Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Indiana Jones and the Great Circle

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja R2zapiN
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Täälläkin seikkailu aloitettu. 10 tuntia takana ja maistuu niin hyvältä. Indyn lisenssiä hyödynnetään esimerkillisen hyvin. Homma jopa alkaa sellaisella nostalgiatripillä että alta pois. Tätä tukee kivasti se, että peli näyttää ja kuulostaa niin hyvältä. Hahmomallit, eritoten Harrison Ford on todellakin oikean elämän esikuvansa näköinen ja kun ilmeet ja eleetkin ovat ilmettyä Harrisonia on immersio vahva.

Ensimmäinen isompi alue pitää sisällään rutkasti salaisuuksia, jota tukee mainio kenttäsuunnittelu. Yllätyin siitä kuinka vapaasti tässä saakaan mennä ja tutkia. Kuvittelin että kyseessä olisi enemmän putkijuoksu, kuten nyt vaikka Uncharted on. Mitä vielä, tässä Indy heitetään avoimeen kenttiin etenemään täysin omaan tahtiin pääjuonta, sivutehtäviä ja mysteerejä selvittäen. Aivan mahtavaa. Sekin vielä että sivutehtävät tuntuvat tukevan kivasti pääjuonta, eivätkä tunnu irrallisilta "kunhan nyt piti keksiä jotain" -tehtäviltä.

Jos joskus aikaisemmin olin vähän(en paljon, mutta vähän) huolissani ensimmäisen persoonan kuvakulmasta, niin kyllä Machine Games jälleen todisti, että ovat silmistä kuvatun pelaamisen mestareita. Kuvakulma toimii paljon paremmin kuin osasin toivoa. Nyrkkitappeluissa on hyvä tuntuma ja pulmat tuntuvat vain paranevan pelin edetessä.

Jos peli jatkuu näin laadukkaana loppuun asti, niin taistelee kyllä vahvasti omilla listoilla Vuoden Peli -tittelistä.
Tässä saa jopa nauraa välillä. Indy huumorikin on saatu pelimuotoon täydellisesti Harrison Ford ilmeitä myöten. Aivan loistava peli :)
 
Kuulostaapa loistavalta peliltä mitä lukenut ihmisten hehkutusta. Varsinkin vertaukset Dishonorediin (!) ja Escape from the Butcher Bayhin lisäsivät intoa ihan kunnolla tätä kohtaan.

Odottelen nyt kuitenkin silti pleikkariversion tästä, josko sen fyysiseen versioon saataisiin enemmän kuin parisataa megaa kamaa, ehkä parhaassa tapauksessa jopa korjaukset + lisäsisältöä, kuten taisi vastaavassa tapauksessa Tomb Raiderin kohdalla olla kun se oli ensin vuoden jumissa boksilla.

Ja jos sattuu että on sielläkin yhtä turha "fyysinen", niin sitten halvalla Game Pass tätä varten koska sitähän se MS haluaa. Oikeasta ja kunnollisesta fyysisestä versiosta voisi maksaakin mutta ei tällaisista.

Sitten odotellen kommentteja siitä, miten pilaan jonkun peli-intoa sillä etten haluaisi pelaamisen menevän mihinkään digidigi- ja tilauspalvelu-malliin, mitä juuri tällainen turhien "fyysisten" versioiden tekeminen nimenomaan on. Pelasin Xboxilla vielä One-aikaan aktiivisemmin mutta ei enää kiinnosta kun homma on mitä on.

No mutta hyvä nyt kuitenkin se että itse peli on ilmeisesti oikein loistava teos. Olisi jopa jonkinlaisen spessuversion arvoinen - mutta ai niin, siinä ei tule edes levyä mukana vaikka steelbook tuleekin. Huoh.
 
Kuulostaapa loistavalta peliltä mitä lukenut ihmisten hehkutusta. Varsinkin vertaukset Dishonorediin (!) ja Escape from the Butcher Bayhin lisäsivät intoa ihan kunnolla tätä kohtaan.

Odottelen nyt kuitenkin silti pleikkariversion tästä, josko sen fyysiseen versioon saataisiin enemmän kuin parisataa megaa kamaa, ehkä parhaassa tapauksessa jopa korjaukset + lisäsisältöä, kuten taisi vastaavassa tapauksessa Tomb Raiderin kohdalla olla kun se oli ensin vuoden jumissa boksilla.

Ja jos sattuu että on sielläkin yhtä turha "fyysinen", niin sitten halvalla Game Pass tätä varten koska sitähän se MS haluaa. Oikeasta ja kunnollisesta fyysisestä versiosta voisi maksaakin mutta ei tällaisista.

Sitten odotellen kommentteja siitä, miten pilaan jonkun peli-intoa sillä etten haluaisi pelaamisen menevän mihinkään digidigi- ja tilauspalvelu-malliin, mitä juuri tällainen turhien "fyysisten" versioiden tekeminen nimenomaan on. Pelasin Xboxilla vielä One-aikaan aktiivisemmin mutta ei enää kiinnosta kun homma on mitä on.

No mutta hyvä nyt kuitenkin se että itse peli on ilmeisesti oikein loistava teos. Olisi jopa jonkinlaisen spessuversion arvoinen - mutta ai niin, siinä ei tule edes levyä mukana vaikka steelbook tuleekin. Huoh.
Itse ostan kaikki fyysisenä Xboxilla edelleen.. Siinä vastaus. Sonyn yksin oikeudet toki tulee hyllyyn edelleen fyysisenä.. Microsoft teki tämän kanssa oikein, tämä tulee myös PS5. Sony ei ikinä antaisi pelejään Microsoftille.
 
Tosiaan, en tuota etenemistä estävää bugia saanut korjattua mitenkään. Pelasin uusiks sit ja varmistin etten stäkkää sivutehtävää ja päätehtävää samalle hahmolle, toi taitaa nykyhetkellä pistää AIn solmuun eikä se osaa päättää kumman tehtävän skriptiä lähtee pyörittämään niin se ei lähe pyörittämään kumpaakaan. Ihan amatööritason bugi ja vielä sen verran kriittinen että mahollisesti estää etenemisen täysin. Käsittämätöntä miten päässy QAsta läpi mut eiköhän ne korjaa sen pian. Ärsyttävä siinä mielessä et jos myöhemmässä vaiheessakin peliä on mahollisuus vetää solmuun niin en kyllä sit rupea uusiks pelailemaan, joten odottelen päivitystä sit.

Harmi sinänsä, sillä vertaukset Dishonorediin ja Escape from Butcher Bayhin on ihan osuvia. Jollain tietyllä tasolla erittäin kevyen immersive sim-leiman tällekkin voi myöntää kenttäsuunnittelun ja erilaisten lähestymistapojen myötä. Peli on itessään jopa erittäin hyvä.
 
Tosiaan, en tuota etenemistä estävää bugia saanut korjattua mitenkään. Pelasin uusiks sit ja varmistin etten stäkkää sivutehtävää ja päätehtävää samalle hahmolle, toi taitaa nykyhetkellä pistää AIn solmuun eikä se osaa päättää kumman tehtävän skriptiä lähtee pyörittämään niin se ei lähe pyörittämään kumpaakaan. Ihan amatööritason bugi ja vielä sen verran kriittinen että mahollisesti estää etenemisen täysin. Käsittämätöntä miten päässy QAsta läpi mut eiköhän ne korjaa sen pian. Ärsyttävä siinä mielessä et jos myöhemmässä vaiheessakin peliä on mahollisuus vetää solmuun niin en kyllä sit rupea uusiks pelailemaan, joten odottelen päivitystä sit.

Harmi sinänsä, sillä vertaukset Dishonorediin ja Escape from Butcher Bayhin on ihan osuvia. Jollain tietyllä tasolla erittäin kevyen immersive sim-leiman tällekkin voi myöntää kenttäsuunnittelun ja erilaisten lähestymistapojen myötä. Peli on itessään jopa erittäin hyvä.
Harmillinen bugi kieltämättä. Sinänsä en pidä sitten kuitenkaan yllättävänä, että juuri tällaisia bugeja peleissä välillä löytyy, varsinkin lähellä julkaisua. Onhan tuollaisissa isoissa AAA-tuotanto-arvojen peleissä niin helvatan paljon ohjelmallista kokoa, ja ihan helvetikseen paljon muuttujia, jonka takia ei sitten vaan millään pystytä niin kattavasti pelejä testaamaan, etteikö aina välillä joku kummallinen ja inhottava bugi sekaan eksyisi. Silloin kun pelit olivat ohjelmalliselta kooltaan vain muutaman gigan kokoisia tai jopa alle, niin oli ihan luonnollista olettaa, ettei pahoja bugeja olisi ollut julkaisussa. Ja silti niitä oli jo tuolloinkin.

Tuo kohtaamasi bugi on kyllä sieltä pahimmasta päästä, ja itsekin olettaisin, että se korjataan pikaisesti. Toki riippuu siitäkin, että kuinka moni on tuohon loppujen lopuksi törmännyt ja sitten myös bugista raportoinut kehittäjälle. Sai se kuitenkin esim. itsenikin jättämään sinänsä äärimmäisen lupaavan pelin hiukan vielä odottelemaan jatkamista, kun juuri tuollaista tallennuksia pilaavia bugeja en halua kohdata. En tuohon toki itse törmännyt ainakaan vielä, mutta mieluummin jatkaisin, kun tietäisin, että tuon tyyppiset bugit olisi pelissä korjattu.

Joka tapauksessa realiteetti on, että mitä lähempänä julkaisua AAA-pelit ostaa, niin sitä enemmän bugeihin väistämättä törmää. Ja mikäli emme halua pelien kehityskaaren olevan järjestään yli 5 vuotta aloittamisesta julkaisuun, niin sitten näiden kanssa joudumme väistämättä elämään. Tai sitten pelit kannattaa ostaa vasta vuosi julkaisun jälkeen aikaisintaan. Tämä ei ole sinänsä mikään pelikehittäjien ja julkaisijoiden puolustelu, vaan ihan puhtaasti reality check. Näin nämä kuviot väistämättä toimivat nykymaailmassa - halusimme tai emme.
 
Harmillinen bugi kieltämättä. Sinänsä en pidä sitten kuitenkaan yllättävänä, että juuri tällaisia bugeja peleissä välillä löytyy, varsinkin lähellä julkaisua. Onhan tuollaisissa isoissa AAA-tuotanto-arvojen peleissä niin helvatan paljon ohjelmallista kokoa, ja ihan helvetikseen paljon muuttujia, jonka takia ei sitten vaan millään pystytä niin kattavasti pelejä testaamaan, etteikö aina välillä joku kummallinen ja inhottava bugi sekaan eksyisi. Silloin kun pelit olivat ohjelmalliselta kooltaan vain muutaman gigan kokoisia tai jopa alle, niin oli ihan luonnollista olettaa, ettei pahoja bugeja olisi ollut julkaisussa. Ja silti niitä oli jo tuolloinkin.

Tuo kohtaamasi bugi on kyllä sieltä pahimmasta päästä, ja itsekin olettaisin, että se korjataan pikaisesti. Toki riippuu siitäkin, että kuinka moni on tuohon loppujen lopuksi törmännyt ja sitten myös bugista raportoinut kehittäjälle. Sai se kuitenkin esim. itsenikin jättämään sinänsä äärimmäisen lupaavan pelin hiukan vielä odottelemaan jatkamista, kun juuri tuollaista tallennuksia pilaavia bugeja en halua kohdata. En tuohon toki itse törmännyt ainakaan vielä, mutta mieluummin jatkaisin, kun tietäisin, että tuon tyyppiset bugit olisi pelissä korjattu.

Joka tapauksessa realiteetti on, että mitä lähempänä julkaisua AAA-pelit ostaa, niin sitä enemmän bugeihin väistämättä törmää. Ja mikäli emme halua pelien kehityskaaren olevan järjestään yli 5 vuotta aloittamisesta julkaisuun, niin sitten näiden kanssa joudumme väistämättä elämään. Tai sitten pelit kannattaa ostaa vasta vuosi julkaisun jälkeen aikaisintaan. Tämä ei ole sinänsä mikään pelikehittäjien ja julkaisijoiden puolustelu, vaan ihan puhtaasti reality check. Näin nämä kuviot väistämättä toimivat nykymaailmassa - halusimme tai emme.
Mulla on noin yleisesti bugeihin aika korkea sietokyky, mut jos on etenemistä täysin estäviä bugeja niin niihin sietokyky on sit aikalailla olematon, kuten varmasti muillakin.

Tässä ongelmaks muodostuu se et jos tuon bugin kriteerit täyttää, ei sitä välttämättä saa selville kun vasta liian myöhään. Pelissä on ominaisuus jolla tallennuksen voi kelata ajassa taaksepäin, mut se on auttamatta kovin rajottunut ku ei tossa omassa tapauksessa riittäny kela sinne minne ois pitäny et ongelman ois päässy välttämään.

Lisäkätsinä se et toi on todella helppo myös aiheuttaa jos sattuu tekemään asioita tietyllä mentaliteetilla haluten välttää mahdollista edestakas ravaamista.

Ei se ennenkuulumatonta oo et AAA-peleissä on bugeja, tai edes etenemistä estäviä bugeja, mut tää kyllä kalpenee skaalassa ja monimutkasuudessa sellasille peleille joilta niitä voi odottaa, kuten isot roolipelit tjsp. Lisäks tästä ollaan viety manuaalisen tallentamisen mahollisuus jotta tätä vois ite koittaa välttää tekemällä manuaalisia tallennuksia tietyin väliajoin. Tää luo vähän sellasen mauttoman kombon et jos tästä ei tiedä, niin riski on aika suuri et se nasahtaa kohdalle. Ja se ei oo kovin kivaa
 
Mulla on noin yleisesti bugeihin aika korkea sietokyky, mut jos on etenemistä täysin estäviä bugeja niin niihin sietokyky on sit aikalailla olematon, kuten varmasti muillakin.

Tässä ongelmaks muodostuu se et jos tuon bugin kriteerit täyttää, ei sitä välttämättä saa selville kun vasta liian myöhään. Pelissä on ominaisuus jolla tallennuksen voi kelata ajassa taaksepäin, mut se on auttamatta kovin rajottunut ku ei tossa omassa tapauksessa riittäny kela sinne minne ois pitäny et ongelman ois päässy välttämään.

Lisäkätsinä se et toi on todella helppo myös aiheuttaa jos sattuu tekemään asioita tietyllä mentaliteetilla haluten välttää mahdollista edestakas ravaamista.

Ei se ennenkuulumatonta oo et AAA-peleissä on bugeja, tai edes etenemistä estäviä bugeja, mut tää kyllä kalpenee skaalassa ja monimutkasuudessa sellasille peleille joilta niitä voi odottaa, kuten isot roolipelit tjsp. Lisäks tästä ollaan viety manuaalisen tallentamisen mahollisuus jotta tätä vois ite koittaa välttää tekemällä manuaalisia tallennuksia tietyin väliajoin. Tää luo vähän sellasen mauttoman kombon et jos tästä ei tiedä, niin riski on aika suuri et se nasahtaa kohdalle. Ja se ei oo kovin kivaa
Samaa mieltä kyllä monelta osin. Esim. tuo manuaalisen tallennuksen mahdollisuuden poistaminen on kyllä helvetillisen ikävä juttu, koska se mahdollistaa helpommin juuri tuollaiset etenemisen estävät bugit peleissä. Lisäksi on aika ärsyttävää, kun ei ihan aina voi olla varma siitä, missä peli viimeksi onkaan tallentanut, joten joskus tulee ikäviä yllätyksiä kuollessa, kun joutuukin palaamaan kovin kauas taaksepäin pelissä. Samaa mieltä myös siitä, että pelin etenemisen estävät bugit ovat niitä aivan pahimman laatuisia. Niinhän itsekin tein, että jätin pelin heti tauolle, kun luin sinun kertomasi tuosta tallennusbugista. En todellakaan halua itse kokea tuota vastaavaa tilannetta, joten odottelen suosiolla nyt sitä, että peliä päivitetään niin, että ainakin tuon tallennusbugin kerrotaan olevan korjattu.
 
Yhden pelitallennuksen ja/tai automaattisen sellaisen varaan rakennetut pelit tuntuvat aina jotenkin vanhanaikaisilta. Samoin kuin se kun tallennuspaikkoja rajataan. Nintendon peleissä vakiona(?) oleva kolme tallennuspaikkaa soisi olevan vähintään lähtökohta.

No, toivottavasti tuo ikävä ongelma olisi korjattu viimeistään PS5-julkaisuun.
 
Tämä läpi. 5 päivän aikana meni. Upea seikkailu. Kunnon sekoitus Uncharted, Tomb Raider ja jopa Far cry, mutta aidolla 80-luvun Indy fiiliksellä.

+ Aito Indy fiilis
+ Näyttää hyvältä
+ Pyörii loistavasti(XSX)
+ Gina hyvä hahmo
+ Seikkailun tuntu on aito
+ Sopivan pitkä
+ 0 Bugia Xboxilla

- Tappelu välillä
- Laitetaan vielä toinen miinus. Kun luet karttaa, niin käsissä oleva ase putoaa. Jos tiukka paikka, se vitun ärsyttävää etsiä se talikko taas. Ennen kuin olet dead

Loppuvuosi on ollut kyllä huikea omaan makuun. Alkuvuosi olikin pelottavan hiljainen. Life is strange, Dragon age, Codin yksinpeli ja tämä. Kaikki täyttä rautaa..

Pakko se on Indyllekin 5/5 antaa ja jaettu Goty Life is Strangen ja Dragon Age kanssa vuodelta 2024. Saavat jakaa sen kolmisin.
 
Viimeksi muokattu:
Itse ostan kaikki fyysisenä Xboxilla edelleen.. Siinä vastaus. Sonyn yksin oikeudet toki tulee hyllyyn edelleen fyysisenä.. Microsoft teki tämän kanssa oikein, tämä tulee myös PS5. Sony ei ikinä antaisi pelejään Microsoftille.
tämän piti aluperinkin tulla ps5 ennen kuin mikrosof osti sen
 
Joo, riski on aina suuri, että Sony ostaa pelin kuin pelin konsoliyksinoikeuden.
Sonyn kohdalla riski on yleensä onneksi 'vain pelikohtainen'. Siellä vihreämmällä puolella konsolimaailmaa se riski onkin sitten aina, että ostetaan kerralla koko studio ja/tai julkaisija. Se on sitten jokaisen omasta konsolimausta kiinni, kumman kokee 'kaameammaksi riskiksi'. Fakta on kuitenkin se, että mitä useampi peli tulee mitä useammalle pelilaitteelle, sitä parempi se on peruskuluttajalle.

Jos pelistä itsestään sananen tai kaksi, niin mukava kuulla että on hyvä tuote. Hyvä ystäväni tätä odottelee jo PS5:lle saapuvaksi ja on ainakin näillä tiedoin hankkimassa tätä, joten pääsen varmaan hänen luonaan itsekin kokeilemaan ja ehkä hänen jälkeensä lainaamaan tai ostamaan pikkurahalla pelin pois. Indy kuitenkin kuuluu hahmona omiin suosikkeihin, äitini niitä ensimmäisiä leffoja minulle näytti joskus, kun olin vähän toisella kymmenellä. Harrison Ford näyttelijänä ylipäätään kuuluu omiin suosikkeihin. Se on tietty miinus, että tässä ei ilmeisestä hänen ääninäyttelyään päästä kuulemaan.
 
Sonyn kohdalla riski on yleensä onneksi 'vain pelikohtainen'. Siellä vihreämmällä puolella konsolimaailmaa se riski onkin sitten aina, että ostetaan kerralla koko studio ja/tai julkaisija. Se on sitten jokaisen omasta konsolimausta kiinni, kumman kokee 'kaameammaksi riskiksi'. Fakta on kuitenkin se, että mitä useampi peli tulee mitä useammalle pelilaitteelle, sitä parempi se on peruskuluttajalle.
Enkö juuri kirjoittanut että parempi että meni näin, että peli tulee nyt kaikille alustoille. Ollaan siis ihan samaa mieltä.

Jos Sony olisi tämän ostanut niin riski olisi ollut suurempi, ettei Xbox versiota olisi ikinä nähty. Nyt tulee Pleikkariversio, joten parempi näin. Useampi pääsee pelin kokemaan. Tätä minä ja käsittääkseni myös @Renebauman tarkoitettiin.

Myös ainakin Doom Dark Ages ja Outer Worlds 2 ensi vuoden Microsoftin julkaisemista peleistä tulee suoraan Playstationille. Kuin myös tietysti uusin Call of Duty. Tilanne olisi hyvin toinen, jos Sony olisi nämä samat studiot ja pelit ostanut, joten edelleen parempi näin.
 
Älkää hyvät ihmiset tarttuko noihin arit73 heittämiin syötteihin, ne ovat tuota samaa soopaa joka hemmetin ketjussa ja sitten aina muilla kauhee vääntö käynnissä, kun hän itse vetäytyy takavasemmalle.

Nyt kaikki pääsevät tätä vuoden peliä pelaamaan, toiset vähän myöhemmin, mutta toivottavasti hieman bugittomampana.
 
Itsekin odotan innolla, että tätä pääsee pelaamaan. Viikon päästä alkaa parin viikon loma, joten tarkoitus on silloin laittaa Game Pass tilaukseen. Indy on toki se ns. pääruoka, mutta kun kerran vapaa-aikaa on enemmän, niin pitäähän sitä ottaa Game Pass kunnolla hyötykäyttöön ja pelata muutakin tarjontaa mahdollisimman paljon.
 
Nyt kaikki pääsevät tätä vuoden peliä pelaamaan, toiset vähän myöhemmin, mutta toivottavasti hieman bugittomampana.
@Raxama on tänne tuon yhden aika pahan bugin raportoinut, mutta ei ole kyllä tullut minkäänlaisia bugeja vastaan sen vajaan 20 tunnin aikana mitä on itse ehtinyt pelata. Itseasiassa on tuntunut tosi viimeistellyltä peliltä. Kaikki toimii sujuvasti ja tuntuu loppuun asti mietityltä.
 
Ylös Bottom