Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hitman World of Assassination (a.k.a. Hitman 3)

Tulihan tuo ostettua ja aloin pelaamaan ihan järjestyksessä joten ekana dubai ja greed.

Tästä ei ole paljoa sanottavaa sillä escalationin eka kenttä vaati melkein vieressä olevan muijan tappamista ja se oli siinä.
Toisen kentän aloittaminen kaatoi pelin neljästi jonka jälkeen päätin siirtyä pelon sekaisin tuntein seuraavaan paikkaan.
En kokeillut kaatuuko tuo myös telkkarin kautta pelattuna sillä mä halusin lisää vr pelattavaa joten pelkästään sillä pelaan.

Sitten oli vuorossa dartmoor ja sloth.
Katsoin tuosta videon silloin kun se julkaistiin ja olin jo unohtanut, että tämän gimmick on erillinen vitality mittari joka kuluu ihan kaikesta mitä teet, olkoon kyseessä sitten kävely, kuristaminen, ampuminen jne.
Kun tuo vitality menee nollaan niin varsinainen kestävyys alkaa tippua jatkuvalla tahdilla.
Sä voit kerran palauttaa vitalitya 30% tappamalla tai kolkkaamalla ympäri aluetta hölkkäävän mimmin.

Videota katsoessa ajattelin kuinka kaikki näyttää samalta mitä normaalistikin, mutta on tässä aika isojakin eroja sillä koska kyseessä on laiskuus niin puutarha on täynnä roskaa ja random rojua ja muutama kartanon huonekin näyttää kuin siellä olisi ollut isommatkin bileet edellisenä päivänä.
Sitäkin enemmän ihmetyttää tekijöiden oma laiskuus sillä se alkuperäisen tehtävän ruumis makaa edelleen siellä sängyssä ja sä voit aktivoida myös ne samat läppärit mitä normaalisti, mutta nyt ne ei vaan tee mitään.
Ilmeisesti oli liian vaativaa vaan poistaa tuo interaction nappi niistä läppäreistä ja se raato siitä sängyltä.

Seuraavaksi berlin ja lust.
Nyt on tanssilattia laitettu uusiksi ja siellä on hienot koristeet ja tyypeillä oikein hienot asut päällä ja siemailee viiniä ja polttelee sikareita.
Huomion keskipisteenä tuolilla ilmeisesti istuu ainakin oletettavasti itse lust ja sun pitää avata kuusi kassakaappia ja kerätä niistä löytyvät vinkit jotta voit päätellä kuka vieraistä on lustin oikea ihailija.
Kassakaapit voi avata joko avaimilla joita löytyy pitkin kenttää piilotettuna tai räjähteillä.
Tässä loistaa taas se laiskuus ja kuinka vähällä on haluttu päästä sillä tuon tanssilattian ulkopuolella kaikki on täysin samaa mitä siinä orkkis rave tehtävässä.
Ne ilmaiset egg hunt ja dartmoor garden show escalation tehtävät muokkaa karttaa enemmän mitä nämä ja sen takia onkin aivan naurettavaa kuinka normihinta tälle paketille on 30e.
Okei mulla on vielä neljä tehtävää näkemättä, mutta tietääkseni nekään ei sen isompia muutoksia tee kenttiin.

Jos haluaa miettiä kuinka paljon tämä tarjoaa ajallisesti vastinetta rahalle tuolla 18e hinnalla niin siitä ei voi valittaa sillä mä en ole tuon enempää saanut tehtyä neljässä tunnissa.
Toisaalta se johtuu vaan siitä, että mä olen ihan paska pelaamaan tätä jos valeasuja ei saa käyttää ja nehän on näissä kielletty.
Tuota lust tehtävääkin pelasin varmaan likemmäs 2 tuntia ja nyt jopa osaan kerätä jo ne avaimet, mutta olen löytänyt vasta yhden kassakaapin ja koska tallentaa ei voi niin prosessi alkaa aina alusta kun kuolee.
Sinänsä kyllä ihme ettei mua ole vielä toistaiseksi edes ärsyttänyt kertaakaan. Ei edes se slothin vitality gimmick.
 
Jatketaan listaa.
Kiina / pride

Tämän kohdalla karttaan ei oltu tehty mitään muutoksia, mutta gimmick oli ihan kiva.
Tarjolla on aina kaksi asetta valittavaksi joista toinen antaa äärimmäisen helpon tehtävän ja toinen sen "oikean" tehtävän.
Esim kolmos tasolla valittavana on vaijeri kuristamista varten tai miekka. Jos otat miekan niin kohteena on neljä vartijaa jotka on viereisessä huoneessa, mutta jos otat vaijerin niin kohteet on siellä täällä pitkin labraa etkä saa vahingoittaa ketään muuta joten jo pelkkä perus lyönti aiheuttaa välittömästi epäonnistumisen.

