Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Horizon Forbidden West

En itsekään nyt kyllä ole kiinnittänyt huomiota mihinkään kesäteatterin ylinäyttelemiseen, näytteleminen on minusta erinomaista, se mikä mättää on käsikirjoitus, glisheitä melko paljon ja kaikkea diibadaabaa. "bYÖHÄÄÄÄ" "DONt you die on me" "biyäähÖÖÖ tell martha that....." "no tell it yourself" sit just nää mitä on jo mainittu et kun aloylle tarjotaan apua niin aloy on vaa että ei kyllä minä nyt oon tässä se kovin mimmi koko maassa ja tiedän mitä olen tekemässä te muut voitte istua tässä teltalla kutoomassa.

Sit joskus joku kun eksyy mukaa niin on tyylii et "no tuu sitten mut pysyt sit kiltisti mun perässä etkä koske mihinkään ja teet just niiku mä sanon" Sit muut on et "joo joo aloy kyllä aloy". Luulis nyt et maailmanlopun uhatessa kelpaisi kaikki apu ei siinä että niiden pitäis roikkua mukana aina mut vois se aloy olla hieman kiitollisempi, sit ne muut auttaja yrittäjät tyylii suuttuu ja alkaa mököttää et "just kiitti luulin että olimme ystäviä mut mee vaa sä sun seikkailuille mä siivoon täs basen lattioita".

Kaikki tommoset glisheet ja alyon ylimielisyys lähinnä pistää silmään mutta nekin on hyvin näyteltyä ja monesti ne on kyllä sitä diibadaabaa että "isäni oli orja mutta sit tananaka tuli ja teki hänestä vielä isomman orjan" ja siitä mun pitäisi nyt jotenkin olla huolissaan? Dialogia täs kyl on tosi paljon että väkisinki sekaan mahtuu sitä diibadaabaa, monet gaian ja päätarinan pälpätykset ovat jo mielenkiintoisia, tosin kun vaikka last of ussit jossa mennään hyvin tiukassa käsikirjoituksessa, tässä kun on niitä keskustelu valintoja ja dialogia paljon on varmasti hieman vaikeempaa saada tiukka pakettia ja tulee eksyttyä ns aiheesta.

Kaikesta siitä huomiatta joukkoon mahtuu myös paljon hyvää ja jostai syystä sitä itse kuitenkin käy kaikkien kanssa ne keskustelut ja kuuntelen ne, sekaan mahtuu paljon glisheitä ja diibadaabaa ja myös helmiosuuksia, suurin nautinto mulle tässä pelissä on kuitenkin se itse pelaaminen joka on hemmetin hauskaa ja se maailman tutkiminen. Siinä taustalla sit vielä ihan ok tarina ja hyvä näyttelmeinen, ei mitää oscar tasoa kuten mainittu mut ei mitään ylinäyteltyä putous vuoden sketsihahmo tasoakaan.

Edit: Lisätään vielä sen verran että vaikka Elden Ring dialogi ja tarina oli lähes olematon horizonin verrattuna, kuunteli siinä paljon suuremmalla innolla niitä vähäitä keskuteluja kun monia horzionin pälpätyksiä, ehkä johtuen hiljaisesta ja mystisestä pelimaailmasta ja siitä vähästä keskustelusta mitä siel vastaan tuli.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on se hetki, jolloin joudun punakynän kanssa ilmoittamaan, että tää offtopic on jatkunut aivan liian kauan. Se ken rohkenee tuota vielä jatkaa, saa tuta nahoissaan.
 
Horizon Forbidden West on oikein mallikas jatko-osa loisteliaalle Zero Dawnille. Tekee monta asiaa paremmin kuin edeltäjänsä joskin jossain osa-alueissa kompastelee tämäkin peli. Ihmettelen suuresti niitä jotka tykkäsivät ensimmäisestä osasta, mutta jostain syystä eivät tälle sitten lämpeä. Eihän tämän varmempaa jatko-osaa oikeastaan voi enää tehdä.
 
En ois kyllä ikinä uskonut että Horizonin ketjussa joutuu lukemaan Venäjän raukkamaisesta hyökkäyksestä Ukrainaan, mutta ilmeisesti se on totta, että sotaa ei pääse karkuun minnekkään.

Tuli pelattua peli lävitse ja aikaa meni 45h ja tykkäsin, mutta en rakastunut samaan tapaan kuin ykköseen.

Periaatteessa tykkäsin joka hetkestä ja viihdyin pelin parissa mainiosti, mutta samaan aikaan tuntui, emmä tiedä, vähän valjulta. Ehkä täytyy pyöräyttää NG+ kun tulee sopiva rakonen.

Avaan vähän ajatuksia ja yritän pysyä spoilervapaana, koska oon kahdesti onnistunut spoilaamaan ja pahoittamaan mieliä mainitsemalla asioita, jotka ei liittynyt juoneen ja oli trailereissa ja eri arvosteluissa jo ilmennyt, mutta joita ei silti olisi saanut mainita (henk.koht ihmettelen vähän, että jos haluaa pysyä autuaan tietämättömänä trailereista ja arvosteluista jne, niin miksi ihmeessä heti pelin julkaisun jälkeen tulla lukemaan foorumia, mutta se nyt on ihmetyksen aihe toiseen kertaan).

Asevalikoima oli laajentunut tai ehkä uudelleen brändäys olisi lähempänä totuutta,
mutta samalla ne aseet, joita tykkäsin käyttää ykkösessä, olivatkin tässä varsin tehottomia. Esimerkiksi ropecasterilla en tehnyt koko pelin aikana mitään, koska se ei vaan kestäynyt niissä tilanteissa missä sille oikeesti olisi ollut tarvetta. Myös tripcasterin maahan asetettavien ansojen rajoitettu määrä teki siitä aika hyödyttömän omaan pelitapaan. Loppujen lopuksi kun löytyi hyvä aseruletti niin keskittyi niiden parantamiseen ja vaihteli niiden kesken eri malleja ja lopuista ei sitten jaksanut edes välittää.

Kykypuu oli ylivoimaisesti pelin sekavinta antia. Tai periaatteessa se oli selkeästi jaoteltu eri osa-alueisiin, mutta valikon skaalaus oli outo ja sitä sai rullata ylös ja alas ja ennen kaikkea siitä aukesi niin paljon ominaisuuksia eri aseille, että ne meni itsellä suurin osa täysin ohitse, koska joku ominaisuus toimi aseella, jota mulla ei sillä hetkellä ollut, joten ei sitä enää myöhemmin muistanut. Laiskana tuli sitten pääasiassa käytettyä sitä jouskarin perusversiota, sen sijaan, että olisin ampunut viisi nuolta rivissä.

Eri puvuilla oli eri ominaisuuksia, mutta en huomannut niin isoa käytännön eroa, että loppujen lopuksi tuli mentyä ulkonäkö edellä.

Robottikanta oli myös laajentunut ja monipuolistunut ja mukaan oli ykkösosasta tuttujen bottien lisäksi saatu muutamia uusia erittäin näyttäviä, vähintään paritalon kokoisia robotteja. Ja kyllähän taistelu vieläkin maistuu kuin brittiläiselle tee ja pikkuleipä konsanaan, on se vaan niin koukuttavaa puuhaa riisua ne pahimmat vahingontekijät pois isolta boteilta ja sitten viimeistellä homma.

En tiedä kolusinko vain jotenkin poikkeuksellisen paljon vihollisleirejä, mutta tuntui, että pelissä joutui nokikkain robottien sijasta ihmisten kanssa jatkuvasti, siis ihan jatkuvasti. Ja kaikki tuntui olevan vielä puolijumalia, johon sai tyhjentää koko jousilaukun, että ne sai hengiltä. Ja puhun siis nyt ihan rivivihollisleiriläisistä.

Uudet liikkumismuodot oli pelin parasta antia, mutta sitten taas kiipeily oli erittäin heikkoa ja pääosan ajasta Aloy ei tiennyt meneekö ylös vai alaspäin vai hyppääkö vastakkaiselle seinälle. Etenkin Patoja suorittaessa oli ajoittain todella suuria vaikeuksia kiivetä haluttuun paikkaan. Myös uiminen oli geneerisen tylsää: nappi pohjassa ylöspäin, toisella napilla alaspäin. Toivoisi tuohon konseptiin vähän uudistusta.

