Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shocky
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ohjaimessa vikaa

Resetoi ohjain (reset nappi pohjassa, paina esim avatulla klemmarilla) ja parita uudelleen, jos ei auta niin sitten kyseessä on tod. näk. mekaaninen vika johon ei auta kuin yrittää itse korjata tai hankkia uusi ;)

Mekaaninen vikahan tuo sitten on :(
Täytynee tässä itse kokeilla korjailla, sillä tuo ohjain on muuten aivan käyttökelvoton.

Veikkauksessa että kyseinen ohjain löytyy pian m/v/o-ketjusta varaosiksi myytävänä :D

Vastaus: PS3 ohjain tietokoneessa

Tämä aihe on kiinnostanut itseäni kovasti ja tein jonkin verran salapoliisi työtä.

Löysin ohjeet, joilla homman saa toimimaan. Itse olen testannut vasta ohjauspaneelissa WIN XP SP2:lla, kun PC:llä ei ole pelattavaa juuri nyt. Laitan lisää myöhemmin. Pitäisi varmaan ladata joku demo. :)

Ensiksi ladatkaa tämä paketti.

1. Asenna "libusb-win32-filter-bin-0.1.10.1" exe-tiedosto. (HUOM. uudemmilla libusb-versioilla on todettu olevan ongelmia, joten varmistukaa tästä)
2. Kytke Sixaxis PC:hen. Varmuuden vuoksi kannattaa napauttaa PS3 pois päältä takaa.
3. Avaa ohjauspaneeli ja peliohjaimet. Sieltä pitäisi nyt löytyä PS3-ohjain tai vastaavaa. Avaa ominaisuudet ja valitse testi-ikkuna. Jätä ikkuna auki, älä säädä mitään.
4. Suorita nyt "ps3sixaxis_en". Ruudussa pitäis välkähtää ikkuna joka sulkeutuu itsestään. Nyt takaisin ohjaimen testi-ikkunaan. Paina PS-nappia muutaman kerran, näppäin numeron 17 pitäisi välkehtiä ja muidenkin nappien pitäisi saada reagointia aikaan. Samoin tatteja heiluttelemalla x ja y linjojen pitäisi liikkua (tai siis sen pienen ristin siinä laatikossa). Nyt sinun pitäisi pystyä pelaamaan sixaxis-ohjaimellasi PC:llä. :)

Toimii hyvin Sixaxiksella sekä Dualshockilla Devil May Cry 4 demo. :)

Ohjain-kysymys

Toimiiko Ps2 ohjain Ps3:ssa? Sairauden takia joudun käyttämään erikois-ohjainta ja nyt harkitsen Ps3:sen ostamista. Täytyykö hankkia uusi ohjain vai voinko pelata vanhalla Ps2-ohjaimella? Liike-tunnistusta vaativia pelejä ei tietenkään voi pelata, mutta entä muut pelit? Voisiko joku testata?

Vastaus: Ohjain-kysymys

voi pelata, mutta silloin tarvitsee esim tälläisen adapterin siihen väliin :) Kun PS3:ssahan ei ole samanlaiset johdonpäät mitä PS2 ohjaimessa on.

Sixaxis rikki? vai jokin muu?

Siis onkelma on tälläinen kun pelasin eilen noin 4h unchartedii niin sixaxis teki 2 kertaa tälläsen jutun että jouduin sammuttaan systeemin, yhtäkkiä tulee ruutu kytke sixaxis uudestaan kiinni koska yhteys on kadonnut, yritän painaa home nappulaa, ei mitään kaikki valot vaan vilkkuu sitten koitan että ottaisko kiinni johdon kanssa ei mitään taas vilkkuu sitten laitan USB peliohjaimen kiinni(langaton) ei mitään joten mitäs muuta siinä voi tehdä kun sammuttaa järjestelmän. joo ja ei tee tota juttua jos on johdolla kiinni ennen kun tulee se ruutu niin ei tee mitään kai tajusitte eli tämä

on ongelmani...
kertokaa jos on samanlaista tai tiiätte ratkaisun!

Vastaus: Sixaxis rikki? vai jokin muu?

Äkkiseltään tulee kaksi neuvoa mieleen:

Itselläni oli joskus samankaltaisia ongelmia Sixaxiksen kanssa. Kontrollit eivät välttämättä toimineet peleissä, XMB toimi kummasti ja niin poispäin. Viaksi paljastui että R2 nappula jäi silloin tällöin hieman "laahaamaan" ja jäi huomaamatta pohjaan. Sain kuitenkin itse korjattua vian. Kannattaa käydä siis kaikki nappulat läpi ja tunnustella, että ne tuntuvat, eh, tavallisilta :)

Toinen, mikä saattaisi auttaa, on ohjaimen resetoiminen. Ohjaimen takaa löytyy nappi, johon tökätä kuulakärkikynällä ja ohjain "nollaa" itsensä. Tämä toimii useisiin Sixaxis-vaivoihin, miksei tähänkin.

Bluetooth rikki, ongelmia ohjaimien kanssa?

Moro

Eli onglmani on sellainen että ohjaimet toimivat kyllä kun USB-piuha on kiinni mutta heti kun piuhan irroittaa ledit vilkkuvat muutaman kerran ja ohjain sammuu. Olen toki ladannut ohjaimet "täyteen"..

Onko muut törmänneet vastaavaan ja ei kai tossa muuta voi olla kuin että Bluetooth-piiri on rikki? Testattu kahdella tavallisella Sixaxiksella ja kahdella pakasta revittyllä Dualshock 3-ohjaimella..

Vastaus: Ohjaimen lataaminen?

Voiko tuota ladata millä tahansa usb-laturilla? Riittääkö 500mA tehoinen laturi? Eli laturilla jolla voi syöttää virtaa usb-laitteisiin, esim iPodeihin....

Kyllä pitäisi riittää 500mA kun eihän plegen porteistakaan tule sen enempää.

Voiko tuota ladata millä tahansa usb-laturilla? Riittääkö 500mA tehoinen laturi? Eli laturilla jolla voi syöttää virtaa usb-laitteisiin, esim iPodeihin....

350mA laturi ei ainakaan riitä. Tuli sellainen turhaan ostettua ohjaimen latausta varten. Tuon 500mA luulisi jo riittävän.

Itse latailen Plesellä, se on samalla hyötykäytössä. Laitan sen foldaamaan yhden paketin, vaihdan vain asetuksiin, että kone sammuu itsestään nykyisen paketin jälkeen.

Joskus ohjaimen lataus pääsee loppumaan kesken pelisession, niin vaihdan ohjaimen lennossa. Nykyään se onnistuu pelissä kuin pelissä, kun kesken pääsee käyttämään XMB:tä ja vaihtamaan toisen ohjaimen ID:n ykköseksi.

Ostin varuilta 750mA usb-laturin, sopii kuulemma ipodeille ja vaikka mille + ps3-ohjaimelle. Paskat sovi, ei lataa tuolla lainkaan. PC:n portissa lataa hyvin.

...Joskus ohjaimen lataus pääsee loppumaan kesken pelisession, niin vaihdan ohjaimen lennossa. Nykyään se onnistuu pelissä kuin pelissä, kun kesken pääsee käyttämään XMB:tä ja vaihtamaan toisen ohjaimen ID:n ykköseksi.

Jos akku loppuu kesken session niin itse pistän vaan kiinni piuhaan ja käynnistän toisen ohjaimen jolla jatkan pelaamista, se kun laittaa automaattisesti sen ykköseksi. En tosin tiedä miten käy jos on useampi ohjain käytössä ja yhdestä loppuu virta. Ja muistanko väärin kun luulin että jo ajat sitten pystyi vaihtamaan ohjaimen id:n lennosta kun painoi vaan sitä ps nappia tarpeeksi pitkään että tuli se musta taustainen kokoruudun valikko josta sen id:n sai vaihdettua..

Ylös Bottom