Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Itsellä on pari kertaa tullut "vahingossa" tirpastua tuo siviili mutta kyllä sen on voinut elvyttää jolloin se voi taas heti antaa sen tehtävän. Tai sitten jos se on kuollut niin käy vetämässä pienen lenkin muualla ja menee paikalle kattomaan onko uudelleen siellä (huom. eihän se palaa kartalle ennen kuin olet mennyt hänen läheltä niin että se taas lisätään karttaan jos olet vain isommasta kartasta seurannut)
Peli tuli läpi hyviksenä seuraavaksi voisi kokeilla pahiksena hardilla, vaikka mielestäni pelissä oli paikoin haastetta jopa normaalilla.
Yksi ainoa asia mikä pelissä tavallaan ärsytti oli Colen tarrautuminen joka kohtaan liian helposti olisivat vaikka
voineet tehdä niin, että jos ympyrää pitää pohjassa, niin Cole ei tarraa mihinkään kiinni.
Sivutehtävät olivat ihan mukavia lukuunottamatta counter surveillance ja sitä vankien saatto tehtävää. Ja kuten joku aiemmin
jo mainitsi niitä satellite uplinkki tehtäviä olisi voinut olla enemmänkin.
Kaikenkaikkiaan loistava tekele jota ei voi kun suositella.
En tiedä johtuiko tämä monista mindfuckkien kuningas pelisarja MGS:stä vai mistä, mutta arvasin heti ekan kerran kun näin tään pääpahiksen kuka hän on. :/ Äsken tuli juuri pelattua läpi ja oikeinhan arvasin.
Eli käytännössä, jos haluat olla täysi kuspää, niin mikään ei estä. Tosin välivideot ovat sitten vähän erilaisia riippuen siitä, oletko sankari vai hirviö.
Hirviön rooli kiinnostaa aina. Olisin vain toivonut, että peli olisi edes jotenkin yrittänyt rajoittaa tuota ylenpalttista pahuuteen taipuvaisuutta. Tosin jos lähtee niitä kaikenlaisia trophyja kalastelemaan, niin silloin viimeistään täytyy vetää jonkinlaista rajaa sille mitä tekee tai jättää tekemättä.
Onko tässä pelissä useampia loppuratkaisuja riippuen pelaajan käyttäytymisestä? Luulisin että vähintään ainakin kaksi.
Nisupulla:
Pelissä täyttyy muutama hyvän pelin tunnusmerkki.
1. Ohjaus painuu taka-alalle, eikä siihen tarvitse ihmeemmin kiinnittää huomiota
2. Tallennuspisteet ovat kohtuullisen lähellä
3. Yleensä tekeminen löytyy helposti ja hukassa ei olla kuin harvoin
4. Kuolo korjaa nopeasti jos meinaa ramboilla
5. Kesken annetun tehtävän voit tehdä myös muuta
6. Näkymättömät seinät loistavat poissaolollaan 7. Vihut ovat kasvottomia siviilien ampujia -> ei ongelmaa väkivallan suhteen
8. Melee oikeasti rivissä muiden valintojen joukossa
9. Kyvyt sen verta monipuoliset, ettei ainakaan puutetta tarvi kärsiä
10. Pelaajaa ei kiusata turhalla
Muuten hyvä lista, mutta tuosta kohdasta seitsemän täytyy olla eri mieltä. Demossa minua alkoi juuri rasittamaan tuollainen kasvottomien huppari pellejen pieksäminen. Pitäähän vihollisella olla nyt edes jonkinlainen naama jota murjoa. Juttu huipentuu tuossa bio leech viimeistelyssä, jossa Cole työntää kätensä johonkin mustaan aukkoon.
Voisiko joku minua viisampi vastata kysymykseeni?
Kun menin jo kerran pelin läpi hyviksenä, nyt olis vuoro pahiksella ja hardilla. Riittäkö se, että pelin IHAN alussa HETI kun pääsee liikuttamaan Colea, menee Options --> Vaihtaa Hard.
Annan hardin pysyä loppupelin, niin saanko trophyn?
