Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Horizon Zero Dawn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
En ole varma onko remaster aina edes paremman näköinen, vanha valaistus toimii mielestäni monissa vertailu kuvissa paremmin. Toki kun 10€ saa pelin päivitettyä niin lähdetään katsomaan millainen se päivitys on kunhan ei ole samanlainen fiasko kuin alkuperäinen Zero Dawn oli julkaisussa PC:llä.

Se on se turhake minkä lisäsivä jatko-osaan, "Hero lighting".. ns. studio valaistus..

Vanha valaistus on tunnelmallisempi ja elokuvamaisempi, pidän siitä kyllä enemmän. Toki uusikin valaistus varmasti näyttää itse pelaamisen aikana hyvältä, kun on isot kontrastit ja kirkkaudet. Eikä sitten itse pelaamisen aikana tule enää verrattua vanhaan valaistukseen.

Saa nähdä, jos kympillä tuon päivittäisi ihan varmuuden vuoksi. Vaikka ei sitten tykkäisikään muutoksista tai enää jaksaisi pelata uudestaan. Ehkä kuitenkin myös tulevaisuuden varalta on hyvä olla olemassa tämä uudempi versio pelistä.

Digital foundry vihjasi että tulee vielä PS5 Pro päivitykset tuohon päälle. Taitaa mennä täällä ostoslistalle tuo Remaster :) Siitä onkin aikaa kun tuota pelannut.

Julkaisun aikoihin tätä pelasin, niin totesin ettei oo mun peli, enkä jatko-osaakaan jaksanut loppuun asti pelata. Ehkä kympillä vois antaa uuden mahdollisuuden, kunhan Veilguard tulee pelattua ensiksi läpi.
En itsekkään ole kumpaakaan mennyt läpi. Jotenkin oli täysi uupuminen tällaisiin kaavamasiin Open world peleihin

Toki itsekkin voisi ehkä kympillä napata tuon uuden version. Jospa sitä joskus antaisi uuden mahiksen.

Ostin storesta tuon remaster upgraden. Latasin eilen Sonyn antaman complete editionin valmiiksi, mutta sitä ei näköjään edes tarvita, kun tuo remaster ladataan ihan omana pelinä. Aika jännää. Esim. RE2 & 3 remakessa tuo PS5 upgrade korvaa automaattisesti sen vanhan PS4-version. Sama juttu oli muistaakseni myös Last of Us Part 2:ssa. Minulla on aina jotain säätöä näiden PS4-PS5 päivitysten kanssa. Blondi kun olen

Ja jos olisin ollut vielä fiksumpi, niin olisin ostanut tuon upgraden jo aikaisemmin. Nyt joutui odottaa varmaan koko yön, että se on latautunut. Tämä on aika kookas tapaus: 93,34 gigaa.

Eipä tässä onneksi mikään kiire ole. Ehkä seuraavalla kerralla olen vähän fiksumpi.

Julkaisun aikoihin tätä pelasin, niin totesin ettei oo mun peli, enkä jatko-osaakaan jaksanut loppuun asti pelata. Ehkä kympillä vois antaa uuden mahdollisuuden, kunhan Veilguard tulee pelattua ensiksi läpi.

Ei oo tarkoitus masennella ja sanoa mihin omia tienaamia rahoja laittaa, mutta jos julkaisuin aikana ei ollut sun peli eikä jatko-osakaan loppuun asti pelattu, niin tuskin nyt yhtäkkiä kympillä asiat miksikään muuttuu. Tämän pelin kohalla itte en näe intoa lähtee edes sitä kymppiä maksamaan, PS4 versio löytyy hyllystä ja varmasti ihan pelikelpoinen tekele jos syystä tai toisesta nyt innostuis.

Ei oo tarkoitus masennella ja sanoa mihin omia tienaamia rahoja laittaa, mutta jos julkaisuin aikana ei ollut sun peli eikä jatko-osakaan loppuun asti pelattu, niin tuskin nyt yhtäkkiä kympillä asiat miksikään muuttuu. Tämän pelin kohalla itte en näe intoa lähtee edes sitä kymppiä maksamaan, PS4 versio löytyy hyllystä ja varmasti ihan pelikelpoinen tekele jos syystä tai toisesta nyt innostuis.
Oot varmaan oikeassa, mutta peliin tulee FW:n esteettömyysasetukset ja nyt on ollut aika heikko pelivuosi, nii olis kiva antaa uus mahdollisuus. Suurin ongelma pelissä oli ettei vihollisiin voinut lukittautua ja kiva oli väistellä kun tuntu siltä että aina ne vastustajat oli selän takana. Eihän tuo muutenkaan mikään maailmoja mullistava teos ollut, mut jos nyt maistuis. 10€ ei oo raha eikä mikään.

Tämä ajatus, että peli paranee kun on uutta rautaa tai uudistettu painos alla, on juuri sellaista itsensä huijaamista mitä monesti näkee. Joillakin tämä menee jopa siihen että niitä pelejä ei koskaan kunnolla pelata vaan vain aloitellaan ja odotetaan jotain parempaa versiota tai uudempaa rautaa että voi vihdoin pelata pelin täydellisenä. Tietämättä että tykkääkö edes siitä pelistä. :D

Itse taas pelaileen bugisia ja 30 fps pelejä jos ne vain muuten viihdyttää. Esimerkiksi Plague Tale 2:sta kritisoitiin paljon heikosta ruudunpäivityksestä mutta itse nautin ihan täysillä. Liekö vielä porukkaa, joilla on tuo jäänyt kokonaan pelaamatta vain koska julkaisussa oli ongelmia.

Mutta jokainen tavallaan. :)

Teinpä nyt itsekin 10€ sijoituksen ja hankin remasteredin. Huolimatta siitä, että kumpikin Horizon on itseltä jäänyt kesken enkä erityisemmin ole pitänyt kummastakaan.
Ehkä jos joskus aloittaisi pelin uudelleen ihan alusta ja opettelisi kunnolla nuo taistelumekaniikat ja eri aseiden käytön.
Tulihan tuohon jo joskus aikaisemmin joku PS5-päivitys, joka paransi huomattavasti ruudunpäivitystä, saa nyt nähdä mitä muutoksia nyt huomaan.
Tietystikään remastered ei niitä "vikoja" korjaa, mitkä itseäni eniten koko pelisarjassa tökkii, kuten jatkuva risujen ja marjojen keräily, tylsät jaarittelut, epäkiinnostavat hahmot ja vajavainen tunnelma.

Tämä onkin nyt ensimmäinen rahallinen panostus tähän pelisarjaan, kun molemmat osat saanut jonkun kampanjan aikana ilmaiseksi tai Premium-jäsenenä. No, tuo jatko-osa on nyt jo näemmä poistunut.

Koko pelisarjan suuri taustatarina on kuitenkin itseäni niin paljon kiinnostava, että haluan tälle vielä antaa mahdollisuuden.

Viimeksi muokattu:
Tietystikään remastered ei niitä "vikoja" korjaa, mitkä itseäni eniten koko pelisarjassa tökkii, kuten jatkuva risujen ja marjojen keräily, tylsät jaarittelut, epäkiinnostavat hahmot ja vajavainen tunnelma.
Keräilystä tulee hieman vähemmän ärsyttävää, kun ottaa poiminta-animaation pois käytöstä:

Tuossa videossa oli muitakin hyviä vinkkejä asetusten muuttamiseen.

Itse en ole vielä remastered-versiota aloittanut, kun mm. Astro Bot on vielä kesken. Molemmat Horizonit on kyllä aiemmin tullut pelattua platinaan asti.

Tämä ajatus, että peli paranee kun on uutta rautaa tai uudistettu painos alla, on juuri sellaista itsensä huijaamista mitä monesti näkee. Joillakin tämä menee jopa siihen että niitä pelejä ei koskaan kunnolla pelata vaan vain aloitellaan ja odotetaan jotain parempaa versiota tai uudempaa rautaa että voi vihdoin pelata pelin täydellisenä. Tietämättä että tykkääkö edes siitä pelistä. :D

Itse taas pelaileen bugisia ja 30 fps pelejä jos ne vain muuten viihdyttää. Esimerkiksi Plague Tale 2:sta kritisoitiin paljon heikosta ruudunpäivityksestä mutta itse nautin ihan täysillä. Liekö vielä porukkaa, joilla on tuo jäänyt kokonaan pelaamatta vain koska julkaisussa oli ongelmia.

Mutta jokainen tavallaan. :)

Nämä remaket/remasterit ainakin itelle toimii vain peleissä jotka ovat jotenki tärkeitä tai on tarkoitus pelata muutenkin uusiksi, toki niistä sitten joutuu maksaa kuten tlou remake melko kovaan hintaan, part 2 lähti halval ja dead space oli myös kallis sijoitus pelille joka jo monesti pelattu, mutta näistä itelle merkittävistä teoksista toki haluaa kokea pelin sitten parempana. Mut näitä tämmösii ei niin itelle tärkeitä ja varsinkin jos ei alunperinkään kiinnostanut tyyliin yhtään tuskin nämä uudemmat versiot peliä yhtäkkiä muuttaa paremmaksi. Toki voi olla että yhtäkkiä sitten iskeeki mitä se ei alunperin tehnyt jne. Kuten sanoin, ei oo tarkoitus masennella ja jokainen saa omia tienaamia rahoja pistää mihin haluaa!

Täytyy sanoo et kymppi meni kyl hukkaan. Julkaisussa ostin fyysisen version, nii sekin meni aika äkkiä myyntiin. Muutama vuos sitten tän sai ilmaiseksi, ja kympillä päivitin PS5-versioon, nii ei olis pitänyt.

En muistanutkaan kuinka tylsää taistelu tässä onkaan, siis ihan puuduttavaa pakkopullaa. Kasvo-animaatiot ovat aika heikkoja esim. TloU-peleihin verrattuna ja kasvot ovat niin pirun muovisen näköisiä. Jos hyvää sanottavaa pitää keksiä, nii ohan tää PS5Pro:lla ihan tarkan näköinen Performance/Suorituskyky-tilassa, vaikka hädin tuskin pysyy 60fps:ssä, mut onneks on kunnon VRR-Teevee (LG G3), nii eipä se haittaa.

Kyllä näillä näytöillä molemmat TloUt ovat pelinä paljon parempia, näyttävät paremmilta ja pyörivät jossain 90fps:ssä, nii eihän niitä tarpeeksi pysty hehkuttamaan. Puhun siis PS5Pro-versioista. Kuhan levyasema tulee, niin Räknärökki lähtee peluuseen, paljon laadukkaampi sekin on kuin kumpikaan Horitsoni. Menny kyllä meikäläisellä ohi mikä niissä niin hyvää on. Noh! Tulipas annettua toinen mahollisuus, vaikka ei olis pitänyt.

Kohta varmaan joku sanoo et pelaa peliä se 50h, niin kyllä se silloin paremmaksi muuttuu. :) Mutta jos sitä viittäkymmentätuntia ei jaksa pelata, nii ei se paljoo auta.

Ylös Bottom