Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jedi: Fallen Order

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mielummin tuommoinen taistelutyyli missä joutuu välillä blokkaamaan vihollisten iskuja, eikä semmoista missä vaan rämpytetään yhtä nappia jatkuvasti. Taistelussa on hyvä olla syvyyttä, niin ei ala puuduttamaan heti.

Joo, uskoisin kyllä, että ovat tuota pelimekaniikkaa huolella testanneet. Kova on luotto Respawniin.

Sinällään on ok, että joutuu blokkaamaan ja väistelemään. Enemmänkin toivon, ettei taistelu mene liian hitaaksi. Enkä siis usko että menee. :)
 
Tämä voi olla jopa hyvä, koska Respawn tekee tämän, mutta eiköhän EA onnistu tämänkin kusemaan jollakin tavalla :eek:

Sama, luottoo löytyy kehittäjään, on tullut niin hyviä julkaisuja pihalle. Ainut pieni pelko julkaisijasta, jos EA on halunnut hienosäätää esim loottilaatikoita yms. Uskon ainakin perus pelipuolen (tarina, pelattavuus, kenttäsuunittelu, graffat, äänet yms.) olevan kunnossa. Perjantaina kuullaan.
 
Taistelumekaniikoita on Star Wars-loren puolesta selitelty sillä, että päähahmo Cal Kestis on aikanaan joutunut jättämään jedikoulutuksensa kesken, koska Order 66. Siltä pohjalta hänen täytyy taas alkaa muistelemaan melkein alusta, kuinka sitä Voimaa taas käytettiinkään ja kuinka valosapelin kanssa toimitaan. Siltä pohjalta ihan hyvin selitetty, miksi taistelumekaniikka on hieman haastavampi ja vaatii enemmän tarkkuutta. Sopii myös loreen aika hyvin ja sitä kautta on ymmärrettävää, että varsinkin alkupuolella täytyy olla varovainen.

Itse olen ainakin ennakkoon ihan okei tuon ajatuksen kanssa, vaikka Souls-pelit eivät ole koskaan kolahtaneetkaan. Tuskin tämä sentään ihan täysin Souls on, ainakin niin on annettu ymmärtää. Vertailun vuoksi vuosituhannen vaihteen Jedi Knight-sarjan pelit vaativat aikanaan myös opettelua aikalailla, että valomiekan kanssa pärjäsi ilman, että pelihahmosta tuli reikäjuustoa tai lähti raaja irti, kun vastustajan miekka osui vähän väärään paikkaan. Pelasin varsinkin Jedi Outcastin ja Jedi Academyn ihan puhki, eli tykkäsin kyllä tuollaisesta pelityylistä ainakin silloin ja varmaan viihdyn tämänkin kanssa.

The Force Unleashed-osien rennompi button mash-tyyli oli sekin ihan viihdyttävää muutaman läpipeluun verran, mutta enemmän kyllä tykkäsin haastavammasta tavasta ja että sitä miekan käyttöä oikeasti joutui opettelemaan ja taitojen kehittymisen näki heti.
 
Taistelumekaniikoita on Star Wars-loren puolesta selitelty sillä, että päähahmo Cal Kestis on aikanaan joutunut jättämään jedikoulutuksensa kesken, koska Order 66. Siltä pohjalta hänen täytyy taas alkaa muistelemaan melkein alusta, kuinka sitä Voimaa taas käytettiinkään ja kuinka valosapelin kanssa toimitaan. Siltä pohjalta ihan hyvin selitetty, miksi taistelumekaniikka on hieman haastavampi ja vaatii enemmän tarkkuutta. Sopii myös loreen aika hyvin ja sitä kautta on ymmärrettävää, että varsinkin alkupuolella täytyy olla varovainen.

