Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No joo, entistä enemmän tämä alleviivaa sitä että paljon riippuu myös mikä tuote kyseessä. Itsellä oli mielessä joku pöytä tai kaappi.
Ymmärrän, että "kasaamisesta" tulee helposti mieleen juurikin kirjahylly, kaappi tai vitriini. Yllättävän moni asiakas kuitenkin koki sohvan jalkojen pyörittelemisen paikoilleen kasaamiseksi.

Ymmärrän, että "kasaamisesta" tulee helposti mieleen juurikin kirjahylly, kaappi tai vitriini. Yllättävän moni asiakas kuitenkin koki sohvan jalkojen pyörittelemisen paikoilleen kasaamiseksi.
No siinä kohtaa taas itsellä laskee tuo "kasaamisen" arvo jos se on tuollainen hurja "urakka", joten ehkä ihmettelisin että miten sohva tulee valmiina. Jos siis edes tajuaisin ettei se ole normi. En muista milloin olen sohvan viimeksi ostanut, joten ei muistikuvia millaisena ne oletuksena toimitetaan.

Ehkä siis asiakkaat ovat yhtä ummikkoja kuin minäkin, etteivät tajua ettei kasattu sohva ole normaali juttu?

No, there is no official version of Counter-Strike 2 (CS2) for the PlayStation 5; it is a PC-exclusive title.

No, Counter-Strike 2 (CS2) is not available on Xbox and remains a PC-exclusive title. Valve, the developer, has focused its efforts on the PC platform,
No, Half-Life: Alyx is not officially available on PS5 or Xbox, as it was developed exclusively for PC VR and requires a powerful gaming PC
Ookoo. No jos kirjoittaa vain "CS", niin olisiko pitänyt tajuta ettei kyse ole CS:GO:sta tai vaikka 1.6.:sta? Ja toistan vielä itseäni: joku helvetin vanha pc-jäärien pelikö on nyt konsolipelaajille erityisen merkittävä tapaus, jonka vuoksi ostetaan konsoleita? Onko se konsolien aiempikaan GO kerännyt miten pelaajia?

Samoin toistamiseen ne pari muutakin seikkaa: wanha peli, jonka pariin varmaan olisi siirrytty jo jos olisi kiinnostanut. Ja joo, tuo kakkonen (mikä on oikeammin 2.0) on uudempi teos mutta ihan sama peli siellä on alla kuin aiemmin. Periaatteessa samaa kuin vaikka Demon's Soulsin remake. Sellainen tapausko nyt on joku juttu?

Ja vaikka nyt tosiaan tämän yhden kohdalla oletin väärin olevan kyse CS:GO:sta, niin eipä tuo kauheasti asiaa muuta.

Ookoo. No jos kirjoittaa vain "CS", niin olisiko pitänyt tajuta ettei kyse ole CS:GO:sta tai vaikka 1.6.:sta? Ja toistan vielä itseäni: joku helvetin vanha pc-jäärien pelikö on nyt konsolipelaajille erityisen merkittävä tapaus, jonka vuoksi ostetaan konsoleita?
Aattelin että kun näistä väittelet niin olis edes jonkinmoinen yleistieto hallussa näistä peleistä, mutta vissiin sit ei, Peli on aikalailla merkittävä edelleen, vaikka onkin julkaistu 2012 niin äsken kun katsoin Steamia Counter Strike 2 niin yhtäaikaisia pelaajia 1,215,526 pelissä tällä hetkellä.

Aattelin että kun näistä väittelet niin olis edes jonkinmoinen yleistieto hallussa näistä peleistä, mutta vissiin sit ei, Peli on aikalailla merkittävä edelleen, vaikka onkin julkaistu 2012 niin äsken kun katsoin Steamia Counter Strike 2 niin yhtäaikaisia pelaajia 1,215,526 pelissä tällä hetkellä.
Mitä merkitystä niillä Steam-pelaajilla on kun katsoin koko ajan asiaa sieltä konsolipelaajien näkökulmasta? Ja eikö se oli ihan riittävä yleistieto pääasialliselle konsolipelaajalle että joku CS on konsoleille tarjolla. Montako pitää olla? Sama peli se on kuitenkin, oli se 1.6, GO tai 2.

Ja "merkittävä peli" on eri asia kuin merkittävä peli sen suhteen, houkutteleeko se konsolipelaajia ostamaan jonkin tietyn laitteen sitä pelatakseen. Yhtä lailla voin sanoa että Fortnite tai Brawl Stars on merkittäviä pelejä kun niin moni pelaa niitä mutta kuinka moni ostaisi konsolin niiden vuoksi? On kuitenkin ihan eri asia kuinka moni jotain peliä pelaa nyt kuin se, kuinka montaa se houkuttelisi ostamaan jonkin laitteen X.

WoW oli toinen esimerkki ja sitäkin pelaa älytön määrä ihmisiä. Olisiko se silti sellainen peli, jonka vuoksi pc-xboxit loppuu kaupan hyllyiltä kesken.

Itseasiassa Fortniten takia varmaan tosi moni ostaa konsolin. Kun ostopäätös on tehty, konsolin valintaa vaikuttanee aika paljon esim. se millä laitteella pelikaverit pelaa Fortniteä.
Mutta kyse onkin siitä, ostaako massat Fortniten takia juuri sen pc-xboxin.

Nuo muut syyt olen ihan tarkoituksella jättänyt pois, sillä kuten jo mainitsin, on niitä muuttujia niissä niin paljon että lienee järkevämpää keskittyä pelivalikoimaan ja sen merkitykseen. Muista syistä voi keskustella erikseen tai lisäksi mutta totta kai minä tajuan että siellä taustalla on monia syitä, jotka voi merkitä jopa pelivalikoimaa enemmän. Varsinkin kun - kuten olen sanonut - on pelivalikoimat niin yhteneväisiä nykyään ettei niissä edes ole kummoisia eroja. Kuten olen sanonut, en ymmärrä mitä ihmeellistä siinä pc-katalogin tuomisessa konsolille on kun se ei mielestäni mitenkään merkittävästi lisää sellaista pelattavaa, josta kokisin suuren yleisön olevan kiinnostuneita, saati tietoisia.

Voin edelleen olla mutuilussani ihan väärässä mutta perustuuko muidenkaan arviot muuhun kuin siihen että sattuu olemaan Steamissä tuhat peliä ja haluaa ne konsolillekin? Kuinka paljon siis keskitytte vain omaan tilanteeseen?

Kukaanhan nyt ei täysin objektiivinen voi olla mutta itse yritän nimenomaan ottaa lähtökohdaksi sen yleisön, joka pelaa konsoleilla eikä ole ikinä edes harkinnut pc:tä vaihtoehdoksi. Miksi sellainen porukka olisi yhtäkkiä innoissaan siis pc-katalogista konsolilla? Erityisesti kun en ainakaan itse pääasiallisena konsolipelaajana ja melko paljon myös pc-valikoimasta tietävänä koe että pc:llä mitään oikeasti merkittävää olisi isolle yleisölle tarjolla. Edelleen erikseen ne hc-pelit, kuten simut, sekä pelit, jotka huutavat kaverikseen hiirtä ja näppistä. Ja kyllä, kai ne vehkeet saa konsoliinkin kiinni mutta veikkaan että konsolipelaajat pelaa konsolilla osittain myös sen pädin takia. Omalta kohdalta voin sanoa että hiiri+näppis tuo liikaa työn mieleen kun taas peliohjain tuntuu heti vapaa-ajan jutulta. En väitä että kaikilla sama mutta väitän että konsolipelaaja pelaa konsolilla ja siihen kuuluu ohjain eikä hiiri+näppis. Switch 2 on muuten ensimmäinen kunnollinen "konsolimainen" suunta kohti hiiriohjausta konsoleilla. Se on tarpeeksi "pelimäinen". Näppäimistön yleistymiseen konsoleilla en kuitenkaan usko. Niissä kun on niin paljon turhaa mitä peleissä ei yleensä tarvita, kuten nyt vaikkapa suurin osa kirjainnäppäimistä. Ja onhan nyt hiiri + näppis alunperin suunniteltu muuhun kuin pelaamiseen, johon niitä on vain myöhemmin sovellettu kun taas peliohjain on alunperinkin tehty nimensä mukaisesti pelaamiseen.

