Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Joulu

Huomennahan se joulu sitten on. Surkea pointti tässä on se, että olen flunssassa. Räkäinen ja yskäinen joulu edessä, mutta eiköhän se siitä.

On ollut pukki itsekin varmaan pihalla, kun en itsekään oikein tiennyt mitä toivoa :p. Rahaa saan taas varmaankin jonkun verran, sitä tulee synttäreilläkin saatua, kun eivät raukat ikinä tiedä mitä ostavat. Rahalla sitten ostan mitä itse haluan.

Joku tässä ohessa mainitsi, että jouluruoka on pyllystä. Olen osittain samaa mieltä. Mössöä löytyy joka lähtöön, mutta kalkkuna vie voiton. Eikä saa unohtaa myöskään glögiä :).

Niin että hyvät parrasta nykäisyt ja joulut teillekin!
 
On tullut aika minunkin toivottaa kaikille mitä lämpimimmät ja rauhaisimmat joulut. Itse keskityn kyllä rauhaan, ja kone pysyy kiinni joulun ajan. Palaamme asiaan sitten joskus. Eli hyvää joulua ja onnellista vuotta 2002 :)
 
No niin ennen kuin on jo vähän myöhäistä toivottelen myös kaikille hyviä jouluja ja onnekasta uutta vuotta 2002.
Aatto alkaa riisipuurolla, ja aamupäivällä sitten joulusaunaan.
Jouluruoka on todella maittavaa kinkkuineen ja kaljoineen. WRC:n saan mitä ilmeisemmin pukilta, olenhan olut ihan kiltti tänä vuonna ;) Ja sitten vielä illalla joulukirkkoon tunniksi ja kotiin pelailemaan wrc:tä.

Ja uutenavuotena räjähtää, siitä pitää huolen Mastah_p ja koko suomen kansa, eiks je? :p
 
Kohta on vuoden paras hetki taas käsillä. Lomaa, yhdessäoloa, hyvää tunnelmaa ja ruokaa. Siinä itselläni joulu kiteytettynä. 5. luokan jälkeen eivät ole edes lahjat niinkään kiinnostaneet, vaikka onhan niitäkin ihan mukava saada. Toivotaan, että saataisiin tänne etelään samanlainen joulu kuin viime vuonnakin: luminen ja kylmä :).

Mikä tekee teille joulun ja mistä te pidätte siinä eniten?
 
Joulu on ihan perfektoa aikaa.. Ajatelkaas nyt: Pimeä ilta, kynttilät palaa, hörpin glögiä ja nautiskelen konvehdeista ym. joulun herkuista ja pelaan ps2:lla. Hipoo täydellisyyttä. Joulun tunnelma on ainutlaatuinen, ja taitaapi taas olla aika aloittaa joulunodotus. Mutta kaikki joutava jouluhypetys on täysin turhaa! :D
 
Kyllä joulussa ainakin lunta kuuluu olla. Joululahjoja olen saanut vuosi vuodelta vähemmän.
 
Jouluaamu on paras aamu vuodesta. Sitä herää ja huomaa, että on vilpoista, joulukuusi tuoksuu voimakkaasti ja hyvältä, äiti häärää keittiössä. Siinä ympäristössä on mukava herätä. Iltapäivä menee katsoen joulupiirrettyjä (Kyllä katson piirrettyjä, siitä kun on tullut traditio). Ku päästään illemmalle, tulee sukulaisia viettämään aattoiltaa kanssamme. Käydään saunassa, syödään jouluateria ja sitten on se josta serkkuni (iät 6 ja 8) tykkäävät eniten, eli joulupukin visiitti. Perceft Christmas-evening.

Harmi että tuollaisia päiviä on vain kerran vuodessa, ei niinkään krääsän takia, vaan sen tunnelman takia.
 
Mukava kuulla, että jouluihmisiä on olemassa. Mikään ei voita nimittäin jouluaaton tunnelmaa. Joulusauna, haudalla käynti, ateria pitkän kaavan kautta, jälkiruoaksi riisipuuroa ja kanelia, lahjat ja tryffelit, punaviini, kuusen tuoksu, kynttilät, rentoutuminen ja ennen kaikkea tunnelma.

Se on totta, että harmittavasti joulu on vain kerran vuodessa, mutta ei hätää! Tiettyjen pelien julkaisupäivänä tapanani on maksimoida tunnelma ja simuloida "joulu". Viimeksi pari viikkoa sitten kun ilmestyi TS2 minulla oli ennenaikainen joulu. Siivosin kämpän, laiton kynttilöitä ympäri kämppää (yhtään sähkövaloa ei palanut), avasin siiderin ja kävin pelin kimppuun. Välillä kävin jääkaapilla kuin jouluna konsanaan. Tunnelma oli katossa ja pelaaminen saa todellakin uuden merkityksen. Kuusta en viittynyt ihan vielä tuoda sisään. Olis siinä naapureilla ollut ihmettelemistä :)
 
Ajattelin muuten pitää tällaisen retro-joulun. 1997 jouluna pelasin GoldenEyeta, jonka olin ostanut itselleni joululahjaksi jo vähän aiemmin. Välillä söin riisipuuroa ja taas pelasin GoldenEyeta. Siihen peliin tuli semmonen outo "suhde", joka on voimassa vieläkin.
Nyt täksi jouluksi hommaan N64:n ja GoldenEyen jälleen.
 
Heh, itsekin huomasin, että on tullut sellaisia kummallisia traditioita joulun aikaan. Sitä väkisinkin yhdistää esim. jonkun tuoksun heti jouluun ja tulee raukea olo. Kaikkein ikävintä tässä joulussa kuitenkin on eräs kylmä fakta: äiti muutti pois kotoa, ja jäin isäni ja pikkusiskoni kanssa asustelemaan. Yli siitä on päässyt, mutta saa nähdä millaisia tunteita joulu tuo pintaan. Onneksi faijis lupautui laittamaan kinkkua. Säikäytteli jollain kaupan valmiilla mötiköillä. Hyvän joulun väännän tästäkin. Vaikka sitten pakolla.

Itselläni joulu menee kutakuinkin samalla lailla kuin teillä muillakin. Herään, haistelen laatikkojen tuoksuja ja pyöriskelen ympäriinsä. Siinä aamupäivällä koristeellaan kuusi ja vähän viimeistellään siivousta. Sitten saunaan ja vähän tunnelmamusiikkia soimaan. Noin viiden tai kuuden aikoihin syödään ja sitten annetaan illan viedä :)...
 
Ei joulusta tule mitään, jos en saa laittaa kinkun päälle Turun Sinappia. Tänän jouluna sitä viela saa, mutta ei ensi vuonna.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hege
Ei joulusta tule mitään, jos en saa laittaa kinkun päälle Turun Sinappia. Tänän jouluna sitä viela saa, mutta ei ensi vuonna.

LOL, ei voisi vähämpää kiinnostaa missä joku sinappi on valmistettu. :p
 
Ylös Bottom