Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Indiana Jones and the Great Circle

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja R2zapiN
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
PC:llä ainakin Vatikaanissa bugi joka estää etenemisen jos sattuu kolahtamaan. Tapahtuu oletettavasti kun on sekä Main Questissa että yhdessä sivuquestissa sama objective (Antoniolle puhuminen), joka sitten paikalle saapuessa ilmenee sellasena ettei mitään tapahdu. Kikat kaikki kokeiltu, mikään ei auta paitsi oletettavasti alusta alottaminen. Vittu että ei kyllä kiinnostais kun kerkesin about kaiken muun sivutauhkan tekemään tossa ennen sitä niin menee nyt sit useempi tunti viemäriin. Patchista ei iloa, miten vitussa näin ilmiselvä bugi on päässy läpi.

Pyörii noin muuten ihan ok +100fps 3080 kortilla. 21:9 resoa käyttäville sellanen vinkki et valitkaa Cinematic Full Screenin sijaan muuten zoomaa liikaa sisään (vert-), haittana se et reunoilla on ohkaset mustat palkit mut parempi kun se toinen vaihtoehto.
 
PC:llä ainakin Vatikaanissa bugi joka estää etenemisen jos sattuu kolahtamaan. Tapahtuu oletettavasti kun on sekä Main Questissa että yhdessä sivuquestissa sama objective (Antoniolle puhuminen), joka sitten paikalle saapuessa ilmenee sellasena ettei mitään tapahdu. Kikat kaikki kokeiltu, mikään ei auta paitsi oletettavasti alusta alottaminen. Vittu että ei kyllä kiinnostais kun kerkesin about kaiken muun sivutauhkan tekemään tossa ennen sitä niin menee nyt sit useempi tunti viemäriin. Patchista ei iloa, miten vitussa näin ilmiselvä bugi on päässy läpi.
Vastaavanlaisia bugeja tuli vastaan myös kahdessa seuraavassa kentässä arvostelun aikana. Pari sivutehtävää jäi täysin kesken sen vuoksi.
 
Voiko näihin sivutehtäviin palata myöhemmin, vai liittyykö niiden suorittamiseen jotain oleellista pelin/tarinan etenemisen kannalta?
Kaikkiin tehtäviin voi palata myöhemmin, mutta ainakin itselle testauksen aikana kävi niin, että kaksi niistä jäi vaan pysyvään looppiin, jossa hahmo ei enää reagoinut tarvittavalla tavalla jotta tehtävän saisi loppuun asti. Yleensä juuri kyseessä oli tilanne, jossa samalle hahmolle pystyi tekemään useamman sivupuuhan samaan aikaan. Ymmärtääkseni tähän on tulossa/tullut jo ekan patchin yhteydessä korjaus.
 
Vähän kokeilin alusta ja peli kyllä pyörii omalla koneella nätisti kaikki asetukset maksimilla (poislukien path tracing jota ei ole AMD korteilla), ei ole edes tarvetta FSR tai XeSS skaalaukselle joita pelistä ei edes löydy. Alex valitteli videollaa että peli stutteroi PC:llä aina kun se tallentaa mutta taitavat olla korjanneet tuon koska itse en ole huomannut moista. Id tech 7 on komea moottori joka pyörii sulavasti, se ei tarjoa samanlaista silmäkarkkia kuten Unreal 5 mutta on paljon kevyempi ja silti näyttää tarpeeksi hienolta. Mielenkiintoista nähdä mitä uusi Doom tekee id tech 8 moottorilla jota on huhuiltu.

Pelimoottorin kykyjä ei kyllä olla nähty open world peleissä johon se ei taida oikein soveltua, mutta tällaisissa putki/semi avoimissa ympäristöissä se on loistava.
 
Tämä on kyllä täyttänyt tähän mennessä kaikki odotukset. Välivideot elokuvamaisen laadukkaita ja itse pelaaminen todella mielekästä. Tämä Dishonored/Hitman tyylinen hiekkalaatikko toimii yllättävän hyvin! Graafisesti todella nätti ja pyörii sujuvasti. Jatketaan :cool:
 
Aivan kaikkein sulavin alku ei ollut, kun Day 1 pätsin lataaminen jotenkin meni juntturaan, ja lopulta piti ladata koko peli uusiksi. Noh, alkukankeuksien jälkeen katsoin vähän Youtubesta sopivia asetuksia, ja sain pelin pyörimään 1440p custom/med asetuksilla sellaisen 80-100 fps. Itselläni RTX 4060 Ti 8GB kortti, ja vaikka tämä noilla medium tekstuureillakin näyttää erittäin hyvältä, niin on selvää että 8GB vramia ei enää riitä. Kai se vaan täytyy päivitellä ensi vuonna RTX 5XXX korttiin.

Peli itse on 1,5h perusteella aivan nannaa omaan makuhermoon! Alkuintro sai kylmät väreet aikaan, ai että! Nyt pitää pyörähtää vähän asioilla, illalla jatkuu.
 
Yksi aika iso bugi tuli vastaan kun peli ei suostunut tallentamaan, piti käynnistää se uudestaan niin alkoi toimimaan. Muuten kyllä maistunut hiippailut hyvin, tuota ensimmäistä avoimempaa aluetta tutkinut ja mukavasti etsittävää ja tutkittavaa. Aloitin easy taistelu ja normaali pulmilla.
 
