Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

En minä tässä boxin ohjainta kritisoinut, vaan battlefield 1943 boxiversion kontrolleja. Eikä tottumuksesta ole tosiaankaan kyse, sillä boxin ohjaimella on tultu räiskyteltyä jo reilu 2 vuotta, kun taas pleikkarilla tuskin vielä kahta kuukauttakaan. ;)

No kiitän kun oikaisit, mutta tämä pelaisi ainakin mielummin boksin ohjaimella, kun tuo pleikkarin vastaava on jotenkin tympeä noihin räiskintöihin ollut. En ikinä oikein tottunut siihen, vaikka ennen olinkin pleikkarimies henkeen ja vereen. :)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens Of Truthin G.I.JOE - The Rise Of Cobra vertailu...

Skeida peli, mutta vertailussa voittaja on selvä.

Action Force!!! \o/
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundry tarjoaa mielenkiintoisen haastattelun Sacred 2:n grafiikkamoottorin osalta. PS3-versiota työstänyt Tobias Berghoff kertoo, kuinka pelin piti tulla alunperin vain X360:lle ja käyttää 720p-tarkkuuttaa kaksinkertaisella MSAA:lla. Kun haluttiinkin tehdä myös PS3-versio, muuttuivat suunnitelmat. Pelkästään PS3:n RSX-näytönohjainpiiriä käyttämällä Sacred 2 ei tahtonut Pleikkarilla pyöriä siedettävästi juuri mitenkään. Kun lähestymistapaa muutettiin ja siirryttiin ns. deferred renderingiin ja otettiin Cellin SPU:t avuksi, toimikin PS3-versio pian jo 1080p:nä. Jotta alustojen välille ei syntyisi eripuraa, piti boksillakin optimoida graffamoottoria.
For some time it even looked as if the PS3 was going to be 1080p and the Xbox was not, until Stephan Hodes – the primary Xbox graphics programmer – wrote a slightly less insane version of the system described above for the Xbox, bringing us pretty much to parity.

So, is it over-engineered? Possibly. We did not meet the final performance goals and on the PS3 – which is the only version I really know well enough to talk about – this is almost completely a CPU issue. So the rendering is certainly faster than the CPU-side code on that platform, which is a bit of a waste. I should point out, however, that at least on the PS3, getting 720p with 2xMSAA to work at 30FPS would not have been a lot simpler than going all the way to 1080p. So moving development time from the renderer to the game-code would not have helped.
Loppujen lopuksi PS3-versio renderöintiengine oli hyvinkin viilattu, mutta kaikki muut CPU:lla pyörivät asiat jäivät kiireessä optimoimatta.

Haastattelussa Tobias Berghoff lisäksi vahvistaa vallalla olevaa käsitystä, eli optimoimattomana multiplattareiden PS3-versiot tulevat olemaan boksiversiota heikompia esityksiä. Toisaalta kummankin konsolin vahvuuksia hyväksi käyttäen lopputulos on hyvin tasaväkinen.
The optimal solutions for both platforms are usually surprisingly equal in performance (Hold it, fanboys! I'm not done!). For everything else, it's reasonably fast on the Xbox and absolutely horrible on the PS3.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Portugalin Eurogamerista löytyy muutama vertailukuva*Batman: Arkham Asylumista. Iso käsi kehitystiimille, sillä näin tasavertaisia PS3/X360-käännöksiä tulee todella harvoin vastaan. Jos taikalaseja tarpeeksi kiilloti, oli PS3-versio pikkiriikkisen tarkempi, mutta ero oli todellakin sitä luokkaa, että sitä ei pelaamisen tiimellyksessä tule huomaamaan.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jos taikalaseja tarpeeksi kiilloti, oli PS3-versio pikkiriikkisen tarkempi, mutta ero oli todellakin sitä luokkaa, että sitä ei pelaamisen tiimellyksessä tule huomaamaan.

PS3 versiossa ei ole antialiasointia, Xbox 360 -versiossa on 2xMSAA.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jos taikalaseja tarpeeksi kiilloti, oli PS3-versio pikkiriikkisen tarkempi, mutta ero oli todellakin sitä luokkaa, että sitä ei pelaamisen tiimellyksessä tule huomaamaan.

Totta, mutta miten lienee muun teknisen toteutuksen laita? En ole Boksin demoa kokeillut, mutta Pleikkarilla näkyi muutaman kerran repeilyä grafiikassa - ei kuitenkaan millään tavalla haittaavasti. Minkälainen lie tilanne Boksilla? Muutamassa suurenkin luokan pelissä se on ollut liian näkyvää.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

PS3 versiossa ei ole antialiasointia, Xbox 360 -versiossa on 2xMSAA.
Jos noin on, en sitä noista vertailukuvista huomannut. Ehkä nyt viimeistään pitää varata aika optikolle?

Kazi: Muusta teknisestä toteutuksesta en tiedä vielä. En ole ehtinyt kummallakaan alustalla demoa testaamaan. Mutta voin kyllä käydä heittämässä kommentit, kunhan jossain vaiheessa demot on tyypitetty.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kazi: Muusta teknisestä toteutuksesta en tiedä vielä. En ole ehtinyt kummallakaan alustalla demoa testaamaan. Mutta voin kyllä käydä heittämässä kommentit, kunhan jossain vaiheessa demot on tyypitetty.