Kiina / glutton

Tämä oli oma suosikki.
Siellä nuudeli ravintolassa on iso sika patsas jolle pitää hankkia ruokaa ja sitä tietenkin saa tappamalla oikean vihollisen oikealla aseella.
Kaikki ruokaa tiputtavat kohteet käyttää eri värisiä sika naamareita ja niistä näkee mitä ruokaa niiltä saa. esim jos tappaa keltaista naamaria käyttävän kohteen machetella niin saa banaanin.
Lisäksi tämä oli varmaan eniten koristeltu kenttä sillä se rafla on ihan täynnä ruokaa, sen edessä oli myös ruokakojuja ja jopa siellä labrassa oli pöydät ja hyllyt täynnä sapuskaa.

Mendoza / envy

Tämä oli mun mielestä se heikoin tehtävä sillä nyt homman gimmick on toinen palkkamurhaaja joka yrittää hoidella kohteet ennen sua joten nyt ei voi vaan rauhassa tutkia paikkoja.
Onneksi tappojen tyyli on vapaa ellei välttämättä halua tehdä kaikkia optional haasteita myös.
Kenttäkin oli täysin sama mitä normaalisti siellä täällä olevia pieniä patsaita lukuunottamatta.

Dartmoor / wrath

Tämä onkin sitten täysin erilainen sillä nyt sun pitää tappaa laumoittain kartanon sisään rynniviä vihollisia ja fiilis oli hieman kuin jossain codin zombimoodissa sillä ikkunoita ollaan laudattu umpeen ja huoneissa on bensatynnyreitä ja muuta vastaavaa joita voi käyttää ansoina ja lisäksi osa vihuista pudottaa nauloja joilla voi avata laatikoita joissa on esim. räjähteitä ja parempaa asetta.
Jotta homma olisi vaikeampaa niin viholliset ei tietenkään pudota aseita kuollessaan.
Kokeilin tätä kerran ja totesin, että kannattaa kokeilla uudestaan sitten kun joskus pelaa telkkarin kautta sillä meno alkaa olemaan jo niin hektistä ettei vr moodin ohjauksen kanssa ole kivaa pelata.
Telkkarin kautta pelatessa sä voit ottaa vaikka ruuvarin kuolleen vihollisen otsasta vaan painamalla kolmiota, mutta vr moodissa sun pitää painaa r1 ja sen jälkeen vielä itse siirtää se taskuun.
Lisäksi r1:sta käytetään myös vihollisten raahaamiseen joten kaikki osaa päätellä kuinka hyvin tuo toimii kun yrittää nopeasti ottaa heittämänsä kamat takaisin.
Lisäksi telkkarin kautta pelattuna on myös minimap käytössä joka on tässä jo aika pakollinen.
 
Year 2 tarjonta jätti kylmäksi.
Elusive target arcade on käytännössä elusive target escalation sillä sun pitää suorittaa niitä useampi peräkkäin ja jos epäonnistut jossain niin uusi yritys aikaisintaan seuraavana päivänä.

Freelancer vaikutti aluksi hyvältä sillä nyt 47:lla on oma safehouse jonka seinille kertyy tehtävistä ostetut aseet ja kämppää voi muutenkin hieman customoida....mutta tämä on roguelite.
Sulla on siis valittavana eri vaikeustasolla olevia kampanjoita jotka tietenkin kierrättää vanhoja tuttuja kenttiä ja tehtävän aikana voit ostaa joltain tyypiltä uusia aseita jotka saa mukaan tehtävän suorittamisen jälkeen.
Mutta koska tämä on roguelite niin epäonnistuessa myös menettää pysyvästi kaikki mukana olleet kamat ja ne täytyy ostaa uudestaan ja tietenkin myös kaikki kertakäyttö kamat kuten kranaatit, myrkkyruiskut, tiirikat ja muut menettää pysyvästi käytön jälkeen.

Roguelite grindaus, just sitä mitä hitman kaipasi.

 
Year 2 tarjonta jätti kylmäksi.
Elusive target arcade on käytännössä elusive target escalation sillä sun pitää suorittaa niitä useampi peräkkäin ja jos epäonnistut jossain niin uusi yritys aikaisintaan seuraavana päivänä.

Freelancer vaikutti aluksi hyvältä sillä nyt 47:lla on oma safehouse jonka seinille kertyy tehtävistä ostetut aseet ja kämppää voi muutenkin hieman customoida....mutta tämä on roguelite.
Sulla on siis valittavana eri vaikeustasolla olevia kampanjoita jotka tietenkin kierrättää vanhoja tuttuja kenttiä ja tehtävän aikana voit ostaa joltain tyypiltä uusia aseita jotka saa mukaan tehtävän suorittamisen jälkeen.
Mutta koska tämä on roguelite niin epäonnistuessa myös menettää pysyvästi kaikki mukana olleet kamat ja ne täytyy ostaa uudestaan ja tietenkin myös kaikki kertakäyttö kamat kuten kranaatit, myrkkyruiskut, tiirikat ja muut menettää pysyvästi käytön jälkeen.

Roguelite grindaus, just sitä mitä hitman kaipasi.


Tänne ainakin maistuu oikein hyvin ja eteenkin tuo Freelancer vaikutti erittäin kiinnostavalta. Tuo yllätyksellisyys ja satunnaisuus voi toimia tuossa todella mukavasti. Ja itselle ei ainakaan nuo roguelike elementitkään ole mikään kirosana. Jännä nähdä millainen on sitten käytännössä.

Myös tuossa uudessa Elusive Target Arcadessa on kivaa se, että noita voi yrittää taas vähän ajan päästä uudelleen. Tavallaan ymmärrän ajatuksen, että nuo on kerran yritettäviä mutta välillä noita oli hauska yrittää uudemmankin kerran.

Uutta kenttääkin on tulossa mitä onkin jo kovasti odoteltu.
 
Näyttää tuo pc:n vr puoli olevan kyllä varsin buginen kun jotain kuristaessa se glitchaa ihan täysin ja lentää kuuhun, melee iskut voi lennättää myös hahmon mihin sattuu, omat kädet voi alkaa milloin vaan sojottaa mihin sattuu jne.
Ainoa tuossa nähty ongelma mihin mä olen psvr:n kanssa törmännyt on tuo vaijerilla kuristaminen jossa se vaan lipsahtaa kohteen kaulan läpi, mutta tuohon on helppo ratkaisu ainakin pleikkarilla. Älä vedä sitä vaijeria itseä kohti vaan väännä vasenta tattia taaksepäin niin tuo onnistuu 100% varmuudella.

Uusimman päivityksen jälkeen sain myös jatkettua sitä seven deadly sins paketin dubai kenttää sillä se alkoi taas toimimaan joten nyt mulla on enää se wrath pelaamatta jonka tosiaan pelaan sitten joskus telkkarin kautta, mutta voin jo silti sanoa, että kyllä tuo paketti oli jo nyt sen 18e alehinnan arvoinen vaikka en niitä normi escalation tehtäviä tykkää pelata ollenkaan. Mä jotain dubain escalationia kokeilin ja heti piti joku tappaa lapiolla ja mun eka ajatus on, että mistä helvetistä mä löydän lapion pilvenpiirtäjässä. Hortoilin ehkä 20 minsaa sitä etsimässä kunnes lopetin.
Seven deaadly sins tehtävien kanssa ei koskaan tullut tuollaista tilannetta.

 
Se on muuten se uusi kenttä julki. En vielä itse ole ehtinyt pelaamaan, niin en osaa sanoa onko minkämoinen.
 
Tuli kokeiltua ja pelattua pitempi siivu eri taktiikoilla.

Tuntuu siltä että tämä on sellainen mappi joka on jäänyt alkuperäisessä Hitman 3 julkaisussa pois koska dialogissa on mukana vanhoja jäseniä. Ja jos vertaa näitä vaikkapa Berliinin ja Chonqingin tunnelmallisiin mappeihin joissa on väriä ja tunnelmaa, niin niihin verrattuna tämä on sellaista torstaipävän hernekeittoa. Tiedät koostumuksen ja mitä on edessä, mutta mitään uutta tuo ei tuo pöytään.

Mutta ehdottomasti niille jotka haluaa lisää kontenttia niin kannattaa se ainakin muutamaan kertaan vetää, on siellä ihan kekseliäitäkin tapoja saada kohteet hengiltä, jotka saa hymyn huulille :)
 
Wuhuuu! Hitman päivittyy tänään ilmaisella Freelancer päivityksellä! Pakko tänään pikku tovi koettaa ehtiä kokeilla.
 
Minäpä päätin ihan omin nokkineni muuttaa sen kunniaksi myös otsikkoa. Jos modet ei tykkää niin muuttakaa kuten haluatte.

