Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

Julkkarina haettu Oneplus 3 edelleen käytössä, ja hyvin toimii :) Aikanaan takuun jo loputtua siitä kosahti kamera, mutta sekin korjattiin ilmaiseksi kun oli joku tyyppivika kuulemma. Oma puhelimen käyttö myös aika kevyttä, että esim pelaaminen ei ole juttu mitä sillä harrastan. Youtubet, spotifyt ja uutiset pelittää oikein hyvin tällä vanhallakin luurilla. Sitten joskus kun tästä aika jättää, eli X sovelluksilta loppuu tuki, niin varmaan aloitan tiirailun ainakin oneplussan suunnalta. En koe olevani mitenkää naimisissa merkin kanssa, mutta tähän luuriin ollut ainakin erittäin tyytyväinen. Mä itseasiassa meinasin ostaa nyt black fridayna jo uuden oneplussan n.300e hintaluokkaan, mutta sitten tajusin että siitä oli poistettu kuulokeliitäntä :oops: Kehitys menee kyllä erikoiseen suuntaan välillä...
 
Julkkarina haettu Oneplus 3 edelleen käytössä, ja hyvin toimii :) Aikanaan takuun jo loputtua siitä kosahti kamera, mutta sekin korjattiin ilmaiseksi kun oli joku tyyppivika kuulemma. Oma puhelimen käyttö myös aika kevyttä, että esim pelaaminen ei ole juttu mitä sillä harrastan. Youtubet, spotifyt ja uutiset pelittää oikein hyvin tällä vanhallakin luurilla. Sitten joskus kun tästä aika jättää, eli X sovelluksilta loppuu tuki, niin varmaan aloitan tiirailun ainakin oneplussan suunnalta. En koe olevani mitenkää naimisissa merkin kanssa, mutta tähän luuriin ollut ainakin erittäin tyytyväinen. Mä itseasiassa meinasin ostaa nyt black fridayna jo uuden oneplussan n.300e hintaluokkaan, mutta sitten tajusin että siitä oli poistettu kuulokeliitäntä :oops: Kehitys menee kyllä erikoiseen suuntaan välillä...
Joo, eipä tässä 7 Prossakaan enää ole kuulokeliitäntää. Toki langattomilla bluetooth nappikuulokkeilla olen itse jo pidempään mennyt, mutta onhan se silti vähän erikoista ettei ole kuulokeliitäntää.

Taloudesta tosin löytyy yksi kappale tällaisiä: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...ZUE-LNTJXm_YBunWML-EuHuYtmU86v4BoCQyQQAvD_BwE

Vaimo tuota käyttää oman OnePlussansa ja langallisten kuulokkeiden kanssa.
 
Nykyään on puhelimissä sama kuin jossain auton akuissa; 3-4 vuotta vanha on jo vanha. Pitäs vaihtaa uuteen. Uusia malleja tulee joka vuosi lisää. OnePlus 7T Pro nyt yli kolme vuotta vanha, akku pitää päivän virrat eikä sitä oo tällä hetkellä suunnitelmmissa vaihtaa uuteen vaikka onhan OnePlussalta tullut jo 10 Pro.

Puhelimissa ei merkkiuskollisuus ole ihan niin ehdoton kuin vaikka autoissa. Itse ajan vain Mersulla, pihassa ollut parhaimmillaan 7 Mersua.
 
Iphone 6s ollut käytössä jo 100 vuotta ja hyvin pelittää, akkuki yllättävän kestävä ellei sit selaa jotain nettiä tolkuttomasti. Päivityksiä viel tulloo, mul on tapana vaihtaa luuria siinä vaihees tyylii ku vanha puhelin räjähtää. Tämä 6s on mun elämäni seitsemäs kännykkä, et tosi harvoin niitä tulee päivitettyä ihan vaan huvin vuoksi.
 
Ostatteko puhelimet uutena vai käytettynä vai eikö ole väliä? Mun mielestä puhelin kuuluu siihen ryhmään että aina uutena, koska puhelinta käytetään kirjaimellisesti joka paikassa, hypistellään vessareissuista lähtien räkärättien kautta paskasilla sormilla. En todellakaan halua sellasta käytettyä.
 
Ostatteko puhelimet uutena vai käytettynä vai eikö ole väliä?
Itselle aina uutena, mutta lapsille kelpasi* käytetytkin. Mutta toki ihan hygieniasyistäkin ensin putsaan ne kunnolla, ja muutenkin katon, että laite on fyysisesti hyvässä kunnossa. Vaimo on sitten ostanut uutta ja käytettyä ihan tilanteen ja hinnan mukaan.

* Tyttärelle 12-vuotislahjaksi tuli ostettua iPhone 13 Mini, koska se oli sopiva kompromissi koon ja ominaisuuksien puolesta. Sitä ennen molemmilla muksuilla ollut pelkästään käytettyjä muutaman vuoden vanhoja iFöönejä.
 
Ostatteko puhelimet uutena vai käytettynä vai eikö ole väliä? Mun mielestä puhelin kuuluu siihen ryhmään että aina uutena, koska puhelinta käytetään kirjaimellisesti joka paikassa, hypistellään vessareissuista lähtien räkärättien kautta paskasilla sormilla. En todellakaan halua sellasta käytettyä.

Mä hommasin viimeisimmän puhelimeni käytettynä. Täältä briteistä sain operaattorin kautta takuulla silloin vajaa pari vuotta vanhan Galaxy S8+ parilla sadalla, joka oli mielestäni hyvä diili. Toki ulkoisesti putsasin sen, ja laitoin uudet suojakuoret ja kalvot. Nyt alkaa ikä näkyä luurissa sen verran, että akku ei meinaa enää koko päivää jaksaa, mutta kun ei tässä muuten ole mitään vikaa niin ei viitsi hankkia uuttakaan. Tai uutta käytettyä. Meen tällä kunnes se sanoo lopullisesti kaput, ja sit katselen tilannetta uudestaan.
 
Suositelkaas jotain hyvää duuniluuria. Käytetään puhumiseen ja satunnaiseen kuvien ottamiseen sisätiloissa. Hintaluokka 300-400€.
Tuo on sellanen hintaluokka, että jos ihan brand new meinaat niin omasta mielestä on ei oo kauhean paljoa väliä minkä valitset. Tuossa hintaluokassa kannattaa kiinnittää ensisijaisesti huomiota akun kokoon. Kamerat on sen verran tasalaatuisia, että toinen voi olla vähän terävämpi, mutta tulee helpommin heilahtavia.

Suosittelisin ensisijaisesti jotain vanhempaa lippulaivamallia.

Ostatteko puhelimet uutena vai käytettynä vai eikö ole väliä? Mun mielestä puhelin kuuluu siihen ryhmään että aina uutena, koska puhelinta käytetään kirjaimellisesti joka paikassa, hypistellään vessareissuista lähtien räkärättien kautta paskasilla sormilla. En todellakaan halua sellasta käytettyä.
Olen ostanut uutena sekä käytettynä.

Lähtökohtaisesti en ostaisi puhelinta jossa ei ole käytetty suojakalvoa ja suojakuorta (näytössä/rungossa naarmuja), molemmat vaihdan aina oston jälkeen, joten ei paljoa kaiherra ajatus onko sillä pyyhitty ahteria edellisessä elämässä :D

Lähinnä tuossa käytettynä ostamisessa pitää olla skarppina, huijareita on järjetön määrä liikkeellä, jos meinaa Torin ynm. kautta.

Viimeisimmän ostanut uutena, mutta vähän purin hammasta kun näin matkapuhelinfoorumilla viikkoa myöhemmin samaa puhelinta 350e halvemmalla. Hinnat puhelimissa tippuu sitä vauhtia, että ei oikein ole järkeä uutena julkaisussa ostaa.
 
Ostan niin harvoin kännyköitä että uutena aina, tosin ne hinnatki nykyään on melko isoja ku kännykät maksaa tyyliin uuden PC.n verran riippuen kännykästä, mut aina kytky osamaksulla onnistuu ja aina joku vuosi tai pari vanhempi malli riittää mulle.
 
Ostan niin harvoin kännyköitä että uutena aina, tosin ne hinnatki nykyään on melko isoja ku kännykät maksaa tyyliin uuden PC.n verran riippuen kännykästä, mut aina kytky osamaksulla onnistuu ja aina joku vuosi tai pari vanhempi malli riittää mulle.
Olen tässä nyt jo n. 12 vuotta pitänyt yllä tahtia, jossa ostan uusimman iPhonen neljän vuoden välein. Loppusyksystä on vaihto taas edessä. Onneksi työnantaja subventoi hintaa aika hyvin, sillä niin poskettomiksi on menneet varsinkin nuo Pro-mallien hinnat - etenkin jos haluaa vähintään 256 gigaa tallennustilaa. Ja minähän haluan. :p
 
Olen ehkä liian syvällä pilvipalveluissa, mutta mitä ihmettä nykyään tekee kännykän tallennustilalla?
Pitää kaikki ne vuosikymmenien aikana otetut kuvat ja videot hollilla kaiken aikaa. Myös silloin kun sitä nettiyhteyttä ei ole.

Eli lähinnä omaa turhamaisuutta niitä harvinaisia tilanteita varten, kun tahtoisi jossain katsoa puhelimelta jotain, mutta ilman riittävän isoa tallennustilaa, siitä näkisikin vain pelkän thumbnailin.

Tällä hetkellä iPhone 11 Prossani on vapaata tilaa n. 5 gigaa tuosta 256 gigatavusta. Joten 512 gigan malli tulee otettua seuraavaksi.
 
Haha. Olen selkeästi tippunut kelkasta, mikäli olen kelkassa joskus ollut. Ei tulisi mieleenkään maksaa puhelimesta kymmeniä, ellei satoja euroja.
 
OnePlus 7T Prossa on 256gigan tallennustilasta vielä 60gigaa vapaata tilaa vaikka kuvia ja videoita yhteensä 6344kpl. Pääasiassa kuvia auto- ja mopo projekteista kun yli 10 vuotta jo 60 ja 70luvun laitteita harrastuksena tullut entisöityä. Jossain kohtaa pitää poistella vanhoja turhempia kuvia pois kun onhan kaikki myös tietokoneella tallessa.
 
Välillä tekisi mieli kaivaa laatikosta vanha 3310 ja palata perusarvoihin. Onneksi kännykkäpelit sun muu kalliimpaa rautaa vaativa homma kiinnostaa vähemmän kuin paali pyllyheinää, joten olen kompromissinä hommannut edullisen Android-luurin, johon saa LineageOS:n pidentämään elinkaarta.
 
Haha. Olen selkeästi tippunut kelkasta, mikäli olen kelkassa joskus ollut. Ei tulisi mieleenkään maksaa puhelimesta kymmeniä, ellei satoja euroja.
Onkos tässä nyt jokin vitsi vai ajatusvirhe, sillä vaikka kuinka pysyisi halvoissa luureissa niin kyllä niistä nyt kymmeniä euroja joutuu maksamaan. Itse asiassa ne halvimmatkin on kuitenkin yleensä aina kolminumeroisia summia hinnaltaan, jos siis yhtään järkevämpää luuria haluaa. Toki varmasti saa jollain 69/99-hinnoillakin kun muistaakseni olen sellaisia nähnyt mutta mitenhän hyvin sellaista jaksaa sitten käyttää.

Minä ostin ensimmäistä kertaa käytetyn puhelimen viime kesänä, kyseessä useamman vuoden vanha, kai jonkinlainen lippulaivamalli, Galaxy S10e. Käytettynäkin oli hinta 180 euroa mutta olen ollut kyllä tyytyväinen vehkeeseen. Aiempi, uutena ostettu Moto G5 Plus maksoi muistaakseni 250 euroa ja ainoastaan akun kestossa se voitti tuon Galaxyn. Erityisesti kamera on huimasti parempi ja se olikin pääsyy koko vaihdolle.

Mitä käytettyihin puhelimiin tulee, niin ehkä olen "siedättänyt" itseäni tarpeeksi käytettyjen pelien ja konsolien ostossa että en edes miettinyt mitään vessareissuja ja muita mihin puhelimet voivat joutua. On minulla kuitenkin myös kirpputorilta ostettu 60 euron New 3DS XL, joka oli ihan järkyttävän näköinen kissankarvoineen ja silti sitä tulee räpläiltyä nykyisin harva se päivä. Parhaita ostoksiani oikeastaan ikinä :)

Eipä noissa käytetyissä ole kuin puhdistaa kunnolla. Ja jos oikein menee fanaattiseksi niin ottaa kunnon tökötit käyttöön ja eiköhän se aika steriili ole jos niin haluaa :D Minä tyydyin siihen että sain kaiken näkyvän pois ja pinnat kiiltämään, jos oli mahdollista.

Tosiaan kuvittelin olevani budjettipuhelinten ostaja koska en pitänyt alle 300 euron puhelinta erityisen kalliina mutta ehkä olen vähän sitten vieraantunut asiasta. Tosin onhan puhelinten hinnatkin nousseet, joten ehkä on jollain tapaa loogista että budjettilokerokin skaalautuu jollain tapaa mukana.

Ihan peruskäyttöönhän sitten kyllä riittää ne "kymppien" hintaisetkin puhelimet mutta se, että ei maksaisi edes "kymmeniä euroja" on pakko olla ajatusvirhe tai vitsi :D
 
Onkos tässä nyt jokin vitsi vai ajatusvirhe, sillä vaikka kuinka pysyisi halvoissa luureissa niin kyllä niistä nyt kymmeniä euroja joutuu maksamaan. Itse asiassa ne halvimmatkin on kuitenkin yleensä aina kolminumeroisia summia hinnaltaan, jos siis yhtään järkevämpää luuria haluaa. Toki varmasti saa jollain 69/99-hinnoillakin kun muistaakseni olen sellaisia nähnyt mutta mitenhän hyvin sellaista jaksaa sitten käyttää.

Minä ostin ensimmäistä kertaa käytetyn puhelimen viime kesänä, kyseessä useamman vuoden vanha, kai jonkinlainen lippulaivamalli, Galaxy S10e. Käytettynäkin oli hinta 180 euroa mutta olen ollut kyllä tyytyväinen vehkeeseen. Aiempi, uutena ostettu Moto G5 Plus maksoi muistaakseni 250 euroa ja ainoastaan akun kestossa se voitti tuon Galaxyn. Erityisesti kamera on huimasti parempi ja se olikin pääsyy koko vaihdolle.

Mitä käytettyihin puhelimiin tulee, niin ehkä olen "siedättänyt" itseäni tarpeeksi käytettyjen pelien ja konsolien ostossa että en edes miettinyt mitään vessareissuja ja muita mihin puhelimet voivat joutua. On minulla kuitenkin myös kirpputorilta ostettu 60 euron New 3DS XL, joka oli ihan järkyttävän näköinen kissankarvoineen ja silti sitä tulee räpläiltyä nykyisin harva se päivä. Parhaita ostoksiani oikeastaan ikinä :)

Eipä noissa käytetyissä ole kuin puhdistaa kunnolla. Ja jos oikein menee fanaattiseksi niin ottaa kunnon tökötit käyttöön ja eiköhän se aika steriili ole jos niin haluaa :D Minä tyydyin siihen että sain kaiken näkyvän pois ja pinnat kiiltämään, jos oli mahdollista.

Tosiaan kuvittelin olevani budjettipuhelinten ostaja koska en pitänyt alle 300 euron puhelinta erityisen kalliina mutta ehkä olen vähän sitten vieraantunut asiasta. Tosin onhan puhelinten hinnatkin nousseet, joten ehkä on jollain tapaa loogista että budjettilokerokin skaalautuu jollain tapaa mukana.

Ihan peruskäyttöönhän sitten kyllä riittää ne "kymppien" hintaisetkin puhelimet mutta se, että ei maksaisi edes "kymmeniä euroja" on pakko olla ajatusvirhe tai vitsi :D
Aikaisempi viestini taisi mennä ohi. Eli sillä linjalla ollaan oltu tähän asti, mutta ehkäpä jo seuraavaa puhelinta hommatessa joutuu raottamaan lompakkoa jos tästä joskus akku kosahtaa tms.
 
Olisi vähän sama ajatus, että voisi lähiaikoina päivittää vaikka sinänsä nykyisessä Nokia 8.3 ei mitään varsinaista vikaa ole ja akkukin kestää usein pari päivää edelleen.

Tätä olin vähän ajatellut, mutta ihan vielä ei saa tuohon mainitsemaasi hintahaitariin, jota pidän "järkevänä hintana puhelimelle" Pitää odotella tuonne kevääseen, viimeistään kesällä tod. näk. lähtee 3-alkuisella hinnalla.

No ei kauaa tarvinnut odottaa, eli nyt vielä tämän viikon ajan DNA kaupassa "Pinkit Päivät" ja saa Nokia X30 353 € lähimpään postiautomaattiin_sitten joskus saa, kunhan ensin tuo lakkoileminen päättyy. Siellä on muitakin puhelimia mukavalla rabatilla.


 
Ongelma luurin kanssa, Xiaomi 11t alkanu reistaamaan sillä tavoin, että hävittää mobiilidata yhteyttä vähän väliä, usein. Ongelma ollut päällä jo n.2kk. Liittymänkin vaihdoin toiseen operaattoriin tässä välissä, eikä auttanu asiaan uusi simmi, eli puhelimessa jonkin moista vikaa tullut, mutta en tiedä mitä tehdä tän kanssa... Nollannu APN asetukset useasti, käynnistellyt uudelleen useasti ja ongelma päällä joka kerta kun luuria käyttää. Eli verkko katoaa noin 5sec ja palaa takaisin, esim selaa luuria mm. Youtube, google tms... Video/sivusto katkeaa hetkeksi kunnes tulee teksti "internetyhteys on palautettu".
 
Ylös Bottom