Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hitman: Absolution

Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Täysin samaa mieltä checkpointeista, roskiin koko systeemi ja vanha esim. 3 tallennusta kentässä mekanismi tilalle. Äärimmäisen turhauttavaa aina kiinni jäädessään aloittaa koko kenttä alusta. Valeasuista olen tosin eri mieltä; sekin systeemi on minusta täysin rikki. Uusi systeemi käytännössä pakottaa pelaajan kyykkimään nurkkien takana ja estää kenttien vapaan tutkimisen. Vaikka valeasu on alueelle sopiva, niin eikös heti ne kusimutterit huomaa, ettet olekaan se sama kaveri, joka eilen oli töissä. Minulle olennainen osa Hitman-pelisarjaa oli se, että alueita sai tutkia helposti ja vapaasti, kunhan valeasu oli oikea. Nyt sekin sitten vesitettiin täysin. Nurkkien ja aitojen takana kyyhöttäminen on nyt vain...tylsää.
Tuosta valeasusta tulikin mieleeni että tuohon olisi voinut lisätä vasta vaikeamilla vaikeusaseteilla ja semmoinen QTE hommeli eli jos vartia alkaa epäilee niin rämpäytät jonkun näppäin yhdistelmän eli tavallaan keskustelet itsesi pois epäilyksestä, ja sitten tämä samainen vartia tai lähellä olleet jotka näkivät tapauksen niin eivät kyselisi enään toisten...

"haaveilee päivityksistä chekcpointin ja asujen suhteen"
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Minulle olennainen osa Hitman-pelisarjaa oli se, että alueita sai tutkia helposti ja vapaasti, kunhan valeasu oli oikea. Nyt sekin sitten vesitettiin täysin.

Tämä on edelleen mahdollista tietyissä kentissä kunhan löydät sen "oikean" valeasun.
Esimerkiksi Shaving Lenny tehtävässä parturi saa mennä ihan minne huvittaa ilman että kukaan sanoo mitään
Valitettavasti ei sitten toimi niissä kentissä joissa Hitmania 'metsästetään'.

Yksi mahdollisuus on myös hankkiutua eroon niistä muista saman asun käyttäjistä.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Tämä on edelleen mahdollista tietyissä kentissä kunhan löydät sen "oikean" valeasun.

Valitettavasti ei sitten toimi niissä kentissä joissa Hitmania 'metsästetään'.
Ei toimi missään kentässä, jossa on lähistöllä muita saman asun käyttäjiä. Loistava esimerkki tapauksesta on arvostelussakin mainittu Chinatownin sisäsiittoinen kokkiyhteisö.

Yksi mahdollisuus on myös hankkiutua eroon niistä muista saman asun käyttäjistä.

Tämä taas vaatii sitä nurkkien takana kyykkimistä aivan liiaksi :D Aivan liian suuri riski tuolla tallennussysteemillä lähteä yrittämään tuollaista, vaikka satunnaisia vartijoita sieltä täältä ripustelenkin tajuttomana komeroihin. (On muuten härö asento se, kun tunget kaksi ukkoa samaan komeroon)

Noihin kenttiin saa Hard -vaikeusasteella ja ilman mitään instinct-apuja muuten tuhrautumaan hyvin aikaa. Edelliseenkin kenttään (Hunter and Hunted) vierähti 2,5h. Josko tänään uskaltautuisin seuraavaan kenttään...
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Minulla ei ole ollut ongelmaa valeasujen kanssa, minusta se on jopa hyvä mekaniikka, mutta enpä ole aiempia Hitmanejakaan pelannut. Mutta ei ole ollut ongelmia missään kentissä valeasujen takia: olen joko kiertänyt vastaavalla tavalla pukeutuneet kauempaa tai kääntänyt näille selän tai käyttänyt instinctiä ja ihan hyvin on mennyt. Mutta toisaalta olenkin hiippailevaa ja nurkan takana kyttäilee sorttia. Ja jos olisin aiempia osia pelannut, mielipiteeni voisi olla täysin toinen.

