Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Heh, oikeastaan arvasin, että reaktio tulee olemaan tällainen. Enää puuttuu se, että Sony-pojat tulevat kertomaan, kuinka Eurogameriin ei voi luottaa niiden annettua esim. ekalla Resistancelle vain arvosanan 6/10.
No jos noin heikon arvosanan antoivat puheiden mukaan varsin hyvälle pelille, niin arvosanojen suhteen joku voisi aivan ymmärrettävästi vastaavasti reagoidakin (ja varmasti niin on tehnytkin). Nyt kuitenkin käsiteltiin graafisen puolen vertailua eikä peliarvosanoja yleisesti joten pidetään ne omina asioinaan.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kai tähän keskusteluun tulee ottaa myös äänimaailmat mukaan? Eikös esim. Dead Spacessa ole blurayn ansiosta pleikkarilla paremmat äänet kuin boxilla? Tai näin minä ainakin olen kuullut.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

No jos noin heikon arvosanan antoivat puheiden mukaan varsin hyvälle pelille, niin arvosanojen suhteen joku voisi aivan ymmärrettävästi vastaavasti reagoidakin (ja varmasti niin on tehnytkin). Nyt kuitenkin käsiteltiin graafisen puolen vertailua eikä peliarvosanoja yleisesti joten pidetään ne omina asioinaan.
Tämä nyt oli vain yksittäinen esimerkki. Jos tosifanipojalta kysyy, löytyy aina se ja se saitti, joka on kallellaan juuri väärään suuntaan, eikä siihen voi siten luottaa.

Itse luen sekä Eurogamerin että IGN:n vertailut, ja mahdollisuuksien rajoissa testaan (demoilla) myös ihan kotioloissa. Luulen silti, että näkemyksiäni ei pidetä uskottavina, koska olen aina Pleikkari-ihmisiä ollut. Toisaalta en väitäkään tietäväni objektiivista totuutta, sillä luulen, ettei sellaista näissä asioissa ole. :)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kai tähän keskusteluun tulee ottaa myös äänimaailmat mukaan? Eikös esim. Dead Spacessa ole blurayn ansiosta pleikkarilla paremmat äänet kuin boxilla? Tai näin minä ainakin olen kuullut.

Pitäisi ottaa mukaan toki, jos kerran jollain tekstuureilla ja resoluutiolla on jotain merkitystä niin eikö äänilläkin tulisi olla?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kai tähän keskusteluun tulee ottaa myös äänimaailmat mukaan? Eikös esim. Dead Spacessa ole blurayn ansiosta pleikkarilla paremmat äänet kuin boxilla?
Yleinen vastaväite on, että vain harvalla on niin hyvä äänentoisto, että eron kuulee. Toisaalta se ei sitten kelpaa vastaväitteeksi, että harva siinä grafiikassakaan mitään eroja huomaa. :)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Oikeasti ne erot grafiikassa vaan kun tuppaa huomaamaan. Ruudunpäivitys pykii, ruutu repeilee tms.

Pakkaamattomat äänet menevät aikalailla helmiä sioille kategoriaan ja ne sian on siinä yhteydessä itse pelit. Etukäteen miksattu elokuvaääniraita jotain hyötyykin, mutta peleissä menevät aikalailla mainoskikan puolelle. Mikäs niitä on laittaessa BD-levyille, kun kerran tilaa on, hyötyä vaan ei käytännössä ole, vaan eipä ole kustannustakaan.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Pakkaamattomat äänet menevät aikalailla helmiä sioille kategoriaan ja ne sian on siinä yhteydessä itse pelit. Etukäteen miksattu elokuvaääniraita jotain hyötyykin, mutta peleissä menevät aikalailla mainoskikan puolelle. Mikäs niitä on laittaessa BD-levyille, kun kerran tilaa on, hyötyä vaan ei käytännössä ole, vaan eipä ole kustannustakaan.

En nyt tarkoita vain pakkaamattomia ääniä, vaan yleensäkin äänenlaatua. Eron todellakin huomaa eri pelien välillä vielä tässäkin genissä. Toisissa on suhteellisen sumeat äänet ja toisissa taas kristallinkirkkaat, kuten esmes Unchartedissa.

Pitäisi varmaan ostaa boxiversio Dead Spacesta ja lainata pleikkariversio, että pääsisi vertailemaan onko muiden puhumat äänien erot selviä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

En nyt tarkoita vain pakkaamattomia ääniä, vaan yleensäkin äänenlaatua. Eron todellakin huomaa eri pelien välillä vielä tässäkin genissä. Toisissa on suhteellisen sumeat äänet ja toisissa taas kristallinkirkkaat, kuten esmes Unchartedissa.

Pitäisi varmaan ostaa boxiversio Dead Spacesta ja lainata pleikkariversio, että pääsisi vertailemaan onko muiden puhumat äänien erot selviä.

Siis joo, jos oikeaa eroa on havaittavissa, niin sitten. Oikeasti havaittavat erot voi vaan olla aika vaikeasti osoitettavissa, joten täytyy olla varovainen. Varsinkin, kun tämä tuntuu olevan monella tunneasia.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

En nyt tarkoita vain pakkaamattomia ääniä, vaan yleensäkin äänenlaatua. Eron todellakin huomaa eri pelien välillä vielä tässäkin genissä. Toisissa on suhteellisen sumeat äänet ja toisissa taas kristallinkirkkaat, kuten esmes Unchartedissa.

Pitäisi varmaan ostaa boxiversio Dead Spacesta ja lainata pleikkariversio, että pääsisi vertailemaan onko muiden puhumat äänien erot selviä.

Osallistutaan nyt sitten tähänkin kinailuun...
Mutta kyllä pelien äänissä on huimia eroja. Itsellä laitteet pukkaavat ulos yleisimpiä nykyisiä lähteitä ja kajarit on kunnossa. Kieltämättä välillä peleissä ääni on niin kuraa, että oikein harmittaa, kun latistaa tunnelmaa.
Komppaan Pibeä tässä asiassa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Osallistutaan nyt sitten tähänkin kinailuun...
Mutta kyllä pelien äänissä on huimia eroja. Itsellä laitteet pukkaavat ulos yleisimpiä nykyisiä lähteitä ja kajarit on kunnossa. Kieltämättä välillä peleissä ääni on niin kuraa, että oikein harmittaa, kun latistaa tunnelmaa.
Komppaan Pibeä tässä asiassa.

On, mutta ketjun pointtihan oli saman pelin eri versioiden erot.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Ai että specular higlight menee edelle antialiasoinnista ja frameratesta? :D

Mites mm. pleikkaversion palikkavarjot...?

Tarkoitus pyhittää keinot eikös? Aivan sama mitä tekivät ja/tai jättivät tekemättä jos kerran peli näyttää PS3lla paremmalta. Vai aletaanko laskea montako polygonia jokin hahmo vie ja päätetään sitten näyttääkö peli hyvältä :rolleyes: Eipä nuo XO versionkaan varjot miltään hienoilta näytä, jotain ihme palloviivasotkua.

Euroagamerin vertailuja tuskin voi pitää mitenkään huomionarvoisina jos kerran jättävät niinkin merkittävän asian pois kuin äänenlaadun.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Tarkoitus pyhittää keinot eikös? Aivan sama mitä tekivät ja/tai jättivät tekemättä jos kerran peli näyttää PS3lla paremmalta.
Kauneus on katsojan silmässä? Peli on ruma joka alustalla, mutta edelleen kaikkein rumin pleikalla.

Euroagamerin vertailuja tuskin voi pitää mitenkään huomionarvoisina jos kerran jättävät niinkin merkittävän asian pois kuin äänenlaadun.
Ai että nyt tännekin tarttui B3D:stä tämä viimeinen oljenkorsi.
"Kaikki ollaan hävitty, mutta jotain on silti pakko keksiä! Mielellään jotain sellaista jota on mahdotonta normaaliaistein todistaa suuntaan tai toiseen!" :rolleyes:

Minulla ei ainakaan riitä audiokalusto erojen toteamiseen, Sonyn valmistamissa hifeissäni ei vaan riitä suorituskyky. ;)


Tulipa muuten mieleen tuosta kun eräiden kanssa täällä tuli eripuraa siitä että huomaako
sub-HD -resoluutiot, vai ei; minä pelaan videotykillä - Siinä kyllä pikselikoon kasvamisen
huomaa varsin helposti; kun ~100" heijasteena yksittäisellä pikselillä on jo täydellä 720p
resolla kokoa vajaat 2mm kanttiinsa, ja erityisesti aliasointi lyö silmille. Myönnän että normi-
kokoisella (37"-40") 720p telkkarilla en välttämättä huomaisi pudotettua resoluutiota.

Quicunx-tuhrun huomaa silti sokeinkin!
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tuon Quincunxin luuli jo jääneen sinne Geforce4-sarjalaisten hautuumaalle. :p
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Tulipa muuten mieleen tuosta kun eräiden kanssa täällä tuli eripuraa siitä että huomaako sub-HD -resoluutiot, vai ei; minä pelaan videotykillä - Siinä kyllä pikselikoon kasvamisen huomaa varsin helposti; kun ~100" heijasteena yksittäisellä pikselillä on jo täydellä 720p resolla kokoa vajaat 2mm kanttiinsa, ja erityisesti aliasointi lyö silmille. Myönnän että normi-
kokoisella (37"-40") 720p telkkarilla en välttämättä huomaisi pudotettua resoluutiota.
Tämä on hyvä pointti. Suurimmalla osalla lienee kuitenkin jotakuinkin tuon kokoluokan telkkari, joten sen vuoksi suurin osa ihmisistä ei niitä erojakaan huomaa. Videotykillä erot voivat olla selvemmin huomattavissa. Tuosta ei itselläni ole omakohtaista kokemusta, joten uskon sanaasi.

Quicunx-tuhrun huomaa silti sokeinkin!
Mistä voin lunastaa keppini ja opaskoiran? :)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Tulipa muuten mieleen tuosta kun eräiden kanssa täällä tuli eripuraa siitä että huomaako
sub-HD -resoluutiot, vai ei; minä pelaan videotykillä - Siinä kyllä pikselikoon kasvamisen
huomaa varsin helposti; kun ~100" heijasteena yksittäisellä pikselillä on jo täydellä 720p
resolla kokoa vajaat 2mm kanttiinsa, ja erityisesti aliasointi lyö silmille. Myönnän että normi-
kokoisella (37"-40") 720p telkkarilla en välttämättä huomaisi pudotettua resoluutiota.

Sub-HD-reson käyttäminen pelissähän tuo monelle yhden skaalausportaan lisää (vähän mutkat suoraksi vetäen). Jälkimmäisen skaalauksen sahalaidat taitavat vielä korostaa ekan skaalauksen ongelmia.

Kyllä sub-HD-reson käytön huomaa 40-tuumaisellakin usein helposti. Esim. Halo 3 on ihan selvä tapaus.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Sub-HD-reson käyttäminen pelissähän tuo monelle yhden skaalausportaan lisää (vähän mutkat suoraksi vetäen). Jälkimmäisen skaalauksen sahalaidat taitavat vielä korostaa ekan skaalauksen ongelmia.
Niin meinaat sitä että konsolin suorittaman pelikohtaisen sub-HD-reso -> 720p -skaalauksen jälkeen tulee vielä skaalattu-720p -> telkkarin natiivireso -skaalaus?

TT2k sanoi:
Mistä voin lunastaa keppini ja opaskoiran?
No jos alottaisit kevyesti vaikka optikkokeikalla. Jos ei riitä niin http://www.palveluskoiraliitto.fi :D
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Niin meinaat sitä että konsolin suorittaman pelikohtaisen sub-HD-reso -> 720p -skaalauksen jälkeen tulee vielä skaalattu-720p -> telkkarin natiivireso -skaalaus?

Nimenomaan. Tykkimiehiä ja lukuunottamattahan vain harvoilla on natiivi 720p-näyttö. Miten boksi hoitaa 1080p-skaalauksen ja skaalauksen VGA-johdon erikoisresojen kanssa? Skaalataanko Halo 3 ensin 720p:ksi ja siitä eteenpäin output-resoon, vai meneekö suoraan siihen?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Niin meinaat sitä että konsolin suorittaman pelikohtaisen sub-HD-reso -> 720p -skaalauksen jälkeen tulee vielä skaalattu-720p -> telkkarin natiivireso -skaalaus?
Tämä muuten selittänee, miksi Bioshockin PS3-versio näytti heti terävämmältä, kun ruksin 1080p:n pois. 680p -> 720p -> 768p on aika pieni skaalaus verrattuna 680p -> 1080p -> 768p. (HD Ready -telkkuni ymmärtää siis myös 1080p:n, mutta skaalaa sen alaspäin natiiviresoonsa.)

Pitäisi ehkä kokeilla, olisiko Halo 3:n kohdalla havaittavissa samanlaista ilmiötä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ei taida olla noin yksinkertaista. Olettaen, että skaalaimet hoitavat hommansa niin kuin pitää, on ylöspäin skaalatessa nimenomaan etua siitä, että kohdereso on selvästi suurempi.
 
Ylös Bottom