Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kahvia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hinin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kahvia?

Oikeastaan kun huomasin tämän keskustelu aiheen niin tuli heti mieleen "kahvia , kahvia missä". Ei hemmetti, että alkoi tekemään kahvia mieli, olen ennenkin juonut tähän aikaan kahvia, mutta ei viitsi nyt herättää muita siihen kahvinkeittimen puprutteluun.
Pese keitin niin loppuu pupruttelu. Vettä ja etikkaa kerran läpi ja pari kertaa sen jälkeen täysi setti vedellä niin lähtee pahimmat karstat. Ja tokihan kaikki kaatavat veden keittimeen puhtaalla astialla, eikä hätäisesti huuhtaistulla pannulla? :-D

mustana se on juotava :D muuten ei menis kurkusta edes alas :D
Itsekin juon kahvini vain ja ainoastaan mustana. Espressoa juon myös ajoittain ja mustana sitäkin. Se on todellista herkkua! Pitää varmaan hommata itelle rosterinen espressokeitin (jos raskin).

Siellä on aamukahvit porisemassa. Muutaman mukillisen juon yleensä aamuisin, joskus vähän muulloinkin. Mustana juon jos maidolla kylmenisi liikaa. Tarpeeksi lämmintä kahvia niin maitoa juuri sen verran että väri vähän muuttuu. Sokeria ei koskaan, hyi.

Juon kahvini(2kertaa päivässä) suunnilleen 3/4 kahvia ja 1/4 maitoa ja sokerillahan tuota en rupea pilaamaan!:mad:

2 kuppia päivässä, viidesosa maitoa.

Tajusin tänään olevani kyseisestä nektarista jo riippuvainen, kun koko aamun oli ollut kaamea päänsärky. Päikkärit tai ulkoilu eivät auttaneet, mutta päivän ensimmäinen kahvikupillinen vei ahdistuksen mennessään.

kahvia menee noin 4 kuppia päivässä ja tilkka maitoa mukaan, ei sokeria.
Sen verran kahviin koukussa, että ei pystyisi kyllä juomista lopettamaan.

Lempi kahveina tällä hetkellä:
okei menee hieman mainostamiseksi, mutta sallittakoon. Jumbosta löytyi jouluostosten yhteydessä pieni kahvikauppa mistä saa mitä erikoisempia kahveja ja sieltä lempparina
Kenya AA Gethumbwini Estate 4,50 / 100 gramma. Aivan uskomattoman hyvää kahvia, pavut ovat yhdestä kahvilajikkeesta ja ne jauhetaan paikanpäällä ja maku on sen mukaista. Hinta tosin niin kallis että ei tuota ei osteta kuin spesiaalitarkoituksiin.
Normaali kahvina menee Brasil, tykkään sen pehmeästä ja tummemmasta mausta kuin esim. juhlamokan.

Pitkin päivää 3-5 mukia mustana tulee litkittyä. Ilman paria mukia kahvia aamuisin olen täysin pihalla kaikesta, vähän kuin olisi muutaman promillen kännissä.

Tuli juuri maistettua tota uusinta Presidentti kahvia: Presidentti Gold Label Original
Suosittelen lämpimästi tai ainakin itse tykkäsin kun join mustana mutta en tiedä minkä makuinen se maidon kanssa. Kahvin maku oli juuri sopivan pehmeä ja kitkerä omaan makuuni :D (ei ole tarkoitus mainostaa mitenkään)

Tumma Presidentti (B. Obama, heh) on hinta/laatu-suhteeltaan nykyään lähinnä sydäntä. Brazil muuten, mutta eikös se ole kalliimpaa.
Kura, eli Juhlamokkakin menee jos siitä pitää välillä taukoa.

Ja kuppeja menee 2-3 päivässä maidolla ilman sokeria.

En juo kahvia kuin tosi harvoin. En näe kyllä mitään järkeä liian moisessa lipittämisessä. Kahvi on mulle semmonen "sosiaalinen huume". Jos kaveri tulee käymään tai sit mutsin kanssa kahvia ja tupakalle.

Mää oon aikamoine kahviholisti. Päivässä menee sellaset 1-8 kuppia. Riippuu ihan päivästä. Jos on kiireinen päivä eikä ehi olla kotona nii sillo ei tuu keitettyä, mut esim. viikonloppusin saattaa herahtaa vähä enemmän sit.

Ja mulla on tapana keittää kahavit aina ku katon urheilua. Formulat, jääkiekko ... =) Sit tiesti nää "edustus" jutut, eli kun anopille joutuu kylään. Eihän siitä selviä muute ku kupilla vahavaa kahavia.

EDIT: Ainii vois tiesti selitellä että miten kahvin nautin.

- Maitoa ja sokeria. (sokeria pari lusikallista)
- Kerman kans koulussa (jos on tarjolla)
- Kahvimerkillä ei oo väliä. Mieluiten kuitenki näitä "parhaita" .. kultakatriinaa, presidenttiä jne. Saludoaki tulee ostettua.
- Lisäks erilaiset kahvijuomat on iha ok. Frezza Mocat on suosikkeja. Ne vaa on nii kalliita ettei tuu ostettua. LIDL:n kahvijuomatki on hyviä.

Sillon tällöin maidon kera, mutta en viellä ole alkanut vakituisesti litkimään. Tosin voisi vaihtaa kaiken maailman energiajuomat kahviin täysin kun kahvista tietää sentään vähän enemmän mitä siinä on, ja mitä ne aineet tekee.

Tuhtia Espressoa, maitovaralla kiitos! Ei ole kelvannut vuosiin enää esson plöröt tälle nautiskelijalle. Jos ei aamulla keittele sumppia niin päivä alkaa vasta illalla.:D

Tuli juuri maistettua tota uusinta Presidentti kahvia: Presidentti Gold Label Original
Suosittelen lämpimästi tai ainakin itse tykkäsin kun join mustana mutta en tiedä minkä makuinen se maidon kanssa. Kahvin maku oli juuri sopivan pehmeä ja kitkerä omaan makuuni :D (ei ole tarkoitus mainostaa mitenkään)

Pitäisi testin vuoksi ostaa tuota uutta Goldia, kun näistä peruskahveista paras ja juotavin on tuo tumma pressa.

Suosikkikahvina menee Pauligin Brazil, ja juon kahvin ihan kahvilla eli mustana ja ilman sokeria:cool:.. Päivittäin tuhoan n. 6 kupillista..?

Ylös Bottom