Mutta ne checkpointit...! (Pääsin The Attack of the Saintsin viimeisen osan läpi Hardilla ja vaikka Silent Assassin tulikin, niin ei se mitenkään tyylillä tullut, ei osaperäisiä tappoja vaan ihan äänenvaimentimen kanssa. Olisin mieluusti kokeillut muutakin, mutta eipähän viitsinyt ottaa riskiä uudelleen aloittamisesta, vaikka yhden checkpointin löysinkin.)
 
Re: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Btw Attack of the saintsin vikaan osioon liittyen
sen "ekan" kohteen saa hoidettua shokkihoidolla kun käy vipua vääntämässä
 
Vastaus: Re: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Btw Attack of the saintsin vikaan osioon liittyen
sen "ekan" kohteen saa hoidettua shokkihoidolla kun käy vipua vääntämässä

Miten? Missä?
Se ensimmäinenhän kävelee käytännössä suoraan sinne hotellihuoneeseen kahden asemiehen kanssa? En nähnyt mitään vipuja matkalla... Siitä seuraavasta kyllä tajusin, että sen saa jotenkin myrkytettyä, kun se käy siemailemassa jotain baaritiskillä.
 
Vastaus: Re: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Miten? Missä?
Se ensimmäinenhän kävelee käytännössä suoraan sinne hotellihuoneeseen kahden asemiehen kanssa? En nähnyt mitään vipuja matkalla... Siitä seuraavasta kyllä tajusin, että sen saa jotenkin myrkytettyä, kun se käy siemailemassa jotain baaritiskillä.


Siellä maissipellolla on yksi lato ja sen ulkopuolella sellainen sähköjuttu, missä täytyy ensin liittää joku sähköjohto vesiputkeen ja sitte odottaa, että nunna menee pesulle ja silloin vääntää vipua.

Omasta mielestä checkpointit ei ole ihan mahdottomia, koska ei normaalilla ja hardilla ainakaan peli ole edes kovin vaikea, vaikka joitain kohtia joutuukin hinkkaamaan useaan otteeseen. Varsinkin, jos tohon valeasu systeemiin tulee joku "helpotus" (?) Usein yritykset kaatuu juuri saman alan jamppojen takia ja jos tähän tosiaan tulee helpotusta, niin sitten ainakin checkpointtien pitäisi riittää kaikille.
Enkä oikein ymmärrä valitusta tuosta instict systeemistä...eipä sitä kyllä tule itse edes käytettyä muuhun kuin toisten harhauttamiseen.

Muuten kyllä ärsyttäviä pikku vikoja tässä, esim. jos haluat kiivetä tai ottaa aseen maasta täytyy katsoa ja olla juuri siinä oikeassa kohdassa... Ja:

Shaving Lenny ensimmäisessä osiossa on pari hellaa joista voi kaasuhanat avata. Ja jos sen viereen laittaa tämän kaukolaukaistavan pommin, ei pommin räjähdys samassa huoneessa kaasuja sitten saa syttymään. Tai ainakin jos menee takaisin katsomaan, niin siellä kaasut tulee vieläkin ulos.

Eli pikku juttuja mihin luulisi tulevan korjauksia. Itsellä kuitenkin jää hetkeksi hyllyyn tallennusten hävittyä, kun pleikkari lagasi :mad: Olisivat voineet myös jättää tuon koko Contract-osion pois - ainakin itselle täysin turha kapistus. Tarina tuntui myös aika turhan päiväiseltä, vaikka ei se Hitmaneissa taidakaan olla niin olennainen osa peliä. Pikkaraisen arvostelu oli aika lailla täydellinen tälle pelille.
 
Vastaus: Re: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Siellä maissipellolla on yksi lato ja sen ulkopuolella sellainen sähköjuttu, missä täytyy ensin liittää joku sähköjohto vesiputkeen ja sitte odottaa, että nunna menee pesulle ja silloin vääntää vipua.

Omasta mielestä checkpointit ei ole ihan mahdottomia, koska ei normaalilla ja hardilla ainakaan peli ole edes kovin vaikea, vaikka joitain kohtia joutuukin hinkkaamaan useaan otteeseen. Varsinkin, jos tohon valeasu systeemiin tulee joku "helpotus" (?) Usein yritykset kaatuu juuri saman alan jamppojen takia ja jos tähän tosiaan tulee helpotusta, niin sitten ainakin checkpointtien pitäisi riittää kaikille.
Enkä oikein ymmärrä valitusta tuosta instict systeemistä...eipä sitä kyllä tule itse edes käytettyä muuhun kuin toisten harhauttamiseen.

Muuten kyllä ärsyttäviä pikku vikoja tässä, esim. jos haluat kiivetä tai ottaa aseen maasta täytyy katsoa ja olla juuri siinä oikeassa kohdassa... Ja:

Shaving Lenny ensimmäisessä osiossa on pari hellaa joista voi kaasuhanat avata. Ja jos sen viereen laittaa tämän kaukolaukaistavan pommin, ei pommin räjähdys samassa huoneessa kaasuja sitten saa syttymään. Tai ainakin jos menee takaisin katsomaan, niin siellä kaasut tulee vieläkin ulos.

Eli pikku juttuja mihin luulisi tulevan korjauksia. Itsellä kuitenkin jää hetkeksi hyllyyn tallennusten hävittyä, kun pleikkari lagasi :mad: Olisivat voineet myös jättää tuon koko Contract-osion pois - ainakin itselle täysin turha kapistus. Tarina tuntui myös aika turhan päiväiseltä, vaikka ei se Hitmaneissa taidakaan olla niin olennainen osa peliä. Pikkaraisen arvostelu oli aika lailla täydellinen tälle pelille.

Jahas, Ps3:n ruutu mustaksi kesken Attack Of The Saints -tehtävän. Kone buuttaukseen, uudellenkäynnistys ja kas: save file korruptoitunut! KAIKKI alusta. Hieno peli, mutta ei taida maksaa vaivaa. On sekä Boksilla että Pleikkarilla sama ongelma, pikaisesti googlettamalla huomasin että myös tekijätiimi on asiasta tietoinen. Kuhan tähän tulee patch ja hermot jäähtyvät niin ehkäpä myöhemmin uudelleen. Varoituksen sanana vain kaikille pelia vasta aloittaville.
 
Vastaus: Re: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Eli pikku juttuja mihin luulisi tulevan korjauksia. Itsellä kuitenkin jää hetkeksi hyllyyn tallennusten hävittyä, kun pleikkari lagasi :mad:

Itselläni kävi tämä kaksi kertaa boksilla. Ensimmäisellä kerralla korruptoitui save ja jouduin aloittamaan pelin kokonaan alusta (olin ennättänyt vähän vaille puoleen väliin). Toisella kerralla ei onnekseen tallennustiedostolle tehnyt mitään, joten peli pääsi jatkumaan.

Checkpointeista olisi varmaan pitänyt näin jälkikäteen mainita hieman arvostelussa. Toisaalta en itse nähnyt niissä mitään muuta tyhmää kuin sen, että viholliset syntyivät uudestaan henkiin. Useimmiten ne olivat vielä sijoitetu sopivasti "puoliväliin", joten tuo vihollisten takaisin herääminen ei liioin haitannut.

Absolutionissa tehtävät kuitenkin ovat sopivan kompakteja (etenkin, kun moni on jaoteltu pienempiin osiin), että virheistä oppimalla sen viimeisen "täydellisen" rundin pelaaminen ei kestä kauaa. Mielestäni Hitmanien suola on kuitenkin pitkälti ollut se, että alkuun tutkitaan ja kokeillaan vähän kaikenlaista, kunnes sitä omaa tyyliä hiotaan sitten niin pitkään, että se Silent Assassin -leima napsahtaa tilille. Toki sen viimeisen vihollisen tekemä spottaus syö pitkän urakan jälkeen miestä, mutta useimmiten siinä saa vain syyttää itseään ja valitsemaansa taktiikkaa. Ei minulla esimerkiksi tuon saven korruptoitumisen takia mennyt kuin muutama tunti pelillistä aikaa, että pääsin taas samaan pisteeseen kuin aiemmin. Toki valtaosa challengeista jäi tekemättä.

Pikkaraisen arvostelu oli aika lailla täydellinen tälle pelille.

