Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

inFamous - keskustelu pelistä

Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Minun käsitykseni pelin lopusta on tämä:

Tämä "Beast" tulevaisuudessahan oli siis Cole itse, jos sattui pelaamaan pahalla pelin läpi, joten tässä syntyy aikaparadoksi jatkumon kanssa, sillä "hyvä Cole" eli Kessler palaa menneisyyteen treenaamaan itseään jottai voisi voittaa pahan itsensä tulevaisuudessa.

Siis... Beast on joku järjettömän voimakas paholainen, joka ilmestyy tulevaisuudessa, joka ei kyllä minun tietääkseni liity MITENKÄÄN Coleen, tai ainakaan itse pelissä ei ole mitään mikä tähän viittaisi. Pahakin Cole valmistautuu inFamouksen lopuksi kohtaamaan Beastin, vaikkakin hieman erilaisin motiivein (ei ehkä niinkään pelastaakseen viattomia siviilejä, vaan ennemminkin vain osoittaakseen olevansa voimakkain ihminen maan päällä).

Vaikka Cole sai supervoimat Kessleriin johtaneessa aikajatkumossa, hän ei tehnyt MITÄÄN Beastin estämiseksi, vaan lähti perheensä kanssa karkuun jonnekin. Tämä johti suurimittaiseen tuhoon ympäri maailmaa ja lopulta myös Colen rakastamien ihmisten kuolemiseen. Beastin pysäyttäminen tuossa vaiheessa oli kuitenkin jo liian myöhäistä, joten Cole keksii sitten jonkin tavan matkustaa menneisyyteen tarkoituksenaan "vapauttaa" nuorempi itsensä rakkauden/perheen asettamista "kahleista", jotka pidättelivät häntä pelastamasta maailman Kesslerin elämässä tulevaisuudessa. Ensimmäisen inFamouksen tapahtumien on tarkoitus vain opettaa Cole ikään kuin keskittymään olennaiseen (hänellä on supervoimia -> käytä niitä Beastin kaltaisten uhkien tuhoamiseen äläkä vain pakene vastuuta perheeseen vedoten).

Riippumatta siitä saatko hyvän vai pahan lopun, Cole aikoo käydä Beastia vastaan, milloin ikinä tämä putkahtaakaan esiin.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Sain tänään kaverilta lainaan.Hyvä peli :D
Aina kun pitää valita tehtävässä sen hyvis/pahis jutun niin teen pahiksen.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Jes! Ensimmäinen läpipeluukerta tänään. Pelaisin Hardilla ja hyviksenä.

Halusin kerätä kaikki stuntit tällä ensimmäisellä läpipeluulla ja sen takia jouduin hengailemaan kakkossaarella tekemättä tehtäviä ja grindaamassa muutamaa vaikeampaa stunttia.

Suhteellisen helppo peli hardillakin. Seuraavaksi easyllä toinen puoli karmaa ja platina tulee pikaisesti. :)
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Siis... Beast on joku järjettömän voimakas paholainen, joka ilmestyy tulevaisuudessa, joka ei kyllä minun tietääkseni liity MITENKÄÄN Coleen, tai ainakaan itse pelissä ei ole mitään mikä tähän viittaisi. Pahakin Cole valmistautuu inFamouksen lopuksi kohtaamaan Beastin, vaikkakin hieman erilaisin motiivein (ei ehkä niinkään pelastaakseen viattomia siviilejä, vaan ennemminkin vain osoittaakseen olevansa voimakkain ihminen maan päällä).

Vaikka Cole sai supervoimat Kessleriin johtaneessa aikajatkumossa, hän ei tehnyt MITÄÄN Beastin estämiseksi, vaan lähti perheensä kanssa karkuun jonnekin. Tämä johti suurimittaiseen tuhoon ympäri maailmaa ja lopulta myös Colen rakastamien ihmisten kuolemiseen. Beastin pysäyttäminen tuossa vaiheessa oli kuitenkin jo liian myöhäistä, joten Cole keksii sitten jonkin tavan matkustaa menneisyyteen tarkoituksenaan "vapauttaa" nuorempi itsensä rakkauden/perheen asettamista "kahleista", jotka pidättelivät häntä pelastamasta maailman Kesslerin elämässä tulevaisuudessa. Ensimmäisen inFamouksen tapahtumien on tarkoitus vain opettaa Cole ikään kuin keskittymään olennaiseen (hänellä on supervoimia -> käytä niitä Beastin kaltaisten uhkien tuhoamiseen äläkä vain pakene vastuuta perheeseen vedoten).

Riippumatta siitä saatko hyvän vai pahan lopun, Cole aikoo käydä Beastia vastaan, milloin ikinä tämä putkahtaakaan esiin.

Katsoppa Colen ja Beastin yhdennäköosyyttä ja punaista hohtoa, joka infamous Colesta lähtee, en näe mitään syytä sulkea aikaparadoksi-ideaa pois, sillä Colehan sanoo lopputekstien jälkeen, että Kessler oli typerä luullessaan, että hän käyttäisi voimiaan toisten auttamiseksi ja aikoo alkaa hallitsemaan kaupunkia.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Ei helvetti :mad:
Kun piti valita pelastaako Trishin vai 6 tohtoria (karma juttu) niin VAHINGOSSA pelastin ne lääkärit ja sain good karmaa :(
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Ei helvetti :mad:
Kun piti valita pelastaako Trishin vai 6 tohtoria (karma juttu) niin VAHINGOSSA pelastin ne lääkärit ja sain good karmaa :(

Itse tein noissa tilanteissa niin että sammutin koneen ennen kuin se kerkes tallentaa.. Muistan kun oli ongelmia tuossa Evil riot trophyssa, koska en sitä tapaa tiennyt että miten sen sille bad karmalle saisi. No muutaman yrityksen jälkeen tuli.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Noniin peli läpi.Oli tosi hyvä,jos omistat PS3 niin suosittelen kokeilemaan.Itse lainasin kaverilta.
Arvosanaks antaisin kouluasteikolla 9/10 :cool:
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Itse tein noissa tilanteissa niin että sammutin koneen ennen kuin se kerkes tallentaa.. Muistan kun oli ongelmia tuossa Evil riot trophyssa, koska en sitä tapaa tiennyt että miten sen sille bad karmalle saisi. No muutaman yrityksen jälkeen tuli.

Joo sama juttu kävi minullakin pariin otteenseen, että tuli tuossa Evil Riotissa vahingossa hyviksenä vedettyä. Ei muuta kun load game ja uudestaan.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Noista bugeista vielä: Taitaa olla ihan puhtaasti tuurista kiinni millanen versio on sattunu. Itsellä ensimmäisellä läpikerralla kolmesti putoaminen maan läpi (aiheuttivat vain hilpeyttä), toisella ei ainuttakaan. Lisäksi n. 10 minuutin välein joku pahis jäi kartalle "eloon" (tosisin sanoen ei saanut tappoa, ja kartalle jäi vihun merkki), mutta muuten ei mitään epäpuhtauksia. Peli ei kaatunut kahdella läpipeluulla kertaakaan.

Ja sitten tropheista: Hardilla pelatessa kolmea lukuunottamatta (Splash & Crash, Air Sticky Bomb ja Flying Head Shot) kaikki stuntit onnistuivat itsestään pelin lomassa, eivätkä nuokaan loppuen loppuksi vie kuin kymmenisen minuuttia. Shardien etsiminen voi aika ajoin vituttaa, mutta ei sekään mahdoton urakka ollut.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Noista bugeista vielä: Taitaa olla ihan puhtaasti tuurista kiinni millanen versio on sattunu. Itsellä ensimmäisellä läpikerralla kolmesti putoaminen maan läpi (aiheuttivat vain hilpeyttä), toisella ei ainuttakaan. Lisäksi n. 10 minuutin välein joku pahis jäi kartalle "eloon" (tosisin sanoen ei saanut tappoa, ja kartalle jäi vihun merkki), mutta muuten ei mitään epäpuhtauksia. Peli ei kaatunut kahdella läpipeluulla kertaakaan.

Väitin tuossa aiemmin, ettei bugeja juurikaan näkynyt. Toisella läpipeluulla minullekin tuli vastaan yksi maanläpiputoaminen ja katoilevia jalankulkijoita yms. lähinnä graafisia bugeja.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Laittais nyt sitten samalla jonkun DLC storeen. On kummiskin sen verran hyvä, että varmaan ostaisin jos tulis.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Todennäkösesti minäkin ostaisin DLC jos sellainen sattuis infamouksesta ilmestymään pidin pelistä todella paljon:) Pitäis vaan vielä kerätä loput sirpaleet nii tulis platina. Infamous 2 on mulle ehdoton hankinta ostin ykkösenkin täysihintaisena:D
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Miksi tossa ei näy tota viimeistä Goodside missionia? 14/15 olen niitä tehnyt.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Tässä pelissä on aivan järkyttävän rasittavat kontrollit. Cole teki ehkä noin puolet ajasta ihan omiansa. Välillä ei ota mistään kiinni ja välillä liimautuu kaikkeen mihin ei pitäisi. Myöskin peli oli todella itseään toistava koko ajan.

Välillä pelissa oli hetkensä ja se että jaksoi rasittavat kontrollit ja itseään toistavat tehtävät kertoo siitä, että kyllä pelissä oli osittain onnistuttukin.

Väkisinkin loppupuolella toivoin että olisi jo viimeinen tehtävä menossa, liian pitkä tämä oli.

Uudestaan en tule koskaan pelaamaan ja jotta ostaisin jatko-osan, täytyy sen olla kyllä selkeästi parannettu verrattuna tähän..

Arvosanan antaisin 2/5
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Miksi tossa ei näy tota viimeistä Goodside missionia? 14/15 olen niitä tehnyt.

Oletko varma ettet ole vahingossa vetänyt yhtä evil-missionia? Osa noista tulee esiin vasta tiettyjen tapahtumien jälkeen.

Tässä pelissä on aivan järkyttävän rasittavat kontrollit. Cole teki ehkä noin puolet ajasta ihan omiansa. Välillä ei ota mistään kiinni ja välillä liimautuu kaikkeen mihin ei pitäisi. Myöskin peli oli todella itseään toistava koko ajan.

Välillä pelissa oli hetkensä ja se että jaksoi rasittavat kontrollit ja itseään toistavat tehtävät kertoo siitä, että kyllä pelissä oli osittain onnistuttukin.

Väkisinkin loppupuolella toivoin että olisi jo viimeinen tehtävä menossa, liian pitkä tämä oli.

Uudestaan en tule koskaan pelaamaan ja jotta ostaisin jatko-osan, täytyy sen olla kyllä selkeästi parannettu verrattuna tähän..

Arvosanan antaisin 2/5

Itse ajattelen täysin päin vastoin. Kontrollit ovat tuollaiseksi peliksi aivan käsittämättömän tarkat ja loistavat. Kaikenlainen kikkailu onnistuu ainakin itseltäni vaivatta, vaikka en itseäni minään sormiakrobaattina pidäkään.
Tuosta itseääntoistavuudesta olen myös erimieltä. Varsin laajalla skaalalla tehtäviä peliin laitettu. Läheskään kaikki hommat eivät ole niitä "mene ja tapa kaikki"-tyylisiä.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Tässä pelissä on aivan järkyttävän rasittavat kontrollit. Cole teki ehkä noin puolet ajasta ihan omiansa. Välillä ei ota mistään kiinni ja välillä liimautuu kaikkeen mihin ei pitäisi. Myöskin peli oli todella itseään toistava koko ajan.

Välillä pelissa oli hetkensä ja se että jaksoi rasittavat kontrollit ja itseään toistavat tehtävät kertoo siitä, että kyllä pelissä oli osittain onnistuttukin.
Kieltämättä kapeille kujille pudottautuessa Cole päätyi yleensä mieluummin roikkumaan lähimmästä ikkunanpielestä ja kyllähän ne sivutehtävät vähän itseään toistivat mutta muuten tuo oli varsin positiivinen yllätys.

Itselleni upposi varsinkin niiden erikoisvoimien monipuolisuus - peli jäi taannoin julkaisupäivänä hankkimatta kun tuntui siltä, ettei silkalla sähköllä pitkälle pötkitä mutta hieno arsenaalihan sieltä sitten löytyikin.

Päätehtävissäkin tuntui mukavasti jännite (huono vitsi) nousevan loppua kohti ja vaikka se karmasysteemi karmivan (huonompi) mustavalkoinen olikin, pitää tuo vielä joku päivä pelata täytenä pahiksenakin läpi.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Noniin. Tänään tuli käytyä Gamestopissa ja löysin Collectors editionin käytettynä. Nyt olen suorittanut Escapen ja voisin sanoa että peli on taattua laatua. Grafiika ja äänimaailma on loistavia.
 
Ylös Bottom