Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Horizon Forbidden West

No näinhän se toki on, että kyseinen käyttäjämittari on menettänyt merkittävyytensä jo aikaa sitten. Vaan kovasti jaksan hämmästellä moista ehdotonta polarisoitumista. Luulisi, että moinen älyllinen epärehellisyys alkaisi jo kiusaamaan itseäkin. Eihän mikään arvosteluasteikko toimi, jos sieltä vaan käyttää ääripäitä. Mitäs sitten tehdään, kun tulee oikeasti huono peli :p
 
Taas olis uus patchi tippunu. Täytyy tarkastaa, olisivatko viimeinkin saaneet tuon yhden aerial capturen korjattua, jotta sais viimesenkin trophyn.
 
Yksi vapaaehtoisista kartalta etsittävistä lisäjutuista. Yksi trophyistä on tuon takana eli niitä ei saa kaikkia kasaan, jos bugi pääsee iskemään. Tuo bugi on kai helppo välttää jos riittävän ajoissa tietää mitä tekee:

Aerial captureita kartalta löytyy muutama ja bugi ilmeisesti tulee, jos niistä tekee northeastin ennen northia. Eli kunhan huolehtii, ettei koske northeastiin ennenkuin on suorittanut northin niin pitäisi säästyä bugilta.
North west ei ole edes aloitettavissa, tämä pitäisi suorittaa, että pääsisi tekemään viimeisen eli southin! Muut neljä suoritettu.
 
Taas on päivitys julkaistu. Tämä v1.25 korjaa sitä sun tätä sieltä ja täältä.

FIXES AND IMPROVEMENTS

Main Quests

Fixed an issue in “To The Burning Shores” where the Defense Drone’s laser VFX were not visible after dying/restarting checkpoint.
Fixed an issue in “To The Burning Shores” where the “Search for a Way Up the Tower” objective could not be completed if the player destroys the pullable ceiling too early.
Fixed an issue in “Heaven and Earth” where leaving the Observatory before the objective updates to “Find the Transmitter” causes the transmitter not to be interactable, conditionally blocking progression.
Fixed an issue in “Heaven and Earth” where entering the code to open Londra's private room before the objective updates to “Find the Door Code” causes the objective to not update correctly.
Fixed an issue where the Zenith Tower’s shots would not kill Aloy and Seyka during “Heaven and Earth - Fly to Starlight Rise”, resulting in an awkward swim back to land.
Fixed an issue in “For His Amusement” where opening the door to the Armory while Seyka is engaged in combat in the main courtyard may cause her to become idle, possibly blocking progression.
Fixed an issue in “His Final Act” where the mission objective “Meet Seyka in Fleet’s End” did not have a quest marker on Seyka.
Fixed an issue in “His Final Act” where Seyka’s bow was floating next to Seyka.
Fixed an issue where the Defense Drone can be looted twice.

Side Quests

Stopped Gildun’s hands from clipping through Aloy’s hair when Gildun gives her a hug.
Fixed an issue in “A Friend in the Dark” where Aloy is able to place the Pullable Box halfway through the elevator's exit which conditionally blocks further progression if the player jumps down.

World Activities

Fixed several treasure chests that were located under the ground’s geometry.
Fixed Aloy saying that she’s “picking up another signal” after completing Aerial Capture: South.
Fixed an issue in Cauldron THETA where if the player makes progress in the first room of the Cauldron, backtracks to the entrance and returns, their progress will be reset and callouts repeated.

Machines

Fixed an issue where the Stingspawn’s eye light shone brightly in the distance, but the Stingspawn itself wasn’t visible.
Fixed the Stormbird’s repeated use of the “Thunder Dive” attack without a triggering cooldown.
Fixed an issue where flying out and immediately going back to the Burning Shores area will cause the player to spawn midair without the mount, possibly causing death by falling.
Fixed an issue where the Tideripper can appear to warp through the air.

Weapons

Fixed an issue where the Weapon Wheel displays an incorrect amount of ammo for the Specter Gauntlet if Aloy is forced to stow her weapon by a Status Effect while she is aiming a Designator.
Acid Resistance boost lowered by 10% on Quen Deadeye, Quen Commander, Blacktide Quen Commander and Tenakth Vanquisher to align the acid resistance to the other elementals
Fixed an issue where Aloy was unable to equip weapons following a Clamberjaw attack.

UI/UX

Fixed an issue in Relic Ruins: Murmuring Hollow where the Battery Stations in the carts and the Ornament room shows a powerless indicator with a charged battery inside after reloading the autosave.

Performance and Stability

Added several crash fixes.
Fixed several locations where the player could get stuck.

Other

Fixed an issue where Aloy kept her Diving Mask on during two cinematics in Main Quest “Death’s Door” in New Game Plus playthroughs.
Removed a set of floating climbing poles in the Hollywood Hills area.
Picking up Dye Flowers no longer results in a canister collection sound effect instead of the correct sound effect.

Lähde: Reddit
 
Viimeinkin sain pelattua tän läpi.
Yhdellä sanalla...paskaa!!
Koko pökäle lähti samantien pois kovolta, eikö koskaan palaa.

Peliä voi kuvailla paskan ohella toisella sanalla...tylsää!!
 
Mutta miksi kiduttaa itseään pelin loppuun asti, jos se on paskaa?
Koska ostin pelin heti julkaisussa hypen saattelemana täydellä hinnalla.
Niin paljon se vitutti, että päätin pelata loppuun asti ihan kiusalla.
Sinänsä ei mitään järkeä, mutta niinkuin sanoit, niin kiduttamista se oli.

Ja miten voisi muodostaa pelistä mitään kuvaa, jos sitä ei ole pelannut?

Jos olisin pelannut tätä peliä sanotaan vaikka 10 prossaa ja haukkuisin sen paskaksi, niin mikä vinkuminen siitä alkaisikaan, ei sinänsä, että tän kohdalla ei olisi tarvinnutkaan pelata pidemmälle, mutta kuitenkin...
 
Viimeksi muokattu:
Itse kyllä toisaalta ymmärrän pointin. Kyllä peleille pitää antaa reilu mahdollisuus, jos peli paranisi tylsän alun jälkeen. Tämän pelin kohdalla ei meno parantunut, joten itselle peli jäi kesken noin 20 tunnin kohdalla. Tosiaan tylsän samanlaista open worldia kuten ekakin osa. Vaikkakin tässä oli joitain parannuksia, mutta ei koskaan koukkua tullut.
 
Viimeinkin sain pelattua tän läpi.
Yhdellä sanalla...paskaa!!
Koko pökäle lähti samantien pois kovolta, eikö koskaan palaa.

Peliä voi kuvailla paskan ohella toisella sanalla...tylsää!!

Itsellä pelin pelaaminen loppuu yhteen bugiin mutta itellä on myös se käytäntö että mitään peliä ei kannata pelata väkisin läpi jos se alkaa vastustamaan tai ei maistu, se väkisin käytetty aika on aina joltain mieluisemmalta peliltä pois.
 
Itsellä pelin pelaaminen loppuu yhteen bugiin mutta itellä on myös se käytäntö että mitään peliä ei kannata pelata väkisin läpi jos se alkaa vastustamaan tai ei maistu, se väkisin käytetty aika on aina joltain mieluisemmalta peliltä pois.
Aivan totta, mutta itse halusin pelata tän läpi, että voin olla aidosti sitä mieltä mitä olen. Eli kukaan ei voi sanoa "mutta ethän sä ole pelannut sitä peliä kokonaan, se muuttuu lopussa paljon paremmaksi"

Voin siis seisoa täysin oman mielipiteen takana pelin kokonaisarviosta.
 
Kyllä täälläkin jäi peli kesken, pariin kertaan jopa aloitin uudestaan, mutta ei vaan lähteny. Jotenkin niin hajuton ja mauton peli kliinisillä grafiikoilla, enkä oikein hahmoista tykänny. Harvoin nykyään enää jaksaa väkisin vääntää pelejä läpi, jos ne ei maistu.
 
Kyllä täälläkin jäi peli kesken, pariin kertaan jopa aloitin uudestaan, mutta ei vaan lähteny. Jotenkin niin hajuton ja mauton peli kliinisillä grafiikoilla, enkä oikein hahmoista tykänny. Harvoin nykyään enää jaksaa väkisin vääntää pelejä läpi, jos ne ei maistu.
Itse sain sentään pari viikkoa sitten tämän pelattua loppuun lisäriä myöten, myöskin kahden pitkäänkin jatkuneen keskeytymisen jälkeen. Ihan samoja kokemuksia kuin sinullakin. Jotenkin ärsyttäviä hahmoja pullollaan, ja kaikki (varsinkin ihmiset) on jotenkin aivan liian kliinistä postapokalyptiseen maailmaan.

Robodinot, hyvin toimiva taistelumekaniikka ja sinänsä varsin hyvin tehty pelimaailman luonto pelastivat pelin minulle loppuun asti pelattavaksi. Mutta kyllä tässä joku kumma laimeus ja kliinisyys häiritsee minua kovasti. Ihmishahmojen juttelu on vaan jotenkin aivan kamalaa. Itselleni tulee pelin keskusteluista mieleen niinkin ristiriitainen määritelmä kuin tönkkösuolattu makeilu. :D

Kyllä on nyt todettava, että Guerilla Games on tullut varsinkin tunnelman luomisessa sekä hahmojen ja niiden vuorovaikutuksen osalta kovasti alaspäin Killzoneista, vaikka toki teknisesti ovat grafiikan sekä pelimekaniikkojen kehittämisen osalta menneet paljonkin eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tämä myös jäi kesken varmaan kolme kertaa joten kyllä noissa puheissa jotain perää on että peli on tylsä jne. Seuraava osa jos näyttää taas samalta niin hyllyyn jää ja pelaan sitten joskus ja saman voi sanoo ragnarokista.
 
Mulla tämä myös jäi kesken varmaan kolme kertaa joten kyllä noissa puheissa jotain perää on että peli on tylsä jne. Seuraava osa jos näyttää taas samalta niin hyllyyn jää ja pelaan sitten joskus ja saman voi sanoo ragnarokista.
Ragnarokissa oli se vahvuus ettei se ollut perinteinen Open World peli. Ja siinä tuntui että saavutti kokoajan jotain. Tässä taas tuntui ettei oikein ollut mitään ihmeellistä saavutettavaa. Rupesi myös ahdistamaan se kun combattiinkin on ängetty kaikenlaista. Pelin valikkokin tuntui olevan jotenkin sekava ja skills treet kaikkea turhaa täynnä.
 
Guerrilla halusi kai julkaista vielä yhden päivityksen ennen työntekijöidensä kesälomia, joten tässäpä v1.26:n tuomat muutokset.

FIXES AND IMPROVEMENTS

Main Quests

Fixed an issue for Main Quest “Heaven and Earth” where if during “Fly to Starlight Rise” objective players fast travel to the Forbidden West and leave their flying mount downed there, upon returning to the Burning Shores overrides work incorrectly, blocking progression.
Fixed an issue for Main Quest “Heaven and Earth” where players could reach and interact with the second ballista in the chasm without Seyka’s help, resulting in quest objectives not properly updating and blocking progression.
Fixed an issue for Main Quest “Heaven and Earth” where Seyka could get stuck behind a door, blocking progression.
Fixed an issue for Main Quest “Heaven and Earth” where entering the door code during “Search the Ruins for Londra and the Missing Quen” objective and then reloading from save would result in the quest being stuck on “Find the Door Code” objective while the door is already open, blocking progression.
Fixed an issue for Main Quest “Heaven and Earth” where leaving the quest area and quick saving at a campfire could result in quest progression being blocked.
Fixed an issue for Main Quest “Heaven and Earth” where under certain conditions creation of multiple autosaves could lead to progression being blocked.
Fixed an issue for Main Quest “The Stars in Their Eyes” where reloading from save during “Scan the Device” objective would cause the objective to not display in the Quest Log nor as an in-game marker, possibly causing confusion and blocking progression.
Fixed an issue for Main Quest “For His Amusement” where overriding a Waterwing during “Meet Seyka at the Waterwing Site” objective would result in the objective not updating, blocking progression.

Side Quests

Fixed an issue for Side Quest “In His Wake” where fast traveling away during “Investigate the Skirmish Site” objective while callouts about Pirik’s note play could cause the objective to not update, blocking progression.
Fixed an issue for Side Quest “A Friend in the Dark” where Gildun would not enter the elevator if players reach and use the valve wheel without going through the vent, potentially blocking progression.
Fixed an issue for Side Quest “A Friend in the Dark” where Gildun would not enter the elevator if players push the first wagon halfway, leaving Gildun on the wagon, possibly blocking progression.

