Ippenator
Well-Known Member
Niin, ja olen oikeutettu kertomaan tästäkin pelistä mielipiteeni. Ei sen pitäisi noin paljon sinua kai sentään harmittaa, vaikkakin olen toki huomannut, että siellä tuntuu tällainen kommentointi harmittavan. Varmaankin siitä syystä, että olet selvästi julistanut itse olevasi putkijuoksujen ja kävelysimulaattoreiden ystävä. Ei siinä mitään pahaa tietenkään ole, että niistä pitää, mutta kyllä se pitäisi kestää, että joillekin juuri tuollaiset peligenret ovat sitten kuitenkin inhokkigenrejä. Toin tuossa sen kuitenkin omalta osaltani esiin nimenomaan siksi, että peli on minulle pettymys. Erityisesti siksi, että siinä on erittäin hyviä aihioita, mutta kun siinä on vielä ne huonoimmat jutut (mm. näkymättömät seinät) putkijuoksuihin liittyen, ja myös taistelu tuntuu varsin heikolta, niin kyllä tuo väistämättä tuntuu surulliselta hukatulta mahdollisuudelta.Olet maininnut tämän saman tosi monessa ketjussa. Kaikki pelit eivät vaan ole avoimen maailman pelejä ja ihan hiton hyvä asia ettei näin ole. Ei olisi mitään järkeä, että kaikki pelit menisivät samaan muottiin. Nythän South of Midnight yrittää jotain erilaista niin aihepiirinsä (syvä etelän tarut, musiikki jne.) kuin stop-motion animointinsa kanssa, ja pelintekijät ilmeisestikin haluavat kertoa tarinansa tavallaan. Jos putkimainen rakenne peleissä on sinulle aina turnoff, niin miksi pelaat näitä pelejä? Pienellä tutkimustyöllä tietäisit kyllä mitkä pelit ovat avoimen maailman pelejä ja mitkä eivät.
Siihen kiinnittäisin myös huomiota, ettei ole olemassa vain mustavalkoista asetelmaa, jossa on vain putkijuoksuja tai sitten puhtaasti avoimen maailman pelejä. Minä en todellakaan tarkoita sitä, että kaikkien pelien pitäisi olla puhtaita avoimen maailman pelejä, mutta sellaista semiavoimuutta voisi moni peli tarjota enemmän, niin että en usko sellaisen sinänsä olevan ongelma tuollaisten kompaktiempien tarinavetoisten pelienkään ystäville. Olisi tavallaan enemmän kompromissiratkaisu. Itselleni ovat sellaiset pelit toimineet erinomaisesti, vaikkapa Metro Exoduksen muodossa. Siinä on itse asiassa yksi parhaita koskaan pelaamiani pelejä.
Viimeksi muokattu: