Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Horizon Forbidden West

Jokohan olis hyvä syy aloittaa se new game+
Alunperin pelasin pelin läpi story vaikeustasolla ja aika pian aloitin uuden kierroksen hardilla jota jaksoin pelata yli kahdeksan tuntia kunnes totesin, että en jaksa kun aloin miettimään sitä kaikkien eri pussukoiden päivittämistä ja eläinten metsästämistä.
Toki pelin pituudella on oma syynsä sillä se eka kierros kesti 80 tuntia kun taas ekan pelin parissa mulla muistaakseni meni hiukan yli 90 tuntia kun eka pelasin sen helpoimmalla ja sitten hardilla eli tämä kesti melkein samat mitä aiemman kaks läpäisyä.

Ainakin oletan noiden kaikkien pussukoiden päivitysten siirtyvän suoraan new game+ moodiin sillä mä en todellakaan enää jaksaisi metsästää niitä kaikkia elukoita uudestaan.
 
Ostin nyt sit tämän pelin ja nyt on pakko kysyä että miten tuo grafiikka näyttää noin oudolta? Siis nuo värit yms. Vai onko kyse mun silmistä vai näytöstä. Periaatteessa tuo peli on ihan hiton nätin näköinen mutta jotenkin tuntuu että nuo värit hehkuu liikaa tai jotain. Ja sitten vielä jokapuolella tuntuu olevan jotain god rayta ja lens flarea mikä lähinnä sattuu silmiin.
Mulla on tommonen 4k tietokonenäyttö ilman HDR:ää ja PS4 pro:lla pelaan. En tiedä vaatiiko peli PS5:n ja kunnon HDR television jotta nuo efektit toimisivat niin ettei se häiritse silmiä. Välivideot näyttävät upeilta eikä niissä häiritse mikään. Mä koitin kontrastia ja kirkkautta säätämällä korjata tuota mutta ei se tuntunut paljoa auttavan. Ehkä pitäis tarkistaa vielä näytön gamma-asetukset. Tai sitten mulla on migreeni tulossa en tietä. Perhana masentaa nyt.:mad:
 
Lisäriä 19. huhtikuuta.

Tein tuossa pari tuntia sitten massiiviselle backlogille sellaisen tempun, että aloitin kokonaan alusta uudella tallennuksella sellaisen pelin kuin Horizon Zero Dawn. Maksimiaika ilman Aloyta tuli selvästi täyteen ja enää ei vain pystynyt. Näköjään tämä menee nyt sitten kätevästi niin, että HZD:n jälkeen on hyvin aikaa pelata HFW uusiksi ja siitä sitten lisärin pariin. Anteeksi muut pelit, mutta ette vain ole yhtä tärkeitä. <3
 
Lisäriä 19. huhtikuuta.
Lisäosa tulee näemmä vain PS5:lle:
To achieve this grand vision technically and creatively, we’ve made the difficult decision to focus all our efforts on making an incredible experience exclusively for the PlayStation®5 console.
 
Vika taisi olla ihan mun silmissä. Siitä alun viidakosta kun pääsi pois niin ei häirinnyt enää mikään. Onhan tuo ihan hiton upean näköinen peli PS4: llakin.
 
Lopputekstit rullasi ruudulle. Kauan siinä menikin, julkkarissa hommattu. Välillä peli oli tauoilla kuukausia. Loistava peli ja upeat grafiikat. Ykkös osa vei ihan mennessään ja tuli paljon nopeammin pelattua lävitse ja kaikki tehtyä. Silloin kaikki nämä robodinot ja muut olivat niin uutta ja hienoa. Juonikin ehkä parempi ja mielenkiintoinen selvittää miten tämä kaikki tapahtunut. Jatko osasta puuttui uutuuden viehätys ja kaikki oli niinkuin tuttua niin ei sillein napannut mukaansa kuin ensimmäisen osa. Jokatapauksessa hieno peli ja aika maukas oli pelata tämä PS5:sella.
 
Lisäosa tulee näemmä vain PS5:lle:
Ymmärrettävää kyllä ja en kyllä malta odottaa millaista silmäkarkkia on luvassa. Kuten trailerissakin näkyy, niin lisärissä päästään taistelemaan Horus Titania vastaan, jota olen kyllä odotellutkin, kun niillä on peleissä kiusoiteltu. Tuollainen massiivinen robokoppi tulee varmasti näyttämään eeppiseltä, kun voidaan suunnitella se täysin PS5 ehdoilla.
 
No mun mielestä se max 2 vuotta on ihan tarpeeksi pitkä aika vanhojen konsolien perässä roikottaminen, jos ite saisin päättää niin max vuosi ja sit jatketaan uusilla. Toki nyt PS5 kohdalla on ihan eri tilanne kun niitä konsoleita ei edelleenkään noin vaan haeta mut niiku noin normi tilanteessa mitä tähää asti on ollut.
 
Ymmärrettävää kyllä ja en kyllä malta odottaa millaista silmäkarkkia on luvassa. Kuten trailerissakin näkyy, niin lisärissä päästään taistelemaan Horus Titania vastaan, jota olen kyllä odotellutkin, kun niillä on peleissä kiusoiteltu. Tuollainen massiivinen robokoppi tulee varmasti näyttämään eeppiseltä, kun voidaan suunnitella se täysin PS5 ehdoilla.
Itse olen ymmärtänyt asian niin että täysin sama pelimoottori siellä taustalla kuitenkin on eli en odota mitään ihmeellistä mitä ei pelissä jo oltaisi nähty. Ehkä pientä viilausta siellä täällä max. Tosin en pelien tekemisestä mitään ymmärrä.
 
Itse olen ymmärtänyt asian niin että täysin sama pelimoottori siellä taustalla kuitenkin on eli en odota mitään ihmeellistä mitä ei pelissä jo oltaisi nähty. Ehkä pientä viilausta siellä täällä max. Tosin en pelien tekemisestä mitään ymmärrä.
Kyllähän se tehokkaampi suorituskyky mahdollistaa sen että siitä pelimoottoristakin saadaan enemmän irti. Grafiikaltaan dlc on varmasti melko samannäköinen. Ihan jo sen takia että se sopii ulkoisesti HFW:n lisäriksi. Eli se ei näytä siltä niin kuin se olisi kokonaan toisen pelin lisäri.
Pientä ehostusta varmasti nähdään kuten sanoit.
Suorituskyky näkyy varmasti siinä taistelussa sitä Titania vastaan. Eli ei tarvitse tyytyä sellaiseen että Titan on taustalla staattisena paikoillaan ja Aloy taistelee maasta käsin niitä sen "lonkeroita" vastaan. Uskoisin että taistelu on enemmän dynaamista. Horus Titan oikeasti liikkuu ja Aloy kiipeilee sen päällä maisemien vaihtuessa ympärillä yms. Mutta joo, en minäkään tiedä pelinteosta oikeastaan mitään. :)
Niin, itse pelistä. Alku oli vähän tahmeaa kun kaikki kontrollit oli hukassa ja tuntui että joka puolella oli jotain infoa johon pitäisi kiinnittää huomiota.
Nyt alkaa kuitenkin maistumaan ja saa nähdä mihin tämä vie. On muuten mukava taas kuunnella tuota Aloyn funtsailua kun se tutkii maailmaa. En tiedä mikä siinä sen yksinpuhelussa viehättää mutta se nyt on sellaista...funtsailua. Sitä on kiva kuunnella.
Sitten kysymys spolereihin:
Mistä Aloy on saanut tietää että GAIA:sta on varmuuskopio? En muista että ykkösessä olisi viitattu tähän mitenkään ja tämä jatko-osahan alkaa suoraan siitä kun hän on etsimässä sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Sitten kysymys spolereihin:
Mistä Aloy on saanut tietää että GAIA:sta on varmuuskopio? En muista että ykkösessä olisi viitattu tähän mitenkään ja tämä jatko-osahan alkaa suoraan siitä kun hän on etsimässä sitä.
Tästä ei ilmeisesti ole mitään täysin varmaa tietoa missään, oletus tuntuu olevan että näiden pelien välissä (aikaa kulunut noin puoli vuotta), Aloy löysi jotain jotka johti jatko-osan alun tapahtumiin.
 