Kiitoksia. :)
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Itse laitoin tuon saven häviämisen pleikkarin syyksi, kun vähän kaikki pelit nykyään lagaa. Mutta on kyllä sieltä jostain syvältä, jos se pelistä johtuu. Uskaltaakos muuten tuon pilalle menneen tallennuksen poistaa vai onko jotain toivoa saada ehkä tiedot takaisin? Itellä näyttää välillä, että 60% (mikä taitaa olla se oikea) suoritettu ja hetken päästä taas 16% tai 30% :eek:
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Ei toimi missään kentässä, jossa on lähistöllä muita saman asun käyttäjiä. Loistava esimerkki tapauksesta on arvostelussakin mainittu Chinatownin sisäsiittoinen kokkiyhteisö.

Siksi sanoinkin että "oikean" valeasun. Useassa kentässä on sellainen asu joka on täysin suvereeni ja jolla ei ole muita käyttäjiä.

Periaatteessa standardihiippailu nurkkien takana piilosta toiseen ei minua suuresti haitannut, paitsi siinä vaiheessa kun kenttä on pelkkä lineaarinen esterata eikä ole edes ketään tapettavana.. Siinä olen koko ajan ollut samaa mieltä muiden kanssa että saman asun omaavat ovat liian hyviä pokaamaan vieraan joukostaan.

Mutta homman kyllä saa toimimaan niillä heikommillakin asuilla kun tekee sen oikein. (paitsi jossain puristilla joka on sellainen sadomasokistinen vaikeustaso)
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Mutta homman kyllä saa toimimaan niillä heikommillakin asuilla kun tekee sen oikein. (paitsi jossain puristilla joka on sellainen sadomasokistinen vaikeustaso)

Purist on ainoa oikea vaikeustaso tähän peliin. Se on todella haastavaa ja hivenen rikkinäinen disguise systeemi tekee siitä vielä haastavampaa, mutta kyllä se palkitsee kun pääsee huomaamattomasti kentät läpi. Pari ärsyttävää epäkohtaa on kuitenkin tullut vastaan. Ensimmäinen on se, kun vihu alkaa epäilemään valeasua, mutta onnistut siirtymään tehtävän seuraavaan osioon. Tästä kuitenkin tulee tehtävän loppuarvosteluun merkintä, että 47 on tunnistettu. Terminus- ja Run for your life -tehtävistä sain veteran arvosanat ja molemmissa minut oli tunnistettu 1 kerran. Toinen epäkohta tulee noista jahtikentistä. Miksi valeasujen mestari herra 47 ei voi käyttää muita valeasuja, kuin niiden vihujen jotka jahtaa 47:aa. Hyöty noista valeasuista on yleensä 0. Kokonaisuutena Hitman Absolution on onnistunut kohtuullisesti uudistamaan herra 47:n seikkailuja.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Onkohan tässä edellisen chapterin/kentän tapahtumilla mitään merkitystä esim poliisien määrässä yms?

Itse olen pelaillut tätä puristilla ja parissa paikassa pienen kyllästymisen jälkeen on mennyt hiukan massamurhaukseksi homma ja poliiseja nyt vilisee joka paikassa.
mitä ne polliisit tekkee sielä yökerhon johtajan huoneessa jossei ne ole likasia kyttiä, mistä ne tietää sen olevan minun kohde?

Tuo valeasujen käyttö on kyllä oudosti rajoitettu, esim siellä tunneleissa ei saanu sen hobon vaatteita otettua. Se vähän niinkuin latistaa tunnelmaa ja antaa liian skriptatun tunteen muutenkin. Minusta aikaisemmissa peleissä on pienissäkin kentissä ollut vapaampi olo ja enemmän valinnanvaraa, tai se on tehty niin ettei rajoitukset noin selvästi näy.
Se on hyvä uudistus, että poliisit ja muut vartijat tuntevat toisensa, mutta siellä juna-asemalla
kun houkuttelin yhden mellakka-asuisen polliisin nurkan taakse ja onnistuneesti tehtiin vaatteiden vaihto, niin edelleen toiset poliisit tunsi minut kaukaa, vaikka 47:lla oli hiihtomaski päässä. Ei näin. Edes joku vaikutus olis voinu olla.
Ja tuo piiloutuminen/sulautuminen valeasu päällä on myös hauska, ja kohtuu toimiva mutta aika päälle liimattu helpotus.