World Activities

Fixed an issue for Cauldron “THETA'' where the shield in the second puzzle room would reappear when players died three times after disabling it, blocking progression.
Fixed an issue for “Aerial Capture: East” where a “Pangea Figurines” callout would interrupt the audio log, after which it would not play again.

Datapoints

Fixed an issue for “Notes on Londra’s Code” datapoint where the datapoint would not be awarded to players if they enter the door code before finishing the planetarium puzzle.

Weapons

Fixed an issue for the Specter Gauntlet where it would not be upgraded with the Railgun Mode if the weapon is in the player’s stash while crafting the upgrade.

Skills

Fixed an issue for the Trap Mines Valor Surge where the second wave of level 3 Trap Mines would not trigger if any of the first wave mines were detonated prior.

Performance and Stability

Multiple crash fixes.

Photo mode

Fixed an issue for Photo Mode where under certain conditions the lighting would flicker while maneuvering the camera close to water level.

Other

Increased the spawn rate of salmon in the Forbidden West area.
Fixed multiple issues where players could get stuck in assets and/or geometry or fall out of the world.
Fixed an issue where players were not able to travel with a flying mount between the Burning Shores and the Forbidden West at specific sections of the border.
Fixes and improvements to audio.
Fixes and improvements to visuals.

Lähde: Reddit
 
Zero Dawn oli yksi omista vuoden peleistä ja sen pelasin useamman kerran läpi, mutta tämä Forbidden West ei vain jostakin syystä oikein jaksa innostaa. Olen nyt joku yhdeksän tuntia pelannut ja koko ajan on vain semmonen meh fiilis tästä.

Tämä on kyllä harmi koska odotin tätä todella paljon, mutta saas nähdä jaksaako loppuun asti vetää.
 
Zero Dawn oli yksi omista vuoden peleistä ja sen pelasin useamman kerran läpi, mutta tämä Forbidden West ei vain jostakin syystä oikein jaksa innostaa. Olen nyt joku yhdeksän tuntia pelannut ja koko ajan on vain semmonen meh fiilis tästä.

Tämä on kyllä harmi koska odotin tätä todella paljon, mutta saas nähdä jaksaako loppuun asti vetää.
Vähän samoja ongelmia oli itsellänikin tämänkin kanssa, vähän niin kuin God of War: Ragnarokinkin kanssa, eli ei jotenkin kantanut ensimmäisen osansa tavoin, eikä mielenkiinto pysynyt läheskään yhtä hyvin. Toki jaksoin kohtuullisen pitkän tauon jälkeen sitten ennen kesää juuri pelata pelin loppuun, ja kyllä siihen jonkinlainen paremmin pysyvä mielenkiinto löytyi vielä, jolla sitten hoidin pelin kunnialla loppuun, ja sitten varsin pian myöskin aika keskinkertaisen DLC:n lähes perään. Ei kuitenkaan kolahtanut tosiaankaan läheskään yhtä hyvin kuin Zero Dawn. Pelimaailma on toki hieno tässäkin, mutta alkoi se silti toistaa itseään enemmän kuin Zero Dawnin kohdalla tuntui.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän samoja ongelmia oli itsellänikin tämänkin kanssa, vähän niin kuin God of War: Ragnarokinkin kanssa, eli ei jotenkin kantanut ensimmäisen osansa tavoin eikä mielenkiinto pysynyt läheskään yhtä hyvin. Toki jaksoin kohtuullisen pitkän tauon jälkeen sitten ennen kesää juuri pelata pelin loppuun, ja kyllä siihen jonkinlainen paremmin pysyvä mielenkiinto löytyi vielä, jolla sitten hoidin pelin kunnialla loppuun, ja sitten varsin pian myöskin aika keskinkertaisen DLC:n löhes perään. Ei kuitenkaan kolahtanut tosiaankaan läheskään yhtä hyvin kuin Zero Dawn. Pelimaailma on toki hieno tässäkin, mutta alkoi se silti toistaa itseään enemmän kuin Zero Dawnin kohdalla tuntui.
Ragnarokia en ole vielä itse pelannut, mutta hieman kyllä pelottaa senkin kohdalla tämä sama, että jaksaako sekään innostaa loppuun asti. God of War oli kuitenkin myös yksi omista suosikeista.
 
Ylös Bottom