Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Horizon Forbidden West

Lisäosahan tulee jo ensiviikolla! Olin jotenkin ajatellut sen tulevan vasta myöhemmin. Hieman tulee huonoon saumaan itselleni muiden kiireiden takia, mutta toisaalta haluaisin kyllä saada sen pelattua alta pois ennen Jedi Survivoria ja muita kesän julkaisuja. Lisäosan pituudesta ei taida olla tietoa, mutta olettaisin sen olevan samaa luokkaa edellisen pelin lisäosan kanssa, eli noin 10-15 tuntia. Noh, eiköhän sitä aikaa aina jostain löydy, nukkuu sitten vaikka vähemmän :D.
Hyvä kun muistutit. Ihan oli unohtunut tämä julkaisu, mutta pakkohan tää on yrittää ehtiä pelailla läpi ennen Zeldan julkaisua. Meni siis ennakkotilaukseen samantien.
 
Tuossa trailerissa näky aloylla joku moderni ase millä varmaan tykitellään tuo titaani alas niin mitäs mieltä olisitte jos tähän pelisarjaan tuotas enemmänkin tollasta kunnon tykkejä aloylle? Mun mielestä sopisi hyvin peliin koska koko ajan opitaan lisää mennestää ajasta ja sen teknologiasta. Pyörittelin mielessä myös tota kakkos osan loppua, niin mun mielestä ois ollu siistiä jos koko porukka olisikin lähtenyt sillä avaruusaluksella sinne siriukselle pysäyttämään nemesistä. Siellä sitten olis tapeltu nemesiksen robotteja vastaan jollain moderneilla aseilla.
 
Tuossa trailerissa näky aloylla joku moderni ase millä varmaan tykitellään tuo titaani alas niin mitäs mieltä olisitte jos tähän pelisarjaan tuotas enemmänkin tollasta kunnon tykkejä aloylle? Mun mielestä sopisi hyvin peliin koska koko ajan opitaan lisää mennestää ajasta ja sen teknologiasta. Pyörittelin mielessä myös tota kakkos osan loppua, niin mun mielestä ois ollu siistiä jos koko porukka olisikin lähtenyt sillä avaruusaluksella sinne siriukselle pysäyttämään nemesistä. Siellä sitten olis tapeltu nemesiksen robotteja vastaan jollain moderneilla aseilla.
Kyllä mun mielestä Aloylle sopii paremmin se jouskari ja keihäs kuin laseraseet. Menee muuten vähän liian pitkälle alkuperäisestä ideasta. Mutta mistäs minä tiedän mikä sopii ja mikä ei.
 
Kyllä mun mielestä Aloylle sopii paremmin se jouskari ja keihäs kuin laseraseet. Menee muuten vähän liian pitkälle alkuperäisestä ideasta. Mutta mistäs minä tiedän mikä sopii ja mikä ei.
Ymmärrän kyllä mielipiteesi, ei noissa jousipyssyissä yms mitään vikaa ole, mutta mitä tulee tuohon alkuperäiseen ideaan niin minun mielestä olisi loogista jos aloy enemmän opittuaan menneestä ajasta rupeaisi myös käyttämään modernimpia aseita jos siihen on mahdollisuus.
 
Ymmärrän kyllä mielipiteesi, ei noissa jousipyssyissä yms mitään vikaa ole, mutta mitä tulee tuohon alkuperäiseen ideaan niin minun mielestä olisi loogista jos aloy enemmän opittuaan menneestä ajasta rupeaisi myös käyttämään modernimpia aseita jos siihen on mahdollisuus.
Mun mielestä jo kakkosessa Aloy ymmärsi(ja käytti) vähän liiankin hyvin tulevaisuuden/menneisyyden tekniikkaa joten jos hommaan lisätään laseraseet ja avaruuslennot niin onko se enää Horizon? Alkaako Aloy käyttää myös futuristisia asuja? Tuleeko Horizonista räiskintäpeli jos Aloylle annetaan tuliaseet?
Mun mielestä iso osa Horizonin viehätystä on se huolella suunniteltu primitiivinen maailma. Asut/aseet/Rakennukset/kulttuuri jne. Kakkosen suurin heikkous taas oli nämä avaruudesta tulleet tyypit jotka oli mun mielestä pelkästään tylsiä. Asut ja aseet oli juuri sitä kliinistä(muovista) ja mielikuvituksetonta scifi-designia jota löytyy ihan riittävästi muistakin peleistä.
En mä sinänsä vastusta ideaa että pelit ja sen maailma kehittyy mutta haluaisin että se olisi ensimmäiselle pelille (ja sen tyylille) uskollinen.
Siksi myös luulen että trailerissa nähty ase ei jää Aloylle pysyvästi vaan se on väliaikainen. No, sittenhän sen näkee.
 
Mun mielestä jo kakkosessa Aloy ymmärsi(ja käytti) vähän liiankin hyvin tulevaisuuden/menneisyyden tekniikkaa joten jos hommaan lisätään laseraseet ja avaruuslennot niin onko se enää Horizon? Alkaako Aloy käyttää myös futuristisia asuja? Tuleeko Horizonista räiskintäpeli jos Aloylle annetaan tuliaseet?
Mun mielestä iso osa Horizonin viehätystä on se huolella suunniteltu primitiivinen maailma. Asut/aseet/Rakennukset/kulttuuri jne. Kakkosen suurin heikkous taas oli nämä avaruudesta tulleet tyypit jotka oli mun mielestä pelkästään tylsiä. Asut ja aseet oli juuri sitä kliinistä(muovista) ja mielikuvituksetonta scifi-designia jota löytyy ihan riittävästi muistakin peleistä.
En mä sinänsä vastusta ideaa että pelit ja sen maailma kehittyy mutta haluaisin että se olisi ensimmäiselle pelille (ja sen tyylille) uskollinen.
Siksi myös luulen että trailerissa nähty ase ei jää Aloylle pysyvästi vaan se on väliaikainen. No, sittenhän sen näkee.
Ollaan ihan eri linjoilla mutta ei se mitään, minusta kakkosesta nuo avaruudesta tulleet Zenitit ja enempi tekniikan käyttö teki pelistä vaan mielenkiintoisemman ja 3 osassa jotain tälläistä haluaisin vielä lisää.
 
Huomenna julkaistavaa Burning Shores -lisäriä odotellessa voi jo ladata v1.021-päivityksen. Kokoa tuolla on aika muhkeat 14,4 gigatavua. Virallista listaa muutoksista en vielä löytänyt.
 
Olispa ekan taisteluareenan tehtävä bugi korjattu ni voisin sen verran aukasta et yks puuttuva trophy platinaan.
 
Piti heittää kiekko pleikkaan ja asentaa peli uudestaan. Ihan tämän takia. Huomenna karvainen mies on taas Aloy.
 
Kaikki demo/traileri materiaali viittaa että tämä dlc olisi vaan sitä ja samaa kuin pääpelikin.. maisemat, pelattavuus jne... ei kyllä houkuta ostamaan ainakaan täyteen hintaan.
 
Muutoslogi kertoo, että DLC-tuen lisäksi tuli muutamia parannuksia saavutettavuusasetuksiin.

Introduced new accessibility features, including:

Enlarging Subtitles
Auto-Pickup
Color Blindness settings
Auto camera
Navigation assist in Focus Mode
Thalassophobia mode
Additional accessibility features

Support for Horizon Forbidden West: Burning Shores expansion has been added.
Tuo automaattinen poimiminen voi olla kiva.

Lähde: Reddit
 
Nyt on DLC latautumassa ja piti pääpelikin latailla uudestaan, kun olin sen näköjään poistanut. Näköjään 70 tuntia olin pääpelin kanssa vietetty aikaa, en muistanutkaan, että niin paljon oli tunteja kulunut :D. Jokainen tunti oli kyllä well spent. En malta odottaa, että pääsee lisärin kimppuun illemmalla!
 
Rupesi jo siinä pääpelissä ärsyttämään tuo Aloyn maailmanparannus asenne. Koko ajan oli niin saatanan moinen kiire pelastaa kaikki ja ääninäyttelijä korosti vaan sitä sanomaa. Rupesi jossain vaiheessa vituttamaan se jatkuva kiima millä kaikki pitää pelastaa, paloin vähän niin kuin loppuun tuohon hahmoon.

