Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Indiana Jones and the Great Circle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja R2zapiN
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Hyvälle maistuu. Olisinko nyt tyylii 5-6h pelaillut yhdeltä istumalta. Vatikaanin katoilla hyppimässä tällä haavaa. Vähän sellainen Dishonored fiilis tulee tätä pelatessa, mikä on siis vain hyvä asia. En tiedä miten sitten kun pääsee etiäpäin, mutta nyt tuntuu aika helpolle, vaikka aloitin vaikeimmalla. Sellainen joku 1v5 käsirysykin saattaa hoitua ilman että ottaa edes yhtään damagea. No en tiedä tarvitseeko tän nyt ollakaan mikään älyttömän vaikea, ja kai se on leffoille enemmän uskollinen että Indy hoitaa nää myllyt aika iisisti :D

Hetken ehdin pelata yöllä, kun tuli tuohon premiumiin sorruttua. Aivan loistava peli oli kyllä alkunsa puolesta, vaikka aika putkessa mennäänkin, enkä yleensä juuri putkijuoksuista perusta. Tämä on kuitenkin todella upean näköinen peli, ja jotenkin tuo putkessa menokin on aika hyvin saatu tuntumaan avoimemmalta kuin on. Sellainen Indy-elokuvien seikkailufiilis kyllä tuli oikein kunnolla päälle. On todellista silmäkarkkia tämä peli - varsinkin, kun tuli ladattua parempien tekstuureiden lisäpaketti XSX:lle. Toki tuosta tulikin sitten aikamoisen järkälemäinen lataus koko pelille, eli päälle 130 gigan kokoinen peli.

On kyllä yksi upeimman näköisiä pelejä mitä olen nähnyt, ja vieläpä audiopuolikin on todella priimaa, ja vahvistaa myöskin tuota elokuvamaista fiilistä. Pelimekaniikatkin toimivat viimeisen päälle hyvin, ja tuo 1st person kuvakulmakin toimii paljon paremmin kuin osasin Indy-peliin odottaa. Aineksia alun perusteella on olla itselleni tämän vuoden GotY (Stalker 2:n ja Shadow of the Erdtreen kanssa lähinnä taistelee tuosta minulle). Toivottavasti lunastaa alun aikaansaamat lupaukset loppupelin aikana.

Viimeksi muokattu:
Tubessa jo heti full game videoita :p Maanantaina pc:llä tämän aloitan, odotukset on kovat. Hyviä arvosteluja saanut, yksi loppuvuoden odotetuimmista peleistä.

Hyvälle maistuu. Olisinko nyt tyylii 5-6h pelaillut yhdeltä istumalta. Vatikaanin katoilla hyppimässä tällä haavaa. Vähän sellainen Dishonored fiilis tulee tätä pelatessa, mikä on siis vain hyvä asia. En tiedä miten sitten kun pääsee etiäpäin, mutta nyt tuntuu aika helpolle, vaikka aloitin vaikeimmalla. Sellainen joku 1v5 käsirysykin saattaa hoitua ilman että ottaa edes yhtään damagea. No en tiedä tarvitseeko tän nyt ollakaan mikään älyttömän vaikea, ja kai se on leffoille enemmän uskollinen että Indy hoitaa nää myllyt aika iisisti :D
Aa, tuo Dishonored fiilis saattaakin selittää sen miksi en itse ole syttynyt mistään Indyn videomateriaalista. Dishonoredit on myös kaikkien kehumia, saivat hyviä arvosteluja ja laadukkaasti tehty, mutta eivät ole itselle kolahtaneet. Jostain syystä se first person sniikkailu ei oikein sytyttänyt.

Pääasia, että Indy on kuitenkin onnistunut peli ja suurin osa tuntuu tykkäävän. Ehkä itsellekin toimii paremmin kuin Dishonored, jos tulee joskus Indyä pelattua.

Aa, tuo Dishonored fiilis saattaakin selittää sen miksi en itse ole syttynyt mistään Indyn videomateriaalista. Dishonoredit on myös kaikkien kehumia, saivat hyviä arvosteluja ja laadukkaasti tehty, mutta eivät ole itselle kolahtaneet. Jostain syystä se first person sniikkailu ei oikein sytyttänyt.

Pääasia, että Indy on kuitenkin onnistunut peli ja suurin osa tuntuu tykkäävän. Ehkä itsellekin toimii paremmin kuin Dishonored, jos tulee joskus Indyä pelattua.

Ainakin alun perustella sanoisin että tässä ei haittaa vaikka sniikkailu menee mönkään. Sitten vaan äkkiä joku astalo pöydältä ja fasisteja kuonoon :cool: Tarkoituksella tuntuvat myös olevan kohtuu kuuroja, eli vaikka joku puhaltaa pilliin ja 5 äijää käy kimppuun, niin 50m päässä näkyvät veijarit ovat autuaan tietämättömiä tilanteesta. Dishonoredissa itse yleenä vedin aina load gamen jos jäin kiinni, mutta tässä se tuntuu tavallaan "kuuluvan enemmän asiaa", ja käsirysyt tuntuvat hauskemmilta mitä Dishonoredin vastaavat. Tulee jopa aloitettua välillä niitä hiippailun sijasta, kun löytää uuden astalon! Olin nimittäin aina halunnut kumauttaa jotain paistinpannulla....

Viimeksi muokattu:
Tää on kyllä pleikalle pakko hankinta, alkuun lähinnä herätti myötähäpeää kun tuntu että noi kädet tulee jotenkin luonnottomasta kulmasta (aika monessa arvostelussakin tästä mainittu), mutta kun täälläkin oli kokemuksia pressitilaisuuden parin tunnin setistä niin herätti uudelleen mielenkiinnon ja nyt kun arvosteluita varovasti lukenut niin todella mielenkiintoinen tapaus. Itselle ehkä jopa sopii paremmin että sniikkaus on mahdollista mutta epäonnistuessaan voit nyrkein hoitaa homman maaliin vs tehtävä alkais alusta

Huominen vielä ja seikkailu alkaa. Olen valmistautunut katsomalla kaksi ensimmäistä elokuvaa ja huomenna vielä kolmas osa. Jos peli pystyy saavuttaman edes osan ensimmäisen elokuvan tunnelmasta ja fiiliksestä niin ollaan jo pitkällä. Täytyy sanoa että pidin toisesta elokuvasta enemmän kuin viimekerralla, varsinkin Indyn ja Short Roundin kemiat toimii. Mut jestas se nainen sai mut näkemään punaista ja muutenkin elokuva on ihan liian päätöntä komediaa ensimmäisen puoliskon ajan. Plussaa siitä että on tosi erilainen.

No huomenna sarjan toiseksi paras elokuva ja sitten olen valmis Indiana Jonesin kenkiin.

Edit:tässä vielä DF PC testit. Peli pyörii todella hyvin jopa vanhemmalla raudalla mutta ongelmia tulee jos Vramia ei ole vähintään 10gb mielellään 12gb, 8gb joutuu tekemään kompromisseja mutta peli on silti hyvin pelattavissa kunhan ottaa 3 asetusta huomioon.

Viimeksi muokattu:
OU MAI GAAD.

Onnistuin parkouraamaan jonku fasistin niskaan, ja ne sitten vihelti pilliin ja lähti sankoin joukoin seuraamaan. Oli tehtävä paikka kuitenkin ihan kulman takana, ja ajattelin että olen turvassa jos pääsen sinne sisälle. Just kun sain oven auki, koira puree kiinni, mutta kaadun jotenkin riittävästi sisään että välivideo alkaa. Välivideo loppuu olettamukseen että Indyn kimppuun käy nyrkein yksi pelokas vihollinen. Aavistelin pahaa kun välivideon aikana kuului koiran haukuntaa. Ne kaikki kylän fasistit oli siellä. Kaikki ketkä jahtasi mua äskön. Oon suljetussa huoneessa, missä niitä vaan vyöryy sisään virtana, se koirakin on yhä siellä ja indyllä on 1/4 healt baaria jäljellä. Joo, ladataas checkpoint. Checkpoint alle 1 minuutti sitten, eli siinä. O-ou. En tiedä onko tässä muuta load game mahdollisuutta kun tuo checkpoint, oltii meinaa aika lähellä ettei saatu softlockattua omaa etenemistä siihen :D N. 30 kuolemaa ja muutama kirosana myöhemmi sain kuitenkin homma hoidettua. Nyt oli sitten vissiin sitä kaipailemaani haastetta...

1733609487789.png

OU MAI GAAD.

Onnistuin parkouraamaan jonku fasistin niskaan, ja ne sitten vihelti pilliin ja lähti sankoin joukoin seuraamaan. Oli tehtävä paikka kuitenkin ihan kulman takana, ja ajattelin että olen turvassa jos pääsen sinne sisälle. Just kun sain oven auki, koira puree kiinni, mutta kaadun jotenkin riittävästi sisään että välivideo alkaa. Välivideo loppuu olettamukseen että Indyn kimppuun käy nyrkein yksi pelokas vihollinen. Aavistelin pahaa kun välivideon aikana kuului koiran haukuntaa. Ne kaikki kylän fasistit oli siellä. Kaikki ketkä jahtasi mua äskön. Oon suljetussa huoneessa, missä niitä vaan vyöryy sisään virtana, se koirakin on yhä siellä ja indyllä on 1/4 healt baaria jäljellä. Joo, ladataas checkpoint. Checkpoint alle 1 minuutti sitten, eli siinä. O-ou. En tiedä onko tässä muuta load game mahdollisuutta kun tuo checkpoint, oltii meinaa aika lähellä ettei saatu softlockattua omaa etenemistä siihen :D N. 30 kuolemaa ja muutama kirosana myöhemmi sain kuitenkin homma hoidettua. Nyt oli sitten vissiin sitä kaipailemaani haastetta...

Näytä liitetiedosto 18209
Mulla taisi tuo ihan sama kohta mennä suunnilleen samanlaisesti. Tosin ehdin ampua koiran siitä oven suusta, kun huomasin sen ajoissa. Koiraan parempi käyttää noita luoteja, kun ovat ainakin tässä vaiheessa tosi harvassa, ja koira helpompi luodilla tappaa, ja vastaavasti nuo fasistit ovat aika hyvin nyrkillä/melee-aseella tapettavia. Kun koira oli tapettu, oli todettava, että liike on lääke. Juoksin kuin hullu pientä tilaa ympäriinsä aina välillä huitoen meleellä jonkun kuoliaaksi, ja yrittäen heti perään poimia maasta jonkun melee-aseen edellisen hajonneen tilalle. Tällä tyylillä meni kuin ihmeen kaupalla ekalla yrityksellä läpi, mutta kyllä tuossa oli enemmän tuuria kuin taitoa. Ja ehkä aika toimiva oli tuo ”kiertää huonetta ympäri kuin hullu puuroa”-taktiikka. :D Juustoilun makua kieltämättä aika vahvasti. Toisaalta oli tuo niin vittumaista pelisuunnittelua tuo kohta, etten sekunniksikaan potenut huonoa omatuntoa tuosta juustoilusta… :D

Mulla taisi tuo ihan sama kohta mennä suunnilleen samanlaisesti. Tosin ehdin ampua koiran siitä oven suusta, kun huomasin sen ajoissa. Koiraan parempi käyttää noita luoteja, kun ovat ainakin tässä vaiheessa tosi harvassa, ja koira helpompi luodilla tappaa, ja vastaavasti nuo fasistit ovat aika hyvin nyrkillä/melee-aseella tapettavia. Kun koira oli tapettu, oli todettava, että liike on lääke. Juoksin kuin hullu pientä tilaa ympäriinsä aina välillä huitoen meleellä jonkun kuoliaaksi, ja yrittäen heti perään poimia maasta jonkun melee-aseen edellisen hajonneen tilalle. Tällä tyylillä meni kuin ihmeen kaupalla ekalla yrityksellä läpi, mutta kyllä tuossa oli enemmän tuuria kuin taitoa. Ja ehkä aika toimiva oli tuo ”kiertää huonetta ympäri kuin hullu puuroa”-taktiikka. :D Juustoilun makua kieltämättä aika vahvasti. Toisaalta oli tuo niin vittumaista pelisuunnittelua tuo kohta, etten sekunniksikaan potenut huonoa omatuntoa tuosta juustoilusta… :D

Aika huonosti oli tilaa tuolla juustoilla. Laatikon päällä yritin aina käydä laastaroimassa, mutta sinnekin mokomat heittelivät murkulaa. Also pro tip, se koira säikähtää ja lähtee pois jos huitasee lassolla sinnepäin. Sama ilmeisesti myös jos ampuu aseella, vaikka ei osuisikaan.

Tuli lunastettua (tapojeni vastaisesti) Deluxe-versio vain muutaman päivän etumatkan vuoksi, kun sattui pelaamisen kannalta poikkeuksellisen otollinen viikonloppu sopivasti kohdalle.

Ja onhan tämä n. seitsemän tunnin perusteella melkoisen huikea! Nimenomaan alkuperäisen trilogian tunnelma on ihastuttavan vahvasti läsnä.

Isoin pelko oli liiallinen räiskintäpainotus, mutta se on osoittautunut turhaksi. Muutoinkin erittäin toimiva sekoitus puoliavointa seikkailua sekä ohjatumpaa toimintaa, yhdistettynä timanttiseen audiovisuaaliseen toteutukseen.

Ellei aivan täyttä mahalaskua loppumatkalla satu, pääsee Indy ehdottomasti omissa kirjoissa kolkuttelemaan vuoden kärkisijoja.

GOTY, olen ihan koukussa ja toivottavasti tekevät näitä vielä lisää. Hyvin tuo Baker vetää Indyn roolin, niin ei ole alkanut sen ääni ärsyttämään. Pistoolia en ole kertaakaan käyttänyt tässä seitsemän tunnin pelaamisen aikana ja onneksi sitä ei ole pakotettukkaan käyttämään. Hemmetin hyvää seikkailua ja tutkimista ollut ja puzzletkin olleet sopivan haastavia, kohta taas jatkamaan kunhan saa jotakin syötyä ensin
:)

Tulee varmasti ostettua myös PS5 Prolle tämä, sitten keväällä.

Viimeksi muokattu:
Jep, täällä sama fiilis ja SH2:n kanssa menee kyllä jaetulle ykkössijalle tämän vuoden peleistä. Uskomattoman hyvin on saatu ekojen leffojen tunnelma ja fiilis siirrettyä pelimuotoon. On myös hienoa pelata fps peliä, joka keskittyy seikkailuun, tutkimiseen ja fiilistelyyn räiskinnän sijasta. Jotain vajaa 10h takana ja toisessa paikassa vasta pyörinyt. Ääninäyttelylle myös isoa plussaa. Troy Baker vetää roolin hienosti ja hyvin Ford-maisesti olematta kuitenkaan ihan täysi imitaattori. Myös muiden hahmojen ääninäyttely on ollut erinomaista. Plussaa myös siitä, että eri kieliä on käytetty pelissä luontevasti.

Saas nähdä koska se day 1 patchi tulee jonka pitäisi tuoda path tracing ja varmaan korjata bugeja. No toivottavasti olisi aamusta tarjolla niin voisi lyödä pelin sitten tulille patchattuna. Viimeinen elokuva trilogiasta katsottu ja kyllä nyt on mukava lähteä itse seikkailuun kun fiilis pelaajien keskuudessa ollut hyvin positiivinen. Odotan hengellistä seuraajaa Escape From Buther Bay pelille Indy mausteilla.

Saas nähdä koska se day 1 patchi tulee jonka pitäisi tuoda path tracing ja varmaan korjata bugeja. No toivottavasti olisi aamusta tarjolla niin voisi lyödä pelin sitten tulille patchattuna. Viimeinen elokuva trilogiasta katsottu ja kyllä nyt on mukava lähteä itse seikkailuun kun fiilis pelaajien keskuudessa ollut hyvin positiivinen. Odotan hengellistä seuraajaa Escape From Buther Bay pelille Indy mausteilla.
Ja tätä tulet saamaan :)

Salakavalasti alkaa hype iskeä päälle kun täältä kommentteja kurkkii. Peli on esiladattuna ja Steam kello näyttää approx 5h aukeamiseen, mutta koska tykitin koko viikon yövuoroja, niin taidan yrittää kääntää sisäisen kelloni takaisin normaaliksi ja käydä tämän kimppuun vasta aamulla vaimon lähdettyä töihin. Siis yritän, mutta mahdollista on sekin että ensi yö menee jo natseja kurmuuttaessa:D

Ylös Bottom