Grafiikkapuoli oli ehdottoman kunnossa, yksityiskohtia oli niin paljon että täytyi siirtyä pelaamaan metrin verran lähemmäs telkkaria, jotta pystyi nauttimaan täysin rinnoin. Tosin toisinaan oli outoa sumeutta ja omana peliaikana (kk. sitten) vaivasi outo vika, että ruutu välähti ajoittain kokonaan mustaksi. Luulin vian olevan HDMIssä, mutta tämä olikin pelin ominaisuus.

Muuten peli pyöri sulavasti 60fps ilman kyykkäyksiä.

Juoni oli hyvä, ajoittain jopa erinomainen, mutta omasta mielestä tarinan hyvä draivi lässähti aika pannukakuksi lopussa, keskittyen petaamaan juonta seuraavaan osaan, sen eeppisen lopputaistelun ja näyttävien loppukuvien sijaan, jota itse toivoin.

Ekalle pelikerralla antaisin arvosanaksi 8.5
 
Minusta se Aloyn kieltäytyminen avusta oli tietyllä tavalla virkistävää. Minä ainakin olen tottunut siihen että aina on joku kaveri tuppautumassa mukaan ja pyörii jaloissa tai pahimmissa tapauksissa on holhottavana siellä.

Pelillisesti siis loogista että kun ykkösen tapaan haluttiin että Aloy seikkailee pääosin yksin niin sille on myös tarinallinen syy. Ja kuitenkin kun ne kaverit on sinne haluttu niin on myös niitä tehtäviä, missä ne on mukana ja hengailevat muutenkin siellä kommentoimassa asioita.

Muutenkin suurimman osan ajasta kun oli niitä tehtäviä, joissa oli joku mukana niin ei niistä ollut mitään muuta "hyötyä" kuin juttuseura.

Sekin oli virkistävää että Aloylla oli selvästi kumppaniehdokkaita vaikka kuinka mutta kerrankin ei paneskeltua kaikkia tai valittu yhtä vaan keskityttiin oikeasti siihen mikä on tärkeää, eli siihen maailmanpelastamiseen, johon oli aikaa hyvin vähän. Tosin kavereista olisi voinut olla hyötyäkin siinä mutta toisaalta sekin selitettiin: ensinnäkin niillä ei ollut kaikkea sitä infoa ja osaamista mitä Aloylla oli esim. fokuksen suhteen. Se tuli aika selväksi siinä pelin aikana.

Mutta se Ippenatorin mainitsema imelyys ja mikä olikaan kaipaisi minustakin jonkinlaista esimerkkiä että voisi vähän päästä hajulle mitä sillä tarkoittaa. Jos sitä kerran on peli täynnä niin eikö sitä helposti löydä videopätkän, jonka meille osoittaa?

Ja en ole varma mutta piditkö siis ykköstä parempana tämän osalta sillä ainakin minusta se oli huonompi. Kaikki hahmon ja sivujuonteen oli pyyhkiytyneet mielestä tätä aloittaessa ja turhautti että näistäkö hahmoista pitäisi välittää. Mutta tämä peli teki niistä muistettavampia. Ei nämä nyt mitään Garruksia, Wrexejä ja Liaroita toki ole mutta lähempänä jo sentään.
 
Tässä on nyt ilmeisesti pätsätty se ongelma että ei voi missata sitä "scan all machines" trophya ja muita kerättäviä mitälie kun eiks täs joskus ollut että kaikkia ei voinut skannata viimeisen tehtävän jälkeen tai jotain. Nyt se on ilmeisesti korjattu ainakni patchnoteis mitä luin. Että kaiken voi nyt vaan rauhassa tehää tarinan jälkeenkin.
 
Tässä on nyt ilmeisesti pätsätty se ongelma että ei voi missata sitä "scan all machines" trophya ja muita kerättäviä mitälie kun eiks täs joskus ollut että kaikkia ei voinut skannata viimeisen tehtävän jälkeen tai jotain. Nyt se on ilmeisesti korjattu ainakni patchnoteis mitä luin. Että kaiken voi nyt vaan rauhassa tehää tarinan jälkeenkin.
Kyllä.
 