Itse olen ainakin ennakkoon ihan okei tuon ajatuksen kanssa, vaikka Souls-pelit eivät ole koskaan kolahtaneetkaan. Tuskin tämä sentään ihan täysin Souls on, ainakin niin on annettu ymmärtää. Vertailun vuoksi vuosituhannen vaihteen Jedi Knight-sarjan pelit vaativat aikanaan myös opettelua aikalailla, että valomiekan kanssa pärjäsi ilman, että pelihahmosta tuli reikäjuustoa tai lähti raaja irti, kun vastustajan miekka osui vähän väärään paikkaan. Pelasin varsinkin Jedi Outcastin ja Jedi Academyn ihan puhki, eli tykkäsin kyllä tuollaisesta pelityylistä ainakin silloin ja varmaan viihdyn tämänkin kanssa.

The Force Unleashed-osien rennompi button mash-tyyli oli sekin ihan viihdyttävää muutaman läpipeluun verran, mutta enemmän kyllä tykkäsin haastavammasta tavasta ja että sitä miekan käyttöä oikeasti joutui opettelemaan ja taitojen kehittymisen näki heti.
Pieni offtopic, mutta Jedi Outcast löytyy myös PS4:lle 10€ hintaan jos haluaa välipalaksi ennen Fallen Orderin julkaisua ;)

 
Tää on kyllä semmonen peli, että vähän kiinnostaisi, mutta silti vähän askarruttaa. Olen aina pitänyt Prince of Persioista ja Tomb Raidereista. Näistä on ihan selkeästi otettu vaikutteita (ajan hidastus, seinillä juokseminen jne), mutta peli vaikuttaa ihan älyttömän lineaariselta. Peliä on verrattu myös Dark Soulseihin, mistä en ole kovin innoissani. Ei minun hermot kestä, jos kuolema iskee muutaman hitin jälkeen. Demovideon perusteella ei peli kyllä vaikuttanut niin vaikealta. Varmaan kannattaa odotella tosiaan perjantain arvosteluja. Ostoon tämä menee aika varmasti jossain vaiheessa.
 
Tää on kyllä semmonen peli, että vähän kiinnostaisi, mutta silti vähän askarruttaa. Olen aina pitänyt Prince of Persioista ja Tomb Raidereista. Näistä on ihan selkeästi otettu vaikutteita (ajan hidastus, seinillä juokseminen jne), mutta peli vaikuttaa ihan älyttömän lineaariselta. Peliä on verrattu myös Dark Soulseihin, mistä en ole kovin innoissani. Ei minun hermot kestä, jos kuolema iskee muutaman hitin jälkeen. Demovideon perusteella ei peli kyllä vaikuttanut niin vaikealta. Varmaan kannattaa odotella tosiaan perjantain arvosteluja. Ostoon tämä menee aika varmasti jossain vaiheessa.
Peli ei ole Dark Soulsin tapaan vaikea. Taistelumekaniikka vaan ottaa siitä vähän mallia. Pelissä on niin ikään neljä vaikeustasoa, joita voi vaihtaa missä vaiheessa vaan kesken pelin, joten en usko että tässä pääsee syntymään Souls -peleistä tuttuja turhautumisia.

Peli ei myöskään ole ennakoiden perusteella lineaarinen, vaan nimenomaan on isompia kenttiä/alueita, joissa voi mennä kohtuu vapaasti ja jopa pitääkin välillä palata taaksepäin. Metroidvaniaksiko tällaistä kenttäsuunnittelua nyt sopii kutsua? Eli vähän juuri niinkuin Tomb Raidereissa. Oletettavaa on että uusilla kyvyillä ja varusteilla aukeaa sitten uusia reittejä tuttuihin maisemiin.
 
Onks toi ihan normaalia, että embargo laukeaa vasta julkaisupäivänä? Elokuvamaailmassa tuo ainakin on erittäin paha enne tulevasta, mutta pelimaailmassa en ole asiaan koskaan ennen kiinnittänyt huomiota.
 
Onks toi ihan normaalia, että embargo laukeaa vasta julkaisupäivänä? Elokuvamaailmassa tuo ainakin on erittäin paha enne tulevasta, mutta pelimaailmassa en ole asiaan koskaan ennen kiinnittänyt huomiota.

