Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Välillä kun katsoo niin tekis mieli lopettaa koko harrastus, koska tänne pelimaailmaan on pesiytynyt paskahousuja kautta mikrokyrpäisiä vittupäitä, ne paskiaiset ei kykene jättämään, tätä harrastusta rauhaan. Ottakaa peli pelinä.
Paskahousut ja mikrokyrvät ei jätä peliharrastusta rauhaan ? Mitä sinulle on käynyt ?

Siis nyt olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mihin tämä avautuminen oikeastaan liittyy?
Tämä on joku ubisoftin puolesta kannanotto. Leave Britney alone!!
Mä tuossa pelasin Yasukella pari tehtävää ja jotenki oli kyllä kömpelön oloinen tai sitten olen vaan tottunut Naoe hahmolla pelaamaan. Yasuke tuntuu olevan jotenki kömpelöin hahmo koko sarjassa. Huomasin sen siinäkin kun yritin kiivetä niihin tähystyspisteisiin joita on ympäri karttaa (unohdin sen oikean nimen)
Yasuken ei ole tarkoituskaan kiivetä oikeastaan mihinkään. Hänellä mennään aika face to face meiningillä, Samurai kun on.

Välillä kun katsoo niin tekis mieli lopettaa koko harrastus, koska tänne pelimaailmaan on pesiytynyt paskahousuja kautta mikrokyrpäisiä vittupäitä, ne paskiaiset ei kykene jättämään, tätä harrastusta rauhaan. Ottakaa peli pelinä.
Edelleen kiinnostaisi tietää mistä moinen avautuminen? Täällähän ei ole uusinta AC-peliä kukaan kritisoinut kuin puhtaasti joistain pelillisistä ominaisuuksista. Mitään esim. Yasukeen liittyviä typeriä rasistisia kommentteja ei ole kyllä näkynyt.

Pidän aika ikävänä tuon kaltaista avautumista vieläpä sen verran törkeillä ilmaisuilla, että olisi ehkä tosiaan paikallaan, että avaisit asiaa, että miksi tämän foorumin porukalle pitää sanoa, että ottakaa peli pelinä, ja käyttää vieläpä ala-arvoisia nimityksiä tällaisen vihaisen kommentoinnin yhteydessä. Pelinähän täällä on juurikin tuosta uusimmasta AC-pelistä puhuttu.

Itselleni ainakin vaikuttaa erittäin lupaavalta peliltä, enkä alun pohjalta ainakaan löytänyt mitään huonoja tai ärsyttäviä elementtejä pelistä. Toki olen äärimmäisen suuri AC-pelien fani, joten en välttämättä tästä viimeisimmästäkään löydä mitään suurempia vikoja. Ja Yasuke ei kyllä ole minkäänlainen ongelma ainakaan minulle. Enkä ole havainnut hänen olevan täällä minkäänlainen ongelma kenellekään muullekaan.

Edelleen kiinnostaisi tietää mistä moinen avautuminen? Täällähän ei ole uusinta AC-peliä kukaan kritisoinut kuin puhtaasti joistain pelillisistä ominaisuuksista. Mitään esim. Yasukeen liittyviä typeriä rasistisia kommentteja ei ole kyllä näkynyt.

Pidän aika ikävänä tuon kaltaista avautumista vieläpä sen verran törkeillä ilmaisuilla, että olisi ehkä tosiaan paikallaan, että avaisit asiaa, että miksi tämän foorumin porukalle pitää sanoa, että ottakaa peli pelinä, ja käyttää vieläpä ala-arvoisia nimityksiä tällaisen vihaisen kommentoinnin yhteydessä. Pelinähän täällä on juurikin tuosta uusimmasta AC-pelistä puhuttu.

Itselleni ainakin vaikuttaa erittäin lupaavalta peliltä, enkä alun pohjalta ainakaan löytänyt mitään huonoja tai ärsyttäviä elementtejä pelistä. Toki olen äärimmäisen suuri AC-pelien fani, joten en välttämättä tästä viimeisimmästäkään löydä mitään suurempia vikoja. Ja Yasuke ei kyllä ole minkäänlainen ongelma ainakaan minulle. Enkä ole havainnut hänen olevan täällä minkäänlainen ongelma kenellekään muullekaan.
Jos pelien kritisoimisesta on kyse niin menee kyllä melko lapselliseksi kun itse kritisoi eri pelejä eri ketjuissa niin auta armias jos joku arvostelee omaa rakasta pelisarjaa niin elämä on pilalla ja peliharrastus täytyy jättää sen takia.