Mitäh, peli läpäisty 45h aikana. Toiset on varmaan parempia pelaamaan kuin minä :D;)

Itsellä on samassa ajassa 32% saavutettu ja juonesta varmaan 1/3 pelattu.

Harmittavan harvoin ehdin peliä pelaamaan muiden pelien sekä asioiden takia, mutta aina pelatessa tulee vedettyä kunnon pitkä intensiivinen sessio. Kenties se on hyväkin asia niin ei ikinä turhaan pelailee vaan peliä eteenpäin, vaan oikeasti nauttii siitä.
 
Mullon tunteja nyt 46 ja progression 48,92% ja "vasta" menossa san fransisco alueelle, tosin siinäkin nyt voi kestää tovi kun tykkään putsata kaikkea vanhaa alta pois ja tehää sivutehtäviä ja sit päätehtävä tai pari taas väliin, nyt sain ilmeisesti kaikki tilperhöörit auki että voin sukeltaa ja tutkia kaikkia mestoja minne en aikasemmin päässyt.

Pelissä kun pelissä niin tykkään edetä tosi rauhassa, välillä sit vähän kaasua ja sit taas fiilistellen. En nauti peleistä jos tavoitteena on vaan päästä läpi mahdollisimman nopeesti ellei kyseessä nyt ole joku ihan paska peli mut nekin jää sit vaan kesken, joskus hammasta purren läpi.

Tavoitteena tässä käydä kaikki kysymys ja huutomerkit ja kaikkea mitä maailma voi tarjota, on tää kuitenkin sen verran kaunis ja mielenkiintoinen maailma että haluaa kaikki kolot käydä läpi.

Joskus sit juoksee vaan jobien perässä että saa asut tai aseet tappiin, vielä ei ole legendaarisia tullut vastaan. Mut jos tulee niin kyl mä ne päivitän että pääsis nauttii niistäkin sit muutakin kun vaan ihan lopussa, leveleitäkin on jo kertynyt 40 vaikka tarina ehkä just puoles välis.
Myös uiminen oli geneerisen tylsää: nappi pohjassa ylöspäin, toisella napilla alaspäin. Toivoisi tuohon konseptiin vähän uudistusta.

Ihan vaan mielenkiinnosta niin miten se uiminen voi tehää että olisi siinä jotain uudistusta? Siinä vedessä nyt pitää mennä ylös tai alas? Voi uida nopeemmin ja voi uida hitaammin, on jopa se boosti että menee hetken kun "raketti". En ite kyl keksi mitä uudistusta se uiminen vaatisi, ainostaan sitä vedenalaista maailma kyllä voi tehää paremmin kun vaa että haet arkun veden alta, tässä onneksi löytyy niitä valopilkkuja. Mut että miten se itse uiminen voi tehää enää tän paremmin?
 
Viimeksi muokattu:
Mullon tunteja nyt 46 ja progression 48,92% ja "vasta" menossa san fransisco alueelle, tosin siinäkin nyt voi kestää tovi kun tykkään putsata kaikkea vanhaa alta pois ja tehää sivutehtäviä ja sit päätehtävä tai pari taas väliin, nyt sain ilmeisesti kaikki tilperhöörit auki että voin sukeltaa ja tutkia kaikkia mestoja minne en aikasemmin päässyt.

Pelissä kun pelissä niin tykkään edetä tosi rauhassa, välillä sit vähän kaasua ja sit taas fiilistellen. En nauti peleistä jos tavoitteena on vaan päästä läpi mahdollisimman nopeesti ellei kyseessä nyt ole joku ihan paska peli mut nekin jää sit vaan kesken, joskus hammasta purren läpi.

Tavoitteena tässä käydä kaikki kysymys ja huutomerkit ja kaikkea mitä maailma voi tarjota, on tää kuitenkin sen verran kaunis ja mielenkiintoinen maailma että haluaa kaikki kolot käydä läpi.

Joskus sit juoksee vaan jobien perässä että saa asut tai aseet tappiin, vielä ei ole legendaarisia tullut vastaan. Mut jos tulee niin kyl mä ne päivitän että pääsis nauttii niistäkin sit muutakin kun vaan ihan lopussa, leveleitäkin on jo kertynyt 40 vaikka tarina ehkä just puoles välis.


Ihan vaan mielenkiinnosta niin miten se uiminen voi tehää että olisi siinä jotain uudistusta? Siinä vedessä nyt pitää mennä ylös tai alas? Voi uida nopeemmin ja voi uida hitaammin, on jopa se boosti että menee hetken kun "raketti". En ite kyl keksi mitä uudistusta se uiminen vaatisi, ainostaan sitä vedenalaista maailma kyllä voi tehää paremmin kun vaa että haet arkun veden alta, tässä onneksi löytyy niitä valopilkkuja. Mut että miten se itse uiminen voi tehää enää tän paremmin?
Itse kans tykkään koluta jotkut pelit jokaista nurkkaa myöden, mutta sitten taas toisinaan juoni on niin mielenkiintoinen, että pakko päästä ahmimaan se kerralla. :D
Joskus tulee jauhettua kaikkea muuta niin kauan, että se tarinan imu sitten kärsii.

Ja ei mulla ole mitään uudistusta uimisen suhteen tarjota. Enkä tiedä miten sitä parantaisi, mutta en myöskään arvannut, että liikeohjaus voisi toimia tähtäyksessäkään muutoin kuin Joyconien kaltaisella ratkaisulla, mutta niin vain Guerrilla Games uudisti tähtäämisen yksinkertaisella, mutta erittäin nerokkaalla tavalla ja seuraavan kerran kun pelaan peliä, missä pitää tähdätä niin kaipaan aivan varmasti tuota ominaisuutta.
 
mutta en myöskään arvannut, että liikeohjaus voisi toimia tähtäyksessäkään muutoin kuin Joyconien kaltaisella ratkaisulla, mutta niin vain Guerrilla Games uudisti tähtäämisen yksinkertaisella, mutta erittäin nerokkaalla tavalla ja seuraavan kerran kun pelaan peliä, missä pitää tähdätä niin kaipaan aivan varmasti tuota ominaisuutta.
Mä olen tätä vastaavaa tähtäystä käyttänyt Nintendon peleissä jo pitkään. Siis muutenkin kuin joy-coneilla. Kyseinen ominaisuus on ollut käytössä myös pro controllerilla ja jopa aikoinaan joissain peleissä 3ds:llä. Oon niin kaivannut, että tämä valuisi myös muille konsoleille ja mahtavaa, että vihdoinkin pleikkarikin pääsee liiketähtäyksen makuun.
Ei siis ole Guerrillan idea tämä tähtäystyyppi, vaikka nerokas toki on ja kerran siihen totuttuaan on vaikea olla ilman.
 
Täytyy kyl antaa kehut sivutehtävistä, harvemmin ne on mitää et hae nyt vaa mustikoita. Tosi monipuolisia ja harvemmin niitä edes erottaa päätehtävistä, oha täs sit erikseen näitä marjanpoiminta tehtäviäkin, uusiakin tuntuu tulevan oikee reippaalla kädellä vastaan nuotiolla ja leireillä. Nyt oon jääny koukkuu niihi jobeihin mistä haetaa materiaaleja aseisii, en ees tienny et sillee voi tehää alkuu tuli ihmeteltyä et mistä näit materiaaleja saa ku vedin jollain +1 päivtetyllä jousella ja armorilla vaik kui kauan.
 
Täytyy kyl antaa kehut sivutehtävistä, harvemmin ne on mitää et hae nyt vaa mustikoita. Tosi monipuolisia ja harvemmin niitä edes erottaa päätehtävistä, oha täs sit erikseen näitä marjanpoiminta tehtäviäkin, uusiakin tuntuu tulevan oikee reippaalla kädellä vastaan nuotiolla ja leireillä. Nyt oon jääny koukkuu niihi jobeihin mistä haetaa materiaaleja aseisii, en ees tienny et sillee voi tehää alkuu tuli ihmeteltyä et mistä näit materiaaleja saa ku vedin jollain +1 päivtetyllä jousella ja armorilla vaik kui kauan.
Tämän allekirjoitan itsekin. Laadukkaita sivutehtäviä varsin paljon tosiaankin. Paljon mielenkiintoista tekemistä löytyy muutenkin. Itselläni ei tämän kaltaisissa peleissä ole kyllä mitään kiirettä juosta tuota päätarinaa läpi, vaan nuohoan mielellään paljon paikkoja ihan rauhassa tutkien. Toki joskus joku mielenkiintoinen juonenkäänne saa aikaan kutkuttavan fiiliksen edetä tarinassakin jossakin vaiheessa vähän enemmän kerrallaan, mutta henkilökohtaisesti en silti näitä avoimen maailman pelejä juokse koskaan nopeasti loppuun. Eiköhän tämänkin parissa mene pitkälle toistasataa tuntia ennen kuin lopputekstejä katselen, kun nyt selkeästi tämän pelaaminen alkoi tarinan ja upean pelimaailman puolesta kiinnostaa sentään ihan hyvin taas.
 
Viimeksi muokattu:
Sivutehtävät ei ihan Witcher 3 tasolle pääse, mutta pirun lähelle. Todella järkeviä ja mielenkiintoisia tehtäviä pelin maailmaan liittyen. Pari klassista "nouda mulle"-tehtävää mahtuu joukkoon, mutta ainakin yritetty piilottaa ne tarinan muotoon :D 60h täynnä ja mittari näyttää 53%
 
Hieman jäänyt tauolle tämä muiden pelien viedessä kaiken ajan, mutta tuli nyt jatkettua taas. 30 tuntia pelattu ja 35 % näkyi olevan mittarissa. Kyllähän tämä nopeasti taas koukutti tauon jälkeen ja tekee mieli jo heti palata kiellettyyn länteen.

Täytyy nyt tässä kohtaa jo sanoa, että ei tuota melee combatia kyllä tässäkään ole saatu toimivaksi. Kaikkia comboja ja iskuja on lisätty, mutta jotenkin se vain tuntuu todella huonolta ja kömpelöltä. Ihmisiä vastaan taisteleminen on muutenkin yhtä helvettiä tässä ja niinkuin @kopolanpoika sanoi tuossa ylempänä, niin perus rivisotilaatkin tuottaa enemmän haasteita kuin monet koneet.. Ei kovin ”realistista”, että mielummin taistelen vaikka kahta stalkeria vastaan, kuin yhtä muskelimiestä jolla on energiakilpi.

Tässä myös jokaikisellä vihollisella on joku panssari, joka suojaa nuolilta ja vihollisleirien tyhjentäminen puskista ammutuilla nuolilla on lähes mahdotonta, koska pääosumatkaan ei tapa yhdestä kiitos näiden armorien.
 
Nyt varmaan 80% takana mut hunting grounds aiheuttaa päänvaivaa. Pitäisi ampua koneelta irti tykki ja tappaa sillä muut koneet. Katsoin videon tästä tubesta ja se kävi aika helposti sillä koneen tykillä, tyyliin kahdella osumalla. Mä tykitän 8kertaa eikä tipu vieläkään. Kaikki perustaidot on opeteltu. Ainoastaan ne puuskat ei ole täynnä. Mun taso on 50. Ilmeisesti oman aseen teho on verrannollinen koneen aseeseen? Kohta 13:20
 
Viimeksi muokattu:
Nyt varmaan 80% takana mut hunting grounds aiheuttaa päänvaivaa. Pitäisi ampua koneelta irti tykki ja tappaa sillä muut koneet. Katsoin videon tästä tubesta ja se kävi aika helposti sillä koneen tykillä, tyyliin kahdella osumalla. Mä tykitän 8kertaa eikä tipu vieläkään. Kaikki perustaidot on opeteltu. Ainoastaan ne puuskat ei ole täynnä. Mun taso on 50. Ilmeisesti oman aseen teho on verrannollinen koneen aseeseen? Kohta 13:20