Tämä on kyllä ollut loistava, 4 tuntia takana. Näin vanhalle Indy fanille kyllä maistuu. Näyttääkin Series X todella hyvältä, ihan jopa yllätyin kuinka hyvältä näyttää, kun jossain arvioissa vähän moitittiin sitä. Tämähän menee muutamassa päivässä läpi, kun ei käsittääkseni mikään megapitkä ole. Tähän mennessä täyttä rautaa..
 
Erinomainen ensipuraisu Indyyn tälläkin. Todella hyvällä maulla kohdeltu lisenssiä.

Räikeä vastakohta eilen korkatulle Suicide Squadille, joka viimein herahti halavalla. Rocksteadyyn oli kova luotto ja etenkin James Gunnin leffa herätti squadin hauskalla tavalla henkiin. Vaan peli ei tunnu saavan mitään irti lisenssistään. Kaikki hahmot vain lentävät taivaalla ja ammuskelevat innottomasti innottomia vastustajiaan.

Noh, takaisin Indyn pariin. Helppo valinta.
 
On kyllä loistava peli näin reilun 2h perusteella, tämmöistä sitä on odottanut sitten Butcher Bayn. Mukava myös pelata välillä pc:llä peliä joka julkaistaan teknisesti valmiina ja pyörii loistavasti vähän vanhemmillakin koneilla, tätä pelatessa ei tule UE pelejä ikävä.
 
Aivan uskomattoman loistava pelihän tämä on. Taattua Indyä. Mutta on tässä bugejakin. Yksi naurettavimmista on se kuinka Indyn asu vaihtuu ihan yöstä ja sitten takaisin. Mutta suuremmilta bugeilta välttynyt tähän mennessä. Series X:llä pelailen ja hyvin pyörii, näyttääkin nätiltä. Ja on muuten koukuttava peli.
 
Tämä on kyllä ollut loistava, 4 tuntia takana. Näin vanhalle Indy fanille kyllä maistuu. Näyttääkin Series X todella hyvältä, ihan jopa yllätyin kuinka hyvältä näyttää, kun jossain arvioissa vähän moitittiin sitä. Tämähän menee muutamassa päivässä läpi, kun ei käsittääkseni mikään megapitkä ole. Tähän mennessä täyttä rautaa..
Jos skippaa kaikki sivutehtävät, niin sitten ei varmaan mikään älyttömän pitkä ole. Onneksi noita sivujuttuja voi palata tekemään myöhemmin, kun ainakin itse nyt tullut tarinaan enemmän keskityttyä ja joitakin sivujuttuja vain tehnyt. Eli ei mikään lyhyt peli kuitenkaan, kun joillakin mennyt toisessa paikassa pelkästään yli 12 tuntia ja ei ole kaikkea edes tehnyt :)
 
Viimeksi muokattu:
Näyttää tosi miellyttävältä xsx:llä, hyvin stabiili kuva, ei juurikaan välkkyviä tai rupu reunoja. ns. kokonaisvaltainen valaistus toimii varsin hyvin vaikka tietyt kohdat voi bugittaa (lienee joku raytracing GI tms.) Ihan maukasta menoa ensimmäiset tunnit ja hiippailu maistuu.

GI bugitusta:
20241210_091902.jpg
 
Humble Bundlella käynyt ei niin pieni hupsis kun peli on ollut ilmaiseksi jaossa. Varmaan deactivoivat nuo avaimet jälkeenpäin?


Joo, lueskelin tuosta aamulla, ne kyllä deaktivoi ne myöhemmin. Joku oli sanojensa mukaan joskus aiemmin vastaavanlaisessa kämmissä napannut tyyliin kaikki Ubisoftin pelit ilmaiseksi Humblesta, mutta pari päivää myöhemmin ne oli hävinneet hänen Steam kirjastosta.
 
Täälläkin seikkailu aloitettu. 10 tuntia takana ja maistuu niin hyvältä. Indyn lisenssiä hyödynnetään esimerkillisen hyvin. Homma jopa alkaa sellaisella nostalgiatripillä että alta pois. Tätä tukee kivasti se, että peli näyttää ja kuulostaa niin hyvältä. Hahmomallit, eritoten Harrison Ford on todellakin oikean elämän esikuvansa näköinen ja kun ilmeet ja eleetkin ovat ilmettyä Harrisonia on immersio vahva.

Ensimmäinen isompi alue pitää sisällään rutkasti salaisuuksia, joita tukee mainio kenttäsuunnittelu. Yllätyin siitä kuinka vapaasti tässä saakaan mennä ja tutkia. Kuvittelin että kyseessä olisi enemmän putkijuoksu, kuten nyt vaikka Uncharted on. Mitä vielä, tässä Indy heitetään avoimiin kenttiin etenemään täysin omaan tahtiin pääjuonta, sivutehtäviä ja mysteerejä selvittäen. Aivan mahtavaa. Sekin vielä että sivutehtävät tuntuvat tukevan kivasti pääjuonta, eivätkä tunnu irrallisilta "kunhan nyt piti keksiä jotain" -tehtäviltä.

Jos joskus aikaisemmin olin vähän(en paljon, mutta vähän) huolissani ensimmäisen persoonan kuvakulmasta, niin kyllä Machine Games jälleen todisti, että ovat silmistä kuvatun pelaamisen mestareita. Kuvakulma toimii paljon paremmin kuin osasin toivoa. Nyrkkitappeluissa on hyvä tuntuma ja pulmat tuntuvat vain paranevan pelin edetessä.

Jos peli jatkuu näin laadukkaana loppuun asti, niin taistelee kyllä vahvasti omilla listoilla Vuoden Peli -tittelistä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom