Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Kyllä sen aukasta voi. Tarkkana vaan ettei ruuvit katoa. Ja kokoaminen on sitten yhtä helvettiä.Uskaltaiskohan itekin kokeilla avata....mitenkäs monimutkanen se sisusta on...ku toi emännys kaato omenamehua Dualshockin päälle ja nyt on kaikki nappulta ihan tahmasia ....pitkään kun on käyttämättä niin jämähtää kiinni....
Niin on. Tiedän, koska toisen DS3 - ohjaimeni oikea tatti alkoi pitämään sellaista vinkuvaa ääntä.Kyllä sen aukasta voi. Tarkkana vaan ettei ruuvit katoa. Ja kokoaminen on sitten yhtä helvettiä.
Selasin eri foorumeita läpi ja noin tunnin etsimisen jälkeen löysin varsin hyvät ohjeet, miten vian voisi korjata.
Homma kuulostaa paljon helpommalta, mitä se on. Ruuvit irti, kansi pois, ne ihmeen vihreet jutut siitä edestä pois, tattien "suojat" pois, jonka jälkeen "tattien" alta löytyy se varsinainen analoginen vipu.
Siihen vähän lukkosulaa tai ompelukoneöljyä, noin kymmenen minuuttia tatin pyörittelyä ja ääntä ei pitäisi enää kuulua.
Sitten pitäisi vielä saada tatit kunnolla, ihmeen vihreet jutut niiden päälle ja vielä akku kunnolla. Sitten kuoret yhteen ja ruuvit kiinni. Voila!
Eikä mennyt kuin 2 tuntia tätä tehdessä Tippuvat L1 ja R1 näppäimet tuottivat eniten vaivaa, mutta onneksi kekkasin tänä aamuna, mikä meni pieleen. Ihmettelin, miksi R1 meni kunnolla kiinni ja päästi sellaista "naps" ääntä, mikä siitä pitäisikin tulla kun sitä painaa, mutta L1 oli lepsusti kiinni eikä päästänyt minkäänlaista ääntä, kun sitä painoi.
Huomasin, että R2 oli edempänä kuin L2, joten arvelin vian johtuvan siitä. Siirsin L2 varovasti eteenpäin, kunnes se oli samalla kohdalla ja samassa kulmassa kuin R2. Onneksi olin oikeassa. Nyt myös L1 meni kunnolla kiinni ja piti sellaista ääntä "naps" ääntä, kun sitä painoi.
Nyt kun R1 ja L1 olivat kiinni kunnolla, myös kuoret menivät kiinni helpommin.
Toivottavasti ymmärsitte edes jotain. Toivottavasti tatti ei myöskään enää ala natisemaan. Oli sen verran ärsyttävä ja vaikea operaatio kyseessä.
Ei toiminut ainakaan mulla. Saattaa olla, etten vain osaa, mutta sama se, kunhan ne vain saa paikoilleen.Ylempään viestiin, r1 ja l1 napit saa tietääkseni laitettua paikoilleen ohjaimen kasaamisen jälkeen. Ainakin dualshock kakkosessa se toimii niin.
Ei toiminut ainakaan mulla. Saattaa olla, etten vain osaa, mutta sama se, kunhan ne vain saa paikoilleen.
Juuri tuossa sain valmiiksi tuon ledjutun Sixaxiseen. Helppo oli tehdä töissä kun on hyvät vehkeet ja nyt loistaa kirkas ledi ps-napin alla. Ja tosiaan nuo R1 ja L1 napit menee paikalleen myös silloin kun ohjain on kasattu. Helpotti tosi paljon kun teki noin. Kiitos neuvosta.Nojoo en osaa varmaksi sanoa kun en ole vielä tota upouutta ohjainta kehdannu availla mutta jos siinä on samallainen systeemi niin ylemmät takanapit vaan painetaan koloihinsa sen jälkeen ku kuoret on kiinni ja ruuvit paikallaan. Helpottaa huomattavsti asennusta, jos se ny on mahdollista
Tämä aihe on kiinnostanut itseäni kovasti ja tein jonkin verran salapoliisi työtä.
Löysin ohjeet, joilla homman saa toimimaan. Itse olen testannut vasta ohjauspaneelissa WIN XP SP2:lla, kun PC:llä ei ole pelattavaa juuri nyt. Laitan lisää myöhemmin. Pitäisi varmaan ladata joku demo.
Ensiksi ladatkaa tämä paketti.
1. Asenna "libusb-win32-filter-bin-0.1.10.1" exe-tiedosto. (HUOM. uudemmilla libusb-versioilla on todettu olevan ongelmia, joten varmistukaa tästä)
2. Kytke Sixaxis PC:hen. Varmuuden vuoksi kannattaa napauttaa PS3 pois päältä takaa.
3. Avaa ohjauspaneeli ja peliohjaimet. Sieltä pitäisi nyt löytyä PS3-ohjain tai vastaavaa. Avaa ominaisuudet ja valitse testi-ikkuna. Jätä ikkuna auki, älä säädä mitään.
4. Suorita nyt "ps3sixaxis_en". Ruudussa pitäis välkähtää ikkuna joka sulkeutuu itsestään. Nyt takaisin ohjaimen testi-ikkunaan. Paina PS-nappia muutaman kerran, näppäin numeron 17 pitäisi välkehtiä ja muidenkin nappien pitäisi saada reagointia aikaan. Samoin tatteja heiluttelemalla x ja y linjojen pitäisi liikkua (tai siis sen pienen ristin siinä laatikossa). Nyt sinun pitäisi pystyä pelaamaan sixaxis-ohjaimellasi PC:llä.
No vaikka nes-emulaattorilla voit pelata.Voiko tällä pelata mitä vaan peliä, vai vaan jotain hienoja pelejä joita ei mun läppäri pyöritä?
Kiitoksia selkeistä ohjeista! Hyvin toimii täällä. PES6:sta pelailin tuossa. Hieman säikähdin, kun se alkoi tuota libusb-juttua asentamaan niin kone jumittuui pariksi miinutiksi ja kuului noita usb-päälle-pois ääniä vain, mutta hyvin se toimii nyt. Mitä muuten tuo tekee periaatteessa tuo libusb?
Voiko tällä pelata mitä vaan peliä, vai vaan jotain hienoja pelejä joita ei mun läppäri pyöritä?
onko kellään kokemusta tästä?? ajattelin hankkia kun tässä ois tärinät
http://www.vpd.fi/product_details.php?p=8879&subid=110&c=132