Taistelussa on tietty hitautta siksi, että se ilmeisesti toimii vähän niinkuin Souls -pelit. Siitä en ole ihan varma kuinka hyvin tällainen taistelumekaniikka sopii Star War -peliin, kun mielellään tietysti viuhuisi valomiekan kanssa oikein toden teolla. Toisaalta taas tämä tekee sen, että taistelussa on enemmän syvyyttä. Kumpi sitten on parempi, perjantainahan tämä nähdään.
Ennakoista positiivisesti mieleen on jäänyt kenttäsuunnittelu ja sitä kautta tasohyppely. Näyttää vähän kuin Tomb Raiderilta, mutta ympäristössä on enemmän liikkuvia osia ja esteitä. Kelpaa. Positiivista on myös se, että tarinan on kerrottu olevan suunnittelun keskipisteessä, joka toivon mukaan tarkoittaa sitä, että a)Tarina on hyvä ja b)Se linkittyy muihin Star Wars -tuotteisiin luontevasti.
Vähän epäileväinen olen taas sitten siitä, ettei tässä valita Light ja Dark puolien välillä. Tämä johtunee siitä, että pelin tarina linkittyy niin vahvasti Star Warsin -universumiin, ettei ole voitu sooloilla pelaajien tekemien valintojen kanssa. Tässä siis pelataan aina hyviksenä. Joskin omaa valomiekkaansa pääsee kustomoimaan. Toivottavasti jopa vähän punertavaksi.
Tarkoittaako tämä sitten kuitenkin sitä, että pelissä ei tehdä kovinkaan paljon tarinaan vaikuttavia valintoja. Vähän tylsää, mutta toisaalta hyvä tarina ei näitä välttämättä kaipaa.