Eli kun minä kerron oman mielipiteeni sinun kirjoituksesta, niin se on siis ok?
Mitä henkilökohtaisuutta? Nostin esiin että kritisoit lajityyppiä pelin sijaan. Miksi sen esiin nostaminen ei olisi ok? Voithan vastata siihen, kertomalla miksi näin teet.
En muista yhtään mistä olisin ollut woke-ketjussa eri mieltä kanssasi tai että kantaisin siitä jotain kaunaa tai että olisin viestillesi kriittinen siitä syystä että olet yleisesti putkijuoksuja vastaan.
Jos kysyn mitä tällainen lajityypin kritisointi auttaa tai tuo keskusteluun kyseisen lajityypin pelin ketjussa, niin kerro minulle? En viestiäsi sensuroinut mitenkään.
Mitä oikeuksia? Viestissäni kysyin miksi pelaat tällaisia pelejä, jos ne on aina turnoff. Tähän voit vastata ihan miten haluat. Mitä oikeuksia siis loukkasin? Ehdotin myös pientä tutkimustyötä, jotta et menisi samaan ansaan ja pelaisi pelejä, jotka ovat sinulle väärää lajityyppiä. Mitä oikeuksia tällä ehdotuksella loukkasin?
Sävy jolla olet jo hetken kommentoinut minun kirjoituksiani ja minun tapaani tuoda mielipiteitäni esiin, on muuttunut aiempaan nähden. Vaikka kiistätkin toki sen, niin kyllä sen tiedän tapahtuneen. Älä arvostele kirjoittajaa tai hänen kirjoitustapaansa, jos hän ei sinänsä loukkaa ketään kirjoituksillaan, vaan argumentoi hänen näkemyksiään aiheesta omilla argumenteillasi. Sinä arvostelit minua siitä, että tuon tiettyä asiaa esille. Se on jo kirjoittajan mielipiteen ilmaisun oikeuteen puuttumista.
Voin antaa myös sinulle saman tyylisen vinkin, jos et pidä siitä, että tuon mielipiteitäni esiin, etkä pidä ainakaan tietyistä mielipiteistäni, ja koet niiden perusteella tarpeelliseksi arvostella tapaani kirjoittaa, niin älä lue kirjoituksiani enää, tai laita minut sivuutettujen listalle. Ihan samantyyppinen kuvio, kuin sinä nyt ehdotat minulle, että minun pitäisi olla pelaamatta tiettyjä pelejä, ja tehdä jotain taustatutkimusta peleistä ennen kuin niitä pelaan, ja sitten jättäisin pelaamatta sellaiset pelit, jotka sisältävät asioita, joista en pidä. Voin sanoa, että tulen jatkossakin ainakin kokeilemaan pelejä, joissa on vähintään jotain kiinnostavaa itselleni, vaikka niissä olisikin minulla tiedossa jokin elementti, josta en pidä. Sellaisetkin pelit yllättävät joskus positiivisesti.
Voin myös todeta, etten nyt mitään merkittävää uusiin peleihin liittyvää taustatutkimusta kuitenkaan aio tehdä jatkossakaan, kuten en ole tehnyt tähän mennessäkään. Siihen syynä ainakin se, että hyöty ei vastaa sellaiseen käytettyä aikaa, enkä ole ylipäätään sellaisesta kiinnostunut. En yleensäkään ole kiinnostunut pähkäilemään ja spekuloimaan asioita erityisesti etukäteen, ennen kuin sitä hyvin konkreettista tietoa on saatavilla. Myöskään pelien hypettäminen ei minua kiinnosta juuri koskaan, joten en senkään takia halua niitä alkaa ennakkoon erityisesti tutkimaan. Kuten jo totesin, Game Pass on erityisen hyvä juttu kaikenlaisten pelien kokeilemisen, ja tottakai sieltä tulee välillä koviakin pettymyksiä esille. Tämä vaikuttaisi sellaiselta peliltä ikävä kyllä.
Mielellään kuulen kyllä sinun kovin vastakkaisenkin näkemyksen pelistä, mutta jätä jatkossa minun tai kenenkään muunkaan kirjoittajan kirjoitustyylin liittyvä tai ilmaisun vapauteen kajoava arvostelu pois, jos se ei liity vaikkapa siihen, että jotakuta on henkilökohtaisuuksilla loukattu. Silloinkin olisi itse asiassa oikea tapa reagoida ilmoittamalla asiasta moderaattorille ja antamalla hänen puuttua asiaan. Niin kai minunkin olisi tässä kuulunut tehdä. En silti usko, että tämä olisi ylittänyt moderaattorin puuttumiskynnystä, kun ei nyt ihan kovin isosta asiasta ole kyse, joten kirjoitin nyt suoraan tässä sinulle asiasta.