Tuossa videolla taitaa olla story mode tai vähintäänkin easy mode päällä. Ei ollut noin helppo mullekaan tuo trial. Piti parisenkymmentä kertaa kokeilla eri strategioilla ennen kuin onnisti. Mulla pelimodena siis oli hard, mutta en usko normalin olevan noin paljon helpompi.
(Muistaakseni käytin jotain tearblast ammuksia aseiden irrotukseen ja sen jälkeen sitä näkymättömyyskykyä ja/tai smoke bombeja saadakseni vihuilta hetken rauhaa ja napatakseni aseita käyttöön. Ja muistaakseni en edes yrittänyt murhata mammuttia vaan listin vain pikkuvihuja aseilla, koska mammutti olisi vaatinut liikaa damagea eikä aika olisi riittänyt. Saattoi olla myös että heti kentälle laskeuduttuani eka overridetin lähimmän pikkuvihun, jotta sekin veisi vähän muiden vihujen huomiota poispäin Aloysta? En nyt enää tässä vaiheessa tarkkaan muista, mikä lopulta oli se strategia, jolla vihdoin pääsin alle aikarajan :D).
 
Nyt varmaan 80% takana mut hunting grounds aiheuttaa päänvaivaa. Pitäisi ampua koneelta irti tykki ja tappaa sillä muut koneet. Katsoin videon tästä tubesta ja se kävi aika helposti sillä koneen tykillä, tyyliin kahdella osumalla. Mä tykitän 8kertaa eikä tipu vieläkään. Kaikki perustaidot on opeteltu. Ainoastaan ne puuskat ei ole täynnä. Mun taso on 50. Ilmeisesti oman aseen teho on verrannollinen koneen aseeseen? Kohta 13:20

Todella ikäviä olivat nämä hunting grounds-tehtävät jo ykkösessä, ja lopulta suuri osa jäi niistä itseltäni tekemättä. Platinankin saavuttaminen jäi niistä lähinnä kiinni. Mutta kun en henkilökokohtaisesti jaksa ollenkaan tuollaisia tiukkoja aikarajakuvioita (muuta kuin kilpa-ajopeleissä toki), niin ei vain jaksa noita hinkata.

Forbidden West on tosiaan mielenkiintoisen juonen ja upean pelimaailman ansiosta alkanut onneksi paremmin maistumaan minullekin. Näihin hunting grounds-tehtäviin en kuitenkaan ole koskenut vielä lainkaan Forbidden Westissä, ja todennäköisesti en tule koskemaankaan. Hyvää metsästysonnea kuitenkin teille, jotka näitä jaksatte hinkata! :)
 
Tuon kyseisen hunting groundsin haaste taisi olla ehkä se vaikein minullekin. Monta kertaa yritin ennen kuin onnistui. Minulla oli ihan kiinni siitä että ei menisi ohi yhtään niitä ammuksia niihin pienempiin dinoihin. Ja tuuria sen kanssa että eivät tao Aloyta kanveesiin ennen kuin ehtii ampua niitä. Sen norsun jätin riehumaan heti kun sain kaksi asetta siitä irti. Sitten ammuin aina lähintä pienempää dinoa ja lopulta se onnistui.

En tiedä oliko edes paras ase käytössä kun siitähän saa irti ainakin kaksi eri asetta. Se, jota käytin, ampui muistaakseni jotain sinisiä palloja ja se oli hidas ampumaan.
 
Todella ikäviä olivat nämä hunting grounds-tehtävät jo ykkösessä, ja lopulta suuri osa jäi niistä itseltäni tekemättä
Mä aluksi olin samaa mieltä näistä, mutta loppujen lopuksi pidin hunting groudseista molemmissa peleissä tosi paljon. Niiden kautta oppi taistelustrategioita ja pelimekaniikkoja, jotka olisi muuten menneet täysin ohi.

Areena sen sijaan oli mun mielestä tosi ikävä tässä pelissä. En pitänyt siitä yhtään. Samoin fighting pitit tuli hoidettua hampaat irvessä, kun lähitaistelu ja Aloyn kombot on vaan edelleen niin kömpelöitä.
 
Ylös Bottom