Jedi: Fallen Order

Fabre#4

Well-Known Member
Pari ennakkoa pelistä.
Kyllä näiden perusteella alkaa hype nousta ihan kivasti. Selkeästi sieltä on tulossa Jedi Knight-sarjaa pelillisesti mukaileva tuote, johon on lisätty uusien Tomb Raidereiden ja God Of Warin elementtejä ja sekös on jotain, mitä tällainen SW-fani on kaivannut jo pitkään. Aikanaan Jedi Outcast ja Jedi Academy tuli pelattua läpi niin monta kertaa, ettei kehtaa edes alkaa laskemaan. Todella mukava kuulla, että peli tosiaan on "Metroidvania", joka tarkoittaa isoja tutkittavia alueita, joille pääsee takaisin myöhemmässä vaiheessa. Souls-tyyli taas on vähän sellainen, josta en osaa vielä mielipidettä muodostaa. Spesifiset tallennuspaikat voivat olla hyvä tai huono juttu, toivottavasti ne on ripoteltu järkevästi ja varsinkin ennen isoja pomotaisteluita. Jos peli todellakin on God Of Warin pituusluokkaa, niin herkkua on kyllä luvassa. Se tarkoittaa ainakin omalla kohdalla useamman viikon pelirupeamaa, kun tykkään edetä rauhallisesti ja tutkien paikkoja sen sijaan, että menisin suoraan tehtäväpisteeltä toiselle. Todella iso bonus ainakin itselle on myös hahmon muokkaus eri asustein ja että valosapelia pääsee muokkaamaan! Erilaiset kahvat, laserterän värit ja vastaavat tuovat sellaista fiilistä, että peli on selvästi tehty rakkaudella ja haluttu tuoda mahdollisimman paljon Star Warsia siihen sen sijaan, että olisi vain otettu sarjan nimi ja ratsastettu sillä. Kyllä tämä oikeasti alkaa noiden ennakoiden ja haastatteluiden perusteella vaikuttamaan ainakin omalle kohdalle enemmänkin 9/10 peliltä kuin 8/10 peliltä, mutta tietenkin täytyy päästä itse pelaamaan ensin.

Kyllä tässä kädet jo vähän syyhyävät, mutta kuukausi pitää vielä odotella. 15.11. on perjantai, joten kyllä tässä jo tietää, mitä sinä viikonloppuna tulee tehtyä :D Perjantaina pelin hakua ja testailua, mutta iltasella täytyy muistaa lopetella ajoissa, kun on se toivottavasti Suomen futismaajoukkueen kisapaikan varmistava matsi alkuillasta. Loppuvuoden paras perjantai eittämättä tulossa.
 

Miika_-

Well-Known Member
Demo olisi kiva saada niin voi alkaa harkita peliä, videoiden perusteella peli vaikuttaa tylsältä vaikka eka traileri nosti hypen star wars fanille mutta gameplayt onnistu laskemaan sen aivan lattia tasolle.
 

Pirate fin

Well-Known Member
Demo olisi kiva saada niin voi alkaa harkita peliä, videoiden perusteella peli vaikuttaa tylsältä vaikka eka traileri nosti hypen star wars fanille mutta gameplayt onnistu laskemaan sen aivan lattia tasolle.
Kuukauden EA Access testiin ja sieltä sitten julkaisussa testaat Star Warsia ;)
 

Aksu

Well-Known Member
Tämä ei kyllä vakuuta yhtään, Star Wars souls tyylisenä pelinä ilman moninpeliä, kuulostaa ja näyttää siltä että on menty sieltä mistä aita on matalin.
 

Murdoc

Well-Known Member
Meikäläistä ainakin on alkanut kiinnostaa kokoajan vaan enemmän ja enemmän tämä vaikka en olekaan mikään kova Star Wars fani. Varsinkin, kun kuuli, että Respawn on ottanut inspiraatiota Metroid Prime sarjasta ja peli on Metroidvaniaa Souls tyylisellä taistelulla. Tähän päälle vielä upea ulkoasu ja keskittyminen pelkästään yksinpeliin niin aika varmaan tulee hommattua heti marraskuun puoli välissä jompi kumpi konsoliversioista. :)
 

Barca11910

Well-Known Member
Minua tämä kiinnostaa jo sen takia että tästä on tajuttu jättää moninpeli kokonaan pois. Mutta koska EA niin en maksa yli 15 euroa tästäkään pelistä
 

Fabre#4

Well-Known Member
Niin ainakin noissa ennakoissa on sanottu, että peli on taistelumekaniikaltaan ja tallennuspisteiltään Souls-mainen, mutta vaikeustasoltaan ei mitään niin anteeksiantamatonta. Jossain videossa sanottiin, että normal-vaikeustaso olisi hyvinkin mukava ja sopiva peruspelaajille.

Taistelut siis vaativat tarkkailua, oikeaa ajoitusta, vastustajien liikkeiden tutkimista, reagointia ja niin edelleen, eikä pelkällä nappuloiden hakkaamisella pärjää. Videoiden mukaan taistelu ei myöskään ole "Souls-maisen kankeaa". Joitain elementtejä on vaan otettu mukaan niistäkin peleistä.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Nyt kun on ollut aikaa katsella noita videopätkiä ja lukea tämän tekstin niin johan heräs mielenkiintoa, en ymmärrä miksi peliä demottiin sillä osiolla joka E3 oli koska tämä seikkailu juttu on se joka eniten kinnostaa. Todennäköisesti vaan niin huono hetki julkaisulle että saattaa siirtyä ensi vuoden puolelle kun pääsee pelaamaan.
 

Fabre#4

Well-Known Member
...en ymmärrä miksi peliä demottiin sillä osiolla joka E3 oli koska tämä seikkailu juttu on se joka eniten kinnostaa.
Todennäköisesti siksi, että suurta yleisöä kiinnostaa toiminnallisempi esittely. Star Warsissa Voiman käyttö ja valomiekkailu on se, joka suureen yleisöön uppoaa parhaiten ja herättää suuressa yleisössä eniten mielenkiintoa ja ostohaluja.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
en ymmärrä miksi peliä demottiin sillä osiolla joka E3 oli koska tämä seikkailu juttu on se joka eniten kinnostaa.
Se E3 esitetty pelipätkä oli käsittämättömän heikko ja täällä laittoi kaikista positiivisista lähtöoletuksista poiketen ostopäätöksen ikiroutaan.
 

Fabre#4

Well-Known Member
Se on syvempi ja suurempi kuin moni on osannut odottaa. Seuraava pätkä kertoo myös, mitä asioita peli on lainannut muista viime vuosien erittäin menestyneistä peleistä. Positiiviset lähtöoletukset vahvistunevat positiiviseksi ja hienoksi peliksi, jollaista Star Wars-fanit ovat odottaneet pitkään.


Myös JackFrags jakaa mielipiteensä pelistä.

 
Viimeksi muokattu:

Jogi

Well-Known Member
Hmm.. vähän ärsyttää tuo tallennuspaikan etäisyys ja eikö jossain ollut että vihut ilmestyy uudestaan..
 

Jogi

Well-Known Member
Kuuluu metroidvania kaavaan ja olisi aika kehno levelitys systeemi jos vihut loppuis kesken.
Ei ole metrovaneista kokemusta, miksi tuossa pitäisi erityisesti leveloida kun kyseessä kuitenkin ns. suoraviivainen "seikkailu", aika outoa jos häviämällä ja uudelleen mättämällä nousee levelit vaan sen takia että pelissä normaali etenemisen aikaansaama tasojen nousu ei riitä vaan pitäisi grindata? Star wars seikkailulle merkillistä meininkiä?
 
Ylös Bottom