Minusta tuossa oli Powersliderillä aika ytimekäs kannanotto pelien ympärillä pyörivistä perskärpäsistä, joita nykyään alkaa olla kuin 1980-luvun avokaatopaikoilla.
Miksi se tänne sitten osoitettiin? Ei täällä kyseiseen peliin liittyen ole sellaista keskustelua käyty ollenkaan. Ottakaa peli pelinä ja tuollaista raivonsekaista kommentointia ala-arvoisilla ilmaisuilla. Miten se liittyy nyt kyseiseen peliin ja siitä tällä foorumilla käytyyn keskustelun? Avaisitko sinä vaikka näitä seikkoja, kun mielestäsi kommentti oli ok.

Kontekstin pitäisi kuitenkin jotain kai merkitä, ja nyt en sitä ainakaan itse löydä. Menee aika ala-arvoiseksi muutenkin, jos tuollaisilla ilmaisuilla on ok kirjoitella, ja syytellä yleisesti porukkaa, joka ei ole täällä edes mitään muuta kommentoinut kuin puhtaasti pelillisiä asioita kyseiseen peliin liittyen.

Viimeksi muokattu:
Minusta tuossa oli Powersliderillä aika ytimekäs kannanotto pelien ympärillä pyörivistä perskärpäsistä, joita nykyään alkaa olla kuin 1980-luvun avokaatopaikoilla.
Ytimekäs kannanotto täynnä raivoa yleisesti pelaajiin kohdistettuna ja uhkauksia lopettaa oma peliharrastus täysin randomissa ketjussa ilman mitään kontekstia.

Kerro nyt sinä ihmeessä mistä tässä oli kyse kun tiedät ja oli niin hienoa ja ytimekästä ?

Itseäni ei tällainen pakotettu elokuvamainen rakenne jaksa yhtään kiinnostaa peleissä, vaan kaipaan etenemiseen valinnan vapautta, ja pelaajalle ohjakset pelissä etenemisen ja tarinan kulun rytmityksen määrittelyssä.
Olet maininnut tämän saman tosi monessa ketjussa. Kaikki pelit eivät vaan ole avoimen maailman pelejä ja ihan hiton hyvä asia ettei näin ole. Ei olisi mitään järkeä, että kaikki pelit menisivät samaan muottiin. Nythän South of Midnight yrittää jotain erilaista niin aihepiirinsä (syvä etelän tarut, musiikki jne.) kuin stop-motion animointinsa kanssa, ja pelintekijät ilmeisestikin haluavat kertoa tarinansa tavallaan. Jos putkimainen rakenne peleissä on sinulle aina turnoff, niin miksi pelaat näitä pelejä? Pienellä tutkimustyöllä tietäisit kyllä mitkä pelit ovat avoimen maailman pelejä ja mitkä eivät.

Olet maininnut tämän saman tosi monessa ketjussa. Kaikki pelit eivät vaan ole avoimen maailman pelejä ja ihan hiton hyvä asia ettei näin ole. Ei olisi mitään järkeä, että kaikki pelit menisivät samaan muottiin. Nythän South of Midnight yrittää jotain erilaista niin aihepiirinsä (syvä etelän tarut, musiikki jne.) kuin stop-motion animointinsa kanssa, ja pelintekijät ilmeisestikin haluavat kertoa tarinansa tavallaan. Jos putkimainen rakenne peleissä on sinulle aina turnoff, niin miksi pelaat näitä pelejä? Pienellä tutkimustyöllä tietäisit kyllä mitkä pelit ovat avoimen maailman pelejä ja mitkä eivät.
On se muuten jännä ettei osa porukasta katso yhtään millaisesta pelistä on kyse ennen, kun alkaa pelaamaan. Kyllä minä ainakin perehdyn etukäteen mitä pelejä alan pelaamaan ja jos näen ettei peli ole minun tyylinen niin en edes kokeile. Todellakin on hyvä, että kaikki eivät ole open world pelejä, joissa saa mennä ja tehdä mitä tykkää. Tällaiset tiukemmin rajatut, elokuvamaisemmat kokemukset ovat erittäin mukavaa vaihtelua ja edelleen ihan validi tapa tehdä pelejä jos tekijä sellaisen haluaa tehdä.

Niin, ja olen oikeutettu kertomaan tästäkin pelistä mielipiteeni. Ei sen pitäisi noin paljon sinua kai sentään harmittaa, vaikkakin olen toki huomannut, että siellä tuntuu tällainen kommentointi harmittavan. Varmaankin siitä syystä, että olet selvästi julistanut itse olevasi putkijuoksujen ja kävelysimulaattoreiden ystävä. Ei siinä mitään pahaa tietenkään ole, että niistä pitää, mutta kyllä se pitäisi kestää, että joillekin juuri tuollaiset peligenret ovat sitten kuitenkin inhokkigenrejä. Toin tuossa sen kuitenkin omalta osaltani esiin nimenomaan siksi, että peli on minulle pettymys. Erityisesti siksi, että siinä on erittäin hyviä aihioita, mutta kun siinä on vielä ne huonoimmat jutut (mm. näkymättömät seinät) putkijuoksuihin liittyen, ja myös taistelu tuntuu varsin heikolta, niin kyllä tuo väistämättä tuntuu surulliselta hukatulta mahdollisuudelta.

Siihen kiinnittäisin myös huomiota, ettei ole olemassa vain mustavalkoista asetelmaa, jossa on vain putkijuoksuja tai sitten puhtaasti avoimen maailman pelejä. Minä en todellakaan tarkoita sitä, että kaikkien pelien pitäisi olla puhtaita avoimen maailman pelejä, mutta sellaista semiavoimuutta voisi moni peli tarjota enemmän, niin että en usko sellaisen sinänsä olevan ongelma tuollaisten kompaktiempien tarinavetoisten pelienkään ystäville. Olisi tavallaan enemmän kompromissiratkaisu. Itselleni ovat sellaiset pelit toimineet erinomaisesti, vaikkapa Metro Exoduksen muodossa. Siinä on itse asiassa yksi parhaita koskaan pelaamiani pelejä.

Viimeksi muokattu:
Niin, ja olen oikeutettu kertomaan tästäkin pelistä mielipiteeni. Ei sen pitäisi noin paljon sinua kai sentään harmittaa, vaikkakin olen toki huomannut, että siellä tuntuu tällainen kommentointi harmittavan.
Harmittaa on aika vahva termi, mutta siis mitä tällainen kommentointi auttaa? Kerrot inhoavasi putkijuoksuja, mutta pelaat silti sellaisia pelejä. Kritisoit siis useammassa eri ketjussa tiettyä pelin lajityyppiä, jonka pelintekijät ovat pelilleen ihan syystä valinneet.
Varmaankin siitä syystä, että olet selvästi julistanut itse olevasi putkijuoksujen ja kävelysimulaattoreiden ystävä.
Olen oikeastaan ihan kaikkien lajityyppien ystävä. Yksi parhaita koskaan pelaamiani pelejä on avoimen maailman peli: Elden Ring.
Ei siinä mitään pahaa tietenkään ole, että niistä pitää, mutta kyllä se pitäisi kestää, että joillekin juuri tuollaiset peligenret ovat sitten kuitenkin inhokkigenrejä.
Juu, kyllä sen kestän, mutta kysyn edelleen mitä se lajityypin kritisointi auttaa? Silloinhan tietyntyyppiset pelit eivät vaan ole sinulle. Voisit kohtuu helposti niitä välttää, niin ei tulisi tällaisia pettymyksiä.
Siihen kiinnittäisin myös huomiota, ettei ole olemassa vain mustavalkoista asetelmaa, jossa on vain putkijuoksuja tai sitten puhtaasti avoimen maailman pelejä. Minä en todellakaan tarkoita sitä, että kaikkien pelien pitäisi olla puhtaita avoimen maailman pelejä, mutta sellaista semiavoimuutta voisi moni peli tarjota enemmän, niin että en usko sellaisen sinänsä olevan ongelma tuollaisten kompaktiempien tarinavetoisten pelienkään ystäville.
Niin mutta kun kaikki pelit eivät vaan ole sellaisia, eivätkä edes yritä olla. Ja edelleen, tykkään myös avoimen maailman peleistä ja ihan kaikista muistakin peleistä.
Olisi tavallaan enemmän kompromissiratkaisu. Itselleni ovat sellaiset pelit toimineet erinomaisesti, vaikkapa Metro Exoduksen muodossa. Siinä on itse asiassa yksi parhaita koskaan pelaamiani pelejä.
Kyllä, mutta tarkoitus pelintekijöillä tuskin on tehdä kompromisseja vaan nimenomaan mennä sillä omalla visiollaan.

Harmittaa on aika vahva termi, mutta siis mitä tällainen kommentointi auttaa? Kerrot inhoavasi putkijuoksuja, mutta pelaat silti sellaisia pelejä. Kritisoit siis useammassa eri ketjussa tiettyä pelin lajityyppiä, jonka pelintekijät ovat pelilleen ihan syystä valinneet.

Olen oikeastaan ihan kaikkien lajityyppien ystävä. Yksi parhaita koskaan pelaamiani pelejä on avoimen maailman peli: Elden Ring.

Juu, kyllä sen kestän, mutta kysyn edelleen mitä se lajityypin kritisointi auttaa? Silloinhan tietyntyyppiset pelit eivät vaan ole sinulle. Voisit kohtuu helposti niitä välttää, niin ei tulisi tällaisia pettymyksiä.

Niin mutta kun kaikki pelit eivät vaan ole sellaisia, eivätkä edes yritä olla. Ja edelleen, tykkään myös avoimen maailman peleistä ja ihan kaikista muistakin peleistä.

Kyllä, mutta tarkoitus pelintekijöillä tuskin on tehdä kompromisseja vaan nimenomaan mennä sillä omalla visiollaan.
Se on normaalia keskustelua, että saa oman mielipiteensä kertoa, eikä tarvitse pantata sitä sen takia, että jonkun toisen mielestä mielipide ei ehkä ole kiva tai tarpeellinen. Itse asiassa varsin ikävää asennetta sinulta nyt tässä asiassa, ja aistin jo jonkinlaista henkilökohtaisuuttakin. Ehkä siksi, että en kirjoittanut tuossa jokin aika sitten joistakin asioista siihen tapaan, mikä sinusta olisi kiva. Taisi olla mm. tuossa woke-ketjussa, mutta sitten muutoin varsin vahvaan antipatiaani putkijuoksuja kohtaan. Eli tulee nyt tuollaista aika ikävän kuulosta toisen kirjoittajan mielipiteen sensuroimistyyppistä kommenttia, mitä en suoraan sanoen pidä asiallisena tavallisilla keskustelupalstoilla. Olisi riittänyt, että olisit todennut olevasi eri mieltä vaikkapa tähän peliin liittyen, ja sitten olisit hieman perustellut omaa mielipidettäsi. Se olisi ollut erittäin kunnioitettavaa. Tapaasi reagoida nyt en kuitenkaan pysty kunnioittamaan.

Se vielä todettakoon, että minähän pelaan varsinkin Game Passin kautta vähän kaikenlaisia pelejä, ja yritän siis avoimesti ainakin kokeilla pelejä. Siihenhän Game Pass on juurikin omiaan. Tässä pelissä kiinnosti tuo ympäristö ja pelin graafinen ilme, enkä kyllä myöskään tiennyt pelin olevan ihan niin vahvasti putkijuoksu, kuin mitä on pelatessa paljastunut. Näin ollen tuli tuo pieni premium-maksu maksettua, ja hypättyä peliä kokeilemaan jo ennakkoon. Hyvin selvästi laitoin omaan aiempaan viestiini sitten ne asiat, jotka koin pelissä tähän mennessä hyvinä, mutta sitten kuitenkin koin täytenä oikeutenani kertoa pelin heikkoudet juuri niin kuin ne näen. Edelleen koen kenen tahansa foorumilla kirjoittavan oikeuksia loukkaavana, tuon tapasi asiaan reagoida.

Viimeksi muokattu:
@Ippenator on tehnyt monet kerrat selväksi, että kaikki pelit pitäisi tehdä sellaiseksi, kun hän haluaa ja kaikki muu on surkeaa suunnittelua. Kehittäjillä ei myöskään saa olla omaa visiota saati lupaa tehdä sellaista peliä, kun haluaa koska kaikki muu paitsi open world on paskaa suunnittelua. Tämä on luettu tosiaan jo niin monta kertaa niin monen pelin ketjussa, että on tullut kyllä hyvin selväksi.

Se on normaalia keskustelua, että saa oman mielipiteensä kertoa, eikä tarvitse pantata sitä sen takia, että jonkun toisen mielestä mielipide ei ehkä ole kiva tai tarpeellinen.
Eli kun minä kerron oman mielipiteeni sinun kirjoituksesta, niin se on siis ok?
Itse asiassa varsin ikävää asennetta sinulta nyt tässä asiassa, ja aistin jo jonkinlaista henkilökohtaisuuttakin.
Mitä henkilökohtaisuutta? Nostin esiin että kritisoit lajityyppiä pelin sijaan. Miksi sen esiin nostaminen ei olisi ok? Voithan vastata siihen, kertomalla miksi näin teet.
Ehkä siksi, että en kirjoittanut tuossa jokin aika sitten joistakin asioista siihen tapaan, mikä sinusta olisi kiva. Taisi olla mm. tuossa woke-ketjussa, mutta sitten muutoin varsin vahvaan antipatiaani putkijuoksuja kohtaan. Eli tulee nyt tuollaista aika ikävän kuulosta toisen kirjoittajan mielipiteen sensuroimistyyppistä kommenttia, mitä en suoraan sanoen pidä asiallisena tavallisilla keskustelupalstoilla. Olisi riittänyt, että olisit todennut olevasi eri mieltä vaikkapa tähän peliin liittyen, ja sitten olisit hieman perustellut omaa mielipidettäsi. Se olisi ollut erittäin kunnioitettavaa. Tapaasi reagoida nyt en kuitenkaan pysty kunnioittamaan.
En muista yhtään mistä olisin ollut woke-ketjussa eri mieltä kanssasi tai että kantaisin siitä jotain kaunaa tai että olisin viestillesi kriittinen siitä syystä että olet yleisesti putkijuoksuja vastaan.

Jos kysyn mitä tällainen lajityypin kritisointi auttaa tai tuo keskusteluun kyseisen lajityypin pelin ketjussa, niin kerro minulle? En viestiäsi sensuroinut mitenkään.
Edelleen koen kenen tahansa foorumilla kirjoittavan oikeuksia loukkaavana, tuon tapasi asiaan reagoida.
Mitä oikeuksia? Viestissäni kysyin miksi pelaat tällaisia pelejä, jos ne on aina turnoff. Tähän voit vastata ihan miten haluat. Mitä oikeuksia siis loukkasin? Ehdotin myös pientä tutkimustyötä, jotta et menisi samaan ansaan ja pelaisi pelejä, jotka ovat sinulle väärää lajityyppiä. Mitä oikeuksia tällä ehdotuksella loukkasin?

En ihan heti lähtisi kritisoimaan muita henkilökohtaisuuksista jos itse jaksaa tasaiseen tahtiin kommentoida ihmisten viesteihin huomioita mm. siitä, miten kirjoittajan juttuja ei lue ja/tai arvosta sekä siitä, ketkä on estolistoilla tai sinne menossa.

Mielipiteensä tietysti saa jokainen kertoa, mutta jos se on saman asian toistoa (woke-elementit ja open world ja/tai vapaus) niin ehkä voisi miettiä että onko niitä joka toisen pelin kohdalla pakko mainita? En minäkään mene kirjoittamaan vaikka Gran Turismon ketjuun että en tykännyt kun ei ollut Forza Horizonin kaltainen open world, koska sellaisesta kuitenkin itse pidän enemmän. Ei siinä ole mitään kirjoittamisen arvoista, koska GT on GT ja Horizon on Horizon. Seikkoja, joiden ei luulisi tulevan yllätyksenä pelaajalle.

Samaan "hengenvetoon" totean että olen varmasti itsekin ajoittain raskas tapaus jäädessäni jumiin asioista jauhamaan mutta sentään tiedostan sen. Ihan aktiivisesti myös yritän pitää mielessä etten lähtisi inttämisiin mukaan. Tosin ehkä tämänkin kommentin olisin voinut olla lähettämättä.

Eli kun minä kerron oman mielipiteeni sinun kirjoituksesta, niin se on siis ok?

Mitä henkilökohtaisuutta? Nostin esiin että kritisoit lajityyppiä pelin sijaan. Miksi sen esiin nostaminen ei olisi ok? Voithan vastata siihen, kertomalla miksi näin teet.

En muista yhtään mistä olisin ollut woke-ketjussa eri mieltä kanssasi tai että kantaisin siitä jotain kaunaa tai että olisin viestillesi kriittinen siitä syystä että olet yleisesti putkijuoksuja vastaan.

Jos kysyn mitä tällainen lajityypin kritisointi auttaa tai tuo keskusteluun kyseisen lajityypin pelin ketjussa, niin kerro minulle? En viestiäsi sensuroinut mitenkään.

Mitä oikeuksia? Viestissäni kysyin miksi pelaat tällaisia pelejä, jos ne on aina turnoff. Tähän voit vastata ihan miten haluat. Mitä oikeuksia siis loukkasin? Ehdotin myös pientä tutkimustyötä, jotta et menisi samaan ansaan ja pelaisi pelejä, jotka ovat sinulle väärää lajityyppiä. Mitä oikeuksia tällä ehdotuksella loukkasin?
Sävy jolla olet jo hetken kommentoinut minun kirjoituksiani ja minun tapaani tuoda mielipiteitäni esiin, on muuttunut aiempaan nähden. Vaikka kiistätkin toki sen, niin kyllä sen tiedän tapahtuneen. Älä arvostele kirjoittajaa tai hänen kirjoitustapaansa, jos hän ei sinänsä loukkaa ketään kirjoituksillaan, vaan argumentoi hänen näkemyksiään aiheesta omilla argumenteillasi. Sinä arvostelit minua siitä, että tuon tiettyä asiaa esille. Se on jo kirjoittajan mielipiteen ilmaisun oikeuteen puuttumista.

Voin antaa myös sinulle saman tyylisen vinkin, jos et pidä siitä, että tuon mielipiteitäni esiin, etkä pidä ainakaan tietyistä mielipiteistäni, ja koet niiden perusteella tarpeelliseksi arvostella tapaani kirjoittaa, niin älä lue kirjoituksiani enää, tai laita minut sivuutettujen listalle. Ihan samantyyppinen kuvio, kuin sinä nyt ehdotat minulle, että minun pitäisi olla pelaamatta tiettyjä pelejä, ja tehdä jotain taustatutkimusta peleistä ennen kuin niitä pelaan, ja sitten jättäisin pelaamatta sellaiset pelit, jotka sisältävät asioita, joista en pidä. Voin sanoa, että tulen jatkossakin ainakin kokeilemaan pelejä, joissa on vähintään jotain kiinnostavaa itselleni, vaikka niissä olisikin minulla tiedossa jokin elementti, josta en pidä. Sellaisetkin pelit yllättävät joskus positiivisesti.

Voin myös todeta, etten nyt mitään merkittävää uusiin peleihin liittyvää taustatutkimusta kuitenkaan aio tehdä jatkossakaan, kuten en ole tehnyt tähän mennessäkään. Siihen syynä ainakin se, että hyöty ei vastaa sellaiseen käytettyä aikaa, enkä ole ylipäätään sellaisesta kiinnostunut. En yleensäkään ole kiinnostunut pähkäilemään ja spekuloimaan asioita erityisesti etukäteen, ennen kuin sitä hyvin konkreettista tietoa on saatavilla. Myöskään pelien hypettäminen ei minua kiinnosta juuri koskaan, joten en senkään takia halua niitä alkaa ennakkoon erityisesti tutkimaan. Kuten jo totesin, Game Pass on erityisen hyvä juttu kaikenlaisten pelien kokeilemisen, ja tottakai sieltä tulee välillä koviakin pettymyksiä esille. Tämä vaikuttaisi sellaiselta peliltä ikävä kyllä.

Mielellään kuulen kyllä sinun kovin vastakkaisenkin näkemyksen pelistä, mutta jätä jatkossa minun tai kenenkään muunkaan kirjoittajan kirjoitustyylin liittyvä tai ilmaisun vapauteen kajoava arvostelu pois, jos se ei liity vaikkapa siihen, että jotakuta on henkilökohtaisuuksilla loukattu. Silloinkin olisi itse asiassa oikea tapa reagoida ilmoittamalla asiasta moderaattorille ja antamalla hänen puuttua asiaan. Niin kai minunkin olisi tässä kuulunut tehdä. En silti usko, että tämä olisi ylittänyt moderaattorin puuttumiskynnystä, kun ei nyt ihan kovin isosta asiasta ole kyse, joten kirjoitin nyt suoraan tässä sinulle asiasta.

Itse ainakin olen onnellinen että tämä peli on "putkijuoksu" ja se on ollut tiedossa alusta asti. Tekijät sanoivat, että he haluavat kertoa tarinan ja millä tavalla he haluavat sen kertoa. Mielestäni on typerää tulla kritisoimaan peliä koska se on "putkijuoksu" koska sitä se on ollut alusta asti. Vähän sama kuin kritisoisi ihmistä koska sillä on vain kaksi kättä.

Viimeksi muokattu:
Itse ainakin olen onnellinen että tämä peli on "putkijuoksu" ja se on ollut tiedossa alusta asti. Tekijät sanoivat, että he haluavat kertoa tarinan ja millä tavalla he haluavat sen kertoa. Mielestäni on typerää tulla kritisoimaaan peliä koska se on "putkijuoksu" koska sitä se on ollut alusta asti. Vähän sama kuin kritisoisi ihmistä koska sillä on vain kaksi kättä.
No kyllä minä pelistä jotain luin toki etukäteen ja näin myös kuvia ja videonpätkääkin. Sain niiden perusteella kyllä ihan eri kuvan pelistä. Niistä sain käsityksen, että olisi ehkä jotain ensimmäisten Souls-pelien tyyppistä tuo peliympäristössä liikkuminen. Eli sellaista semiavointa, mutta joissain kohdin aika suljettua. En minä nyt tietenkään pelin odottanut mikään avoimen maailman peli olevan. Miksi hitossa tällä niin moni ajattelee vain ääripäitä asioissa? On myös välimuotoja, ja ne suoraan sanoen toimivat hyvin usein parhaiten asioissa.

Joka tapauksessa kyseessä olevassa pelissä oli nyt minulle suurin pettymys se, miten sinänsä hienosti graafisesti toteutettua peliympäristöä, on toteutettu pelin etenemisen, mutta myös pelifysiikkojen osalta. Näkymättömiä seiniä tai muutoin tökeröitä rajauksia pelialueeseen. Ja pelihahmo tuntuu koko ajan jotenkin päälleliimatulta ja irralliselta pelimaailmaan nähden. Syö immersion itselleni täysin, vaikka pelissä olisi juuri graafisen toteutuksen puolesta hienot mahdollisuudet olla immersiivinenkin. Se myös harmittaa, että kun tuo aihealue olisi sinänsä kiinnostava synkkään etelään liittyvine historioineen ja kontrasteineen, ja päähenkilö ja äitinsä vaikuttavat ihan hyvin tehdyiltä ja miellyttäviltä hahmoilta,niin sitten näiltä hyviltä ja kiinnostavilta ominaisuuksilta putoaa aika lailla pohja loppujen lopuksi. Miksi tämä näkemykseni nyt sitten on jotenkin väärä tuoda täällä esille? Olen aivan varma, että muitakin on, jotka kokevat South of Midnightin varsin saman tyylisesti, kuin olen itse nyt kertonut kokeneeni.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom