Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Indiepelit yleisesti

Viimeiset kaksi vuotta ovat olleet hyvää aikaa AA-pelien ystäville. Echoes of the End ei yllätä tai mullista mitään, mutta eipä sen tarvitsekaan. Se menee samaan mukavaan rakoon Banishersin ja Unknown 9:n kanssa pikku kivana seikkailuna, joka on juuri sen alennetun hinnan arvoinen.

Itsellä myös tuo Echoes of the end kesken, ja ihan kelpo peruspeli, simppeli taistelu niin tällänen rähmäkäpäläkin sen handlaa! Lisäks aika putkessa mennään, osa puzzleista menee pienesti pään raapies, mut suurin osa melko simppeleitä sit kuitenkin.

Tuli pelattua just extraan lisätty crow country joka on siis survival horror peli jossa tutkitaan hylättyä huvipuistoa.
Mulle ainoa syy miks tää kiinnosti oli exploration mode jossa voi vaan keskittyä niiden pulmien ratkomiseen eikä taistelua ole ollenkaan ja mun mielestä tuo oli tuollaisena varsin mainio eikä tuntunut mitenkään tylsältä vaan enemmänkin sellaiselta perus seikkailu peliltä sillä tässä on muutama hahmokin joiden kanssa jutellaan ja tarina oli kiinnostava.

World to the West

Tämä tuli aloiteltua eilen ja yllätyin kyllä positiivisesti. Kyse on vähän kuin Trinen ja perinteisen Zeldan yhdistelmästä, sillä pelissä on useita hahmoja, joilla ihan eri kykyjä, joilla pääsee eri paikkoihin ja voi tehdä eri asioita.

Ihan ensimmäinen fiilis oli vähän negatiivinen, sillä pelin puhekuplat on mielestäni tehty vähän tympeästi. Ihan perinteinen laatikko kuvan ala- tai yläreunassa olisi toiminut paremmin kuin ahtaan tuntuinen puhekupla hahmon lähettyvillä.

Kaikesta myös huomaa että nyt on indietä, sillä ei ole kaukana että jopa meikäläinen voisi piirtää parempaa grafiikkaa. Ulkoasu toki ajaa asiansa mutta yllätti kuinka "amatöörimäistä" jälki onkaan. Toisaalta tuossa on myös omanlainen viehätyksensä kun ei ole niin viimeisen päälle tehtyä ja siitä tulee vähän kuin oma tyylinsä pelille. Varsinkin kartta ja valikot on sellaisia että ihan kuin aika tai rahat olisi loppuneet kesken ja joku vedos on jätetty paikalleen kun ei ole voitu viimeistellä.

No, ei kuitenkaan mitään mikä haittaa pelaamista. Toki välillä on jotain outoja näkymättömiä esteitä ollut edessä mutta muuten oikein viihdyttävän oloinen teos. Eniten tässä taas huomaa sen että potentiaalia olisi aika paljon huikeampaankin teokseen.

Hirveän pitkä tämän ei pitäisi olla, muistaakseni 9 tuntia kertoi netti. Itse olen siis vasta aloittanut ja pelaillut noin reilun tunnin.

Ylös Bottom