellä ihan aikuisten oikeasti. Edelleenkään en ole olettanut missään vaiheessa South of Midnightin oleva varsinaisesti avoimen maailman peli - eikö tämä jo viimeinkin mene sinne jakeluun? Ja kyllä, sain muutaman lukemani tekstin, kuvien ja parin videonpätkän perusteella kuvan siitä, ettei olisi niin ehdottoman tiukassa putkessa kulkeva peli, kuin mitä lopulta paljastui olevan. On olemassa paljonkin siltä väliltä kuin tiukka putkijuoksu tai puhdas avoimen maailman peli. Tämä peli on sitä tiukimman tyylin ohjattua putkea. Jotain siltä väliltäkin löytyy peleistä, mikä ei ole kuitenkaan varsinaisen avoimen maailman seikkailua. Ja sitä olisin itse kaivannut. Väännät nyt omalta osaltasi sitä mitä olen sanonut toiseksi, oman mustavalkoisuutesi kautta.
Hyvä homma, se ei viestistä käynyt selväksi johon alunperin vastasin. Eikä sitä tue varsinaisesti se, että olet kritisoinut monta muutakin peliä vain siksi että ne nyt sattuvat olemaan putkessa eteneviä lajityypiltään juuri niinkuin pelintekijä on ne suunnitellut.

Pata kattilaa soimaa, paitsi että en kyllä koe että tässä olisi siinä "kattilassa" soimaamisen aihetta mutta siis että onhan se hauska että kritisoitavaa asiaa harjoittaa itse tasaiseen tahtiin. Peiliin katsomisen paikkaa.
Juurikin näin. Jos mä olisin jatkuvsti kirjoituksillani ns. "myrskyn silmässä" sekä useampaan otteseen käynyt vähän jäähyllä viilentymässä, niin kyllä mä rupeaisin pohtimaan omaa tapaani kommunikoida muitten kanssa. Yleensäkin tälläinen ylivedetty "pidän kiinni oikeudestani kertoa mielipiteeni, joka paikassa, kaiken aikaa" on vähän arveluttava lähestymistapa. Toki voi näin todeta. Se on sitten eri asia että onko se aina fiksua toimia näin. Ikä yleensä tuo tiettyä tyyneyttä ja kykyä antaa asioitten vain, olla. Näin ainakin toivoisi.

No ainakaan kirjoittajan mielestä peli ei ollut "pelaamatta paskaa", vaan vasta kokeilun jälkeen totesi, ettei ole hänelle. Mun mielestä se on hyvä asia, että vasta kokeilun jälkeen kerrotaan oma rehellinen mielipide, oli se sitten "putkijuoksu" tai ei, tai jotain siltä väliltä. Kaikista lajityypeistä löytyy hyviä ja huonoja pelejä (subjektiivisesti ajateltuna).

Ylös Bottom