Kyllähän se tehokkaampi suorituskyky mahdollistaa sen että siitä pelimoottoristakin saadaan enemmän irti. Grafiikaltaan dlc on varmasti melko samannäköinen. Ihan jo sen takia että se sopii ulkoisesti HFW:n lisäriksi. Eli se ei näytä siltä niin kuin se olisi kokonaan toisen pelin lisäri.
Pientä ehostusta varmasti nähdään kuten sanoit.
Suorituskyky näkyy varmasti siinä taistelussa sitä Titania vastaan. Eli ei tarvitse tyytyä sellaiseen että Titan on taustalla staattisena paikoillaan ja Aloy taistelee maasta käsin niitä sen "lonkeroita" vastaan. Uskoisin että taistelu on enemmän dynaamista. Horus Titan oikeasti liikkuu ja Aloy kiipeilee sen päällä maisemien vaihtuessa ympärillä yms. Mutta joo, en minäkään tiedä pelinteosta oikeastaan mitään. :)
Niin, itse pelistä. Alku oli vähän tahmeaa kun kaikki kontrollit oli hukassa ja tuntui että joka puolella oli jotain infoa johon pitäisi kiinnittää huomiota.
Nyt alkaa kuitenkin maistumaan ja saa nähdä mihin tämä vie. On muuten mukava taas kuunnella tuota Aloyn funtsailua kun se tutkii maailmaa. En tiedä mikä siinä sen yksinpuhelussa viehättää mutta se nyt on sellaista...funtsailua. Sitä on kiva kuunnella.
Sitten kysymys spolereihin:
Mistä Aloy on saanut tietää että GAIA:sta on varmuuskopio? En muista että ykkösessä olisi viitattu tähän mitenkään ja tämä jatko-osahan alkaa suoraan siitä kun hän on etsimässä sitä.

Juu yksin höpöttely ja funtsailu on mukavaa kuunella mut ne sen jatkuvat yliampuvat puzzle avut pelaajalle taas asia erikseen, mut näistä on jo täs muutama rivi keskusteltu. Sama oli GOW ragnarokissa välillä liianki äkkiä annetaan neuvoja, mut paljon maltilisemmin muuten.
 
Tästä ei ilmeisesti ole mitään täysin varmaa tietoa missään, oletus tuntuu olevan että näiden pelien välissä (aikaa kulunut noin puoli vuotta), Aloy löysi jotain jotka johti jatko-osan alun tapahtumiin.
Juuh, eihän tuo nyt niin olennaista ole. Kyllähän monet pelaajat ovat varmasti jo ykkösen pelattuaan osanneet arvata että
GAIA:sta on varmuuskopio olemassa.
Juu yksin höpöttely ja funtsailu on mukavaa kuunella mut ne sen jatkuvat yliampuvat puzzle avut pelaajalle taas asia erikseen, mut näistä on jo täs muutama rivi keskusteltu. Sama oli GOW ragnarokissa välillä liianki äkkiä annetaan neuvoja, mut paljon maltilisemmin muuten.
Joo nuo yliampuvat vinkit pelaajalle. Kai pelaaja nyt tajuaa käyttää sitä focusta ilman että siitä pitää koko ajan muistuttaa. Mulla meni eilen hermot tuohon jatkuvaan "Maybe my focus will pick up something here". Vai sattuko mulle joku bugi että se toistaa sitä joka paikassa? Toivottavasti ne vähenee pelin edetessä. Oon vasta aika alussa. Jos tuo on meininki koko pelin ajan niin mä pistän pelin jäähylle ja palaan vasta sitten kun/jos tulee päivitys jolla tuon hokemisen saa pois. Tuo on oikasti todella ärsyttävää.
 
Joo nuo yliampuvat vinkit pelaajalle. Kai pelaaja nyt tajuaa käyttää sitä focusta ilman että siitä pitää koko ajan muistuttaa. Mulla meni eilen hermot tuohon jatkuvaan "Maybe my focus will pick up something here". Vai sattuko mulle joku bugi että se toistaa sitä joka paikassa? Toivottavasti ne vähenee pelin edetessä. Oon vasta aika alussa. Jos tuo on meininki koko pelin ajan niin mä pistän pelin jäähylle ja palaan vasta sitten kun/jos tulee päivitys jolla tuon hokemisen saa pois. Tuo on oikasti todella ärsyttävää.
Mulla on pelissä sellainen bugi (tai no, taitaa olla feature) että Aloy höpisee koko ajan jotain. Se on ärsyttävää, mutta ei vissiin kaikista. :)
 
En tiie vähenikö nuo yliampuvat ohjeet myöhemmin vai tottuiko vaan niihin mut mun mielestä se ei enää niin jatkuval syötöl antanut myöhemmin niitä ohjeita.
 
Voin samaistua tuohon. Ärsyttävää että peleissä avustetaan liikaa tai liian aikaisin pulmissa. Toki jollei ollenkaan avusteta, niin on sekin mieltä rassaavaa. Itse voin myöntää etten ole kauheasti pelannut pulmapelejä. Portal toki pelattuna, mutta mielestäni se ei ollut kovin hankala silloin joskus.
 
En tiie vähenikö nuo yliampuvat ohjeet myöhemmin vai tottuiko vaan niihin mut mun mielestä se ei enää niin jatkuval syötöl antanut myöhemmin niitä ohjeita.
Toivotaan näin. Aloyn höpinöitä mä kuuntelen muuten mielelläni. Juuri sitä funtsailua kun se hamottelee niitä menneen maailman tapahtumia omalla, sanoisko yksinkertaisella, tavallaan. Ykkösessähän tää korostu hyvin kun HADES-aliohjelma oli yksinkertaisesti Demoni jne. Sehän ymmärsi kaiken hyvin mutta tulkitsi sen sillä kivikautisen ihmisen maailmankuvallaan. Se oli jotenkin herttaista.
 
En tiie vähenikö nuo yliampuvat ohjeet myöhemmin vai tottuiko vaan niihin mut mun mielestä se ei enää niin jatkuval syötöl antanut myöhemmin niitä ohjeita.

Peliinhän tuli julkaisun jälkeen päivitys, joka vähensi Aloyn höpinöitä.
 
Voin samaistua tuohon. Ärsyttävää että peleissä avustetaan liikaa tai liian aikaisin pulmissa. Toki jollei ollenkaan avusteta, niin on sekin mieltä rassaavaa. Itse voin myöntää etten ole kauheasti pelannut pulmapelejä. Portal toki pelattuna, mutta mielestäni se ei ollut kovin hankala silloin joskus.
Mua siis ärsytti se jatkuva focuksen käytöstä puhumuninen kun sitä tapahtui sellaisissakin paikoissa jossa sitä ei edes tarvitse käyttää. Sen käyttö ei esim. liity jonkun tehtävän suorittamiseen. Esimerkkinä vaikka se että mä käyn metsästämässä robotteja omaksi huvikseni ja Aloy toistaa jatkuvasti sitä "Maybe my focus will pick up something here".
 
Tuolloin se tarkoittaa sillä vihollisten skannausta jotta näkee niiden vahvuudet ja heikkoudet. Toki tuon kertomiseen olisi riittänyt vaikka eka kohtaaminen uuden vihollisen kanssa ja sen jälkeen se voisi olla toistamatta sitä.
 
Ylös Bottom