Pitäis vain bäfältä ehtiä tätäkin jatkamaan.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Epilogin viimeinen osa oli aivan älytön. Ensimmäinen kenttä, jossa tapoin ei-kohteita - ja tässä tapauksessa listin joka ikisen siellä liikkuvan. Turhautti, oli niin typerä viritys. Muutenkin tuntui menevän loppua kohti siihen, että vartijoiden määrällä korvattiin kenttäsuunnittelua. Blackwater oli hyvä, se oli oikealla tavalla tehty kokonaisuus, pelin viimeinen tosin.

Tuossa lopussa näkyy muutenkin vähän sama ilmiö kuin Red Dead Redemptionissa, että
peli jatkuu, vaikka juoni päättyy. Ei tässä ihan niin loukkaavaa ollu kuin RDR:ssa, jossa peli jatkui vielä vaikka kuinka pitkään ja tässä se oli nimetty epilogiksi, mikä on sinänsä ok, mutta ei kiinnostanut enää kun tyttö saatiin pelattua, the end. Miksei noita voinut kääntää vaikka toisin päin?
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Nyt on sitten tästäkin pelattu tarina, eli 20 tehtävää läpi. Aikaa meni 12 tuntia. Ihan sellanen ok peli.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

We’ve been working hard to fix crash issues in Hitman: Absolution, and we’re looking to release a patch for Xbox 360 and PlayStation 3 in the week beginning December 10. We can’t confirm the exact date as we still need to go through internal testing, and then submission to Microsoft and Sony, but if there are no other issues that’s when we’re aiming for.

In terms of what this fixes, we’ve pinpointed a number of things which were causing the random game crashes – which, in turn, were causing saved games to corrupt. We’ve worked through all of the reported crash issues and are happy to say we’ve fixed all of them. We’ll publish a fuller patch list in due course.

Once the patch is released we will of course continue to monitor your feedback so keep in touch and should you experience anything post-patch (crashes, corrupted saves or similar), let us know immediately and we’ll respond and investigate. As we’ve fixed everything we have seen reported, we anticipate this to be very rare (if at all).

Console patch: update - Eidos Forums
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Onkohan tässä edellisen chapterin/kentän tapahtumilla mitään merkitystä esim poliisien määrässä yms?

Ei pitäisi kai olla, mutta jos aiheutat pidempään häslinkiä niin vihut kutsuu paikalle apuvoimia jotka ilmeisesti sikiävät ihan tyhjästä.

Itse pelasin tämän läpi jo pari viestiäni sitten, tein muutaman tehtävän contracts-osioon mutta sitten on mielenkiinto hiipunut kun toiminnanvapaus on tosiaan aika vähäistä, vihuja paljon jne. Ei oikein nappaa enää lähteä toista kertaa pelaamaan läpi.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Hardilla oli kyllä ajoittain aika turhauttava, mutta suht siistististi pääsin kaikki läpi paitsi vikan tehtävän ensimmäisen osion jota hieroin yli tunnin pääsemättä oikeastaan mihinkään, ja sitten palo käpy ja teurastin kaikki. Yksi seivin korruptoituminenkin tuli, mutta koska olin kuullut asiasta huhuja olin ottanut kopion seivistä ja menetin suht vähän.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Pidin aiemmista Hitmaneista, mutta vähän arveluttaa hankkia tämä, koska aika paljon pelotellaan suoraviivaistumisella ja vesitetyillä valepuvuilla. Hiippailupelejä on kovin vähän pleikkarille ja senkin takia haluttaisi hommata. Pelasin jonkin verran Deus Exiä, mutta se ei about kymmenen tunnin pelaamisellakaan kolissut ihan tajuntaan asti ja sai väistyä muiden julkaisujen tieltä.

Mites on, suositteletteko ostamista vai olisiko kenties Splinter Cell HD parempi vaihtoehto hiippailunälkään? Tai ehkä jopa se Deus Ex..?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom