Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

IGN:n näkemys siitä, mitä tapahtuu, kun laitetaan UFC 2009:n PS3- ja X360-versiot vastakkain. Kamppailun vie Pleikka-versio tällä kertaa. Tuomareiden puolueellisuudesta voidaan keskustella. :P

Final Verdict
Both versions of UFC 2009 Undisputed are very solid and should please the throngs of Ultimate Fighting fans. Because of the control issue I had with the Xbox 360 version and the fact that UFC 2009 on PS3 looks slightly cleaner, I have to give the overall victory to the PlayStation 3. The difference is nowhere near big enough to brag to your friends about owning the PS3 version (there's still that initial install) but if you have both systems and are forced to make the choice, go with UFC 2009 on the PlayStation 3.

Overall
1. PS3
2. Xbox 360
IGN-heppu rankkasi PS3-version grafiikatkin hiukan skarpimmiksi, ja boksiohjaimella kontrollit saivat sapiskaa siitä, kun rähmäkä... vertailija osui jatkuvasti Guide-nappiin yrittäessään submissionia. :)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

IGN-heppu rankkasi PS3-version grafiikatkin hiukan skarpimmiksi, ja boksiohjaimella kontrollit saivat sapiskaa siitä, kun rähmäkä... vertailija osui jatkuvasti Guide-nappiin yrittäessään submissionia. :)

Toimiiko submission selectistä/backista vai startista?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens of Truthilta parikin vertailua: Bionic Commando ja Dead Space. Otetaan ensin yhteenveto BC:stä, jossa PS3-versio nappasi voiton.
For this Head2Head the PlayStation 3 wins, and if it wasnt for the screen tearing I think things would have been a bit different. It was definitely an improvement from the drastic Terminator Salvation Head2Head but by no means fixed (At least I didnt puke on my brothers face). I think GRIN needs to consider paying a littler more attention to the porting process and they really need to do something about the screen tearing issues theyre having with the Xbox 360. Overall this was a decent game and if you like the original Bionic Commando I really think youd have fun with.
GRINin pelimoottori tuntuu repeilevän kautta linjan boksilla. Ilmiö ilmeisesti aiheutuu space ambient occlusion -efektistä, joka hörppää liikaa mehuja GPU:sta. PS3-versiossa SSAO:ta ei ole ollenkaan, ja sen vuoksi ruudunpäivitys pysyy selvästi tasaisempana ja ennen kaikkea ehjänä.

Dead Spacen suhteen tulikin sitten tasapeli.
Both games looked and played identical to each other and declaring a victor would be unfair. Most of you have probably already bought and beaten this game on your console of choice, and to our great happiness nobody got the short end of the stick between these two versions. If you havent picked this game up already were happy to say you can snatch this game up on either system, you wont be disappointed in the quality.
X360:llä varjot olivat joskus rosoisempia, mutta toisaalta Pleikkarilla valoissa oli välillä "bandingia".
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Onkos mikään sivusto vielä vertailut Sacred 2:n XO ja PS3 versioita?, kiinnostaisi tietää kummalla konsolilla peli on "parempi" nii tietää kummalle sen ostaisi. Jos sen vaikka tässä sattuisi ostamaan :).
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Onkos mikään sivusto vielä vertailut Sacred 2:n XO ja PS3 versioita?
Ei ole. Gamespotin arvosteluista löytyi tällainen maininta:
Both the 360 and PS3 versions of the game are gorgeous, although the latter has a slightly choppier frame rate and is a little more jaggy.
Eli PS3-versio on hieman röpöisempi ja ruudunpäivitys ei pysy yhtä hyvin kuosissaan.

Veikkaan silti, että käytännössä eroa ei taaskaan huomaa, ellei pelaa kumpaakin versiota vuoronperään samalla laitteistolla.

Update! Heheheheh, IGN sanookin sitten ihan päinvastaista:
Visually the game does appear to be sharper on PlayStation 3 than on Xbox 360, so someone trying to grab a hold of the prettiest version will find it on Sony's console.

IGN myös valittelee boksiversion kaatuilevan.
With the retail PlayStation 3 version we did not experience any game crashes, which was a complication related to the Xbox 360 review.

Tosin boksiversion puolustukseksi on sanottava, että IGN:n arvostelu ei perustunut pelin myyntiversioon.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

IGN tyyppasi Prototypen Head-to-Headissa. Vertailtavana oli myös PS3- ja X360-versioiden skarppi serkku, herra PC-versio.
Final Verdict
The Prototype experience is largely identical across all three platforms. Visual differences exist with the PC coming out on top. Though the PS3 version looks brighter, it isn't enough of a reason to pick it over the Xbox 360 (or vice versa). The added ability to map your keyboard to any command and add hot keys gives the PC version flexibility in control you can't find on the console. In the end, the graphics and control options put the PC version on top with a coin toss between the PS3 and Xbox 360 versions.

Overall
1. PC
2. PS3/360 (tie)
Eipä tuohon osaa mitään enää sanoa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens of Truth vertaili Ghostbusters-pelin PS3- ja X360-versioita. Ja vaikka lähes aina olenkin sanonut graafisten erojen olevan minimaalisia, mutta tällä kertaa Pleikka-versiossa on pallo pudotettu ihan tosissaan.
Xbox 360 wins this by a landslide. If we didnt know any better we would have thought the Ghostbusters was developed on the Xbox 360 and ported, poorly, to the PlayStation 3. However all sources indicate the PS3 was the lead, and so youve got an issue on your hands. Either someone is lying, or the porting team does better work then the lead team. Dont believe the lies, buy this game on the Xbox 360.
Vertailukuvia ei tarvinnut tällä kertaa todellakaan tiirailla silmä kovana ja yksityiskohtiin zoomaten. Ja nopealla vilkaisulla näkee, että Pleikalla tekstuurit ovat TODELLA paljon suttuisemmat. Siis TODELLA. Lisäksi Pleikalla on melkein 4 gigan pakollinen asennus, joka ei silti tue mitään etua latausaikoihin tai muutenkaan.

Tuollaisen PS3-käännöksen rinnalla kehittäjien haastattelu reilun vuoden takaa tuntuu suorastaan irvokkaalta.

MR : Personally, I want to show off our PS3 technology. Were one of the few developers who love the PS3 and have a great time with it. We have great technology for the PS3 and we want to show it off.

VG247: Isnt it the same for the 360?

MR: Were running the same game for both platforms but if we made a PS3-only game, for example, you could double the amount of objects on screen that youre seeing. The PlayStation 3 has seven processors and the 360 only has three, so seven versus three means you can do a lot more on the PS3. Were keeping the game the same over both platforms so we dont want to take out any features.

VG247: So is the game scaled down because of the limitations of the 360?

MR : For example, weve reserved one whole processor on the PS3 for Dolby Digital 5.1 sound whereas on the 360 you have part of one processor to do that. So we can have a lot better sound mixing and a lot more effects going on at the same time. That kinds of makes us do a little bit less in the game [360] but makes for better audio. If were doing a PS3 only game however, we could be doing a lot more. We could be pushing a lot more on the screen.
Ehkä Sony halusi pelille Euroopassa ajoitetun yksinoikeuden ihan sen vuoksi, että peli menisi edes jossain määrin kaupaksi...
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Onkos mikään sivusto vielä vertailut Sacred 2:n XO ja PS3 versioita?, kiinnostaisi tietää kummalla konsolilla peli on "parempi" nii tietää kummalle sen ostaisi. Jos sen vaikka tässä sattuisi ostamaan :).

Ei ole tässä nyt käsillä Pelitin toukokuun numeroa, mutta muistaisin että sen mukaan pelin PC-versio oli jollakin tapaa merkittävästi parempi kuin konsoliversiot. Muistanko väärin? (Kiinnostaa omastakin puolesta.)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Prototypestä vielä sen verran, että Gamezinen mukaan eroja löytyy ainakin anti-aliasoinnin tasosta.
Prototype is rendered at 1120 by 640 pixels, with QAA (quinux anti-aliasing) on the PS3 and 2xMSAA (multisample anti-aliasing) on the Xbox 360. The differences between these two solutions for video game "jaggies" are not terribly distinct, apart from a slight blur to the image with QAA; if sufficiently integrated into the game's art style this won't severely impact visual quality (such as is seen in Killzone 2.)
Tuon lisäksi PS3-versio repeilee enemmän, mutta vastapainoksi maassa oleva irtoroina on selvästi kolmiulotteisempaa shadow mapien ansiosta. Katso vertailukuvat: PS3 vs. X360
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Prototypestä vielä sen verran, että Gamezinen mukaan eroja löytyy ainakin anti-aliasoinnin tasosta.