Ei ole kovin kivaa mennä peli läpi (vaikka hyvä peli onkin) lopuksi saamatta trophya.
Kunhan sen tekee ennen ensimmäistä tehtävää, niin sen pitäisi riittää. Oleellista on, että sen jälkeen ei vahingossakaan vaihda sitä edes hetkeksi joksikin muuksi.
Kunhan sen tekee ennen ensimmäistä tehtävää, niin sen pitäisi riittää. Oleellista on, että sen jälkeen ei vahingossakaan vaihda sitä edes hetkeksi joksikin muuksi.
Kunhan sen tekee ennen ensimmäistä tehtävää, niin sen pitäisi riittää. Oleellista on, että sen jälkeen ei vahingossakaan vaihda sitä edes hetkeksi joksikin muuksi.
Ite sain Hard Trophyn niin että ruoka tehtävän jälkeen annetaan pelaamis tason vaikeustaso niin siitä asti pelasin hardilla ja en muutellut vaikeustasoa jolloin sain trophyn, en tiennyt että edes pelasin hardilla kun ensimmäisen kerran vedinläpi, ihmettilinkin joissain tehtävissä kun kuolin jatkuvasti.
En tiedä johtuiko tämä monista mindfuckkien kuningas pelisarja MGS:stä vai mistä, mutta arvasin heti ekan kerran kun näin tään pääpahiksen kuka hän on. :/ Äsken tuli juuri pelattua läpi ja oikeinhan arvasin.
Vedin myös itse pelin tuossa läpi, ja oikein hyvä fiilis tuosta jäi kokonaisuutena. Kun juuri tuota kokonaisuutta katsotaan (mikä on mulle ehkä se tärkein asia, sillä pientä hienosäätöä on käytännössä jokaisessa pelissä), niin kyllä se sinne 9/10 kategoriaan lopulta nousee.
En heti muista, milloin olisin pelannut (ei RPG) "open-world"-peliä, jossa pelaaminen ei tunnu oikeastaan koskaan täysin tylsältä tai "junnaavalta" (vaikka samoja/samantyylisiä tehtäviä kuitenkin on). Vieläkin kiitän pelintekijöitä siitä, ettei tarvinnut ajella autolla tai muutenkaan ei ollut montaa varsinaista tiukkaa "kelloa vastaan"-tehtäviä (ne satelliitti-tehtävät olivat ihan hauskoja jopa).
Pienenä yksityiskohtana voi vielä todeta (liittyy joka kentän loppuihin, muttei varsinaisia spoilereita), että jopa pelin
bossit olivat (ainakin kaksi vikaa) hyvin suunniteltuja kokonaisuuksia, jossa ei tarvinnut vääntää aivan "hampaat irvessä" ja pelata vain yhdellä tarkkaan ajoitetulla tyylillä kymmenen kertaa ennenkuin meni läpi (tiettyjä kuvioita oli, mutta asteen vapaampaa mielestäni). Eikä niitä ollut liikaa. Tosin mulla oli "normal" vaikeusaste, joten..
( En aina muutenkaan ymmärrä, että miksi viimeinen (tai "viimeiset") bossi on aina oltava jotenkin yli-kova vastus, jossa parhaimmillaan menee osaksi jopa maku (mulla hyvä esimerkki oli Gears1:sen loppu..) )
Sain muuten vissiin tasan 50% trophyista. Taisi joku 100(kunta) niitä sinisiä extroja jäädä keräämättä ja tietty suurin osa "paha poika"-trophyista. Mutta tämä peli on sen verran hauska, että jopa voisin harkita vain pyöriä kaupungissa ja metsästää loput "siniset extrat" (tarinan läpi pelattuaan voi vielä suoraan jatkaa noiden extrojen keräämistä - tosin "paha poika"-trophyihin tarvitsee varmaan aloittaa sitten uusi peli). Keräsin lopuksi kaikki ne "ääninauhat" pois mitä oli jäänyt itse pelin aikana.
Hyvän alun jälkeen kokonaisuus vajosi tosi nopeasti keskinkertaisuuden syvään suohon. Mielenkiintoisesta lähtökohdasta tuli tylsää, ennalta-arvattavaa ja kymmeniä kertoja nähtyä turhaketta, jonka kruunasi älytön ja hölmö lopetus.
Huomasi myös etteivät pelintekijät olleet jaksaneet panostaa yhtään maailmaan jonka olivat luoneet. Tämä on muutenkin ihan tavallista nykypelien keskuudessa, mutta harmitti vietävästi että yleensä ihan laadukkaita pelejä tehnyt Sucker Punch on mennyt mukaan trendiin. Tehtävät olivat toisiaan toistavia, jokainen kaupunginosa näytti ihan samalta kuin edellinen eikä vaihtelua ollut missään vaiheessa.
Hahmot jäivät kaikki tyngiksi eikä yhdenkään kohtalosta oikeastaan välittänytkään. Tarinavetoiseksi peliksi oli juoni äärimmäisen heppoinen. Jopa Fablessa päätökset hyvän ja pahan välillä saivat pysähtymään edes hetkeksi, tässä ei tullut kertaakaan vastaan hetkeä jolloin olisi edes viitsinyt punnita hyvän tai pahan vaikutuksia. Enimmäkseen tämä johtui siitä ettei hyvällä tai pahalla ollut mitään painoa tarinaan. Kaiken piti tapahtua juuri kuten pelintekijät olivat sen kirjoittaneet ja omalla panoksella ei ollut minkäänsortin voimaa tapahtumien kulkuun.
Pelissä myös oltiin menty sieltä mistä aita on matalin ja tehty vanhanaikaisia jo kokonaan turhaksi muodostuneita pomotaisteluita oikein energiamittarien säestyksellä. Lopputaistelut ja varsinkin koko viimeinen kolmas pelistä on esimerkkitapaus siitä miten pelejä ei pitäisi tehdä.
Mutta peli kuitenkin jaksoi kiinnostaa juuri tarpeeksi että sen pelasi läpi ja kestoakin taisi löytyä se kahdeksan+ tuntia, joten täysin menetetty tapaus ei ole kyseessä. Mutta korkeintaan kolmen tähden pelillä, jonka pitäisi olla tämän vuoden merkkitapauksia, ei olla ainakaan tätäkään pelivuotta pelastamassa.
Läpi myös täällä ja hyviksenä loppuun asti. Teki samantien mieli aloittaa alusta ja nyt pahan pojan roolissa, mutta katsotaan nyt mitä tämä vapaa maailma pystyy tarjoamaan läpimenon jälkeen. Ainakin horottajille pelintekijät ovat tehneet selvän palveluksen, kun kaikki kolme saarta ovat nyt vapaasti tutkittavana.
Trophyja tuli itsestään noin 50 % ja sinisiä kiteitä kerättyä sen lähes 300 kpl. Yhden kerran joutui ottamaan abandonin tehtävään, kun alun briiffauksesta luuli jotain unohtaneensa, vaikka sitten lopulta näin ei ollut käynytkään. Tehtävät ovat ihan hauskoja, vaikka osin samoja. Mielenkiinto pysyi näissä silti "sivutehtävissä" loppuun asti. Tosin viimeisellä saarella yritin hakea pitkään tehtävän antajaa, ennenkuin hokasin viedä itse pääjuonta eteenpäin, joka sitten lopulta antoi sen täyden 100% alueiden hallinnaksi.
Kuten aiemmin tuolla jo jengi maininnut, onneksi tässä ei ajella autolla tai käytellä tuliluikkuja. Tälläisenään tämä erottuu edukseen muista hiekkalaatikoista. Supervoimat ovat näyttäviä ja kaiken takana olevan sähkövaraus tuo mukavan lisävärinsä, kun tiukoissa tilanteissa pitää olla varasuunnitelma varauksen varalle
Loppupomo oli aluksi haastava, kunnes keksi kikan jolla tätä pahista vietiin kuin pässiä narussa:
Keskellä olevan nyppylän juurella on pieni lovi, jonka takaa pystyt posottamaan piruparkaa ilman, että hän saa sinuun osumaa. Lentopörriäiset nopeasti alas ja takaisin taas loven taakse.
Arvosana tällä nousee helposti sinne kiitettävän puolelle. Lokalisointi olisi saanut tässä olla mukana, sen puutteesta pelin ainoa suurempi miinus.
Juu menin pelin kans eilen läpi, ja loppu oli arvattavissa muttei ihan sitä vikaa juttuu. Alussa tein kaikki sivutehtävätkin, mut en enää toisessa ja kolmannessa saaressa jaksanut niin paljon. Tein vain ne hyvis sivutehvätät et sain sen yhen skillin täyteen. Ihan sairaan hauska yksinpeli, mut luulenpa et en ihan ala nyt heti pelaamaan pahiksel läpi. Kyllästyn muuten sen jälkeen, ja menee nurkkaan
oikeastaan vain torjua iskuja sillä suojakilvellä (tottakai "ostettu" maksiimiin siinä vaiheessa) ja liikkua, ja sitten mahd. mukaan vain lobata kranua (tai ohjusta) äijää kohti solkenaan (välillä tietty sähkön lataus). Koska siinä tavallaan oli "check pointit" taistelun aikana, niin ei lopulta paha vastus. Mutta kuten sanoin, niin mun mielestä se oli vaan ok, koska nyt lopparistakin jäi varsin ok maku.
Itse pidin lopusta - tai ainakaan siitä ei ollut suurta valittamista (hyvistä tosin pelasin, joten en tiedä millainen loppu on pahiksella tms). Eikun jatko-osaa tulemaan vaan.
Tarinavetoisissa eepoksissa meinaa osa puhutusta mennä ohi korvien, vaikka päälinjoissa vielä pysyttäisiinkin mukana. Eikä dubbauskaan mikään huono vaihtoehto ole, jos se on tehty yhtä kunnianhimoisesi kuin vaikka Heavenly Swordissa tai Ratchet & Clankeissa. Tässä ehkä olisi kuitenkin riittänyt pelkkät tekstit, ihan Colen karisman säilyttämiseksi
Toi suojakilpi unohtui kokonaan lopputaistelua käytäessä, oli muutenkin selvästi vähiten käytössä ollut supervoimake. Ehkä seuraavalle vaikeustasolle siirryttäessä myös tälle alkaa löytyä käyttöä.
Toi suojakilpi unohtui kokonaan lopputaistelua käytäessä, oli muutenkin selvästi vähiten käytössä ollut supervoimake. Ehkä seuraavalle vaikeustasolle siirryttäessä myös tälle alkaa löytyä käyttöä.
Juu, itse pelin aikana sitä ei tullut paljoa käytettyä (jostain syystä), mutta parissa bossissa siitä oli kyllä hyötyä. Sen kanssa kyllä muistaakseni joutui myös liikkumaan, bossin aseista hieman riippuen.
Mutta sillä pystyi taktisesti "torjumaan" ainakin osan hyökkäyksistä, ja sitten salamanopeasti kranua tai ohjusta bossin niskaan (sen jälkeen taas suojausta - sitten hakemaan lisää erergiaa - sitten taas suojaus - sitten taas kranua/ohjusta niskaan.. Repeat )
En pysty mitenkään ymmärtämään, miten jotkut ovat jo ehtineet/jaksaneet pelata tämän läpi.
Itse olen nauttinut ulkona näistä hienoista ilmoista, jotka on meille vihdoinkin tullut. inFamous ja kaikki muutkin pelit ovat saaneet luvan jäädä hyllyyn. Sen takia olen edelleenkin pelin 1. saarella
BTW, onko kukaan muu yleensä normaalilla vaikeustasolla pelaava huomannut, ettei pärjää tässä normaalilla vaikeustasolla. Kokeilin normaalia kolmen tehtävän ajan, jonka aikana kuolin yli 10 kertaa Sen jälkeen meni hermot ja tyydyin hiukan pettyneenä vaihtamaan vaikeustason helppoon.