No joo, meni vähän sivupoluille noiden ohjainasioiden suhteen jo mutta onneksi ollaan valmiiksi aiheessa, jossa sivupolut eivät niin paljon haitanne tai houkuttele modeja paikalle. Kai.

Minusta on outoa sanaseppoilua käyttää nimitystä "suuri yleisö" aika pienestä joukosta ihmisiä, kun puhutaan asiasta, joka koskettaa suurempaa joukkoa ihmisiä kuin tuo pieni ryhmä. On tiedossa, että PC-pelaajia on moninkertaisesti konsolipelaajiin nähden ja että monet pelaavat sekä PC:llä, että konsoleilla. "Suuri yleisö" kuitenkin sitten koostuu niistä, jotka jostain syystä pelaavat vain konsoleilla ja erityisesti juuri pleikkari vitosella. En usko, että monikaan tässä tilanteessa tekee ratkaisuja erityisesti sen perusteella mitä tuo "suuri yleisö" haluaa, vaan sen perusteella, missä on kasvua ja pelaajia eniten. Toki "suurella yleisöllä" on omat preferenssinsä, miksi valitsevat mitäkin. Aika paljon nykyaikana asiat ovat kuitenkin hajaantuneet ja pelaajilla on erilaisia pelaamisen tapoja ja suosikkipelejä. Ei ole mitään perushessua, vaan pelaajat pelaavat itselleen sopivia pelejä ja mahdollisesti niitä joita kaverit pelaa. Eri ryhmiä on siis valtavasti eikä vaan niin, että 90% pelaisi Fortnitea ja änäriä ja muut jotain puolalaista taidepeliä.

Niin jos "suurta yleisöä" yhtään lähemmin tarkastellaan, niin pelaava massa taitaa olla järjestyksessä:
1. Mobiili
2. PC
3. Konsolit

Eli ihan vaan rankasti numeroiden valossa hyvin suunnitellulle TV-tasolle sopivalle plug & play -tietokoneelle voisi olla tilausta. En sano että välttämättä on, mutta ainakin se voisi kosiskella isompaa massaa kuin pelkkä konsoli tai pelkkä PC. Siinä kun saisi konsolien helppokäyttöisyyden ja jo olemassa olevan PC pelivalikoiman samassa paketissa.

Toki tämä kaikki on spekulointia, koska emme voi tietää millainen laite Microsoftilta on tulossa. Mutta kuten sanottu, jos konsepti on kunnossa, niin näen ideassa paljon potentiaalia.

ROG Xbox Ally tuntuu vähän kuin testiltä tähän uuteen suuntaan. Jos se onnistuu olemaan käytettävyydeltään näppärä, niin helppo nähdä Microsoftin laajentavan samaa systeemiä kotikonsolin puolelle.

Öö, siis tehän tuette itsekin nyt sitä mitä minä olen koko ajan sanonut. Jos se teidän suuri yleisönne kerran on pc-pelaajat, niin mikä ihmeen syy heillä on ostaa konsoli? :D Mitä uutta he saavat, mitä ei pc jo tarjoaisi? Ja muutenkin pc-pelaajat on yleensä laitteen valinneet juuri sen takia että se on pc eikä konsoli, joten miksi nyt se, että pc-pelit siirtyvät konsolille, toisin juuri nämä teidän suuret pc-yleisöt konsolille? Vielä vähemmän minä tästä logiikasta saan kiinni. :D

Ja ehkä se "suuri yleisö" on vähän turhan epämääräinen termi. Tarkoitan yleensä ottaen porukkaa, joka olisi ostamassa konsolia, jolla voi pelata Xbox-pelien lisäksi pc-pelejä. Olen ainakin itse järkeillyt että siinä tavoiteltaisiin yleisöä joka ei jo pelaa Xboxilla tai pc:llä. Teidän mielestänne siis se kohdeyleisö onkin siis se, joka jo omistaa laitteen, jolla voi pelata pelejä, joiden tulosta pc-xboille intoillaan? Mikä logiikka tuossa on takana?

Onko pc:llä siis paljonkin pelaajia, jotka on vuosi pelanneet pc:llä vain sen takia, ettei Steamiä saa konsolille? Sitäkö te sanotte? Oikeasti?

Minä ymmärrän paljon paremmin jokun pc-käsikonsolin koska se mahdollistaa täysin uudenlaisen pelaamisen mutta eihän pc-xbox olisi kuin downgrade pc-pelaajalle. Ei siellä Xboxilla nimittäin taida juuri kauheasti olla sellaista mitä pc-pelaajat haikailisi. Tässä siis vähän se sama mutuilu kuin siinä, että en koe että konsolipelaajat haikailisi pc-pelien perään. Syystä kai ne pelialustat on valittu eikä umpimähkään.

Itse ainakin kuuluisin moisen laitteen kohdeyleisöön, kiinnostaisi pirusti pc puolen tarjonta mutta tasan 0 kiinnostusta säätää yhtään mitään, joten konsoli ollut ratkaisu aina. Jos konsolimainen kokemus ja pc peli tarjonta niin helposti maksaisin.

Itse ainakin kuuluisin moisen laitteen kohdeyleisöön, kiinnostaisi pirusti pc puolen tarjonta mutta tasan 0 kiinnostusta säätää yhtään mitään, joten konsoli ollut ratkaisu aina. Jos konsolimainen kokemus ja pc peli tarjonta niin helposti maksaisin.
Tämä. En ole PC-pelaaja ja vain siitä syystä etten halua/jaksa säätää komponenttien ja asetusten kanssa. Jos minulle tarjotaan mahdollisuus pelata konsoli- sekä PC-pelit (Steam- sekä GOG-kirjasto on aika valtava itselläni, puhumattakaan Xbox-puolesta) yhdellä ja samalla laitteella ilman ylimääräistä säätämistä, olen mukana.

Saako udella että mitä pelejä te tarkalleen ottaen sieltä pc-puolelta sitten odotatte? Se kun on ollut itsellä se päälimmäinen ihmetyksen aihe koska olen kokenut ettei siellä mitään hirveän ihmeellistä ole. Nykyään kun kuitenkin pääosa kaikesta pelattavasta tulee vähintään kolmelle tehokkaimmalle alustalle, eli pc, PS5 ja Series-koneet.

Tuon takia siis olen järkeillyt että ne kiinnostavat ja/tai jäljelle jäävät pc-teokset olisi pakko olla jotain nicheä tai suppeamman yleisön kamaa. Onhan sillekin yleensä jokin syy, ettei peliä julkaista konsolille ja mitä isompi/suositumpi teos, niin sitä varmemmin se myös konsoleilta löytyy. Tämän kautta olen siis ajatellut, ettei niissä voi hirveän montaa "merkittävää" teosta olla koska ne varmasti jo konsoleilta löytyisivät jos ne sinne sopisivat tai niiden uskottaisiin pelaajia kiinnostavan/keräävän.

Toisaalta en ihmettele että pelifoorumeilta noista kiinnostuneita löytyykin. Se ei vielä todista sitä että kiinnostuneita olisi erityisen paljon suuressa kuvassa eli meidän innokkaampien harrastajien ulkopuolella. Ei nimittäin kannata unohtaa että me ollaan aiheelle pyhitetyllä foorumilla, joten voi olla vähän erilaiset prosentit siinä, mitkä asiat pelien suhteen kiinnostaa ja mitkä ei. Olettaisin kuitenkin että massoja kiinnostaa vielä nykyäänkin lähinnä ne änärit, codit ja GTA. Mutta ehkä vain olen pudonnut kelkasta ja nykyään pelaaminen on laajentunut ja tuo suppeammin pelaava "massa" onkin pienempi ja yhä isompi määrä pelaa laajemmin ja olisi myös kiinnostunut pc-peleistä.