Taas on vitun moinen palo pelastaa kaikki ja niin pois päin, en varmaan jaksa enää sitä.
 
Rupesi jo siinä pääpelissä ärsyttämään tuo Aloyn maailmanparannus asenne. Koko ajan oli niin saatanan moinen kiire pelastaa kaikki ja ääninäyttelijä korosti vaan sitä sanomaa. Rupesi jossain vaiheessa vituttamaan se jatkuva kiima millä kaikki pitää pelastaa, paloin vähän niin kuin loppuun tuohon hahmoon.

Taas on vitun moinen palo pelastaa kaikki ja niin pois päin, en varmaan jaksa enää sitä.
Itseäni alkoi ärsyttää se sellainen besserwisser-tyyli ja asenne Aloyhin liittyen. Vähän liian täydelliseksi ja ylivertaiseksi hänet on kyllä tehty. Loppuu sellainen sympatian kokeminen ainakin itselläni herkästi, kun hahmo alkaa olla liian täydellinen ja kirkasotsainen. Pelimekaniikat ja pelimaailma kuitenkin kiehtovat edelleen, joten täytyihän tuo lisäri heti ostaa ja ladata. Pelaamaan pääsee tosin vasta viikonloppuna, kun sitä ennen on taas työmatka. Lauantaina sitten joskus iltapuolella taas pelien pariin.
 
Mul on täs AC: Valhalla lisärit peluussa ja nyt menos viimeinen Ragnarök dlc nii vaikka ovatki eri pelejä nii kuitenki saman tyyppisiä nii en tiie onko jotenki ähky meininki heti vetää tätä perään.
 
Ja tuohon maailman pelastamiseen ja kireeseen liittyen yllättävän mulkusti Aloy käyttäytyy Forbidden Westissä. Välillä voi keskusteluissa olla ihan ystävällinen sivuhahmo ja Aloy sivaltaa jotain vittumaista takaisin.

Auttaa ihmisiä hädässä, mutta välillä vähän huonolla asenteella. Siitä en oikein itse pidä.

(On kyllä ihmeellistä tekstiä myös itseltä, v#ttuja ja m#lkkuja!)

Yli vuosi tässä on mennyt, mutta nyt on 105h takana ja olen viimeiset 5 päivää tyhjentänyt karttaa sivutekemisistä lentokoneen kanssa. Enää kaksi Calderonia jäljellä sekä viimeinen päätarinan tehtävä, joka on pitkään odottanut omaa vuoroaan. Lentokone on ollut ihan hauska lisä peliin!

Nyt on taas ollut ihan kiva pelata HFW ja voi olla, että DLC tulee jossain vaiheessa kesällä ostettua.
 
Eilen tuli korkattua DLC ja herran jestas en muistanutkaan miten kaunis tämä peli on. En tiedä onko tässä onnistuttu jotenkin vielä lisäämään grafiikkojen laatua, kun on PS5 exclusive, mutta olin kyllä aika monttu auki, kun pääsin Palaville Rannoille. Oli ihan pakko vain lennellä eilen ympäri uutta aluetta ja ihastella sitä.

Nopeasti kyllä peli taas koukutti ja en malta odottaa, että pääsee tänään jatkamaan. Hetki kyllä meni, että näppäimet muistuivat mieleen ja ensimmäiset taistelut olivat aikamoista hakemista. Tuntuu myös, että vaikeusastetta on nostettu ylöspäin pääpelistä, sillä muutamat uudet robotit olivat melkoisen vaikeita UH vaikeustasolla. Uusia robotteja on kaksi tullut vastaan ja toinen oli aika mitäänsanomaton kopio pääpelissä jo tavatusta, kun taas toinen oli täysin uudenlainen ja varsin mielenkiintoinen tapaus.

DLC toi myös mukanaan uusia taitoja, jotka nopealla tutustumisella eivät kuitenkaan mitään merkittäviä muutoksia pelaamiseen tuo, enkä usko itse niistä juuri hyötyväni/käyttäväni. Tarinasta vaikea sanoa vielä mitään tässä kohtaa. Mitään uutta ja mullistavaa tässä ei vaikuta olevan, eli jos tykkäsit pääpelistä niin tykkäät tästäkin. Itselleni maistuu kyllä erinomaisesti.
 
Ylös Bottom