Tuon lisäksi PS3-versio repeilee enemmän, mutta vastapainoksi maassa oleva irtoroina on selvästi kolmiulotteisempaa shadow mapien ansiosta. Katso vertailukuvat: PS3 vs. X360

Minun silmääni boksiversio näytti hieman terävämmältä, tosin. :) Tuota rojua on kyllä maassa pleikalla, mutta jotenkin häiritsee tuo selkeät "kuviot" mikä tuohon maahan syntyy. Vaikka tuskinpa sitä pelissä edes huomaisi. Eli aika lailla varmaan tasoissa silti mennään.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vertailukuvia ei tarvinnut tällä kertaa todellakaan tiirailla silmä kovana ja yksityiskohtiin zoomaten. Ja nopealla vilkaisulla näkee, että Pleikalla tekstuurit ovat TODELLA paljon suttuisemmat. Siis TODELLA.
Eikä muuten edes ihme, sillä pelin natiivireso on vain 960x540. Käytännössä PS3-versiossa ei ole pikseleitä kuin vain 25 prosenttia enemmän kuin SD-tarkkuudella.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jopa IGN tunnustaa X360-version olevan paras Ghostbustersin Head-to-Head-vertailussa.
Final Verdict
Well, let the fanboy flogging begin, I'm picking the Xbox 360 version as the superior Ghostbusters game. I'd point out that I personally play multiplayer (I'm No. 7 in the world as of last night) on the PlayStation 3 because I prefer that system and Trophies and that the differences aren't that meaningful, but I know I'm still going to get attacked in the comments below. The 360 version looks and runs better; if you can't make up your mind, that's the way to go. If you're trying to pick between the PS2 and Wii, Nintendo's version is the no-brainer. It's fun, runs well, and has co-op.

In the end, none of these versions of Ghostbusters: The Video Game are bad, but there are differences to consider when you get ready to slap down your cash.

Overall
1. 360
2. PS3
3. Wii
4. PC
5. PS2
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Eurogamerin peräti kahdeskymmenes Face-off-mittelö ei juuri aiemmista poikkea. Nyt tutkitaan Ghostbusters: The Video Gamea, Prototypeä, Bionic Commandoa, FUELia, X-Men Origins: Wolverinea sekä Red Faction: Guerrillaa.

Ghostbusters:
I can't help but feel that the game itself is distinctly average - almost last-gen in terms of its basic gameplay. And rather embarrassingly, it's the poorest PS3 conversion I've seen for a long, long time - a disappointing reminder of how just how terrible cross-platform development could treat the PS3 back in 2006.

Prototype:
... all of these different plus and minus points do at least strongly suggest that the code was tweaked to get additional features from the respective consoles, however slight, but in terms of the gameplay, the smoothness of the update and the corresponding response from the controls, it is the Xbox 360 game that has an overall consistency that gives it a small advantage.

Bionic Commando:
While the Xbox 360 version is a fine game that still looks lovely and has some "exclusives" of its own, the improved bling and solid image consistency make the decision easy if you own both consoles and are wondering which version to buy. Despite the inclusion of a 1.8GB mandatory installation, it's got to be PS3.

FUEL:
So while the Xbox 360 version of FUEL has a small but tangible technical edge over the PlayStation 3 release, it makes little odds really. A 5/10 game that runs a touch smoother on one platform has to offer much more to lift its overall score and FUEL remains a rather disappointing release despite the small performance hike.

Wolverine:
You'll see minor lighting differences, plus the Microsoft platform once again includes anti-aliasing absent on the PS3 build - all of which combines to give the Xbox 360 a marginal, but tangible, technical victory in this particular comparison. But in terms of the more important factor - the bloodthirsty thrill of the commandeering the world's most finely tuned killer - that's equally as enjoyable on either platform.

Red Faction:
In common with the best cross-platform multiplayer games, the choice of which version to buy should you happen to own both machines really comes down to where your friends list is.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jopa IGN tunnustaa X360-version olevan paras Ghostbustersin Head-to-Head-vertailussa.

Pelin tekijän selitys (vai tunnustus?) pleikkaversion huonoudesta:

For the record, the PS3 version [of Ghostbusters] is softer due to the 'quincunx' antialiasing filter and the fact we render at about 75% the resolution of the 360 version. So you cannot directly compare a screen shot of one to the other unless you scale them properly. The PS3 does have less available RAM than the 360 but we managed to squeeze 3 out of 4 textures as full size on the PS3.

Joystiq
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Pelin tekijän selitys (vai tunnustus?) pleikkaversion huonoudesta:
Sinällään tuo selitys ei vaan tarjoa yhtään mitään uutta tietoa, eikä varsinkaan oikeaa selitystä siihen, miksi tuollaiseen ratkaisuun on päädytty. Jos PS3 on jossain vaiheessa muka pääkehitysalustana ollut, niin jotain todella kummallista on kyllä saanut tapahtua. Ei tuo Ghostbusters kuitenkaan niin erikoisen näköinen peli ole, etteikö sitä olisi saatu 720p-resolla ja yhtä hyvillä tekstuureilla saatu pyörimään Pleikkarillakin. Tuo selitys erilaisesta muistimäärästä kuulostaa "ei me jaksettu panostaa" -hätävalheelta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

IGN tyyppasi Prototypen Head-to-Headissa. Vertailtavana oli myös PS3- ja X360-versioiden skarppi serkku, herra PC-versio.

Eipä tuohon osaa mitään enää sanoa.
Milläköhän asetuksilla nuo pelaavat noita PC-versioita, onko tietoa? Täysillä aina vai onko jotku medium asetukset päällä. Kun graafisesti ainakin PC-versiot vievät varmasti voiton kun pelataan täysillä, oli peli sitten melkein mikä tahansa. Ghostbusterssin Head2Headissa PC versio oli huonompi kuin tehokonsolien versio mutta tämän tietysti ymmärtää kun ei se ole pelkästä grafiikasta kiinni vaan ominaisuuksista, sisällöstä, pelattavuudesta ym... ja verkkopeli ilmeisesti puuttui kokonaan PC-versiosta? Mutta eikös se Ghostbustersin(kin) PC-versio ole kuitenkin graafisesti parempi kuin konsoliversioiden kun täysillä asetuksilla pelataan? Sanottiinko sitä tuolla jossain?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Milläköhän asetuksilla nuo pelaavat noita PC-versioita, onko tietoa? Täysillä aina vai onko jotku medium asetukset päällä.
Tuossa H2H:ssä PC-rautana oli seuraava kokoonpano: Core 2 Quad, 2GB RAM, Nvidia 8800 GTX. Eivät erittele sen tarkemmin, millä asetuksilla ovat testanneet, mutta oletettavaa on, että graffanamiskuukkelit väännetään aina kattoon. Ja kyllä PC-versio tuon Presentation-kategorian voittikin.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

IGN on ehtinyt tehtailla Head-2-Headin myös uusimmasta Guitar Hero -pelistä eli Smash Hitsistä. (Rapakon tällä puolen peli tulee olemaan nimellä Greatest Hits...)

Final Verdict
This comes as little surprise. You're getting what is essentially an identical experience with the PlayStation 3 and Xbox 360 versions, so if you're deciding between those two, pick the system you have the most/best instruments for. The Wii comes up next, with reasonable graphics (for the system) and decent audio, along with GH Tunes and a totally acceptable play experience. The PlayStation 2 version comes in dead last, missing the GH Tunes and online functionality, the poorest visuals and, worst of all, stuttering that will throw off your song.

Overall
1. PS3/360
2. Wii
3. PS2
Täysin yllätyksetön vertailu kaikkinensa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tuo selitys erilaisesta muistimäärästä kuulostaa "ei me jaksettu panostaa" -hätävalheelta.

Samaa mieltä. Peli suunniteltu pääosin Xbox 360:lle ja sitten laiskasti (tai ihan puhtaasti "väärin") portattu PS3:lle. Näitähän tapahtuu.

Onhan se ärsyttävää, ettei tuollaista peliä saada lähes identtiseksi kahdelle konsolille, kun kuitenkin suurin osa saadaan (mulle ei jotkut "suurennuslasi-erot" merkkaa mitään). Kyllä itsellä ainakin sormi heristää aika vahvasti Terminal Realityn (pelinkehittäjä) suuntaan.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens Of Truth ja Transformers - Revenge of the Fallen -vertailu. Lopputuloksena tiukka tasapeli.
This is a prime (Optimus?) example of what to do as a next-gen developer. Hats off to Luxoflux for porting Transformers across platforms flawlessly. Not only did both versions look almost identical in color and texture quality, Luxoflux managed to do it without any mandatory install.

Update! Laitetaan nyt samaan syssyyn vielä IGN:n H2H-nahistelu Fight Night Round 4:stä. Erikoisuutena boksiversiossa on selvästi enemmän achievementejä (33 kpl) kuin Pleikkarilla Trophyja (21 kpl). Tuosta ja pienistä graafisista eroista huolimatta konsolimaailman Muhammad Ali ja Mike Tyson päätyivät tasuriin. Kumpi sitten on kumpi, siitä ei tarvitse tässä ketjussa onneksi keskustella. ;)
Final Verdict
When you get down to it you're going to get the same experience whether playing on Xbox 360 or PlayStation 3. If you're an achievement/trophy whore, chances are you're going to want to stick to the Xbox 360 version as you'll have more to accomplish, but graphics sticklers will likely want to play on the PS3 for slightly brighter lighting effects. Regardless, Fight Night Round 4 is a great game on either system and I advise every boxing fan to go out and pick it up as soon as possible.

Overall
1. PS3/360
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom