Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Illan aikana on tullut luettua "pari" arvostelua pelistä ja ehh.. parhaat palat:

One of the first things to notice about Fallout: New Vegas is how similar it looks to Fallout 3. In the first few scenes of the game you could be forgiven for thinking you had put the wrong disc in.

The buildings, characters and textures are all verging on identical to the ones we saw in 2008’s trip to Washington DC.

We’ve also had a couple of complete system freezes and an almost constant case of occasional and sporadic mini-freezes which only cause the game to stutter for a fraction of a second but are nevertheless extremely frustrating.

It is so similar to its predecessor that it can be difficult to see where the development time was spent.

Melkeimpä kaikki nämä kommentit löytyvät jok'ikisesta arvostelusta. Pakko nyt ihmetellä ääneen että mihin ne kaksi vuotta on käytetty? New Vegas on visuaalisesti täysin identtinen edeltäjään nähden. Yhtä rikkinäinen. Kaikki ne samat pienet viat jotka lopulta söivät todella paljon pelinautintoa Fallout 3:ssa palaavat New Vegasissa. Monien mielestä päätarinakin on heikompi.

Nyt tutimaan.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Joo on tosta aika vaikee sanoo kumpi olis paremman näkönen. Ps3:lla näyttää ylitarkalta ja xbox:lla liian suttuselta, menee melkein makuasiaks. Ps3:lla lähialueet miellyttää enemmän silmää kun taas boxilla kauas katsottuna paremmalta lähinnä sen takia ku ps3:lla tulee aika järkkyä sahalaitaa noihin kaukaisiin maisemiin. Sanoisin et tasapeli.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Eurogamer-lipun alla kirjoitteleva Digital Foundry -porukka on julkaissut viiltävää analyysiaan Vanquishin myyntiversiosta. Kummallakin alustalla natiivitarkkuus 1024x720 kaksinkertaisella koko ruudun reunanpehmennyksellä. Ulkoisista seikoista eroa löytyi vain varjoista, jotka olivat PS3-versiossa hieman parempia. Ruudunpäivitysnopeudessa on sitten jo selvempiä eroja, eli Pleikkarilla repeily on estetty v-syncillä, kun taas boksilla ei. Pienen repeilyn ansiosta X360-version keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus on silti pikkaisen parempi.

What we see is fairly remarkable - the exact same elements cause effectively identical performance issues for both iterations of the engine. However, the key difference here is that the Xbox 360 game tears and drops frames while the PlayStation 3 maintains v-sync throughout. While there are the occasional places where the 360's performance isn't so badly impacted in effects-heavy scenes, the overall effect is much the same - and indeed just about the only real difference we see here is where the clips drop out of sync and PS3 has a colossal explosion to deal with that doesn't appear to be quite so apocalyptic on the 360.

Blu-rayn levytilaa on myös käytetty hyväksi, ja videomuotoiset välianimaatiot ovat paremmalla bitratella PS3-painoksessa. Käytännön ero kuvanlaadussa ei kuitenkaan ole kummoinen.

Lopputulos on, että versiot ovat hyvin pitkälti identtisiä, mutta jos omistaa molemmat konsoli, on DF:n suositus tällä kertaa PlayStation 3.

If you own both machines and are wondering which to buy, it's a tough one to call overall but in my view, the v-sync implementation has to give the PS3 version the edge.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

"Welcome back to this post apocalyptic Head2Head, This week we take a look at Fallout: New Vegas for the Xbox 360 and PlayStation 3." -- Oiskohan siinä tarpeeksi omaperäiset alkusanat tälle viestille? No ei, mutta tokkopa näitä lukee kukaan muutenkaan. Tosin eipä asiat ole juurikaan muuttuneet Fallout 3:n ajoista.

X360-versiossa on kunnollinen 4XMSAA ja pidempi piirtoetäisyys, kun kovasti sahalaitainen PS3-versio saa etua hieman tarkemmista tekstuureistaan ja paremmista HDR-valaistusefekteistä. Toisaalta Pleikkarilla repeilyä ei esiinny lainkaan, kun taas X360:llä sitä on 1,1 prosentin verran. Pieni tearing mahdollistaa kuitenkin hitusen paremman keskiverto-fps:n (27,88 vs. 28,91).

Peräti 4,5 gigan asennuksestakaan PlayStation 3 -omistajat eivät tunnu hyötyvän, vaan latausajat jäävät jopa viitisen sekuntia hitaammiksi siltikin. PS3:lla rakennuksiin mentäessä tai niistä poistuessa lataillaan myös 8-10 sekunnin verran, vaikka boksilla soljutaan sisään ja ulos ilman havaittavia lataustaukoja.

Vaikka tiivistelmästäni ehkä muunlaisen kuvan saattaakin saada, oli LOT:n mielestä kokonaisuuden kannalta tuloksena tasapeli.

Conclusion: Although the PlayStation 3 version did have slightly sharper textures, we can almost guarantee that Bethesda will release a patch as they did with its predecessor, which updated any graphically differences between the two. But until then, each sku has there pluses and minuses resulting in an overall tie. Regardless of which version you decide on, Fallout: New Vegas is an absolute epic adventure with countless hours of gameplay and discovery that shouldn’t be missed. On a final note, the Xbox 360 version will have exclusive DLC, and while this didn’t effect our decision in any manner, a mention of this was in order.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kylläpä täällä näitä luetaan TT-kakskoo. Ihan mielenkiinnosta ja muutenkin. Vieläkin mietityttää että otetaanko näissä arvioissa huomioon lainkaan sitä, että asennetaanko boksilla kovolle vai ei? Vai mennäänkö boksipuolella aina sen mukaan että ei asenneta, vaiko juurikin päinvastoin?

Mielenkiintoisesti päättyi muuten tuo Vegasin feisoff.
 
Kysytäänpä täysin OT mutta taitaa kuitenkin tänne kuulua ennemmin kuin PES ketjuun pleikka/boxi puolelle.

Eli kun pelaa mestareiden liigaa PES 11:sta niin kenttää ympäröivissä mainoksissa näkyy laajasti sekä Sony että PS3.

Nämä käsittääkseni ovat mestareiden liigan alaisia sponsoreitaja näin kuuluu lisenssiin.

Mites xboxilla tai Wiillä? Mainostetaanko Sonyä/ps3:sta myös kilpailevien alustojen pelissä :)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mites xboxilla tai Wiillä? Mainostetaanko Sonyä/ps3:sta myös kilpailevien alustojen pelissä :)

Ainakin Electronic Artsin vanhassa (olisiko ollut vuoden 2007) Champions League -pelissä PS3-mainokset komeilivat myös Xbox 360:n puolella. Kai nuo lisenssisopimukseen kuuluvat.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundryn kolmisivuisessa Fallout: New Vegas -vertailussa laitetaan rinnakkain yhtä monta alustaa, eli suurennuslasin alle on laitettu PS3-, X360- ja PC-versiot. Mitään uusia paljastuksia ei sinällään esim. aiempaan Lens Of Truthin vertailuun nähden ole.

Taken as a whole, the Xbox 360 version of Fallout 3 is the better performer, but neither game acquits itself with much aplomb. On landscape traversal in particular - a big part of the Fallout experience - the 360 version maintains 30FPS on a much more consistent basis, though it's clear there are still elements here that can cause glitching and stuttering.

The fact that the 360 game drops v-sync when frame-rate dips below this target is an issue, but the impact of the screen-tear varies. As the game is pretty slow-paced and the difference between one frame and the next is rarely that different, the tearing is often unnoticeable. There are areas where it is an issue (Freeside in particular springs to mind), but across the run of play the combination of smoother frame-rate and faster streaming leaves the PS3 version looking rather jerky in comparison.

Pleikkari-painoksen BD-levyllä on dataa noin kaksi kertaa niin paljon kuin boksilla, mutta ero selittyy tarkemmilla tekstuureilla ja mukana olevilla useammalla kieliversiolla.

Kokonaisuuden kannalta vaa'ankieli painui hienoisesti X360:n hyväksi (konsoliversioista puhuttaessa) tulevan (ajastetun?) yksinoikeus-DLC:n ansiosta.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Xbox 360:n Call of Duty: Black Ops ja PlayStation 3:n Call of Duty: Black Ops tappeli, kumpi voitti? No Xbox 360:n Call of Duty: Cock Blocks! Siis Black Ops. Kiitos kuuluupi paremmalle ruudunpäivitykselle ja resoluutiolle. Lisäksi PS3-versiossa on joitakin ikäviä bugeja, kuten varjojen puutetta ja liian näkyviä vaihdoksia eri resoluution tekstuurien välillä.

In many ways, the core experience of playing a COD title is defined by that 60FPS target frame-rate and the advantages that brings. Neither version of the game sustains it, but the Xbox 360 game comes closest and thus it just feels like the more playable, satisfying game. Factor in the higher resolution and what feels like a bit more polish, and it's clearly the pick of the two HD console releases.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-call-of-duty-black-ops-faceoff?page=3
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Otetaan mustien operaatioiden perään Lens Of Truthin painavat sanat siitä toisesta räiskinnästä eli Medal Of Honorista. Lopputulos on sitä arkista kaurapuuroa, eli PS3-versiossa on 2,7 gigan asennus ja silti se lataa kenttiä pari sekkaa hitaammin kuin boksilla. Pintakuviotkaan eivät ole yhtä yksityiskohtaisia, varjoista puuttuu reunanpehmennys ja repeytymiä on hieman enemmän (15,78 vs. 11,60 %). Näinpä X360-versio vei tämän erän aika perinteiseen tapaan.

Conclusion: We were really impressed with Medal of Honor’s single player campaigns graphics and gameplay, but absolutely blown away by the huge destructible environments of the multi-player experience. Although the single player campaign had superior graphics over the multi-player mode, the huge insane battles we experienced during online play set this game apart from anything we’ve played in a while. Having said that, the Xbox 360 version wins this Head2Head by having slightly better graphics with the standard 2xAA implemented. Although in some places the Xbox 360 versions textures look slightly better than the PlayStation 3 version, both version look great. Nevertheless, the Xbox 360 version looked more polished and had less performance issues. So if you want the complete Medal of Honor experience, we recommend you pick this one up for the Xbox 360 version, but if you decide to get the PlayStation 3 version you won’t be disappointed.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens Of Truth on ahkeroinut tosissaan, sillä Assassin's Creed: Brotherhoodin vertailu on jo julkaistu! Aloitetaan taas tutuista seikoista: toisessa versiossa on pakollinen, vajaan 4 gigatavun asennus. Kukaan ei varmaan arvaa, kummalla konsolilla tätä tapahtuu. Vastineeksi sentään saa keskimäärin jopa 8 sekuntia nopeammat latausajat.

Siinä toisessa versiossa, jossa ei tarvitse asennella mitään, on sen sijaan paremmat varjostukset, tarkemmat tekstuurit ja nätimmät valaistusefektit. Kumpikin salamurhaaja sentään säilyttää ruudunpäivitysnopeuden hyvin lähellä kolmeakymppiä, ja repeilyä on vain vähän - joskin japanilaisvalmistajan konsolissa hieman enemmän.

Joka tapauksessa kolmaskaan kerta Assassin's Creed -pelisarjassa ei muuttanut sitä tosiasiaa, että X360-versio vei kokonaisvoiton.

Conclusion: Assassin’s Creed Brotherhood looked and played amazing. If you enjoyed the first two installments you wont be disappointed with this one. No doubt Assassin’s Creed Brotherhood looked amazing on both platforms, but in the end the Xbox 360 delivers the final blow. The 360 version had sharper textures, a more robust lighting system, better shadows, and less screen tearing throughout, making the winner of this historic battle a no brainier. So if your in the market for a game with a great story and amazing graphics then Assassin’s Creed Brotherhood is the game for you. Make sure you stop by your local Play N Trade and pick this one up, that is of course, for the Xbox 360.

PS. Jo aiemmin LOT julkaisi Call Of Duty: Black Ops -vertailun. En jaksa referoida, vaan sanon vain, että senkin voitti X360-versio.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digitaalisesta Valimosta, hyvää iltaa! Tänään meillä on vuorossa Assassin's Creed: Brotherhoodin Face-off-vertailu. Vastakkain asettuvat Sonyn musta torni, PS3 sekä Microsoftin valmistama Xbox 360. Tai oikeastaan eivät konsolit tässä kinastele, vaan vertailemme pelin eroja näillä kahdella alustalla.

Kuten jo LOTin jutusta näimme, on X360-versio hieman skarpimpi ja Digital Foundry kertoo tarkemman syynkin. Selitys on se niin kovin kiusallinen eli PS3:lla reunanpehmennystavaksi on tässäkin tapauksessa valittu Quincunx. Periaatteessa se silottaa reunoja ihan kivasti, mutta toisaalta lisää kuvaan utuisen harson syöden tarkimmat yksityiskohdat pois. Boksilla käytössä on myös yhtä perinteikäs, mutta hyvin toimiva 2xMSAA. Ylipäätään pelimoottoria ei ole kummemmin päivitelty sitten ACII:n.

However, many other engine issues haven't really been resolved. Xbox 360 still offers a smoother performance level but both games still suffer badly on occasion from some pretty obtrusive tearing. In this respect, not much has changed from Assassin's Creed II: while tearing is not so noticeable in many games, it's effectively a constant companion in the city scenes here and crops up regularly elsewhere too. Other bugbears haven't been addressed either - the levels of pop-in in terms of both textures and geometry are still really rough-looking and in this case, both versions seem to be just as bad as each other.

Digital Foundry sentään muisti mainita, että Pleikkaristit saivat heti julkaisupäivänä ilmainen yksinoikeus-DLC:n, Copernicus Conspiracyn. Niinpä siitä vähän hyvitystä PS3-versiolle ja kokonaislopputuloksena tasapeli.

If friends lists are not an issue, the Xbox 360 version edges it with its more refined performance, but content completists may wish to opt for the PS3 version for the additional missions. It's a tough choice to make but rest assured, both releases are well worth your time and money...

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Moottorin pörinää! Pellin kiiltoa! Vesiliirtoa?!?

Ja siinäpä se sitten olikin, nimittäin huomiohakuinen johdatus Need For Speed: Hot Pursuitin "Piät vastakkain (tm)" -vertailuun. Tarjoilijanne tänään toimii Lens Of Truth.

Criterion Games teki aikanaan huikean hyvää työtä Burnout: Paradisen multiplattisjulkaisun kanssa, eikä porukan tietotaito ole vuosien varrella ainakaan tuntunut heikentyneen. Autot kaahaavat ilman yhtään repeämää 30 ruutukuvaa sekunnissa, joten ruudunpäivitys on konsolista riippumatta pehmeä kuin Paavin hattu - varsinkin jos on muistettu käyttää pyykkikoneessa huuhteluainetta.

Muutenkin ulkoasu on käytännössä identtinen aina piirtoetäisyyttä, valaistusta, reunanpehmennystä ja vauriomallinnusta myöten. Asennuksistakaan ei tarvitse huolehtia, vaan latausajoissa on keskimäärin vain sekunnin ero X360:n hyväksi.

Näillä puheilla lopputuloksena on kaikkia osapuolia miellyttävä totaalinen tasapeli.

Conclusion: Criterion Games hit the nail on the head with this one, because not only do both versions of Need for Speed: Hot Pursuit look absolutely stunning, they also perform perfectly. Unfortunately, or should we say fortunately, Need for Speed: Hot Pursuit delivers in so many ways, but there’s were very little differences to discuss between the two builds. Bottom line, if your a racing fan and your looking for an awesome over the top action packed racing game that you can show off your racing skills, look no further. Best part about this game are the cars your racing, and or destroying, because they are actual licensed vehicles available on today’s market. This week both versions of Need for Speed: Hot Pursuit come out on top.

PS. Ilmeisesti PS3-version rattituki on laajempi, joten se voi olla joillekin merkitsevä tekijä.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Myös tuttu DF-porukka tuli samaan lopputulokseen uuden Need For Speedin kanssa: ulkoisia eroja ei vaan ole. Jos yksittäisissä kuvakaappauksissa jotain pientä eroa löytyy, se selittyy sattumanvaraisesti taivaalla lipuvilla pilvillä, jotka hieman muuttavat valaistusolosuhteita.

So if we leave the technical comparisons behind for a moment and concrete instead on the friends comparisons, and it's evident that the core, competitive appeal of Hot Pursuit is at its strongest on console - and thanks to the engineering team at Criterion, the Xbox 360 and PS3 versions of the game are exactly the same, and equally worthy of your time and money.

PS. Äänipuolelta pieni ero löytyy, sillä PS3-versiossa on Dolby Digital 5.1 -äänien lisäksi myös DTS tuettuna, samoin kuin häviötön LinearPCM-muoto.
PS2. Kannattaa myös lukea Digital Foundryn artikkeli, jossa käsitellään Hot Pursuitin harvinaisen vähäistä latenssia.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Veristä mättöä tarjoava Splatterhouse on kokenut Lens Of Truthin kovan kohtelun. X360-versio oli hieman tarkempi, mutta PS3:lla hurme näytti aidommalta ja latausajat olivat jopa yli 10 sekuntia nopeampia. Eikä Pleikkari-versiossa ollut edes mitään asennusta kiintolevytilaa syömässä. Ruutua päivitettiin jotakuinkin yhtä tasaisesti ja lähes olemattomin repeilyin. Mättö päättyikin siis taktiseen tasapeliin.

Conclusion: All in all, both versions held up nicely between builds, and although the Xbox 360 version had sharper looking visuals throughout, the PlayStation 3 version had less load-times. Furthermore, both versions performed on par to one another with few framerate drops when large amount of enemies and particles effects were being rendered simultaneously. Good new here was both versions had almost zero screen tearing while slaughtering your way through hordes of enemies. Bottom line: if you’rea fan of blood and guts or a retro fan of the classic Splatterhouse game than either game will do. Oh yeah, and this version of Splatterhouse also includes every single Splatterhouse title that been released during the years as unlockables (Except the TG-16 version). Swing away!

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Enslaved – Odyssey to the West Analysis eli kuinka taas yksi Unreal-moottorilla toimivan pelin PS3-versio repeilee selvästi enemmän ja vaatii asennuksen - joskin alle 400 megan köntsän. Kummallista kyllä, latausajoissa X360 häviää tällä kertaa rutkasti. Niinpä tasan meni tämä peli.

Conclusion: As you can see, Enslaved: Odyssey to the West looked equally gorgeous on both the Xbox 360 and PlayStation 3. Unfortunately, both versions had some distractions that nulled it from the winners bracket. On one hand the Xbox 360 out performed the PlayStation 3 version by having less screen tearing throughout, and on the other hand the PlayStation 3 version had half the load-times as the Xbox 360. In the end, on paper the best we could do was to tie these two. But remember, we only supply you with the facts, the decision is left to you…

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Monialustajulkaisujen vertailuvirastosta, hyvää huomenta. Täten ilmoitamme, että Xbox 360 vs. PlayStation 3: Round 28 on julkaistu. Olemme arvioineet seuraavat pelijulkaisut:

  • Splatterhouse (molemmilla alustoilla 1024x768, 2xMSAA, tasapeli)
  • Nail'd (PS3:lla 1152x640 ja vähemmän repeilyä, X360:llä 1280x672 ja voitto kotiin)
  • James Bond 007: Blood Stone (720p, boksilla 4xMSAA, PS3:lla 2xMSAA + half-pixel offset blur ja vähemmän repeilyä, tasapeli)
  • TRON: Evolution (720p, ei reunanpehmennystä, PS3:lla 3D- ja huono Move-tuki, tasapeli)
  • Star Wars: The Force Unleashed II (Lucasartsin oma DLAA-tekniikka, PS3-versiossa parempi motion blur mutta repeilee enemmän, boksiversiolle voitto)

Asennuksien kokoja sun muita lähdelinkin takana tarkemmin.

Lähde: Eurogamer
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

"Täällä jätkät ei tykkää oikee mistää / silti ne huutaa lissää lissää / No ei se auta ku pistää!"

Eli kauaa ei Digital Foundryn kavereilla nokassa tuhina käynyt, kun Mass Effect 2:n PS3-version demon pohjalta syntyi vertailu X360-painokseen. Saavatko Pleikkarin omistajat todellakin parhaan version vai onko sittenkin tiedossa taas yksi keskinkertainen käännös?

Ensimmäinen huomio on, että PS3:n massamiehet saavat katsella enemmän sahalaitoja, sillä X360-versiossa ollut kaksinkertainen kokoruudun reunanpehmennys on poistettu. Katoamistempun on tehnyt myös hienoinen motion blur. Ja jotkin shadereilla toteutetut efektit ovat boksilla nätimpiä/tarkempia. Toisaalta sitten hieman palikkaiset varjostukset näyttävät PS3-demossa luonnollisemmilta, ja joitain tekstuureja on selvästi paranneltu. Valaistukseenkin on jossain määrin koskettu, mutta lopputulos on aika ristiriitainen.

Alongside the performance, probably the biggest change is in the whole lighting of each and every scene. It's going to come down to personal taste in most cases, but for us there seems to be some level of bewilderment about why this has actually been done. In some areas we're puzzling about where the primary lightsource is, and what it is, that causes the lighting and shadowing effects shown. In other cases, such as in this shot with Miranda, a perfectly well-rendered scene appears to have been diminished with the rejigged lighting.

Ruudunpäivityksen osalta konsoliveljekset ovat hyvin erilaiset ilvekset. Xbox 360:lla v-sync on ahkerassa käytössä ja repeilyä estämässä. Se kuitenkin johtaa useasti itse ruudunpäivitysnopeuden tippumisen kolmestakympistä 20 ruutukuvaan sekunnissa. PS3:n Mass Effect 2 sen sijaan pyörii "lukitsemattomana". Tällä lailla saadaan keskimäärin enemmän freimejä sekunnissa, mutta repeily on entistä näkyvämpää.

So there's good news and bad news here for the new PS3 version. On the plus side, a great many of the drops to 20FPS in the cut-scenes appear to have been ironed out, running nicely at the default 30FPS. The minus side is that the tearing is much more apparent in the new game - both in-game and in the cut-scenes.

Also somewhat bizarre is the implementation of the unlocked frame-rate. It kicks in occasionally during the cut-scenes but mostly manifests in sparse areas or when you're close to doors. It doesn't appear to serve any real purpose, and on the odd occasion where you get some "bonus" frames, it only really seems to add a level of jitter to the visuals that we'd prefer to be without.

Vaikka DF:n loppukaneetissa todetaankin, että "massakakkonen" on PS3:llakin edelleen hieno peli, olen itse hieman pettynyt käännöksen laatuun. Tuossa aiemmin illalla demoa testatessani nimenomaan repeily hyppi silmille. Ja vaikka se oli vahvasti läsnä ensimmäisen Mass Effectin X360-versiossa, olisin toivonut päässeeni siitä jo eroon. Mutta ei sitten.

Lähde: Eurogamer
 
Ylös Bottom