Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä nyt laitan tän tänne ku tää kuuluu enemmän tänne mulla tosiaan on ollut jo pidemmän aikaa sellaisia muistihäiriö oireita en tiedä johtuuko siitä kun sairastin kaksi todella pahaa koronaa, eli unohdan hetkessä asioita, eli kun kirjoitan tännekin juttuja niin saattaa olla että kirjoitan useasti saman asian tosiaan oireet ja kaikki viittaa siihen että mulla on verenkiertoperäinen muistisairaus tai sitten vielä pahempaa, tuokin tuomio olisi itselleni tarpeeksi, nyt siihen on sitten tullut vielä lisäksi ponnistusmainen päänsärky mikä iskee sillon kun liikun ja teen jotain lihaskuntoa, peruskunto minulla pitäisi olla todella hyvä, eli siitä sen ei pitäisi johtua, lisäksi tosiaan tasapaino aisti heittelee aina välillä ja huimaa, ja kiihdyn nollasta sataan aika nopeasti eli impulsiivisuus, täälläkin se näkyy että vastaan välillä aika kärkkäästikkin jonkun viestin, ja otan siitä vain yhden asian mihin tartun. nyt on oireet menny sellaiseksi että odotan aikaa pään magneettikuviin. taloudellinen tilanne onneksi helpottaa jonkun verran tilannetta, mut terveys tilanteesta ei voi sanoa oikein samaa.

sen takia mun pitää alkaa miettimään eri juttuja ja vaihtoehtoja että, mitä alkaa tekemään jos tuollainen tuomio tulee. onneksi tosiaan generaatisesta AI:sta olen löytänyt aika hyvän keinon siihen, sen takia mä en oikeasti jaksa murehtia mistään tekijänoikeus jutuista ja muista, kun mulla on tosiaan paljon tärkeämpääkin miettivää, sen takia en tosiaan jaksa argumentoida enää ihmisten kanssa ja saatan jättää johkin viesteihin kokonaan vastaamatta. eli kyseessä olisi aikuisiän dementiaa vastaava sairaus. siihen päälle kun mulla on tää nivelreuma tyylinen sairaus jo valmiiksi, eli se nivelpsoriasis niin toista vaikeaa sairautta ei vittu jaksaisi enää tähän päälle enää. henkilökohtaisesti mä en tiedä että mitä tekisin jos tulisi tuomio, et ottaisinko äkkilähdön thaimaaseen ja eläisin siellä puolvuotta, vai mitä tekisin. no ei pitäis murehtia etukäteen.

Viimeksi muokattu:
mä nyt laitan tän tänne ku tää kuuluu enemmän tänne mulla tosiaan on ollut jo pidemmän aikaa sellaisia muistihäiriö oireita

Onkos muuten tuo uniapnea jo poissuljettu? Useamman oireen vaan mainitsit tuossa, joten tuli vain mieleen. Tosin luultavasti myös sitten väsyttäisi. Mutta se on salakavala tauti siinä mielessä, että kun se hiipii pikkuhiljaa ei välttämättä käsitä olevansa väsynyt. Onkin todella yleistä, että moni sairastaa tietämättään uniapneaa.

Onkos muuten tuo uniapnea jo poissuljettu? Useamman oireen vaan mainitsit tuossa, joten tuli vain mieleen. Tosin luultavasti myös sitten väsyttäisi. Mutta se on salakavala tauti siinä mielessä, että kun se hiipii pikkuhiljaa ei välttämättä käsitä olevansa väsynyt. Onkin todella yleistä, että moni sairastaa tietämättään uniapneaa.

joo en oo ihan varma, täytys varmaan tuostakin mainita mut joo mitä lukenut tuosta verenkiertoperäisestä muistihäiriöstä niin siinä just oireet pahenee vuosi vuodelta, ja lääkäritkään ei sulkenut sitä vaihtoehtoa pois koska oireet tosiaan viittaisi siihen, tiedustan siis itsekkin että kun kirjoittelen tänne asioita niin editoin viestini aika monta kertaa, koska saatan kirjoittaa saman asiaan muutamaankin kertaa. muistaakseen tosta unohtelusta oon aiemminkin täällä maininnut. mut ne oireet on selvästi pahentuneet ja tosiaan tullut tuo ponnistus päänsärky ja huimaus niihin lisäksi. unohtelen kirjoittamisen lisäksi todella paljon arkeen vaikuttavia asioita, esim välillä unohdan jopa syödä tarpeeksi. vaikka mulla on hyvin systemaattinen ja rutinoitunut rytmi miten syön päivittäin, mähän siis lasken kalorit ja noudatan tiettyä ruokavaliota, mut joo tosiaan unohdan , laittaa kahvinkeittimen päälle, unohdan salasanat, onneksi mitään onnettomuuksia ei ole vielä sattunut, pahin on ehkä ku unohdin vesihanan päälle yöksi, (näkyi seuraavassa vesilaskussa se unohdus) paistinpannunkin oon tosiaan unohtanut hellalle mutta onneks sillai että olen laittanut paistorasvat pannulle mutta unohtanut laittaa kanat pannulle, mut onneks keittiöön kuulee aika nopeasti jos niin käy mut viime aikoina on käyny niinkin.

Muistiongelmia on monenlaisia. Varsinainen lähimuistin pettäminen ei ole niin paha asia kuin tyypillisiin muistisairauksiin liittyvät sivuoireet, kuten sairaudentunnottomuus. Silloin kun itse tietää ja ymmärtää, että muisti ei toimi aina kunnolla, siihen pystyy varautumaan. Ennakointi ja asioiden järjestely niin, ettei pääse sattumaan pahempaa, riittää pitkälle. On tärkeää myös saada diagnoosi, että voi saada muistisairauteen erilaisia apuvälineitä ja parempaa hoitoa. Aika pitkälti mennään vielä sillä periaatteella terveydenhuollossa, että ilman selkeää diagnoosia on vaikea saada apua. Kannattaa mielummin lähteä liian aikaisin liikenteeseen ja hakea niitä hylsypäätöksiä kuin odottaa siihen asti, ettei homma enää pysy hanskassa. Voihan tuollaiset mennä kai ohikin tai selittävä syy olla sellainen, joka on hoidettavissa, niin ei kannata luovuttaa ja tehdä äkillisiä ratkaisuja, kuten myydä omaisuus ja lähteä Thaimaaseen setelitukku käsissä, vaikka se voisi olla sen muutaman viikon kivaakin.

Toi sairaudentunnomuus on kamala oire. Anopilla on alkavaa dementiaa, eikä hänellä omasta mielestään ole mitään ongelmia. Vaikkei oikein tahdo tunnistaa itseään valokuvista jne...

Ylös Bottom