Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tuohon FF:ään vielä lisäten. Omistan kummatkin versiot ja pitää mainita vielä vaikka tuo PS3 versio onkin kauniimpi niin ei sekään versio ihan perfect ole, boxilla tuntuisi olevan paljonkin tasaisempi framerate ja kovolta luonnollisesti lataa nopeemmin kuin ps3. Muuten kyllä samoilla linjoilla kuin muutkin tähän mennessä. Aivan hiton loistopeli noin niinku muuten :)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Heeetkinen hartsa... kun Xboxin peli arvostellaan (FF13), ei kai arvostelun ydin ole verrata sitä PS3-versioon? Multiplattis erot voi toki mainita lyhyesti, mutta se siitä.

Peli arvostellaan ja peilataan Xboxin pelikirjastoon. Miten FF13 sijoittuu Xboxin JRPG-genressä. Voittaako se kenties Lost Odysseyn? Entä Blue Dragonin? Ei Xbox-pelin arvostelussa voida sanoa, että huono peli, osta White knight chronicle :p
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Heeetkinen hartsa... kun Xboxin peli arvostellaan (FF13), ei kai arvostelun ydin ole verrata sitä PS3-versioon?

Ei kai kukaan ole sellaista väittänytkään?

Kutakuinkin jokaisessa multiplätty-arvostelussa aina kuitenkin verrataan etenkin boksin ja plegen versioita keskenään, ja annetaan jonkinlainen tuomio näiden välillä. Joskus ne myös arvostellaan omina kokonaisuuksinaan jos erot ovat niin merkittäviä. Joskus se jollain tapaa huonompi versio saa huonomman arvostelun, joskus ei, riippuen miten suurista eroista on kyse.

Selvennettäkööt nyt vielä, että itse tarkastelen tätä yleisen arvostelulinjan ja -käytäntöjen näkökulmasta, en mistään PS3 vs. Xbox360 asetelmasta, ja miten nuo elävät ja muuttuvat pelistä riippuen.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ei kai kukaan ole sellaista väittänytkään?

En minä halua sanoja suuhusi tyrkyttää, mutta sellaisen kuvan siitä valitettavasti sai....

Kutakuinkin jokaisessa multiplätty-arvostelussa aina kuitenkin verrataan etenkin boksin ja plegen versioita keskenään, ja annetaan jonkinlainen tuomio näiden välillä.
Näin se on ollut ja hyvä niin. Eroavaisuuden toteamiseksi riittänee muutama lause.

Selvennettäkööt nyt vielä, että itse tarkastelen tätä yleisen arvostelulinjan ja -käytäntöjen näkökulmasta, en mistään PS3 vs. Xbox360 asetelmasta

Ihan hyvä varmaan selventää, koska minä sain sellaisen kuvan (ilman lisätarkennuksia), että jonkunlainen vertailu oli meneillään:

Melko koomista, että Metacritic arvioissa 360 versio FFXIII:stä on arvioitu himpan verran korkeammalle

...huonompi tekninen toteutus on tavannut alentaa arvosanaa...

Sanotaan loppuun, että en oikeastaan näe tarvetta ALERT THE NAVY! artikkeleille mikäli Xbox360 FF13 saisi loppujen lopuksi paremman Meta-arvosanan. Syyt moiseen sensaatioon laittelin edelliseen viestiin.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tälleen enemmän tai vähemmän ummikkona kommentoin.

Nämä erot FF13:sta, eivätkös ne kuitenkin johdu lähinnä siitä että boksiversio tehtiin hieman kiireessä ilman että sitä ehkä ehdittiin viilata niin kovaan iskuun kuin PS3:sen vastaavaa? Vai olenko aivan väärässä?

Eli toisin sanoen näiden vertailujen lähtokohtakin on jo hieman epäreilu, jos kehitysaika ei ole ollut yhtä pitkä ja harras. Joten minusta boksi puolella ei kannata itkeä että jäätiin jälkeen, koska sehän on selvä, ja taas toisella puolella on turha juhlia jo lähtökohtienkin takia. Jos olen väärässä korjatkaa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Taidat nyt hieman itse suhtautua turhan tunteella asiaan. En ole itse havainnut sen suurempaa itkua vai edes vahingoniloa eri versioiden välisestä paremmuudesta. Jos joku vertailu saa PS3 version teknisesti paremmin toteutetuksi, niin miksi siitä pitää heti vetää salaliittoteoriat esiin? Tähän asti TT-2k on tuonut esiin enimmäkseen niitä toiseen suuntaan osoittavia vertailuja.

Kyllä minä olen ainakin aidosti iloinen siitä, että PS3-versio tästä upeasta japani-roolipelistä on parempi, upeaa katsella huippulaatuisia välivideoita komeilla maisemilla :) Ja olen kyllä aidosti "hieman" vahingoniloinen siitä, että X360-versio ei ole niin hyvä :D Ei sillä, että se minua haittaisi, tai että se olisi minulta mitenkään pois, vaikka se olisikin yhtä hyvä, mutta olen vain tyytyväinen, että saamme kerrankin puukottaa tällä Xbox-fanien ikälopulla "meidän multiplattarit on parempia kuin teidän multiplattarit"-kommentilla takaisinpäin.

Mutta jottei homma menisi ihan piikittelyksi, niin totean samaan viestiin, että peli on varmasti hyvä myös Xboxilla ja 99,9 prosenttia pelin sille ostaneista varmaan pelaa sitä oikein tyytyväisenä ja iloisena asenteella "ompa kiva, että saatiin Xboxillekin tämä peli, ompa kiva pelata tätä" ja olisi kyllä kiva, että tuo prosenttiluku olisi täysi sata :)

Mutta nautitaan nyt me pleikkaripojat, kun tällainen mahdollisuus tuli...Vai onko tämä sittenkin se merkkipaalu, minkä jälkeen vaaka kallistuukin toiselle puolelle? No tuskin, kysymys on lopulta kehittäjien taidoista ja viitselijäisyydestä...unohtamatta tietenkään pääkehitysalustaa. Mutta ennen kaikkea nautinnolisia pelihetkiä kaikille multiplattareiden parissa, ei se yksi suttuinen pikseli sinne tai tänne saisi vaikuttaa, jos peli muuten maistuu hyvältä ;)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Eli toisin sanoen näiden vertailujen lähtokohtakin on jo hieman epäreilu, jos kehitysaika ei ole ollut yhtä pitkä ja harras.

Vertailuja voi tehdä aina. Oli lähtökohdat sitten epäreilut tai ei.

Kyllähän Bayonetan eri verisoita vertailtiin vaikka PS3 version käännöstyö jäi eri tekijöiden harteille. Myös esimerkiksi Orange Boxin versioita vertailtiin vaikka senkin PS3 käännöstyön Valve sysäsi muistaakseni EA:n harteille. Kyllä näissä tilanteissa lähtökohdat ovat yhtälailla epäreilut ja silti kovasti vertailtiin. Vertailutulos oli esimerkeissä vain päinvastainen.

Se miksei Final Fantasya saatu välivideoiden osalta niin hyvään loistoon kuin kilpailijalla johtuu varmasti osittain lyhyemmästä kehitysajasta, mutta varmasti myös esim. Blu-Rayn ja DVDn teknisistä eroista. Vaikka henkilökohtaisesti en näkisi mitään ongelmaa siinä että laitettaisiin vaikka muutama DVD lisää jos tila loppuu kesken. 3 tai 5 ei mitään merkitystä.

P.S. jos joku ei suoraa vastaa viestiisi yhden päivän sisällä ei se välttämättä tarkoita sitä etteikö kukaan viestiäsi olisi lukenut tai sitä noteerannut.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vertailuja voi tehdä aina. Oli lähtökohdat sitten epäreilut tai ei.

Kyllähän Bayonetan eri verisoita vertailtiin vaikka PS3 version käännöstyö jäi eri tekijöiden harteille. Myös esimerkiksi Orange Boxin versioita vertailtiin vaikka senkin PS3 käännöstyön Valve sysäsi muistaakseni EA:n harteille. Kyllä näissä tilanteissa lähtökohdat ovat yhtälailla epäreilut ja silti kovasti vertailtiin. Vertailutulos oli esimerkeissä vain päinvastainen.

Se miksei Final Fantasya saatu välivideoiden osalta niin hyvään loistoon kuin kilpailijalla johtuu varmasti osittain lyhyemmästä kehitysajasta, mutta varmasti myös esim. Blu-Rayn ja DVDn teknisistä eroista. Vaikka henkilökohtaisesti en näkisi mitään ongelmaa siinä että laitettaisiin vaikka muutama DVD lisää jos tila loppuu kesken. 3 tai 5 ei mitään merkitystä.

P.S. jos joku ei suoraa vastaa viestiisi yhden päivän sisällä ei se välttämättä tarkoita sitä etteikö kukaan viestiäsi olisi lukenut tai sitä noteerannut.

PS PS No se nyt oli vaan piikittelyä, toki ymmärrän ettei kaikkea heti huomaa. Kumma että heti kun kommentoin kommentoin tuli vastaus. no ei vaan ;) Uutena foorumilla aina joutuu hieman hakemaan paikkaansa.. Ainakin joissain tapauksissa.

Vertailuja voi ja tottakai saakin ja vielä kaiken lisäksi pitääkin (jotta homma pysyy mielenkiintoisena) tehdä aina, olkoot lähtökohdat mitkä tahansa. Mutta itkusukru ja party on meininki pitää silti suhteuttaa lähtökohtiin. Ja kuten mainitsemissasi esimerkeissä (Bayonetta sekä Orange Box) on todettu, homma voi olla tuloksen osalta myös päinvastainen ja samalla niisäkin tilanteissa pitää vertailu suhteuttaa lähtökohtiin.

FF13:sta tapauksessa tosiaan välivideoiden ero nyt johtuu ihan selkeästä syystä johon ainoa mahdollinen korjaus olisi ollut useampi DVD levy, mutta muuten eroavaisuudet kait todennäköisesti johtuvat syystä jonka aiemmin mainitsin.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kyllähän Bayonetan eri verisoita vertailtiin vaikka PS3 version käännöstyö jäi eri tekijöiden harteille. Myös esimerkiksi Orange Boxin versioita vertailtiin vaikka senkin PS3 käännöstyön Valve sysäsi muistaakseni EA:n harteille. Kyllä näissä tilanteissa lähtökohdat ovat yhtälailla epäreilut ja silti kovasti vertailtiin. Vertailutulos oli esimerkeissä vain päinvastainen.

Vertailua voi tehdä, mutta sitten pitäisi myös ottaa huomioon siihen lopputulokseen vaikuttavat asiat eikä vaan katsoa tilannetta suoranäköisesti.

FF:n vertaaminen noihin kahteen peliin ja niiden ongelmiin on vähän outoa sinänsä. Molempiin kuitenkin uhrattiin todella paljon aikaa kun taas FF:ssä näin tuskin on tehty. Minusta sellainen poikkeustapaus ja syyt sitten voivat olla monet miksi näin sitten kuitenkin tehtiin.

Kuitenkin lopputulosta emme kukaan meistä voi muuttaa ja toisaalta pelihän on sinänsä ihan sama. Ei tämän pelin lopputuloksesta voi kyllä päätellä mitään mistään koska tilanne ei nyt ihan tasan ollut kehitysaikojen suhteen.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vertailua voi tehdä, mutta sitten pitäisi myös ottaa huomioon siihen lopputulokseen vaikuttavat asiat eikä vaan katsoa tilannetta suoranäköisesti.

FF:n vertaaminen noihin kahteen peliin ja niiden ongelmiin on vähän outoa sinänsä. Molempiin kuitenkin uhrattiin todella paljon aikaa kun taas FF:ssä näin tuskin on tehty. Minusta sellainen poikkeustapaus ja syyt sitten voivat olla monet miksi näin sitten kuitenkin tehtiin.

Tottakai lopputulokseen vaikuttaneet asiat ovat tässä tilanteessa eriäväiset. Lähinnä toin sen pointin esille että vaikka lähtökohdat olisivat mitä hyvänsä vertailuja voi aina tehdä, kun kyseessä on kuitenkin sama peli.

PS3 arkkitehtuuri on ollut iso kompastuskivi monelle pelinkehittäjälle. Kuten esimerkiksi esille tulleelle Valvelle. PS3 ohjelmoinnin vaikeus ei tietystikään tässä tilanteessa ollut syypää(luultavasti), vaan pikemminkin eri kehitysajat ja edelleen se Blu-Ray. FF13 on ehdottomasti poikkeustapaus ja Microsoft halusi pelin niin kovasti multiplattariksi vaikka sitten teknisesti heikompana versiona. Tämä on ehdottomasti voitto Microsoftin suuntaan. Niinkuin joku jo aikaisemmin sanoi Microsoft teki hommat hyvin ajat sitten ilmoittamalla FF13 tulevan myös Xboxille. Tämä toi epävarmuutta uuden konsolin ostamista harkitsevien riveihin, kun sen lempisarjan uusimman osan saa myös toiselle konsolille.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Melko koomista, että Metacritic arvioissa 360 versio FFXIII:stä on arvioitu himpan verran korkeammalle :eek: Mitä tämä mahtaa kertoa arvostelijoiden objektiivisyydestä? Pelillisesti molemmat lienevät melko lähellä toisiaan, mutta huonompi tekninen toteutus on tavannut alentaa arvosanaa, esimerkkinä vaikkapa Bayonetta.

Riippuu vähän pelistä. Bayonettan heikompi tekninen toteutus heikentää konkreettisesti pelattavuutta (joo, pelaan peliä PS3:lla), kun taas Final Fantasyssa kyse on lähinnä esteettisestä haitasta. Metacritic ei ole kuitenkaan oikea paikka vertailuun, koska arvosanoihin vaikuttavat myös Team Xboxin kaltaiset sivustot.

Vertailua videolla: VE3D Video for Final Fantasy XIII (Xbox 360) - Voodoo Extreme
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vertailua voi tehdä, mutta sitten pitäisi myös ottaa huomioon siihen lopputulokseen vaikuttavat asiat eikä vaan katsoa tilannetta suoranäköisesti....

Minusta kai pitää olla tyytyväinen, että NÄIN lyhyellä boksiversion kehitystyöllä on päästy todella lähelle ps3:n versiota. Jos lisäaikaa olisi ollut, niin luultavasti kummatkin versiot olisi olleet kohtuullisen identtiset vertailussa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vakavasti puhuen, Xbox 360:n FF13 on varmasti komeaa katseltavaa sekin. Ei yhtä komeaa kuin PS3, mutta silti komeaa..

Parit kommentit kuullut kavereilta , jotka eivät seuraa näitä ihania vertailuja ja sotia. Toinen aloittanut pelin eilen ja toinen tänään.

Kuulemma oikein kiva peli kyseessä eikä mitään valittamista graafisessa ulkoasussa. Tämä siis FF vääntöön liittyen.

"Ignorance is bliss..."

Varmasti näin se homma menee, jos on pelistä yksi konsoliversio, eikä toista mihin verrata. Tuskin se Xbox 360:n FF13 jotenkin selkeästi "heikolta" näyttää (kuten jo aiemmin totesin). Tarvitaan näitä "pilkunsyynäyksiä" netissä (sama homma muidenkin multipelien kanssa).