Ei se koskaan hyvä merkki ole, mutta on niitä hyviäkin esimerkkejä tästä kuten Doom 2016. Ehkä tämä on enemmän sitä että julkaisijalla ei ole luottoa peliä kohtaan. En oikeen jaksa keksiä mitään muuta syytä. Toki jos nämä "emme halua spoilata peliä" jutut on ihan oikeita syitä ja peli onkin erittäin hyvä niin parempi näin.
 
Ei se koskaan hyvä merkki ole, mutta on niitä hyviäkin esimerkkejä tästä kuten Doom 2016. Ehkä tämä on enemmän sitä että julkaisijalla ei ole luottoa peliä kohtaan. En oikeen jaksa keksiä mitään muuta syytä. Toki jos nämä "emme halua spoilata peliä" jutut on ihan oikeita syitä ja peli onkin erittäin hyvä niin parempi näin.
Itse ainakin varon viimeiseen asti tekemästä tämän kaltaisia johtopäätöksiä sen perusteella, että historiassa on ehkä useinkin käynyt niin, että peli olisi jotenkin huono. On niitä kuitenkin esimerkkejä olemassa siitä, että peli on ollutkin hyvä kyseisen tyylisestä ennakkotilanteesta huolimatta. Historia ei ennusta tulevaisuutta todellisuudessa. Todennäköisyyteen se voi toki vaikuttaa, mutta mikään varma ennuste se ei koskaan ole asioissa, joissa on lukuisia muuttujia taustalla.
 
^Itse haluan mennä tämän kanssa fyysisellä kopiolla, koska Star Wars -fanitus. Mutta se tarkoittaa valitettavasti sitä, että perjantaiaamuna on rynnättävä heti herättyä kauppaan ja sitten vielä asennus siihen päälle. Tämän tyyppiset julkaisupäiväjutut ovat ne digin ainoat hyvät puolet. :)
 
^Itse haluan mennä tämän kanssa fyysisellä kopiolla, koska Star Wars -fanitus. Mutta se tarkoittaa valitettavasti sitä, että perjantaiaamuna on rynnättävä heti herättyä kauppaan ja sitten vielä asennus siihen päälle. Tämän tyyppiset julkaisupäiväjutut ovat ne digin ainoat hyvät puolet. :)
Fyysinen olisi ollut kyllä parempi, mutta en uskaltanut ottaa riskiä, että olisiko ehtinyt perjantaiksi perille.
 
Ei se koskaan hyvä merkki ole, mutta on niitä hyviäkin esimerkkejä tästä kuten Doom 2016. Ehkä tämä on enemmän sitä että julkaisijalla ei ole luottoa peliä kohtaan. En oikeen jaksa keksiä mitään muuta syytä. Toki jos nämä "emme halua spoilata peliä" jutut on ihan oikeita syitä ja peli onkin erittäin hyvä niin parempi näin.
Käsitin pienellä selvityksellä, että tämän pelin kohdalla kyseessä on nimenomaan se, että ei haluta tarinaa koskevien spoilereiden leviävän ennen pelin julkaisua, koska kyseessä on nimenomaan tarinapainotteinen peli ja kuten leffojenkin kohdalla niin juonesta halutaan hihkua mahdollisimman vähän. Samasta syystä tarjolla ei myöskään ole mitään EA:n perus 'Play First Trial' accessiakaan. Juttua aiheesta: https://www.vg247.com/2019/11/12/star-wars-jedi-fallen-order-ea-access-trial/

"Developer Respawn Entertainment has been working on the new project based in a galaxy far, far away for as much as five years, way back before even Disney’s latest trilogy was unleashed upon the world, so it’s no surprise that the developer’s next game’s plot and story details are being locked down tighter than Death Star plans."

Huh, onneksi kohta on jo pizzaperjan... fallen order perjantai
 
Käsitin pienellä selvityksellä, että tämän pelin kohdalla kyseessä on nimenomaan se, että ei haluta tarinaa koskevien spoilereiden leviävän ennen pelin julkaisua, koska kyseessä on nimenomaan tarinapainotteinen peli ja kuten leffojenkin kohdalla niin juonesta halutaan hihkua mahdollisimman vähän. Samasta syystä tarjolla ei myöskään ole mitään EA:n perus 'Play First Trial' accessiakaan. Juttua aiheesta: https://www.vg247.com/2019/11/12/star-wars-jedi-fallen-order-ea-access-trial/

Minulla on sellainen fiilis, että tätä salailua käytetään markkinointikikkana. Jos nämä potentiaaliset spoilerit eivät tule vastaan aivan pelin ensiminuuteilla tai liity pelattavaan hahmoon, en näe mitään syytä, miksei tuota kymmenen tunnin kokeilua olisi voinut antaa.

Mass Effect: Andromedassakin oli saman pituinen kokeilu, mutta siinä ei voinut edetä aloitusaluetta pidemmälle, mikä oli ainakin minusta selkeä ja hyvä ratkaisu. Pelaaja sai esimakua, mutta ei spoilaantunut juonen kannalta mistään tärkeästä.

Noh, eihän tässä ole kuin yksi päivä enää siihen, kun pääsee pelin myyntiversiota kokeilemaan. Luotto Respawnin ammattitaitoon on kova.
 
Minulla on sellainen fiilis, että tätä salailua käytetään markkinointikikkana.
Tämäkin on mahdollista.

Voisiko olla jopa niin että Star Warsin oikeudet omistava Disney sanelee tässä asioita. Jos ja kun tarina on kytköksissä Star Wars -elokuviin ja muihin tuotteisiin, niin ei oikeasti haluta paljastaa mitään. Ei edes vahingossa.
 
Tämäkin on mahdollista.

Voisiko olla jopa niin että Star Warsin oikeudet omistava Disney sanelee tässä asioita. Jos ja kun tarina on kytköksissä Star Wars -elokuviin ja muihin tuotteisiin, niin ei oikeasti haluta paljastaa mitään. Ei edes vahingossa.
Eilen ainakin twichissä eräs streamaaja pelasi koko versiota pelistä varmaan 10h putkeen. Jännä, että siihen ei sitten puututa.
 
Eilen ainakin twichissä eräs streamaaja pelasi koko versiota pelistä varmaan 10h putkeen. Jännä, että siihen ei sitten puututa.
Oho! No tämä kyllä vähän vesittää spoilerispekulaatiota. Jos siis tämä streamaaja on pelinsä virallisia reittejä pitkin saanut (arvostelukappale tms.).
 
Eilen ainakin twichissä eräs streamaaja pelasi koko versiota pelistä varmaan 10h putkeen. Jännä, että siihen ei sitten puututa.
Voipi olla kuitenkin vaikeaa tuollaista sinänsä etukäteen estää. Ei kaikesta voi Disneylläkään olla ennakkoon tai heti alkuun tietoa. Siis miten noita arvostelukappaleita käytetään. Sitä ei taideta kuitenkaan ainakaan vielä tietää, tuleeko tuollaisesta esim. jotain jälkiseuraamuksia?
 
Voipi olla kuitenkin vaikeaa tuollaista sinänsä etukäteen estää. Ei kaikesta voi Disneylläkään olla ennakkoon tai heti alkuun tietoa. Sitä ei taideta kuitenkaan ainakaan vielä tietää, tuleeko tuollaisesta esim. jotain jälkiseuraamuksia?

Disney lähettää Mikki Hiiren ja Aku Ankan matkaan ja ottaa streamaajalta konsolit pois :D huomena selviää lopullinen kohtalo että millaisia arvosanoja tulee ja pidetään peukkuja että trialia/demoa tulisi jälkikäteen kokeiltavaksi.
 
Disney lähettää Mikki Hiiren ja Aku Ankan matkaan ja ottaa streamaajalta konsolit pois :D huomena selviää lopullinen kohtalo että millaisia arvosanoja tulee ja pidetään peukkuja että trialia/demoa tulisi jälkikäteen kokeiltavaksi.
jaa katsos siellä on useampi streami tälläkin hetkellä päällä ihan koko versiosta pelistä...
 
Ylös Bottom