Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundry on vertaillut keskinkertaista brittibändiä eikun siis Bizarre Creationsin uusinta ajopeliä, Bluria. Erot ovat aika perinteisiä; X360-versiossa on nelinkertainen koko ruudun reunanpehmennys, kun taas PS3:lla on tyytyminen 2xMSAA:n käyttöön hentoisella blurilla. Toisaalta Pleikkarilla saa jopa 7.1-ääniraidan. Ruudunpäivityksessä veljekset eivät eronneet, vaan kumpainenkin rullasi pehmeästi 30 freimilla sekunnissa repeillen vain harvoin. Kai tämä sitten oli tasapeli.
Xbox 360 has that beautiful 4x MSAA which suits the art style of Bizarre perfectly, and thus commands a small premium over the 2x MSAA/blur combo used in the PS3 build. For its part, the Sony platform has support for all of Sony's proffered surround sound options, and many might value that advantage instead.

Both are equally superb to play, offering an overall experience and quality level that surpasses many first-party console exclusives. Great stuff.
PS. Jos voittajaa haluaa hakea, niin se menee PC-version suuntaan, jos koneesta löytyy riittävästi hönkää. 1080p/60 fps on sentään kovempi juttu kuin konsoliversioiden 720p/30 fps.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jatketaan vielä Blurilla ja Digital Foundrylla, sillä DF:n sedät kävivät haastattelemassa pelin kehittäjiä. Neljän sivun verran kiehtovaa tarinaa siitä, miten ovat eri alustat kehityksen aikana huomioineet, ja kuinka mielestään sekä Cell että X360:n GPU olivat "aikaansa edellä" - ja sen vuoksi niistä saa yhä vain enemmän tehoa irti. Haastattelun lopussa Bizarre Creationsin heput vielä antavat oman näkemyksensä "PS3 on vaikea alusta koodata" -argumenttiin.
Speaking about PS3 in particular, I think in the beginning various people did a great job of selling the whole "PS3 is hard" thing to everyone and that scared a lot of people, but the problem with developing for Cell is just the problem with writing multi-core systems in general. It's not really that much harder than coding for any other multi-core architecture when you get down to it.

I think once you accept the hardware for what it is and design around it you're not going to have too much trouble. If you try to drag a memory-unaware, single-threaded engine kicking and screaming to multi-core, then I think you're in for a rough ride whatever you do. I think that's what a lot of developers found early on, which is why it's taken a while for the general standard to progress to where we are now.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Pääsin nyt omassa olohuoneessa vertailemaan Red Dead Redemptionia sekä PS3:lla että X360:llä. Ihan ilman sarvia ja hampaita voi sanoa, että boksiversio on näillä taikalaseillakin katsottuna tarkempi, ja eron aluskasvillisuuden määrässä huomasi. Pelasin sekä Pleikkarilla että pökspöksillä pari ensimmäistä tehtävää sekä suoritin sen jälkeen vielä kolme erilaista vertailua olemalla tismalleen samassa paikassa kummassakin pelissä.

Ensimmäisen saven jälkeen Marston seisoskelee samassa oviaukossa konsolista riippumatta, vain vuorokaudenaika hieman vaihtelee riippuen siitä, kuinka pitkään edellisen tehtävän parissa käytti. Siinä ensimmäinen vertailu. Toisen sai kun hyppäsi tuon seivauspaikan jälkeen heti oikealla nököttävän heposen selkään. Kolmas tuli saman kauramoottorin selästä, kun vaan malttoi odottaa tarpeeksi kauan. Kamera nimittäin jonkin ajan kuluttua hypähti kuvaamaan maisemaa jostain pelihahmon selän takaa.

Parin tehtävän perusteella sanon kuitenkin, että käytännön pelattavuuteen noilla graafisilla eroilla ei sentään ollut vaikutusta. Mutta jos vaaka on vähänkään kallellaan boksin suuntaan, kannattaa ehdottomasti ostaa RDR sille. (Joku ilkeämpi sanoisi, että jos vaaka ei ole vahvasti kallellaan Pleikkarille, kannattaa ostaa X360-versio.) Mie pelaan kaikesta huolimatta PS3-versiota, koska pidän niin paljon Trophyista ja ohjain on vaan niin paljon tutumpi omissa pikku kätösissä.

Suurkiitokset lähtevät PAN Visionin suuntaan, joka mahdollisti vertailun lahjoittamalla promoversion kummallekin alustalle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Suurkiitokset lähtevät PAN Visionin suuntaan, joka mahdollisti vertailun lahjoittamalla promoversion kummallekin alustalle.

You lucky bastard! :)

Toisaalta juuri nämä oman käden fiilikset on niitä parhaita ja oikeasti totuudenmukaisia. Vaikka RDR:n tapauksessa ilmeisesti ero on kuitenkin ihan "paljain silmin" nähtävissä.

Eipä siinä jos pelattavuus on molemmilla sama niin itsekin kallistuisin siihen versioon, jonka ohjain ja achievementit/trophyt ovat lähempänä sydäntä. Grafiikka tulee vasta näiden ominaisuuksien jälkeen.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens Of Truth. Skate 3. Tasapeli.
Conclusion: Skate 3 was an enjoyable game and even if you don’t skateboard you definitely should check this one out. Playing with the in-game map editor or grinding your way through a huge city of obstacles with a bunch of friends was a very satisfying experience . Choosing one version over the other is purely preference, the question is would you rather have faster load-times to quickly switch between new areas, or would you rather have a game with less visual distractions, like screen tearing? What we can promise is both game look absolutely identical and the replay value is equal across the boards.
Molemmat: 60 fps. X360: ei repeile. PS3: lataa nopeammin, 1,3 gigaa asennusta.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Eurogamerin face-offit ne senkun jatkuvat. 26 erää jo takana, mutta tilanne ei oleellisesti muutu. Otetaan lyhyet yhteenvedot jokaisesta vertailussa olleesta pelistä.

Split/Second: Velocity
Split/Second's still a good game on both systems, and an interesting alternative to Bizarre Creations' Blur, but the cross-platform development work isn't quite to the same level.

Lost Planet 2
While performance is often parallel between the two systems, PS3 drops frames much more frequently than 360 tears. We saw exactly the same thing in Resident Evil 5, and while it seems Capcom has improved a touch since then, it's still extremely off-putting.

Backbreaker
... only the enhanced audio options of the PlayStation 3 version offering any kind of tangible premium for one system over the other.

Green Day: Rock Band
The bottom line is that any kind of decision about which version to buy for multiplatform owners moves away from the software itself and across to other matters - such as the volume of plastic instruments you have for each of your respective consoles, or which of your friends list you most enjoy "jamming" online with.

Skate 3
... the basic takeaway from this piece is that these games are pretty much identical and both are recommended.

Prince Of Persia: Forgotten Sands
This is a solid release on both consoles with 360 just ahead by a nose owing to the blur factor - or lack of it.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Se toinen toimintakaahailu eli Split/Second on vertailtu Lens Of Truthin toimesta. Voittajaksi nousi PS3-versio, joka oli (motion blurin puuttumisen vuoksi) hieman tarkempi, omasi (hah) pidemmän piirtoetäisyyden ja latasi nopeammin. Tosin latauksesta pitää maksaa reilun 3 gigan asennuksen muodossa. Vaikka kummallakin alustalla peli rullasi tasan 30 fps:n ruudunpäivitysnopeudella koko ajan, X360-versio repeili selvästi vähemmän (6,3 % vs. 19,1 %).

Conclusion: Split/Second exceeded our expectations having high resolution textures combined with a real sense of high velocity speed that could only be appreciated in real-time. Both the Xbox 360 and PlayStation 3 version delivers over the top destructible environments maintaining solid frame rate throughout. This was a very difficult decision, but our rollovers and analyzer prove facts that can’t be ignored. The Xbox 360 may perform better by having less screen tearing than the PlayStation 3 version, but the PlayStation 3 version does deliver sharper environments, a further draw distance and faster load times. In any case, both versions looked and played great, but the PlayStation 3 version delivered the complete experience that was promised at last year’s E3 and comes out our winner in this week’s Head2Head. Hats off to Black Rock Studios!

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Transformers: War for Cybertron ei pelinä kehuja keränne, mutta Lens Of Truth on silti päättänyt lyödä versiot vastakkain. Vaikka pysäytyskuvissa erot ovat hyvin mitättömiä, ellei suorastaan huomaamattomia, liikkeessä tilanne muuttuu dramaattisesti. PS3-versiossa tearing-prosentti on peräti 31,01 - joka on siis sanallisena arviona "ihan helvetisti". X360:llä repeilyä tapahtui vain 0,54 %:n verran, eli ei juuri lainkaan. Pleikkari-versio saa sapiskaa myös 5 gigan pakkoasennuksesta, joka ei siltikään vaikuta suotuisasti latausaikoihin. Voitto siis X360-Transformereille.
Conclusion: Transformers: War for Cybertron looked awesome proving that the Unreal 3 engine still has some juice left in it, but it also proves some developers are still lacking with the needed optimizations techniques required for the PlayStation 3 version to stay on par with the Xbox 360. No matter how you look at it, High Moon Studios still still delivered a spectacular looking game combined with a good story to go along with it. At the end of the day, the Xbox 360 out performed the PlayStation 3 version without any mandatory restrictions and consequently walks away this weeks Head2Head winner.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Riittää varmaan, että mainitsen erän 27 ja kaikki tietävät, mistä on kyse...

Singularity
... the reality is that aside from a bit more tearing on PS3 and the odd extra "jaggy", the two versions of the game are very, very close indeed, and equally recommended.

Transformers: War for Cybertron
Transformers: War for Cybertron is still a cool game regardless of platform, but the perceived jump in quality simply through implementation of v-sync has a startlingly positive effect on the game, so for that reason, if you have the choice of platforms, the Xbox 360 release is the one to get.

Tiger Woods PGA Tour 11
360 has a wafer-thin graphical advantage that will go unnoticed by the vast majority but as a personal preference I found accuracy to be higher using the Microsoft pad over the Dual Shock 3. But up against 1:1 Move support, chances are that the PS3 version with its upcoming free upgrade will prove to be the better golfing experience.

LEGO Harry Potter: Years 1 to 4
LEGO Harry Potter still retains its charm and playability regardless of course, on either platform, and while it's fair to say that most of the intended audience probably won't be put off by the technical foibles that exist on both games, it's just a bit of a shame that the desire simply isn't there to perfect an engine that is so close to being absolutely ideal.

After Burner Climax
While it's on promotion, the PS3 version is something of a steal, making it the better buy. Once it returns to full price later in the week, the Xbox 360 game should work out a touch cheaper, plus you get the (mostly unnoticeable) boost to image quality too...

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Singularity löytyy myös Lens Of Truthilta. Täysin tuttua kauraa, että Unreal 3 -moottorilla rullaavan multiplattaripelin voitto meni - joskin niukasti - X360-versiolle. Suurin ero tällä kertaa löytyi repeilystä, jota Pleikkarilla oli lukujen valossa peräti neljä kertaa enemmän. Käytännössä ilmiötä näkyy vähemmän, koska se tapahtuu niin lähellä ruudun yläreunaa.

Conclusion: All in all, Singularity was a really fun game with an excellent story and awesome game-play to go along with. Aside from the minor graphical differences both games looked rather solid. Unfortunately, the PlayStation 3 version comes up a little short by having more performance hitches than the Xbox 360. Note, the Xbox 360 version doesn’t come away clean, it too had it’s fair share of screen tearing, just not as prevalent. One things for certain, developers and publisher need to stop dropping the ball with the PlayStation 3 having mandatory installs. Singularity proves that load-times across platforms is possible and forcing PlayStation 3 owners a 5Gig installs should be unacceptable.
Jännä juttu sinällään, että Transformersissa on 5 gigan asennus ja Singularityssa ei niin minkäänlaista asennusta, ja silti tässä pelissä PS3-versio latailee ihan yhtä nopeasti kuin boksillakin. :p

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kane & Lynch repivät toisiltaan naamoja irti Eurogamerin Kane & Lynch 2: Dog Days -vertailussa. PC-versiokin pääsi mukaan nahistelemaan, ja keräsi marjat sub-HD-resolla (1024x600) toimivien konsolikäännösten nenän edestä. PS3-versio oli teknisesti heikoin, mutta ei silti missään nimessä pelikelvoton.

So, if only from an aesthetic perspective, it's a clear win for the PC version of Kane & Lynch 2: Dog Days. However, even once I'd found a version that could be played comfortably, there's still the disappointing reality that the gameplay itself isn't up to snuff, and that the co-op element has so much potential that is not explored by either the game structure or the level design. There's nothing here that's genuinely new, exciting or that really progresses the genre. The fundamental lack of surprises from the gameplay makes it feel rather old, very quickly.

The playable demo (available for all three platforms) is well worth a download - it's a good sampler for the whole gameplay experience. If it's for you, and you'd prefer to play on console, and your eyes, head and stomach can take it, Xbox 360 is the version to get: it's noticeably smoother than the PS3 version, with minor additional graphical upgrades. Are these enough to warrant a score downgrade for the PS3 game? Truthfully no, the frame-rate deficit only rarely has any actual impact on the overall quality of the game, and the graphical tweaks only apparent on the 360 version probably won't be missed.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Oho, enpä olisi mitenkään uskonut, että pyörisi sub-hd:na, sen verran terävän näköistä meininkiä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Oho, enpä olisi mitenkään uskonut, että pyörisi sub-hd:na, sen verran terävän näköistä meininkiä.

Pelihän kovasti pyrkii tuohon youtube-kompressoitukökkö -fiilikseen niin se sopii oikein hyvin :D
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundry on ehtinyt vertailla H.A.W.X. 2:ta. Ensimmäisen osan PS3-versio oli teknisesti selkeästi heikompi, mutta onko tällä kertaa Pleikkarista saatu puristettua tehoja, vai vieläkö leikataan kulmia joka puolelta? Valitettavasti vastaus on, että X360:llä tämäkin peli vie pidemmän korren, mitä tulee graafiseen puoleen.

PS3-versio on saanut aiemman blurrifiltterin lisäksi myös ihan oikean anti-aliasioinnin (2xAA), mutta häviää silti boksiversion nelinkertaiselle reunanpehmennykselle. Liikkuvassa kuvassa ero on kuitenkin melko mitätön. Sen sijaan ruudunpäivitysnopeus on taas kerran Pleikan kompastuskivi. Vaikka H.A.W.X. 2 kovasti yrittää olla 30 fps:n peli, PS3:lla joissain kentissä joudutaan tiputtamaan ainakin 10 fps:n verran menon yltyessä hektiseksi.

Other levels seem to cause real issues for the PlayStation 3, the afore-mentioned oil rig stage in particular often seeing consistent, lengthy drops at the 20FPS level. Maintaining an arena crammed with opponents can also causes issues for the PS3, which is a bit of a shame bearing in mind that the strengths of the online game in particular come from the sense that you're just a minor player in a fairly vast theatre of combat, with many enemy units to face-off against.

Eikä siinä vielä kaikki, vaan PlayStation 3 -versiosta on myös jouduttu karsimaan kaukana näkyvien objektien yksityiskohtia ja jopa joitain valaistusefektejä. Joskus yksityiskohtien karsiminen näkyy niin oudoissa paikoissa, että se tuntuu suorastaan bugilta.

It's hard to imagine that a single light-source or a few additional polygons would be capable of the kind of performance drops that would warrant their omission, but regardless, those differences are there. Mafia II demonstrated that maintaining performance is much more important than the removal of the occasional graphical effect, but the problem with H.A.W.X. 2 is that even with the often puzzling omissions, there is clearly still an obvious frame-rate problem: some levels appear to be much more optimised than others.

Ja kuin suolana haavan päälle, joutuvat Pleikkarin omistajat kokemaan ennätyksellisen 5,9 gigan asennuksen. (Jep, aiemmin Sony on pitänyt varsin tiukasti kiinni 5 gigan maksimirajasta, mutta nyt näemmä siitäkin aletaan joustaa. Käytännössä koko peli tulee asennetuksi, sillä X360-version koko on tasan 6 gigaa.)

Ja ai niin, Ubisoft ei ole edes vaivautunut käyttämään Blu-rayn tarjoamaan lisätilaa, vaan videot on pakattu samalla ankealla Binkillä kuin FFXIII:n X360-versiossa.

Unfortunately, the out-of-date Bink video compressor is used for the game's cinematics, and as demonstrated previously in the Final Fantasy XIII video codec comparison, it's simply not up to the job of supplying consistently good quality video without being fed high levels of bandwidth. On a 6.8GB DVD with the amount of cut-scenes H.A.W.X. 2 has, that simply isn't possible... on a Blu-ray, it is.

Unfortunately, despite having about 16GB of free space left on the retail disc, both versions have equally poor cinematics. This is a bit of a mystery - quite why Bink remains popular with developers when other options with far superior quality levels are available boggles the mind, but more than that, it wouldn't take more than an afternoon's work simply to up the bandwidth allocations and re-encode superior versions to make use of the extra space on the Blu-ray.

No, on PS3-versiossa sentään jotain hyvääkin. Pelikuvaa voi suoraan tallentaa 720p-laadulla ja lähettää YouTubeen ihmeteltäväksi. Moinen temppu ei X360-versiolla onnistu.

Lähde: Eurogamer
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Myös Mafia II kuuluu Digital Foundry vertailuvalikoimaan, ja kuten on tullut aikaa sitten selväksi, tässäkin tapauksessa PS3-versio on ottavana osapuolena. Epäkohdat ovat näitä hyvin tyypillisiä tapauksia: heikompi ruudunpäivitysnopeus, enemmän tearingia, vähemmän yksityiskohtia, puuttuva anti-aliasointi & motion blur jne.

The more you play the retail game, the more you can see how various nips and tucks have been made to the PS3 version. Just about all of them appear to be graphics-based, suggesting that the 2K Czech team did not do much in the way of offloading GPU tasks to the CPU - a practise that many cross-format console developers now use to make up for (and sometimes exceed) the more advanced graphics chip found in the Xbox 360.

Mutta onko lopputulos silti niin paha kuin miltä kuulostaa? Onneksi ei.

The reality, however, is that the Czech division of 2K Games has done a fairly good job of making cutbacks in areas that you're unlikely to notice as you go about the business of actually playing the game. The combination of all the tweaks is noticeable but not distracting, and you're only likely to be swayed if you've already played the 360 version extensively.

Itse asiassa vain Pleikka-dudeille annettava ilmainen Betrayal of Jimmy -DLC kaataa vaa'an lopulta suorastaan yllättävään asentoon.

Bearing in mind that the two console versions are almost as poor as each other, the Betrayal of Jimmy may actually make the PS3 game the better buy overall.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Spider-Man Shattered Dimensions on hiipinyt kaikessa vaivihkaisuudessa markkinoille, ja Lens Of Truth selvitti, flengaako Hämis paremmin toisella alustalla. Tasapeliin kuitenkin päädyttiin, vaikka PS3-versiossa valaistus- ja HDR-efektit olivatkin pikkaisen parempia. Valitettavasti se myös repeili hieman enemmän. Latausajat olivat käytännössä identtiset, eikä Pleikkarilla tarvinnut edes asentaa mitään.

Conclusion: Overall, Spider-Man Shattered Dimensions was a real pleasure to capture. Games like this make the effort worth our while. Activision deserves a pat on the back for recreating the classic comic book visuals of Spider-Man we’ve all come to know. Their cell-shading engine looks absolutely awesome, and aside from the slight contrast adjustments needed to match the two up, both versions handled the cell-shading perfectly. Although we gave the win to the Xbox 360 for having slightly better performance, the differences were small enough that 99% of us playing would never spot the differences. Bottom line: if you’re a Spider-Man fan of the comics or the movies, you owe it to yourself to check this game out. And not to worry, no matter which platform you choose to web crawl your way through the multiple dimension of Spider-Man alter egos, we promise it’ll be Amazing!

Lähde: Lens Of Truth

Ja kun kerran Totuuden linssiä päästiin viilaamaan, otetaan myös Kane & Lynch 2: Dog Daysin vertailupari. Tasuriin päättyi tämäkin. Erikoisesti X360-version tekstuurit ja varjostukset eivät ihan yltäneet PS3-version tasolle, mutta toisaalta boksilla ruutua päivitettiin tasaisemmin ja vähemmällä repeilyllä. Pleikkarin kiintolevyltä haukataan 1,6 gigan siivu, mutta silti X360:llä asiat lataillaan aavistuksen nopeammin.

Conclusion: Kane & Lynch 2: Dog Days showed some potential at this year’s E3, but kinda fell short in the end. We felt the potential for a great game was there, but the distracting shaky cam should have been left at the dog pound. If you’re willing to drop fifty bucks for this game then either version would do, but we recommend you hold off a couple more months, as the price reductions are sure to continue.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Julkaisupäivä alkaa olla jo aika lähellä. Nyt pitäis vaan päättää että ottaako tämän PS3:selle vai XBox 360:selle. Molemmille löytyy ratit, eli sen perusteella ei voi päättää, ja molemmille löytyy myös Gamestoppiin vaihtarit (eli 2 peliä + 19,90).

Onko näissä Codemastersin ajopeleissä (Dirt(s), Grid) ollut eri alustojen välillä minkä verran eroja ? Omasta hyllystä löytyy Dirt, Dirt2 ja Grid Xbox 360:selle eikä ole vastaavista PS3 versioista kokemusta.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

J
Onko näissä Codemastersin ajopeleissä (Dirt(s), Grid) ollut eri alustojen välillä minkä verran eroja ? Omasta hyllystä löytyy Dirt, Dirt2 ja Grid Xbox 360:selle eikä ole vastaavista PS3 versioista kokemusta.

No ikävä kyllä ainakin Dirt 2 oli huomattavasti hienompi boxilla.
 
Ylös Bottom