Mutta kyllähän tämäkin FF13-keskustelu kertoo, miten eri tavalla "huonompi" (siis sana nimenomaan sitaateissa - huono versiohan se ei ole) Xbox 360 -versio otetaan vastaan vs vastaava PS3. Huonompi PS3-versio on vain "huonompi", johan sen vertailut ja arvostelut kertoo (siis mukamas) - mutta huonompi Xbox 360 -versio ei näytä oikeasti huonommalta ja on tehty "hyvää työtä" lyhyessä ajassa yms. Haistan puhtaasti selityksiä, tsori vaan.

Mulla kaveri aloitti juuri pelin (PS3) ja graffat kuulema nousee nykyisen sukupolven huipulle. Kaverin mukaan ainakin loistavaa FF-menoa (ja vanha fani nimenomaan kyseessä). Lineaarinen peli kyllä paikoin on, mutta kuulema siinä samalla tasolla kuin esim. ME2. Ainakin minusta tuo "lineaarisuus"-kortti on puhdas makuasia (osa ei tykkää, ja osaa ei haittaa ollenkaan).

Mutta olisiko aika taas siirtyä eteenpäin. Ja nauttimaan pelistä, oli mikä versio hyvänsä..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vaikka aiheesta onkin väännetty jo ihan tarpeeksi, otetaan nyt kertana kiellon päälle IGN Insiderin Head2Head Final Fantasy XIII:sta. Lopputuloksen kaikki varmasti arvaattekin...
While the two versions of Final Fantasy XIII are extremely similar in price point, content and control, the presentation is what ultimately tips the scale in the PlayStation's favor. If you're going to be paying the same price, you might as well pick up the PS3 version to get the better-looking experience, all contained on one Blu-ray disc.

For gamers that only own a 360, this is a great opportunity to own a Final Fantasy game, especially for those of you that have never owned a PlayStation platform. Just remember that you'll have to put up with some less-than-ideal resolutions and disc swapping along the way.

Overall
1. PS3
2. Xbox 360
Cobretti: Nuo silmäniskuhymiöt vain korostavat viesteistäsi selvästi läpi paistavaa vahingoniloa. Sellainen on omiaan ruokkimaan konsolisotaa, joten ole hyvä ja lopeta.

Lähde: IGN (Huom! Vaatii IGN Insider -oikeudet!)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

TT-2k jo tähän puuttuikin, mutta lopeta nyt herrajumala sentään tuollainen saivartelu...

Valitettavasti et ole siinä asemassa näillä forumeilla, että hyppisin sun pillin mukaan edes puolta askelta. Muutenkin, chill out, nämä ovat vain konsolipelejä. Ja vielä peli, joka julkaistu molemmille konsoleille.

Mutta TT-2k, no problemo. Heitto oli kyllä ironinen Xbox 360 -fanien suuntaan, mutta mitään sen suurempaa siinä ei ollut. Mun pääpointti pitäisi tulla kuitenkin selväksi (eli multipelien kritiikin pitäisi olla tasapuolista molempiin suuntiin - "voitti" sitten kumpi versio vaan).

Edit: Aiempaa viestiä muokattu eli osa poistettu.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Joohanh ja Cobretti saavat jatkaa väittelyään jatkossa todellakin yksityisviestein ennen kuin ruvetaan arpomaan henkilökohtaisuuksiin menemisestä kortteja pakasta.

