Itseasiassa Fortniten takia varmaan tosi moni ostaa konsolin. Kun ostopäätös on tehty, konsolin valintaa vaikuttanee aika paljon esim. se millä laitteella pelikaverit pelaa Fortniteä.
Mutta kyse onkin siitä, ostaako massat Fortniten takia juuri sen pc-xboxin.
Nuo muut syyt olen ihan tarkoituksella jättänyt pois, sillä kuten jo mainitsin, on niitä muuttujia niissä niin paljon että lienee järkevämpää keskittyä pelivalikoimaan ja sen merkitykseen. Muista syistä voi keskustella erikseen tai lisäksi mutta totta kai minä tajuan että siellä taustalla on monia syitä, jotka voi merkitä jopa pelivalikoimaa enemmän. Varsinkin kun - kuten olen sanonut - on pelivalikoimat niin yhteneväisiä nykyään ettei niissä edes ole kummoisia eroja. Kuten olen sanonut, en ymmärrä mitä ihmeellistä siinä pc-katalogin tuomisessa konsolille on kun se ei mielestäni mitenkään merkittävästi lisää sellaista pelattavaa, josta kokisin suuren yleisön olevan kiinnostuneita, saati tietoisia.
Voin edelleen olla mutuilussani ihan väärässä mutta perustuuko muidenkaan arviot muuhun kuin siihen että sattuu olemaan Steamissä tuhat peliä ja haluaa ne konsolillekin? Kuinka paljon siis keskitytte vain omaan tilanteeseen?
Kukaanhan nyt ei täysin objektiivinen voi olla mutta itse yritän nimenomaan ottaa lähtökohdaksi sen yleisön, joka pelaa konsoleilla eikä ole ikinä edes harkinnut pc:tä vaihtoehdoksi. Miksi sellainen porukka olisi yhtäkkiä innoissaan siis pc-katalogista konsolilla? Erityisesti kun en ainakaan itse pääasiallisena konsolipelaajana ja melko paljon myös pc-valikoimasta tietävänä koe että pc:llä mitään oikeasti merkittävää olisi isolle yleisölle tarjolla. Edelleen erikseen ne hc-pelit, kuten simut, sekä pelit, jotka huutavat kaverikseen hiirtä ja näppistä. Ja kyllä, kai ne vehkeet saa konsoliinkin kiinni mutta veikkaan että konsolipelaajat pelaa konsolilla osittain myös sen pädin takia. Omalta kohdalta voin sanoa että hiiri+näppis tuo liikaa työn mieleen kun taas peliohjain tuntuu heti vapaa-ajan jutulta. En väitä että kaikilla sama mutta väitän että konsolipelaaja pelaa konsolilla ja siihen kuuluu ohjain eikä hiiri+näppis. Switch 2 on muuten ensimmäinen kunnollinen "konsolimainen" suunta kohti hiiriohjausta konsoleilla. Se on tarpeeksi "pelimäinen". Näppäimistön yleistymiseen konsoleilla en kuitenkaan usko. Niissä kun on niin paljon turhaa mitä peleissä ei yleensä tarvita, kuten nyt vaikkapa suurin osa kirjainnäppäimistä. Ja onhan nyt hiiri + näppis alunperin suunniteltu muuhun kuin pelaamiseen, johon niitä on vain myöhemmin sovellettu kun taas peliohjain on alunperinkin tehty nimensä mukaisesti pelaamiseen.
No joo, meni vähän sivupoluille noiden ohjainasioiden suhteen jo mutta onneksi ollaan valmiiksi aiheessa, jossa sivupolut eivät niin paljon haitanne tai houkuttele modeja paikalle. Kai.