Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jedi: Fallen Order

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Mietinkin millasilla resoilla tämä pyörii pleikalla kun X versiokin vain 1440p, aika alhasilla tuntuu pyörivän.

"PS4 uses a dynamic resolution with the lowest native resolution found being approximately 1280x720 and the highest native resolution found being 1600x900. PS4 uses a form of temporal reconstruction that can increase the pixel count up to 1920x1080.

PS4 Pro in the performance mode uses a dynamic resolution with the lowest native resolution found being approximately 1344x756 and the highest native resolution found being 1600x900. PS4 Pro in the performance mode uses a form of temporal reconstruction that can increase the pixel count up to 1920x1080.

PS4 Pro in the resolution mode uses a dynamic resolution with the lowest native resolution found being approximately 1728x972 and the highest native resolution found being approximately 2136x1201. PS4 Pro in the resolution mode uses a form of temporal reconstruction that can increase the pixel count up to 2560x1440"

 
Ei siellä DS-ketjussa mistään trollaamisesta ollut kyse. Ainakin itse voin myöntää että vaikkapa SW-lisenssi tässä muutenkin hyvässä pelissä tuo siihen ihan selvästi ekstraa, jota ei olisi ilman valosapeleita ja jedejä. Sama homma sen kanssa jos peli on open world seikkailu vs. että se on se mutta Zelda-lisenssillä. Totta kai se lisenssi tai muu yhteys tuo peliin jotain.

Trollaamista tuollaisen toteaminen ei taas mitenkään ole. Toki siinä kirjoittaja (joka en ollut minä) viittasi että osa arvosanoista olisi hyviä koska tekijä on Kojima mutta onhan se selvä että täysin puolueeton on kenenkään todella vaikea olla. Sekä hyvässä että pahassa asiat vaikuttavat toisiinsa ja kuten jo sanoin, tässä pelissä SW-lisenssi tekee pelistä paljon kiinnostavamman kuin jos se olisi muuten sama peli mutta riisutta SW-viittauksista.

Breath of the Wild oli parempi esimerkki kyseisessä keskustelussa: ilman Zelda-lisenssiä peli olisi varmasti monelle vähintäänkin vähemmän kiinnostava ellei jopa laskisi arvosanojakin. Puhdasta mutuilua eikä tuollaiseen voi varsinaisesti mitään totuutta saada (koska mitenpä saada vertailupeli ja teet vertailun ilman aikakoneita/rinnakkaisulottuvuuksia).
 
Taas kerran tallennuspisteet harvassa, sinne menee expat jos kuolet taistelussa menomatkalla kuolemispaikalle.
Tulevat pomotaistelut arveluttavat, että kuinka kaukaa ne pitää aloittaa jos ei ekalla yrityksella onnistu.

Ps4prolla peli nykii, vaikka grafiikka ei ole mitään ihmeellistä.
 
Taas kerran tallennuspisteet harvassa, sinne menee expat jos kuolet taistelussa menomatkalla kuolemispaikalle.
Tulevat pomotaistelut arveluttavat, että kuinka kaukaa ne pitää aloittaa jos ei ekalla yrityksella onnistu.

Ps4prolla peli nykii, vaikka grafiikka ei ole mitään ihmeellistä.

Olekko huomannu aukoa niitä oikoreittejä, jolla se matka tallennuspaikalle lyhenee huomattavasti?

Latasin tämän pelin, kun tuli EA Originissa saataville, enkä kovin paljoa tältä oottanu. Mutta jokusen tunnin pelin jälkeen olen todennut, että onpa hauskaa menoa. En hirveästi SW- elokuvista pidä, mutta SW- maailma taas on kiehtova ja tämä peli ruokkii sitä kiehtovuutta.
 
Ei tässä kyllä ihan älyttömän kaukana tallennuspisteet ole olleet jos oikoreittejä tosiaan aukoo.
 
Jes, olen kyllä aukonut oikoreittejä mitä olen löytänyt, pitää jatkossa olla tarkempi noitten kans.
 
Kyllä tuo performance mode taitaa sittenkin olla tekemätön paikka, melkoisen pätsin saavat lyödä tiskiin että tuosta tulee pelattava.
Kyllä se vaatii minimissään sen 50fps, heti kun mennään tuosta alemmas niin tulee vitusti ongelmia.

Pitää pelata 30fps, kunhan peli on hyvin optimoitu ja frametimet kunnossa niin 30 riittää ihan hyvin.
 
Jees kyllähän tämä hyvältä tuntuu parin ensimmäisen tunnin perusteella. Pelattavuus ja taistelumekaniikka tuntuu oikein hyvältä, mikä oli itsellä kuitenkin lopulta se suurin huolenaihe.
 
Tässä pelissä ei jostain syystä tule karttaa käytettyä ollenkaan (paitsi alun tutoriaalissa) vaan ihan itse tulee tutkittua ja etsittyä reittejä.
 
Itselle tuo ei tuo mitään jännitystä. Joissain kohti nuo on ihan ok paikoissa mutta jossain kohtaa niin pitkällä että ei aiheuta kuin ärtymystä. Joissain tilanteessa juoksin niiden alkuvihujen ohi sinne kaukaiseen minut tappaneeseen vihuun joten mikä pointti siinä on olla se talletuspaikka niin kaukana..juoksua juoksun takia?

Vähän samanlaiset tuntemukset. Ja rivivihollisten ja otuksien uudelleen ilmestymisen vielä ymmärrän oman hahmon kuoleman jälkeen, mutta isompien ja nimettyjen mörköjen kohdalla se on jotenkin outoa/hassua.

Tuossa ennen tuota Aksun "paskatriggeröitymistä" muutamat mainitsivatkin vahvat Tomb Raider -vibat. Mullakin tuli nyt kolmannella ja neljännellä planeetalla vahvasti sellainen tunne, että pelaan Cal Croftilla. Sillein hyvällä tavalla. Taistelun ja ongelmanratkaisun välille on saatu hyvä tasapaino.
 
Onks pelin kestosta mitään luotettavaa tietoa vastaan? En tiedä onko spoiler tagien arvosta tietoa, mutta itse kuullut, että peli olisi 6-10h setti

Edit: tieto peräisin Hobby Consolas- peliarviosta
 
Viimeksi muokattu:
Onks pelin kestosta mitään luotettavaa tietoa vastaan? En tiedä onko spoiler tagien arvosta tietoa, mutta itse kuullut, että peli olisi 6-10h setti
Tämä sivu on hyvä jos kiinnostaa pelien kesto. Tälle pelille näyttää tarinan kestoksi 14 tuntia.

 
Onks pelin kestosta mitään luotettavaa tietoa vastaan? En tiedä onko spoiler tagien arvosta tietoa, mutta itse kuullut, että peli olisi 6-10h setti
Mulla on yli 10 tuntia takana, enkä usko että olen ihan lopussa vielä. Olen myöskin edennyt suhteellisen nopeasti, mitä nyt arkkuja, stim-pakkauksia ja muita kerättäviä yrittänyt vähän etsiä. Jos tämä seikkailu on "vaan" 14 tuntinen, niin siitä peli saa pienen miinuksen. Tässä kun ei kovinkaan paljon uudelleenpeluuarvoa ole. Toki pelille saa kestoa jos haluaa vetää kaikki planeetat 100%, mutta muuten en näe lähteväni uudelle kierrokselle ihan heti.
 
Itseä oikeastaan miellyttää jollain puolikummallisella tavalla tuo, kuinka expa kertyy ja kuinka sen voi menettää. Jotenkin se tuo tähän sellaista jännitystä mukaan, eikä tule vain juostua paikasta toiseen tuosta vaan. Enemmän on sellaista jännityksen tuntua, kun oikeasti joutuu vähän katsomaan, että mitähän sieltä seuraavan kulman takaa oikein löytyy. Vihollisetkin tuntuvat vaarallisemmilta tällä tavalla pelattuna. Jokainen uusi saavutettu taitopistekin tuntuu tällä tavalla ihan oikeasti saavutetulta.
 
Monessa arvostelussa puhuttu noin 20h kestosta ja pelattavaa on vielä senkin jälkeen, jos kaiken haluaa tehdä. Esim. Platinatrophy.

Itsellä saa aina laittaa tuplat pelien kestoihin verrattuna mitä tuolla howlongtobeat sivustolla mainitaan, mutta eiköhän se yleisesti monille pelaajille osu aika lähelle. Story+extra 17h on varmaan ihan hyvä arvio tai paremminkin osuvaa dataa mitä pelaajat raportoinut.
 
Olisiko joku kuutisen tuntia pelattuna ja tarina nyt ei kummoinen ole vielä ollut, mutta kyllä Star Wars fanina nousee aina hymy naamalle, kun kuulee valomiekan huminan.

Pientä bugia tullut myös vastaan ja hitusen nykii aina välillä, mutta eiköhän nuo saada päivityksillä kuntoon.

Siitä pitää antaa pientä miinusta, että vihollisen iskua väistettäessä, ne tuntuvat ulottuvan vähän turhan pitkälle. Eli jos vaikka hyppään sivuun, kun vihollinen on tekemässä iskua jota ei voi blokata, niin eiköhän se tule ihan naamalle, kuin lämpöhakeutuva ohjus :D

Tallennustapa turhauttaa aina välillä, kun on edennyt pidemmän matkaa ja sitten iskee bugi ja ukko tippuu maan läpi, niin joutuu pelaamaan saman osuuden taas uudelleen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
True Achievements -sivustolla löytyy juuri nyt postaus-hetkellä yhdeksän pelin läpipelannutta tyyppiä (tämä siis tarkoittaa, että kaikki saavutukset on kerätty). Täyteen läpäisyyn peliaikaa on mennyt 25-35 h.

 
Nyt on ekat maistiaiset otettu ja kyllä voima on vahvasti läsnä hyvällä tavalla.

Sen verran pakko kantaa omaa korteani tähän kehittävään "paskaa jos ei olis Star wars peli" - keskusteluun, että kyllä, itsellä peli oli odotuksessa nimenomaan Star Warsin universumin takia, tämän kaltaista peliä odottanut Star Wars BF 1 julkaisusta saakka, eli v. 2015. SW BF II julkaisun aikaan jo vähän kerkesin hurrata kuullessani yksinpelistä, mutta kerkesin nielaista innostukseni paljastuessa, että kys. oli muutaman tunnin tutoriaali moninpeliä varten. Silti todettava, että Titanfall 2, joka on saman lafkan peli nousi itselle julkaisuvuonnaan vuoden kovimmaksi peliksi vaikka ei sanonut minulle entuudestaan mitään, joten tämäkin olisi mennyt poistoon ilman star wars lisenssiäkin.

Oon ekasta trailerista saakka katsonut, että perkele kun tuo päätyyppi näyttää aivan Gotham TV-sarjan Jeromelta (jokeri) ja nyt kun aloin pelaamaan niin totesin uudestaan, että ei voi olla noin samanlaiset ilmeetkin kuin kys. näyttelijällä ja olin aivan oikeassa, sama kaveri ollut hahmomallina.

Nyt tässä toivoo koko ajan salaa, että kaverista paljastuisi samanlainen mielipuoli kuin Gothamissa ja alettaisiin pistämään porukkaa pinoon punaisella valomiekalla :D


1574011981723.png
 
Peli tuli napattua ps4:lle ja alun perusteella osoittautui oikein mainioksi. Vähän nyt harmittaa, ettei tullut ennakkotilattua. Olisin halunnut oranssin valomiekan. :D
 
Mietinkin millasilla resoilla tämä pyörii pleikalla kun X versiokin vain 1440p, aika alhasilla tuntuu pyörivän.

"PS4 uses a dynamic resolution with the lowest native resolution found being approximately 1280x720 and the highest native resolution found being 1600x900. PS4 uses a form of temporal reconstruction that can increase the pixel count up to 1920x1080.

PS4 Pro in the performance mode uses a dynamic resolution with the lowest native resolution found being approximately 1344x756 and the highest native resolution found being 1600x900. PS4 Pro in the performance mode uses a form of temporal reconstruction that can increase the pixel count up to 1920x1080.

PS4 Pro in the resolution mode uses a dynamic resolution with the lowest native resolution found being approximately 1728x972 and the highest native resolution found being approximately 2136x1201. PS4 Pro in the resolution mode uses a form of temporal reconstruction that can increase the pixel count up to 2560x1440"


Onkohan Respawnilla ollut aiempaa kokemusta Unreal Enginestä, kun kyllä sillä parempaakin jälkeä konsoleilla saa aikaiseksi. Olisivat vaikka Gears of Warin kehittäjiltä pyytänyt vähän apua :)

Nyt on taas hieman pelattu eteenpäin tarinaa ja kyllä tämä paranee mitä pidemmälle pelaa. Onko joku jo pelannut läpi?

Onko Yoda tässä vai onko ainut maininta keskusteluissa?
 
Ylös Bottom