Keskustelu jatkukoon varsinaisesta aiheesta tämän viestin jälkeen.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Nyt reilu kymmenen tuntia Final Fantasya pelattu Xboxilla ja on se vaan hyvän näköinen Microsoftin konsolillakin. Ainoa silmään pistänyt kauneusvirhe on hieman suttuiset hiukset välivideoissa. Peli rokkaa kympillä, vaikka tähän asti täyttä putkijuoksua ollutkin. Kaveri osti oman versionsa pelistä pleikkarille, vaikka häneltäkin molemmat konsolit löytyy. Itseasiassa suosittelin hänelle, että peli kannattaa ostaa pleikkarille. Itsekin tulen pleikkariversion ostamaan sitten kun sen saa halvalla. Kaverini ei ole niin fanaattinen achievementtien tai trophyjen perään että ne painaisivat vaakakupissa yhtään mitään. Itsellä ne painavat aika paljon ja achievementit huomattavasti trophyjä enemmän.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Just Cause 2:n tutkiskelua Lens Of Truthilta pitkän tauon jälkeen. Miten tämä sub-HD-peli pärjäsi?
Conclusion: Just Cause 2 has its rough patches. Poorly written dialogue along with some horrible voice acting turns this game into a cheesy caper instead of an epic story, but it still pales in comparison to the uninspiring, lifeless graphics. It can still be fun to play thanks to the novelty of the grappling hook, reusable parachute, and outlandish action sequences. As for which system to purchase it on, it really comes down to personal preference as neither were perfect. On one hand you have the PlayStation 3 with less screen tearing/lower frame rate and faster loading times and on the other you have the Xbox 360 with a higher frame rates/more tearing and motion blur. The jury is out on this one.
Eli tasuri tuli. X360-versiossa on motion blur -efekti ja lukitsematon frame rate, mutta toisaalta se johtaa jonkin verran (3,89 %) repeilyyn. PS3:lla ei repeilyä nähdä lainkaan, mutta ruudunpäivitysnopeus jää hieman pienemmäksi (29,49 fps vs. 32,33 fps). PS3-versiossa on myös reilun gigan asennus, mutta vastineeksi latausajat ovat keskimäärin 4 sekuntia nopeammat.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Just Cause 2:ta on vertailtu myös Digital Foundryssa, mutta tasapeli tuli sielläkin.
The good news there is that Just Cause 2 is a great buy on either machine and I'd instantly recommend it to both PS3 and Xbox 360 owners. For those able to take their pick, the choice of which version to buy is too close to call: no odd blurring on 360, higher frame-rates and crisper imagery - but often distracting tearing. For its part, PS3 is blurrier and occasionally jerkier but solid in its v-sync finery and blessed with that superb video capture mode. Objectively it's a tie. Subjectively, in my own time post Face-Off, I've found myself playing the game more intensely on PS3...
DF:n vertailussa on mukana myös PC-versio, joka periaatteessa ehkä vie voiton, jos koneesta löytyy tarpeeksi potkua.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vähemmän parrasvaloissa oleva japsiropellus Fate Of Resonance on nyt vertailtu Lens Of Truthin toimesta. Tiukkaa oli, mutta löytyihän se voittaja lopulta.
Conclusion: When you look at all the collected data, the Xbox 360 just barely edges out the PlayStation 3 for the win. The load times were impressive on both system, and the performances were both solid. The graphics however were just a bit more pleasing on the Xbox 360 than the PlayStation 3. By no means was this an example of a bad port. It was just small little details that tripped the PlayStation 3 up. This means that even though the PlayStation 3 did not win in this Head2Head that the game is playable. We’re sure you’ll get just as much fun out of Resonance of Fate on either system, if you don’t run into the same bug we did.
Eli X360-vei voiton graafisten erojen (paremmat varjot, vähemmän sahalaitaa) turvin. Latausajat olivat kummallakin alustalla niin minimaalisen lyhyet, ettei niitä edes kellotettu. PS3-versiossa oli tarjolla asennusmahdollisuus, mutta sitä ei käytetty, koska lataukset sujuivat niin nopeasti. Veljekset eivät myöskään repeilleet yhtään, ja ruudunpäivitys pysyi tasaisesti 30 fps:n korvilla.

Lähde: Lens Of Truth
 
Ylös Bottom