Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kadonneet foorumistit?

Jos on hirveä ikävä, niin io-techiin kattomaan. Viimeisin havainto GT7 ketjussa.. :)
Pakkohan se oli vilkaista, ja siellä tosiaan sama meno jatkuu.
Mikäs siinä on syynä että Metacritics antaa vain tuon 88/100 keskiarvon? Olen siinä käsityksessä että moni pitää tätä kaikkien aikojen parhaana Gran Turismona... ei ole ihan helppo tässä maailman tilanteessa tehdä uudelle konsolille, ohjaimelle, headsetille peliä ja sitten vielä kuulla että se pitää tehdä jollekkin raakile konsolille vielä kaiken lisäksi, jossa ei ole tehoja.

Onko peliyleisöstä tullut liian vaativia...
En sano tätä pahalla, mutta... Juuba juu duuba duu. :)
 
Nostetaan nyt vähän vanhaa aihetta kun tuli lukaistua sivut läpi.

Vajaan 3kk päästä tulee 22 vuotta siitä kun rekisteröinyt forumille, jonkun verran tuli luettua ennen rekisteröitymistä myös. Koskaan hirveän aktiivinen kirjoittelija ole ollut, mutta lukenut toki muutamia pidempiä taukoja lukuun ottamatta. Sen mitä muistan oli aktiivisuus ehkä huipussaan silloin, kun oli yhdistelmä foorumia ja keskustelua IRC:in puolella. Tässä oli se oma pieni kiva lisä että kaikki ajankohtaiset päivän aiheet ja fiilistelyt sai chattailla, forumilla oli sitten isommat väännöt, laajemmat ja pidemmät keskustelut myös henkilöiden kanssa ketkä ei IRC-kanavalla olleet mukana.

Jotenkin jäänyt se mielikuva kun alkoi tuo IRC kuihtumaan, siinä ehkä osittain tippui itsellä myös lukemisen aktiivisuus ja tuli pidempi(ä) tauko. Samoin kun alkoi pelit muuttumaan ja tarjonta olemaan jopa ylirunsasta. Ennen tosiaan hypetettiin niitä muutamia pelejä ja fiilisteltiin kun pääsee se hakemaan paikallisesta puljusta tai oli tilattu ennakkoon ja odoteltiin postipakettia.

Hyviä aikojahan nuo oli, hyvässä sovussa sitä oltiin kun oli itse 13-14v ja en nyt muista vanhimpien ikää, mutta Jore tuntui äärettömän vanhalta silloin kun taisi olla suunnilleen saman ikäinen mitä itse nyt, jos en aivan väärin muista. Jos myös oikein muistan niin aikaisemmin oli PS2, Xbox ja NintendoFin eriteltynä alasivuina ja kanavina myös.

Ehkä tiivistetysti digitalisaatio yleisesti ja kehitys on vähentänyt aktiivisuutta, vaikka voisi luulla toisin kun mahdollisuuksia keskusteluun ja laadukkaampaan materiaalin on myös tullut vuosi vuodelta. Toki tässä kääntöpuolena juurikin tuo runsauden paljous kaikesta materiaalista mitä on saatavilla, ihmisten hajautuminen eri palveluiden pariin tai yksinkertaisesti kiinnostuksen loppuminen / vähentyminen, mikä sitten onkaan syynä aina kenellekin. Discordissahan taitaa tuo keskustelu suurimmaksi osaksi olla sekä Redditissä.
 
Discordissa ja Redditissä on paljon peliaiheista keskustelua, mutta vähemmän suomeksi. Itse seuraan lähinnä pelikohtaisia keskusteluja siellä.
 
Discordissa ja Redditissä on paljon peliaiheista keskustelua, mutta vähemmän suomeksi. Itse seuraan lähinnä pelikohtaisia keskusteluja siellä.

Tämä on totta, subeja löytyy paljon pelistä ja alustasta riippumatta. Suomeksi ei ole juurikaan tullut kun yksittäisiä ketjuja vastaan, toki en myöskään itse sieltä ole edes kotimaisella etsinyt keskusteluja.
 
Ylös Bottom