Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

  • Viestiketjun aloittaja Duff
  • Aloituspäivämäärä
Onko siinä hevnetin tai konsolinetin RGP piuhassa mahdollisuus ottaa siitä skarttipäästä äänipiuhat erilleen samalla tavalla kuin alkuperäisessä piuhassa voi? Saisi äänet stereoihin ja kuva skartilla telkkuun!
 
PS2 DVD:nä

Terve,

Ostin PS2 peruspaketin ja laitoin johdot kiinni taakse mukana tulleella scart sovittimella. Pelit toimivat hyvin ja näyttävät hienoilta... mutta sitten ajattelin katsella elokuvaa.... terävä kuva, mutta mustavalkoinen. :confused: Missä vika? Mitä tehdä? Onko vika käyttäjässä vai pelilaitteessa

Kiitos kommenteista
 
Riippuu vähän mitä nyt tarkoitat, mutta jos puhut parhaasta peli kuvasta(RGB) ja toimivasta ja hyvälaatuisesta DVD-kuvasta(S-video)...on ratkaisu järkevä.
 
Re: PS2 DVD:nä

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sandman
Terve,

Ostin PS2 peruspaketin ja laitoin johdot kiinni taakse mukana tulleella scart sovittimella. Pelit toimivat hyvin ja näyttävät hienoilta... mutta sitten ajattelin katsella elokuvaa.... terävä kuva, mutta mustavalkoinen. :confused: Missä vika? Mitä tehdä? Onko vika käyttäjässä vai pelilaitteessa

Kiitos kommenteista


Leffa on ilmeisesty Region 0 tai all joten se näkyy mustavalkosena,PS2 pyörittää vain Region 2 leffoja, mutta jos hankit Region X:n(CD jolla buutataan kone ennen leffan kattomista)niin voit katsoa kaikkien regionien leffoja.
 
Eli

Saako esim hevnetin rgp piuhasta audio eli äänipiuhat (punainen ja valkoinen pää) vietyä stereoiden vahvistimeen??? Koska
jos piuhasta ei saa audiota vietyä erikseen vahvarille niin ääni tulee telkkarista jolloin en saa ääntä stereoiden kautta

thänks!
 
ei component av cable ole rgb-johto, se on samanlainen piuha mikä tulee PS2:n mukana...
 
Re: Re: PS2 DVD:nä

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan k_laakso



Leffa on ilmeisesty Region 0 tai all joten se näkyy mustavalkosena,PS2 pyörittää vain Region 2 leffoja, mutta jos hankit Region X:n(CD jolla buutataan kone ennen leffan kattomista)niin voit katsoa kaikkien regionien leffoja.

Joo, ostin sitten tuollaisen Region X, mutta miten sitten kun siinä on vain alueet 1 - 6. Miten saan sen toimimaan? Vai olenko saanut jonkin vanhan version kyseisestä CD:stä?
 
Elikkäs, yleensä jos ei ole modattu DVD:soitin niin muitten regionien DVD:t ei toimi ollenkaan. Sun tapauksessa kuulostaa siltä että leffa saattaisi olla NTSC:na (eli jenkkiformaatti) ja värit ei tuu oikein.

Tossa on linkki mestaan, josta löytyy vastauksia moniin kysymyksiin.

Audio+Video FAQ
 
Mä mistää komponentpiuhoista mitää tiiä yritän vaa selvittää että onko RGP piuhassa sama mahdollisuus kuin siinä alkuperäisessä piuhassa että saa äänet vietyä eripaikkaan kuin kuvan. Alkuperäisessä piuhassa saa irroitettua ne Punaisen ja valkoisen piuhan siitä skarttipäästä ja voin ne kiinnittää stereoihin. onko rgp:ssä mahdollista saada kanssa äänet jotenkin suoraan sterkkoihin???
Ei muut:confused:
 
Region 0 elokuvat toimivat ilman lisälaitteita. Ongelmahan oli mustavalkoinen kuva joka johtuu siitä että tv ei ole tue NTSC signaalia. Ongleman voi korjata RGB kaapelilla. Tosin seuraava ongelma on RGB kuvan vihreys, jonka voi sitten korjata sillä Region X:lla. Sillä minkä regionin valitset ei ole merkitystä R0 elokuvien katseluun.
 
Olen siis todella Newbie. Eli Onko RGB-kaapeli sama kaapeli joka tuli laitteen mukana vai erillisesti ostettava kaapeli? Ja miten NTSC ongelman saa tuolla kaapelilla ohitettua?
 
Koneen mukana tulee komposiitti kaapeli. PSX/PS2:n RGB kaapelin saa tavarataloista 50-70mk hintaan. RGB signaalissa ei ole eroa PAL ja NTSC:n välillä joten värit toimivat, kun taas komposiitti ja s-video singaaleissa värit ovat eri taajuuksilla PAL ja NTSC:ssa => mustavalkoinen kuva.
 
Kiitokset sinulle Kirvasto näistä ohjeista.

Hyvät talven jatkot
 
Mullakin on tollanen RGB-kaapeli. Peleissä tulee paljon terävempi kuva paitsi ehkä vähän tummempi. Mun TV:ssä on myös kaksi scart paikkaa ja mun pitää aina vaihtaa sitä jos haluun kattoa DVD leffoja. Muuten ne näkyy vihreinä. Ja mullakin on toi mustavalkoisuusongelma. Se on siinä Diablo 2:sen DVD tsydeemissä.
 
PSX/scart/ei kuvaa

Mikähän mättää kun en saa pleikkarin kuvaa näkymään jos liitän pelin scartilla suoraan TV:hen? Jos taas scartin laittaa videon kautta TV:hen niin homma toimii videokanavalta OK.
Ajattelin vaan kun pitäis ostaa RGB-kaapeli niin onkohan siitä mitään hyötyä jos pitää kierrättää videon kautta - tätä vissiin kysyin joskus aikaisemminkin? Mut miten on, mikä pielessä?
 
Oletko varma että sinulla on oikea kanava? Eli (kai useimmiten) AV1. Onko telkkarissasi yksi vai kaksi scartia? Jos kaksi, onhan sinulla ps johto siinä ensimmäisessä?
 
Vanha TV ja scart johto

Hei!

Olen aikeissa ostaa PS2 konsolin, mutta minulla on yksi ongelma. Minulla on vanha TV jossa ei ole paikkaa scart johdolle. TV:hen on kytketty antennijohdon kautta video, jossa on scart liitäntä (EXT.1). Onko PS2 mahdollista liittä tälläiseen kokoonpanoon. Kärsiikö kuva, toimiiko DVD, toimiiko mikään?
 
Tarvitset RF-muuntimen, jotta voit kytkeä PS2:n television antenni-liitäntään. Videoiden kauttakin homma onnistuu, mutta DVD-elokuvien macrovision-suojaus saattaa aiheuttaa ongelmia videoiden kautta kytkettynä.

Kuvanlaatu ei ole RF-muuntimella kovin hyvä, mutta jollei homma pelaa videoitten kautta tyydyttävästi ei jää muuta vaihtoehtoa kuin hankkia scart-liittimellä varustettu televisio.
 
Ylös Bottom