Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Horizon Forbidden West

Mites tuo new game+ olis tarkoitus aloittaa koska mulla ei sellaista vaihtoehtoa ole. Uudet vaikeustasot löytyy kyllä
 
Mites tuo new game+ olis tarkoitus aloittaa koska mulla ei sellaista vaihtoehtoa ole. Uudet vaikeustasot löytyy kyllä
Basesta löytyy aloituspaikka new+, käynnistin pelin pitkästä aikaan tuli tällainen info boksi ruutuun.
 
Hyvältä näyttää nyt mitä pikaisesti testailin. Harmi että tuon kanssa meni sen verran aikaa, että itse pelin jo läpäisin.
 
Hyvältä näyttää nyt mitä pikaisesti testailin. Harmi että tuon kanssa meni sen verran aikaa, että itse pelin jo läpäisin.

Itse pelasin vain sen niin sanotun tutorial alueen ja kun huomasin miten buginen ja keskeneräinen peli oli joltain osin niin päätin lykätä sen peluuta. Näyttää siltä että pian voi matkaa jatkaa.
 
Voisi testata sitten kun tulee Frozen Wilds 2 eli Horizon 2:n lisäri. Ei jaksa pelkästään testaamisen takia lähteä uusiksi. Plus ei varsinkaan Elden Ringin maailmasta pysty irtaantumaan. Varmaan menee koko kesä vielä siellä :D
 
Digital Foundry on testeissään huomannut että pelin introa on paranneltu isolla kädellä 1.16 patchissä. Sen lisäksi että 60 FPS modi on korjattu.

 
No niin, tämä meni nyt testiin ja voi herranpieksut miten yhdentekevää voi olla ison budjetin videopelin ensimmäinen tunti.
PS5:llä toki komean näköistä, mutta lopulta vain vähän kiiltävämpää ja nätimpää versiota PS3-aikakauden pelaamisesta.

Yritin säätää näyttö/hud-asetuksia ettei ruutu oli AIVAN TÄYNNÄ KAIKKEA koko ajan ja ihan vähän näkisi itse peliäkin, mutta tähän liittyen kysymys: Mikä alavalikon alavalikko pitää avata, jotta saisi pois tuon "20 askelta tähän suuntaan"-merkin, joka tekee putkessa etenemisestä vielä jotenkin surkuhupaisampaa? Kiitos jo etukäteen jos joku osaa asiassa neuvoa!

Ehkä tämä tästä alkaa maistua jossain vaiheessa paremmin, tai sitten suuntaan vain takaisin Cyberpunkin maailmaan.
 
No niin, tämä meni nyt testiin ja voi herranpieksut miten yhdentekevää voi olla ison budjetin videopelin ensimmäinen tunti.
PS5:llä toki komean näköistä, mutta lopulta vain vähän kiiltävämpää ja nätimpää versiota PS3-aikakauden pelaamisesta.

Yritin säätää näyttö/hud-asetuksia ettei ruutu oli AIVAN TÄYNNÄ KAIKKEA koko ajan ja ihan vähän näkisi itse peliäkin, mutta tähän liittyen kysymys: Mikä alavalikon alavalikko pitää avata, jotta saisi pois tuon "20 askelta tähän suuntaan"-merkin, joka tekee putkessa etenemisestä vielä jotenkin surkuhupaisampaa? Kiitos jo etukäteen jos joku osaa asiassa neuvoa!

Ehkä tämä tästä alkaa maistua jossain vaiheessa paremmin, tai sitten suuntaan vain takaisin Cyberpunkin maailmaan.
Tuo on itselle suurin ongelma melkein jokaisessa nykypelissä. Onneksi Elden Ring on edelleen kesken kun ei ole ehtinyt sitä jatkamaan.
 
Yritin säätää näyttö/hud-asetuksia ettei ruutu oli AIVAN TÄYNNÄ KAIKKEA koko ajan ja ihan vähän näkisi itse peliäkin, mutta tähän liittyen kysymys: Mikä alavalikon alavalikko pitää avata, jotta saisi pois tuon "20 askelta tähän suuntaan"-merkin, joka tekee putkessa etenemisestä vielä jotenkin surkuhupaisampaa? Kiitos jo etukäteen jos joku osaa asiassa neuvoa!
Tarkoitatko sitä quest waypointtia? Se pitää vaihtaa siihen "explorer" kohtaan.
 
Tarkoitatko sitä quest waypointtia? Se pitää vaihtaa siihen "explorer" kohtaan.
Ei auta, tulee silti välillä eteen, mutta on ärsyttänyt alun jälkeen vähemmän.
Tai hetkinen, ehkä se ei enää näy ainakaan yhtä paljon. Vaihdoin tuon heti alkuun, mutta ei tullut muutosta ainakaan heti.

Noh, joka tapauksessa on ruutu aivan täynnä merkkejä vaikka mitä tekis, mutta sellaista kai tämä AAA-pelaaminen nyt vaan on. Mene merkille, saat esineitä - tai no oikeastaan vaan lukuja pyörimään ruudullesi.

Tämä on, ironista kyllä, tuntunut (jos aivan häikäisevän kaunis ulkonäkö ohitetaan) jotenkin vanhemmalta / jo sataan kertaan eri muodoissa läpi väännetyltä peliltä kuin Zero Dawn vuonna 2018. Silloin tuntui, että peli joutui kohdallani epäreiluun asemaan kun eräs Z-peli oli just pamauttanut open worldit uusiksi. Tämä sen sijaan tuntuu siltä, että ei häviä mun kaikkien aikojen suosikkipelille, vaan on vain yksi versio tästä tismalleen samasta kaavasta. Ehkä asiaa ei ole auttanut, että pelasin samasta Sony-puusta höylätyn God of Warin vasta äskettäin pohjalle.

No, grafiikka on tosiaan upeaa ja se robotoimintakin on hienoa ja Aloy ei ole päähahmo yhtään huonompi kuin Naughty Dogin verrokit, Kratoksesta puhumattakaan. Mutta kun sen robottitouhun vastapainoksi on aivan valtava kasa kaikkea open world blaa blaa bullshittiä (ml. todella yhdentekevä dialogi & Aloyn monologit kaikesta), niin vaikea tähän on kauniista maailmasta huolimatta ihastua sen enempää.
Noh, annan vielä tälle hetkeksi lisää aikaa vakuuttaa mut (hmmm kauanko tämän läpäiseminen kestää jos keskittyy pelkkään tarinaan), mutta onneksi sain tämän lainaan enkä sitten kuitenkaan sijoittanut rahojani tähän.
 
Tarina ja hahmothan tässä oli loppujen lopuksi samaa unohdettavaa huttua kuin ykkösosassakin, mutta siitä huolimatta pelihän oli oikein hyvä mistä kiitos kuuluu loistavalle combat-systeemille jota säestää graafisesti upea maailma.

Ei tämän pelin combat-systeemi täydellinen ole ja enemmänkin se olisi voinut kehittyä vielä ensimmäisestä osasta, mutta kyllähän se nyt vain on aika nättiä katsoa kun hyvin animoidut robottidinot kaatuvat kuonolleen heikkoon kohtaan osutun osuman jälkeen ja hiekka pöllyää taustalla. Harvoin on videopeleissä combat parhaimmillaan yhtä tyydyttävän ja näyttävän näköistä menoa kuin Horizoneissa. Vielä kun GG saisi hahmot ja tarinat samalle tasolle kuin Sonyn muiden kärkistudioiden peleissä niin olisi kova juttu.
 
No makuasia. Onhan dialogi, tarina ja hahmot ihan laadukkaasti kuitenkin tehty. Ja tietyissä osin iso harppaus ensimmäisestä osasta, varsinkin sivutehtävissä ja sivuhahmoissa. Ja itselle ainakin toimii tarina, hahmo ja dialogi asiat paremmin kuin monessa muussa Sonyn julkaisemassa pelissä. Päätarina jopa mielestäni Forbidden Westin parasta antia.

Taistelu sen sijaan on pettymys, kun enää ei voi niin hyvin taktikoida mitä ensimmäisessä osassa. Paljon kaikkea lisätty, mutta kaikki oikeastaan taistelussa vaan keskittyy mahdollisimman isoon tulivoimaan. Visuaalisesti sekä mekaanisesti taisteluissa on paljon hukattua potentiaalia, kun se on vaan sellaista sarjatulitusta ja damagen antoa.

Ja avoimen maailman tekeminen on hyvin Ubisoft-maista ja tekemistä lisätty kolminkertainen määrä HZD verrattuna, mutta vain todella paljon laadukkammin tehty. Se vähän ihmetyttää, että etukäteen muutamissa arvosteluissa väitettiin pelin tarjoavan muuta. Mikä jo silloin ihmetytti, kun tekemistä näytti olevan loputtomasti ja videoilla joka suunnassa oli kiven heiton päässä jotain menossa.

Tyypillinen jatko-osa, joka parantaa monessa suhteessa ensimmäinen osaan ja ei kuitenkaan samalla onnistu nousemaan samanlaiseksi merkkipaaluksi mitä HZD oli PS4:lle. Riskejä ei ole paljon otettu.
 
Minustakin tarina oli tässäkin parasta, ihan kuten ykkösessäkin. Ja samoin mielestäni kakkosen taistelu ei enää jotenkin ollut yhtä jännää tai taktista kuin mitä se tuntui ykkösessä, jossa oli myös olo että sitä kannatti/piti pelata tietyllä tavalla. Ansoja en käyttänyt kakkosessa yhtään (koska en kokenut tarvetta) ja suurin osa uusista aseistakin jäi kunnolla kokeilematta (oikeastaan sama syy). Samoin kyvyistä käytin jotain yhtä tai kahta, joista koin eniten olevan hyötyä.

Oli siis lisätty paljon asioita, mekaniikkoja ja muuta mutta sen kautta minulle jäi fiilis että peli tuntui (pelimekaanikoiltaan) etäisemmältä kuin ykkönen.

No, ehkä osansa oli myös sillä ettei ollut enää uutuudenviehätystä kuten ykkösessä.

Hahmot oli parempia kakkosessa helpostikin ja tarinakin oli parempi mitä pelkäsin. Ykkösen tarina oli niin hyvä että en uskonut kakkosen voivan päästä sen tasolle mutta kyllä se hyvin lähelle ainakin pääsi. Loppu nyt oli mitä oli ja siitä varmaan voi olla montaa mieltä onko se hyvä vai ei.
 
Oli siis lisätty paljon asioita, mekaniikkoja ja muuta mutta sen kautta minulle jäi fiilis että peli tuntui (pelimekaanikoiltaan) etäisemmältä kuin ykkönen.
Mulle on herännyt tästä ja God of Warista se kysymys, että tarvitseeko tällaisessa kuitenkin hiukan elokuvamaisessa / tarinavetoisessa pelissä olla ihan kaikkea niin paljon? Eritoten kun tästä kaikesta huolimatta ne ovat paketteina hyvinkin identtisiä.
Tarvitseeko lootien ja kaiken muun keräämistä olla niin paljon? No tarvitsee, koska peleissä on hirveästi craftaamista. No tarvitseeko sitä craftaamista olla niin paljon?
Tarvitseeko sivutehtäviä olla ihan hemmetisti? Tarvitsee, jotta hahmoa voi kehittää hirveän moneen suuntaan. No mutta tarvitaanko näitä kaikkia skill treen oksia?
Ehkä sarjojen fanit saavat näistä enemmän irti. Itselle tuntuu, että joskus voisi päteä sanonta "less is more".

Niin ja mainitaan vielä kerran, että onhan tämä todellista graafista ilotulitusta ja joudun myöntämään, että kyllä sen perusteellakin tulee jatkettua eteenpäin. Mutta kyllä mun suosikkipelit on niitä joissa haluan nähdä mitä nurkan takana odottaa / pelimekaniikat ovat niin hauskoja ettei malta lopettaa / haluan nähdä mihin juoni vie. Enkä vain ihastele, että pitkän jonotuksen jälkeen saatu ja törkeän paljon maksanut uusi konsoli pystyy tv-ruudulle tuottamaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Peli etenee ja tämähän ois aivan upea jos en olisi pelannut Assassin's Creed II:sta, Assassin's Creed Brotherhoodia, Assassin's Creed Unitya, inFamousta, inFamous 2:sta, inFamous Second Sonia, Batman: Arkham Citya, Batman: Arkham Knightia, Far Cry 3:sta, Far Cry Blood Dragonia, Far Cry 4:sta, Last of Useja, Red Dead Redemptionia, Uncharted 1-4:sta, Kena: Bridge of Spiritsiä ja God of Waria.

Ja jos Aloy ei ois aivan jatkuvasti äänessä :mad:
 
Peli etenee ja tämähän ois aivan upea jos en olisi pelannut Assassin's Creed II:sta, Assassin's Creed Brotherhoodia, Assassin's Creed Unitya, inFamousta, inFamous 2:sta, inFamous Second Sonia, Batman: Arkham Citya, Batman: Arkham Knightia, Far Cry 3:sta, Far Cry Blood Dragonia, Far Cry 4:sta, Last of Useja, Red Dead Redemptionia, Uncharted 1-4:sta, Kena: Bridge of Spiritsiä ja God of Waria.
Niin tai jos ylipäänsä on ikinä pelannut Elden Ringiä. Sen jälkeen mikään ei ole enää mitään.
 
Itsellä alkaa mennä vähän jo maku open-worldeihin ylipäätään. HFW läpäisty ja piti aloittaa Ghost of Tsushima heti perään, mutta ei pystynyt. Joku LoU:n tasoinen tarinallinen putkijuoksu maistuisi
 
Itsellä alkaa mennä vähän jo maku open-worldeihin ylipäätään. HFW läpäisty ja piti aloittaa Ghost of Tsushima heti perään, mutta ei pystynyt. Joku LoU:n tasoinen tarinallinen putkijuoksu maistuisi
Sama fiilis oli Horizon FW:n jälkeen ja pelkäsin aloittaa Elden Ringiä mutta kuten yllä jo sanoin, se oli jotain ihan muuta mitä yleensä open worldeiltä odottaa. Aiemmin Witcher 3 teki jotain samanlaista eli pisti muut open worldit melkoisen huonoon valoon.
 
Ylös Bottom