Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jedi: Fallen Order

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Läpi meni täällä kans. Vähän fuskasin, hain ohjeilla stim kanistereita, yhteensä 5 oli lukema loppuun asti.
Tuo määrä olisi kyllä pitänyt kehittyä kamppiksen mukana.
 
Joo, läpi meni tääläkin. Hieman pidempi olisi saanut olla. Tai useampia planeettoja. Ehkä jotain vähän hienompaa kaupunki paikkaa yms. Hahmoja myös jäin vähän kaipaamaan enemmän. Yhdessä vaiheessa ajattelin kun uusi kyky avautui ja pääsin planeetalla muihinkin paikkoihin, että kiva miten isoja nämä paikat ovat. Mutta sitten juoni veikin samaan paikkaan toisessa vaiheessa. Muuten oli kyllä hyvä peli. Jäi kaipaamaan enemmän.
 
Läpi meni. Olemme harvinaisen asian äärellä tällä vuosikymmenellä. Meillä on käsissä EA:n kustantama tarinavetoinen lisenssipeli, jossa ei ole mikromaksuja eikä moninpeliä. Kaiken lisäksi peli on hyvä, ellei erinomainen.

Peli lainaa oikeastaan kaiken - lisenssin, pelimekaniikan ja kenttärakenteen. Toteutus on kuitenkin niin hyvää, ettei haittaa. Ja miksi haittaisi, kun lainataan parhailta. Toimiva kokonaisuus yllättää. Dark Soulsin tallennuspisteet, taistelumekaniikka ja avattavat oikoreitit. Tomb Raiderin kenttäsuunnittelu, kehityspolku ja tasohyppely. Dark Soulsin peikko, eli korkea vaikeustaso, ei tee pelaamisesta mahdotonta, kun pelaaja saa valita neljästä vaikeustasosta.

Star Warsin lisenssiä hyödynnetään tietysti niin tarinassa kuin pelihahmon kyvyissä ja valomiekkailussa kuin miljöössäkin. Erittäin toimivaa settiä. Juoni kulkee varsin uskottavasti episodien kolme ja neljä välissä. Se tarjoilee aika synkän katselmuksen tuohon ajanjaksoon. Mutta tokihan silloin aika synkkää olikin. Olisi ihan hauska nähdä Cal jossain toisessakin Star Wars -tekeleessä. Esim. cameo rooli leffassa.

Hyvän pelin merkki on varmasti se, että lopputekstien pamahtaessa ruudulle jäi haikea fiilis. Tämä on samalla tällaisen pelin isoin heikkous. Hyvä peli on monesti liian lyhyt, eikä Fallen Order tee siihen poikkeusta. Tarkasti en osaa sanoa kauan läpäisyyn meni, mutta veikkaan jotain 15 ja 20 tunnin väliin. Muutenhan tämä ei haittaisi, mutta kun pelissä ei ole juurikaan uudelleenpeluuarvoa. En ainakaan nähnyt New Game+ -valintaa. Ja kuten todettua, moninpeliä ei ole.

Kertakäyttöisenä kokemuksena Fallen Order on silti tämän vuoden kärkikastia. Iso kumarrus Respawnin ja EA:n suuntaan erinomaisesta Star Wars -pelistä.
 
Kun pelasitte läpi, oliko mielenkiintoisia ja mielekkäitä trophyja kerättäväksi? Onko platinan hankinta kuinka ison työn takana? Aikaisemmin peli ei kiinnostanut kun epäilin että on taas lisenssikamaa, mutta nyt on moni kehunut ja Star Wars kiinnostaa aina.
 
Itsellänikin meni eilen läpi. Karttojen koluamisen jälkeen siinä kului noin 30 tuntia. Tykkäsin kovasti. Juoni oli parempi kuin useimmissa Star Wars -elokuvissa.

Pelasin Jedi Knight -vaikeustasolla käytännössä siksi, että pelin lataustauot olivat niin pitkät. Kovemmilla vaikeustasoilla olisin taatusti kuollut huomattavasti enemmän ja latausruudussa odottelu ei vain kiinnostanut.

Kaksi saavutusta vielä puuttuisi, joista toisen aion napata eli kasvattaa täyden kasviterraarion. Toinen puuttuva saavutus olisi 100% kerätyt holo-kartat, mutta en jaksa vaivautua enää uudestaan nuohoamaan jotain random nurkkia.
 
Kun pelasitte läpi, oliko mielenkiintoisia ja mielekkäitä trophyja kerättäväksi? Onko platinan hankinta kuinka ison työn takana? Aikaisemmin peli ei kiinnostanut kun epäilin että on taas lisenssikamaa, mutta nyt on moni kehunut ja Star Wars kiinnostaa aina.
Kyllä tuossa kerättävää olisi vielä läpipeluun jälkeen, mutta en taida jaksaa. Ehkä avaan hahmolle vielä kaikki kyvyt, mutta muuten en taida enää jaksaa nuohota samoja kenttiä. Jollekin joka jaksaa, niin olisi tuossa vielä useammaksi tunniksi tekemistä.
 
Läpi meni hyvä peli. Näköjään tuli aika hyvin tutkittua paikat, kun prosentit on 97% ja vain yhdestä paikasta pitää pari juttua etsiä. Platina trophy olisi tarkoitus nappaista tästä, mutta se vaatii vielä muutaman tunnin panostusta.

Perkuleen hyvä loppuosio ja toivottavasti tälle saadaan joskus jatkoa. Uutta läpipeluuta tuskin aloitan, koska ei ole new game plussaa, eikä jaksa kaikkia juttuja avata uudelleen.
 
Hyvän pelin merkki on varmasti se, että lopputekstien pamahtaessa ruudulle jäi haikea fiilis. Tämä on samalla tällaisen pelin isoin heikkous. Hyvä peli on monesti liian lyhyt, eikä Fallen Order tee siihen poikkeusta. Tarkasti en osaa sanoa kauan läpäisyyn meni, mutta veikkaan jotain 15 ja 20 tunnin väliin. Muutenhan tämä ei haittaisi, mutta kun pelissä ei ole juurikaan uudelleenpeluuarvoa.
Samaa mieltä, ja mielestäni tuossa kiteytyy myös hyvän ja erinomaisen pelin ero, Jedi Fallen Order on kaikilla mittareilla hyvä peli, mutta siitä puuttuu juuri se mikä teki Astral Chainista hyvän sijasta erinomaisen.
Astral Chainissa oli kaikki merkit suuresta loppupomosta, siihen viittasi köykäinen tarina ja se, että lähes kaikki skillsit oli jo avattu käyttöön. Bad ass- loppupomo tuli, se voitettiin, olet valmis lopputeksteille, ja mitä vielä, päätarina puskeekin yhtäkkiä isompaa vaihdetta silmään ja tarjoaa vielä muutaman tunnin lisäpelattavaa, jonka aikana kerkeät aukaista aukaisematta jääneet skillsit ja lopullista pomoa vastaan pääset mittelöimään koko taito-arsenaalia hyödyntäen.
Lopputekstien jälkeen olit valmis laittamaan pelin kiertoon/hyllyyn pölyyntymään ja ottamaan seuraavan kerran pelin esille kun jaksat aloittaa pelin alusta. Jedi Fallen Orderissa muutamat skillsit jäi itsellä aukaisematta ja motivaatio ei riitä juoksentelemaan ympäriinsä päättömänä vain sen vuoksi, että saisi tarpeeksi expaa kerättyä puuttuvien skillsien aukaisemiseen.

New game plussaa odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas, nyt tyssäs meikäläisen platina trophyn metsästys, koska kartalla näkyy yksi alue muka tutkimattomana, vaikka sinne mentiin tarinan aikana ja nyt sinne ei enää pääse :confused:

Pitää varmaan odotella päivityksiä jos korjaantuisi, koska en aloita peliä alusta ja tutki kaikkia paikkoja taas 100%.
 
New game plussaa odotellessa.
Itsellä on Astral Chain vielä pelaamatta, mutta nyt vähän kuulostaa että se pitää hakea kaupasta seuraavaksi.

Tykkäsin kyllä Fallen Orderin lopusta. Tarina ja siihen tilanteeseen päätyminen oli hyvin rakennettu. Mutta tosiaan ehkä olisi saanut olla yksi planeetta lisää tutkittavaksi. Peli ei missään nimessä loppunut kuin seinään, mutta jäi aavistuksen lyhyeksi.

New game + sopisi tähän kuin nenä päähän. Vaikeusastetta tiukemmalle ja täydet kyvyt heti käytössä. Olisivat ihan hyvin voineet vielä tämän matkia Dark Soulseista.
 
Samaa mieltä, ja mielestäni tuossa kiteytyy myös hyvän ja erinomaisen pelin ero, Jedi Fallen Order on kaikilla mittareilla hyvä peli, mutta siitä puuttuu juuri se mikä teki Astral Chainista hyvän sijasta erinomaisen.
Astral Chainissa oli kaikki merkit suuresta loppupomosta, siihen viittasi köykäinen tarina ja se, että lähes kaikki skillsit oli jo avattu käyttöön. Bad ass- loppupomo tuli, se voitettiin, olet valmis lopputeksteille, ja mitä vielä, päätarina puskeekin yhtäkkiä isompaa vaihdetta silmään ja tarjoaa vielä muutaman tunnin lisäpelattavaa, jonka aikana kerkeät aukaista aukaisematta jääneet skillsit ja lopullista pomoa vastaan pääset mittelöimään koko taito-arsenaalia hyödyntäen. Lopputekstien jälkeen olit valmis laittamaan pelin kiertoon/hyllyyn pölyyntymään ja ottamaan seuraavan kerran pelin esille kun jaksat aloittaa pelin alusta.
Jedi Fallen Orderissa muutamat skillsit jäi itsellä aukaisematta ja motivaatio ei riitä juoksentelemaan ympäriinsä päättömänä vain sen vuoksi, että saisi tarpeeksi expaa kerättyä puuttuvien skillsien aukaisemiseen.

New game plussaa odotellessa.
Muuten ihan asiallista kirjoitusta, mutta tuon tyyliset juonenkäännepaljastukset spoilereiden taakse kiitos. Juuri tuollaiset ”
loppupomo ei ollutkaan loppupomo
”- tyyppiset paljastukset pilaavat asiaan liittyvät yllätykset niiltä, jotka eivät kyseistä peliä ole pelanneet.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas, nyt tyssäs meikäläisen platina trophyn metsästys, koska kartalla näkyy yksi alue muka tutkimattomana, vaikka sinne mentiin tarinan aikana ja nyt sinne ei enää pääse :confused:

Mikä tämä paikka on? Onko mahdollisesti se, missä droidi-kaverisi auttaa sinua pakenemaan nostamalla punaisen suojakentän?
 
Mikä tämä paikka on? Onko mahdollisesti se, missä droidi-kaverisi auttaa sinua pakenemaan nostamalla punaisen suojakentän?
Se oli
Tomb of Miktrull ja kun sieltä lähdetään tulee se taistelu siinä ketjuilla roikkuvan alustan päällä ja koska se tuhoutuu, niin sinne ei pääse enää ja nyt peli väittää, että en ole siellä edes käynyt
kaikki arkut olen myös tuolta löytänyt, mutta näyttää vain 2/4 :confused:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Peli meni läpi perjantaina ja vaikka pelissä olit omat vikansa niin nautin pelistä silti. Peli olisi saanut olla hieman pidempi ja planeettoja olisi saanut olla myös enemmän. Olisin myös vaikka ollut jotain kaupunki ym. paikkoja. Nyt planeetat olivat aika samankaltaisia. Paras oli se viimeinen, en muista nimeä. Myös valomeikkailua olisi saanut olla enemmän. Myöskin olisin toivonut enemmän pomotaisteluita. Hyvä peli, mutta vielä jäi paljon parannettavaa mahdolliseen jatko-osaan.
 
Se oli
Tomb of Miktrull ja kun sieltä lähdetään tulee se taistelu siinä ketjuilla roikkuvan alustan päällä ja koska se tuhoutuu, niin sinne ei pääse enää ja nyt peli väittää, että en ole siellä edes käynyt
kaikki arkut olen myös tuolta löytänyt, mutta näyttää vain 2/4 :confused:

Sinne pääsee kyllä takaisin. Itsekin pähkäilin tätä jonkin aikaa.

Tomb of Miktrulliin pääset takaisin samaa kautta kuin uloskin eli Imperial Headquarters -alueen ihan päässä olevan, lieriömäisen rakennuksen kautta. Astut sinne sisään ja hissi alas lähtee liikkeelle. Matka tuonne alueelle on toki aika pitkä, jos lähdet alukselta liikkeelle...
 
Sinne pääsee kyllä takaisin. Itsekin pähkäilin tätä jonkin aikaa.

Tomb of Miktrulliin pääset takaisin samaa kautta kuin uloskin eli Imperial Headquarters -alueen ihan päässä olevan, lieriömäisen rakennuksen kautta. Astut sinne sisään ja hissi alas lähtee liikkeelle. Matka tuonne alueelle on toki aika pitkä, jos lähdet alukselta liikkeelle...
Jeps, nyt vain odottelen päivitystä mikä korjaisi tuon arkkujen määrän, kun kaikki löydetty ja peli väittää muuta. Onneksi kehittäjät ovat tietoisia tuosta ja päivitystä tulossa.

Varoitus uusille pelaajille!

Jos kartta lakkaa toimimasta, niin peli ei tallenna noita kerättäviä juttuja ollenkaan. Tuossa vaiheessa kannattaa ottaa quit game ja ladata uudellen. Päivitys tulossa, mutta ei tietoa koska.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tänään sain pelin käsiini ja lyhyen pelaamisen jälkeen käteen jäin erittäin postiivinen ensivaikutelma. Nyt täytyy vaan odotella taas vapaita, että pääsee kunnolla pelaamaan.

Tässä pelin ensimmäiset 40 minuuttia. Tykkään, kun peli alkaa kunnon rytinällä!

 
Miten nuo tallennuspaikat toimii tässä pelissä? Ainakin PS4:lla aloitusruudulla on viisi paikkaa, josta ladata peli. Tallentaako peli aina yhden pelin yhteen paikkaan. Siis jos aloittaa alusta, niin se menee kakkospaikkaan ja seuraava kolmanteen jne. Vai onko tuossa vaan muuta pelin aikaisempi automaattitallennus, jos pitää päästä pari askelta taaksepäin?

Eilen tuota pelaisin ja testain. En millään muista, montako kertaa pelin aloitin alusta. Muutaman kerran ja latauspaikoista on 3 täynnä kaikista viidestä...
 
Olisin kyllä toivonut tähän Soulseista tuttua pelin jatkuvaa tallentamista. Tuntuu niin typerältä käydä aina välillä meditointipisteellä vain sen takia että peli tallentuisi. Välillä palaan taaksepäin meditoimaan ihan vaan sen takia ettei tarttisi samoja arkkuja moneen kertaa hakea kuolon korjatessa.
 
Läpi meni ja loppua kohti oli hyvät fiilikset joita sitten hieman laski parit viimeiset pomo tappelut.. ei mitään jakoja 10x yrityksenkään jälkeen normaali vaikeustasolla, ei vaikka kuin strategisesti yritti. Yksi alemmas eli helpoimpaan kun laittoi niin bossi vastukset osin seisoi paikallaan.. melko epätasaista vaikeustasoa. 8/10 jää arvosanaksi, tallennuspisteet ja lopun epäreilun oloisesti taistelleet bossit alensi pisteellä.

HDR oli aika valjun näköinen tässä, niin värimaailman kuin kirkkaudenkin suhteen.. muuten tykkäsin graafisesta laadusta.
 
Ylös Bottom