Heitin kysymykset yleisesti ilmoille, enkä varsinaisesti sitä kohdistanut juuri sinulle. Mutta juurikin liikkeessä, vaikka Batmanissa monesti paikoillaan ollaankin, virheet (esim. tearing) näkyvät selvemmin.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Nääh. PS3-versio oli vain tummempi, siitä immersio paremmista varjoista... Kyllä minun näkökannastani Xbox 360-versio oli hitusen tarkempi tekstuureiltaan, mutta ero oli tosiaan minimaalinen. Toisaalta saattaa olla hippunen vihreän sävyjä noissa silmälaseissa, enpä tiedä...

Tummuuteen en ota kantaa, mutta Ps3-versiossa on teknisesti paremmat varjot. Boxi versiossa käytetään taas vaihteeksi ikävää ditheröintiä varjoissa, mikä saa silmät vuotamaan verta varsinkin liikkeessä, kun tuppaavat usein bugittelemaan.

Tuossa yksi vertailukuva, alempi on siis boxiversiosta.
NeoGAF - View Single Post - 'Batman: Arkham Asylum' (PS3/X360/PC) Officially Announced
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tummuuteen en ota kantaa, mutta Ps3-versiossa on teknisesti paremmat varjot. Boxi versiossa käytetään taas vaihteeksi ikävää ditheröintiä varjoissa, mikä saa silmät vuotamaan verta varsinkin liikkeessä, kun tuppaavat usein bugittelemaan.

Tuossa yksi vertailukuva, alempi on siis boxiversiosta.
NeoGAF - View Single Post - 'Batman: Arkham Asylum' (PS3/X360/PC) Officially Announced

Kyllähän tuon vertailukuvan perusteella varjot ovat PS3-versiossa huomattavasti tarkemmat, mutta myös tummemmat. Tosin tuollainen seikka ei varmasti vaikuta pelinautintoon kuin pahimpien pikselinnyplääjien kohdalla. Molemmat versiot ovat varmasti laatuviihdettä, olisipa jo julkaisupäivä...
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kyllähän tuon vertailukuvan perusteella varjot ovat PS3-versiossa huomattavasti tarkemmat, mutta myös tummemmat. Tosin tuollainen seikka ei varmasti vaikuta pelinautintoon kuin pahimpien pikselinnyplääjien kohdalla. Molemmat versiot ovat varmasti laatuviihdettä, olisipa jo julkaisupäivä...

Itseasiassa boxiversion varjot on kyllä "tarkemmat", mutta plekellä varjot ovat pehmeät, eivätkä bugittele.

Minulle tuo varjojen ditherointi vaikuttaa aika ratkaisevasti siihen kumman version pelistä ostan, sillä tuo on lähiotoksissa erittäin häiritsevää.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Molemmat konsoliversiot ovat kyllä ihan samanlaisia. PS3:n sahalaidat ja XO:n "kevyemmät" varjot eivät haittaa pelaamista. Yksi multiplatform lisää, joka on tehty teknisesti loistavasti kaikille alustoille..

EDIT: tyhmyydet poistettu..
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vaikka ite molemmat konsolit omistan nii itteä ei nyt tuo grafiikka niin tässä Batmanissa kiinnosta... Osto päätökseen vaikuttaa tällä kertaa tuo sisältö, eli jokerilla pääsee pelaan PS3 versiossa niin sen myös ostan :). On se nii kiinnostava hahmo. Mutta nyt lisää kalijaa ->..-
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ei mitään eroja ole Batmanista havaittavissa, hoitoon saa mennä jos noista haluaa pikkuisimmankin eron etsiä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jos vertaa lähes kuvien keskellä olevia varjoja, huomaa niiden reunoissa selvän eron.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jos vertaa lähes kuvien keskellä olevia varjoja, huomaa niiden reunoissa selvän eron.

Itseäni ei tuokaan häiritsisi, jos se pysyisi staattisena eikä bugittaisi. Mutta mokoma kun suhisee minkä kerkeää, niin pakosti sitä kiinnittää huomion siihen.

Tämä giffi kuvaa hyvin miltä varjojen reunat näyttävät liikkeessä:

Edit. Ei tykänny hotlinkittämisestä. http://www.lagom.nl/lcd-test/black.php <- Tuolta alaalle ja temporal dithering
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Itseäni ei tuokaan häiritsisi, jos se pysyisi staattisena eikä bugittaisi. Mutta mokoma kun suhisee minkä kerkeää, niin pakosti sitä kiinnittää huomion siihen.

Pakko kysyä jos varjot haittaa noin paljon niin miten kestät sahalaidat PS3:n versiossa?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Pakko kysyä jos varjot haittaa noin paljon niin miten kestät sahalaidat PS3:n versiossa?

Eipä nuo paljoa häiritse, kun skaalaus 1080p:ksi sumentaa kuvaa hieman. Sahalaitoja on muutenkin käytännössä joka pelissä alustasta riippumatta (poislukien pc), joten niihin on tottunut enkä kiinnitä niihin huomiota. ;)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

En huomaa eroa Bättiksissä. Olen onnellinen.
 
Ylös Bottom