Kyllä täälläkin jo kuumeisesti odotellaan Freelancer moodia. :) Päivitys on nyt ladattu, mutta vielä oli ainakin hetki sitten vielä huoltokatko päällä.
 
No onko hitman edes niin aliarvostettu?
No onhan nämä uudet ollut aika pienen porukan pelejä. Näkee esim tämän foorumin aktiivisuudesta tässä ketjussa aika hyvin. Eikä myynnitkään ole tainnut mitään aivan valtavia olla. Mutta todellakin ansaitsisi! Näiden kolmen pelin kesken on itellä varmaan jo lähemmäs 400h tullut pelailtua ja lisää on taas luvassa. :)
 
Hitmanit on kyllä loistavaa viihdettä mutta minullakin on kolmonen odottanut sopivaa hetkeä jo varmaan yli puoli vuotta. Tiedän että se on hyvä peli mutta koska se on niin puhtaasti vain peli niin sillä ei ole kiire. Ei ole mitään tarinaa tai muuta, minkä pariin olisi kiire. Eikä moninpeliä tai muutakaan.

Toisaalta sitten myös se, että kun sen aloittaa niin haluaa uppoutua kunnolla. Pelata kaikki ne haasteet (tms.) läpi joka kentästä, kikkailla, testailla jne.

Minulla on sen kanssa vähän sama kuin pitkien roolipelien kanssa: pitää osua sopiva hetki aloittaa. Cyberpunk 2077 odottaa sellaista hetkeä yhä vaikka on korjattu sekin jo ajat sitten.
 
Hitmanit on kyllä loistavaa viihdettä mutta minullakin on kolmonen odottanut sopivaa hetkeä jo varmaan yli puoli vuotta. Tiedän että se on hyvä peli mutta koska se on niin puhtaasti vain peli niin sillä ei ole kiire. Ei ole mitään tarinaa tai muuta, minkä pariin olisi kiire. Eikä moninpeliä tai muutakaan.

Toisaalta sitten myös se, että kun sen aloittaa niin haluaa uppoutua kunnolla. Pelata kaikki ne haasteet (tms.) läpi joka kentästä, kikkailla, testailla jne.

Minulla on sen kanssa vähän sama kuin pitkien roolipelien kanssa: pitää osua sopiva hetki aloittaa. Cyberpunk 2077 odottaa sellaista hetkeä yhä vaikka on korjattu sekin jo ajat sitten.

No ei sitä korjattu ole, mutta parannettu huomattavasti. Mullaki monesti pelit kaipaa sitä tiettyä fiilistä, toki monesti sitä vaa hyppää johonki peliin mut monet myös sit odottaa hyllyis sitä "oikeeta" hetkeä.
 
Kuuden tunnin ensipuraisu Freelancer -pelimoodiin.

Vaikuttaa roguelike-elementit sopivan hyvin myös Hitman -konseptiin! Minusta Freelancer moodissa on hyvä flow, jossa tehtävät saa suoritettua nopeammin kuin stoorimappia vedettäessä, tavaroiden keräily/osto tehtävien aikana sekä siihen liittyvä uhkapeli; mitä tavaroita ottaa tehtävälle mukaan ja mitä lisähaasteita aikoo tehdä kohteiden eliminoimisen lisäksi.

Tuossa kuuden tunnin aikana vähän liian monta kertaa olin turhan ahneella tuulella ja lähdin suorittaa kaikkia lisähaasteita. Huonostihan siinä kävi kun ei ole vähään aikaan pelannut eikä enää muista reittejä ollenkaan.
 
Ensimmäisen illan sekoilusession jälkeen sain Freelancer modessa yhden syndikaatin kaadettua. Raakaa peliähän tällainen roguelike-systeemi on, eikä ollenkaan lähellä sydäntäni, mutta tykästyin silti.

Varovaisemmin pitää yrittää pelailla, mutta toisaalta pikku mokista ei kannata välittää jos vain onnistuu luikkimaan tilanteesta ehjin nahoin pakoon. Naureskelin partaani, kun kunnon turpaanvetosession jälkeen vain suoristin kravattini ja suoritin loput tehtävästä onnistuneesti. Ei puhettakaan, että normikampanjassa olisin malttanut olla lataamatta tallennusta.

Pistin myös kaikki avut pois, lukuunottamatta minikarttaa. Itselleni jopa helpotus, kun ei voi koko aikaa obsessoida Instict Moden tai tallennuksen kanssa.

En tiedä saanko ikinä koko kampanjaa pakettiin, mutta hauskaa on ollut ja sehän on pääasia :)
 
Ylös Bottom