Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jedi: Fallen Order

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Ei ole metrovaneista kokemusta, miksi tuossa pitäisi erityisesti leveloida kun kyseessä kuitenkin ns. suoraviivainen "seikkailu", aika outoa jos häviämällä ja uudelleen mättämällä nousee levelit vaan sen takia että pelissä normaali etenemisen aikaansaama tasojen nousu ei riitä vaan pitäisi grindata? Star wars seikkailulle merkillistä meininkiä?

Se ei ole suoraviivainen, siitä tulee käsite metroidvania.
 
Ei ole metrovaneista kokemusta, miksi tuossa pitäisi erityisesti leveloida kun kyseessä kuitenkin ns. suoraviivainen "seikkailu", aika outoa jos häviämällä ja uudelleen mättämällä nousee levelit vaan sen takia että pelissä normaali etenemisen aikaansaama tasojen nousu ei riitä vaan pitäisi grindata? Star wars seikkailulle merkillistä meininkiä?

Joo kyllä Metroidvania peli vaatii sen, että viholliset tulevat takaisin jo kolutuille alueille. Muuten olisi melko tylsää touhua koluta jo käytyjä alueita uusien kykyjen kanssa jos näin ei olisi. Eikä tämä mielestäni ole grindausta juurikin tuon Metroidvania rakenteen takia. Ja niinkuin tuossa jo edellä mainittiin niin Metroidvania peli ei ole yleensä suoraviivaista etenemistä.
 
Täytyy kyllä toivoa, että sieltä tulisi hyvä Star Wars peli pitkästä aikaa. Edellinen hyvä taisi olla Knights of the Old Republic (2003). Tietenkin vähän erilainen kun tämä.
 
Vähän varkain on kyllä tämä peli noussut ainakin itselleni melkeinpä syksyn odotetuimmaksi peliksi. Ensin ajattelin, että on vain joku uusi köykäinen Star Wars-rahastus, mutta mitä enemmän tästä on kuullut ja nähnyt videomateriaalia, niin sitä enemmän on alkanut tuntumaan siltä, että nyt voisikin olla tulossa todella kiinnostava ja eeppinen sekä laadukkaasti toteutettu Star Wars-peli. Ja niitähän ei voi todellakaan olla koskaan liikaa!
 
Viimeksi muokattu:
En usko, että peli tulee olemaan paras SW-videopelitarina mutta gameplayltaan vaikuttaa todella hauskalta. Metroidvania eri planeetoilla kuulostaa hyvältä höystettynä Sekiro-tyylisellä gameplaylla jossa varmaankin elintärkeää dodgeilla ja parryilla oikeaan aikaan. Tuollainen combat on aina ollut omaan makuuni. Kivana plussana se, että pelissä on eri vaikeusasteet, jokaiselle jotakin siis.
 
En usko, että peli tulee olemaan paras SW-videopelitarina mutta gameplayltaan vaikuttaa todella hauskalta. Metroidvania eri planeetoilla kuulostaa hyvältä höystettynä Sekiro-tyylisellä gameplaylla jossa varmaankin elintärkeää dodgeilla ja parryilla oikeaan aikaan. Tuollainen combat on aina ollut omaan makuuni. Kivana plussana se, että pelissä on eri vaikeusasteet, jokaiselle jotakin siis.

Joo jos tässä ei olis vaikeustasoja jäis kauppaan, ei jaksa mitään wannabe souls vaikeutta.
 
Olipa EA Accessissa erikoinen juttu tämän Jedi Fallen Orderin kanssa. Tavalliseen tapaan sieltä tuli viesti, että kohta pääsee ottamaan kymmenen tunnin tyypit pelistä. Sama käytäntö on ollut kaikissa EA:n peleissä aina palvelun lanseerauksesta lähtien. Kyseinen viesti tuli minulle 5.11.

Nyt oli kuitenkin tullut tänään aamuyöstä uusi viesti, että sori vaan, mutta olemmekin päättäneet, ettei Jedi Fallen Orderiin tulekaan kymmenen tunnin etukäteiskokeilua. Syynä: "To reduce risk of spoilers. We'd like to let the community experience this new SW adventure together on a single worldwide launch date."

No johan nyt. Mitäköhän niin "salaista" tuossa nyt on? :p Kerrotaanko heti alussa, että Darth Vader on Luken isä? (NOOOOOOOOOOOOOOOOuuuuu)
 
Haiskahtaa pahasti siltä että ei ole luottoa pelin laatuun ja maksimoidaan myynnit sillä ettei anneta testata etukäteen, toivon todella että olen väärässä. Melkeen kaikki EA pelit kuitenkin tämän kokeilun tarjoavat joten odotin sitä tältäkin.
 
Haiskahtaa pahasti siltä että ei ole luottoa pelin laatuun ja maksimoidaan myynnit sillä ettei anneta testata etukäteen, toivon todella että olen väärässä. Melkeen kaikki EA pelit kuitenkin tämän kokeilun tarjoavat joten odotin sitä tältäkin.

Tai sitten siltä, että sieltä on oikeasti tulossa sitä laatua ja toivotaan, että jengi ennemmin ostaa, kun pelaa tuon palvelun kautta. :)
 
Heip, originista ennakkoon , paypallilla maksoin mutta maksutapahtumaa ei ole näkynyt paypalissa, monta päivää sitten tilasin.
Laskuttaako origin sitten vasta kun peli julkaistaan?

Muuten kiva että tulee myös yksinpelejä, innolla odotetaan että pääsee pelaamaan tähtien sotaa.


Edit. Tuli spostia että tilauksessa maksussa on jotain häikkää, peruin sen ja hommaan sitten PS4 version.
 
Viimeksi muokattu:
Tai sitten siltä, että sieltä on oikeasti tulossa sitä laatua ja toivotaan, että jengi ennemmin ostaa, kun pelaa tuon palvelun kautta. :)

Kyllä se ainakin meikäläisen saisi ostamaan pelin helpommin jos voisin sen 10h ensin testata sitä onko hyvä. Tässä testissä on kuitenkin aina rajoitettu se kuinka pitkälle peliä voi pelata joten ei se ole keneltäkään pois jos ne pari ekaa tuntia vois kokeilla.
 
Itelle tää on aivan huomaamatta hiipinyt odotuslistan kärkeen ja olipa positiivinen yllätys, että julkaisu onkin jo ensiviikolla!

En odota peliltä mitään mullistavaa pyörän uudelleen keksimistä, aihealueena star wars riittää herättämään mielenkiinnon ja tekijänä kun on Titanfall 2 tuttu Respawn niin usko on kova, että hyvä seikkailu tiedossa.
 
Perjantai otettu jo töistä vapaaksi. Se tulee olemaan Star Wars -päivä. :)

Toistan nyt itseäni, mutta jos vaan peli tarjoaa edes kohtuulliset valomiekkailut niin ollaan jo todella hyvillä. Mitä nyt ennakoita katsonut, niin tuntuu tarjoavan vielä paljon muutakin. Suurena Star Wars -fanina ei sinällään ihme, että peli kiinnostaa kovasti, mutta mitä enemmän pelistä on lukenut ja videoita katsonut, sen paremmalta se näyttää.

Miksi on vasta maanantai?
 
Toivotaan ettö se on edes sellainen hyvä 70-75 arvoinen peli niin eiköhän se ostoon lähde jos miinuspuolet eivät ole sellaisia mitkä itseä haittaa.
 
Taistelu näyttä vidoilla kyllä todella tylsältä, jää kyllä kauppaan.
Taistelussa on tietty hitautta siksi, että se ilmeisesti toimii vähän niinkuin Souls -pelit. Siitä en ole ihan varma kuinka hyvin tällainen taistelumekaniikka sopii Star War -peliin, kun mielellään tietysti viuhuisi valomiekan kanssa oikein toden teolla. Toisaalta taas tämä tekee sen, että taistelussa on enemmän syvyyttä. Kumpi sitten on parempi, perjantainahan tämä nähdään.

Ennakoista positiivisesti mieleen on jäänyt kenttäsuunnittelu ja sitä kautta tasohyppely. Näyttää vähän kuin Tomb Raiderilta, mutta ympäristössä on enemmän liikkuvia osia ja esteitä. Kelpaa. Positiivista on myös se, että tarinan on kerrottu olevan suunnittelun keskipisteessä, joka toivon mukaan tarkoittaa sitä, että a)Tarina on hyvä ja b)Se linkittyy muihin Star Wars -tuotteisiin luontevasti.

Vähän epäileväinen olen taas sitten siitä, ettei tässä valita Light ja Dark puolien välillä. Tämä johtunee siitä, että pelin tarina linkittyy niin vahvasti Star Warsin -universumiin, ettei ole voitu sooloilla pelaajien tekemien valintojen kanssa. Tässä siis pelataan aina hyviksenä. Joskin omaa valomiekkaansa pääsee kustomoimaan. Toivottavasti jopa vähän punertavaksi. :cool: Tarkoittaako tämä sitten kuitenkin sitä, että pelissä ei tehdä kovinkaan paljon tarinaan vaikuttavia valintoja. Vähän tylsää, mutta toisaalta hyvä tarina ei näitä välttämättä kaipaa.
 
Taistelussa on tietty hitautta siksi, että se ilmeisesti toimii vähän niinkuin Souls -pelit. Siitä en ole ihan varma kuinka hyvin tällainen taistelumekaniikka sopii Star War -peliin, kun mielellään tietysti viuhuisi valomiekan kanssa oikein toden teolla. Toisaalta taas tämä tekee sen, että taistelussa on enemmän syvyyttä. Kumpi sitten on parempi, perjantainahan tämä nähdään.

Ennakoista positiivisesti mieleen on jäänyt kenttäsuunnittelu ja sitä kautta tasohyppely. Näyttää vähän kuin Tomb Raiderilta, mutta ympäristössä on enemmän liikkuvia osia ja esteitä. Kelpaa. Positiivista on myös se, että tarinan on kerrottu olevan suunnittelun keskipisteessä, joka toivon mukaan tarkoittaa sitä, että a)Tarina on hyvä ja b)Se linkittyy muihin Star Wars -tuotteisiin luontevasti.

Vähän epäileväinen olen taas sitten siitä, ettei tässä valita Light ja Dark puolien välillä. Tämä johtunee siitä, että pelin tarina linkittyy niin vahvasti Star Warsin -universumiin, ettei ole voitu sooloilla pelaajien tekemien valintojen kanssa. Tässä siis pelataan aina hyviksenä. Joskin omaa valomiekkaansa pääsee kustomoimaan. Toivottavasti jopa vähän punertavaksi. :cool: Tarkoittaako tämä sitten kuitenkin sitä, että pelissä ei tehdä kovinkaan paljon tarinaan vaikuttavia valintoja. Vähän tylsää, mutta toisaalta hyvä tarina ei näitä välttämättä kaipaa.
Mielummin tuommoinen taistelutyyli missä joutuu välillä blokkaamaan vihollisten iskuja, eikä semmoista missä vaan rämpytetään yhtä nappia jatkuvasti. Taistelussa on hyvä olla syvyyttä, niin ei ala puuduttamaan heti.

Mielenkiinnolla odotan pelaajien fiiliksiä perjantaina ja kyllä tämä menee ostoon, kunhan vain saan muita pelejä pelattua läpi ensin ja pitäisi uusi Call of Dutykin ostaa vielä :D
 
Ylös Bottom