Jos tuo sitten lopulta myy kuin vesi saharassa - tai yleensä ottaen hyvin - niin voin tietysti myöntää että näköjään niitä kiinnostuneita oli. Siihen asti kyllä pidän epäilyni.

Tämä. En ole PC-pelaaja ja vain siitä syystä etten halua/jaksa säätää komponenttien ja asetusten kanssa. Jos minulle tarjotaan mahdollisuus pelata konsoli- sekä PC-pelit (Steam- sekä GOG-kirjasto on aika valtava itselläni, puhumattakaan Xbox-puolesta) yhdellä ja samalla laitteella ilman ylimääräistä säätämistä, olen mukana.
Olisi kiva tietää mitä tällä säätämisellä tarkoitetaan kun sielä konsoleilla on myös samallaista säätämistä näiden eri grafiikkatilojen kanssa myös

Olisi kiva tietää mitä tällä säätämisellä tarkoitetaan kun sielä konsoleilla on myös samallaista säätämistä näiden eri grafiikkatilojen kanssa myös
No onhan PC-puolella ihan eri tavalla säätömahdollisuuksia ja säädettävää, kun konsolipuolen mahdolliset kolme suorituskykytilaa. Koomista on myös ollut seurata, kun ollaan nyt vähän pelailtu crossplaynä useampia eri pelejä kavereiden kanssa, jotka pelaa PC:llä ja itse kullakin niistä on ollut jos jonkinnäköistä ongelmaa ja säätöä pelien kanssa mitä on pelattu ja itse odotellut partyissa, että millonhan sitä pelaamaan päästäisiin. Ja kohta toki moni tulee sanomaan kuinka ”minulla ei ole ollut mitään ongelmia” jne mutta onhan se päivän selvää, että ei nämä säätämispuheet mikään päästä keksitty juttu ole.

No onhan PC-puolella ihan eri tavalla säätömahdollisuuksia ja säädettävää, kun konsolipuolen mahdolliset kolme suorituskykytilaa. Koomista on myös ollut seurata, kun ollaan nyt vähän pelailtu crossplaynä useampia eri pelejä kavereiden kanssa, jotka pelaa PC:llä ja itse kullakin niistä on ollut jos jonkinnäköistä ongelmaa ja säätöä pelien kanssa mitä on pelattu ja itse odotellut partyissa, että millonhan sitä pelaamaan päästäisiin. Ja kohta toki moni tulee sanomaan kuinka ”minulla ei ole ollut mitään ongelmia” jne mutta onhan se päivän selvää, että ei nämä säätämispuheet mikään päästä keksitty juttu ole.
Tästä nyt sitten tiedä että tarkoitatko että pelin asetuksissa on PC puolella ollut ongelmia vai onko tässä että pelit ei yhdistä keskenään ja laitetaan suoraan sinne PC piikkiin ne kaikki viat

Aika paljon enemmän PC:llä tulee sinistä ruutua, yhteensopivuusongelmia ja kaatumisia kuin konsoleilla. Sitten tietysti pitää varautua siihen, että osa ongelmista seuraa myös konsolille PC-pelejä pelattaessa. Varmaan tulee jotain samanlaista kuin Steam Deckille, eli pelejä testataan etukäteen ja viritellään niin, että toimisivat konsolilla moitteettomasti.

Tästä nyt sitten tiedä että tarkoitatko että pelin asetuksissa on PC puolella ollut ongelmia vai onko tässä että pelit ei yhdistä keskenään ja laitetaan suoraan sinne PC piikkiin ne kaikki viat
Pelit kyllä saatiin yhdistymään keskenään mutta kaikkea muuta kaatuilusta muihin säätöihin kyllä löytyi PC-puolelta.

Ylös Bottom