Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shocky
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ohjaimen lataaminen?

Outoa olisi jos ohjainta ei voisi muulla kuin PS3:lla ladata.
Eikä tarvitse edes käyttää PS3:sen mukana tullutta johtoa!!11!!! ZOMG, et oo tosissas!?

Kyllä sen linukan kuin myös wintoosan saa tuon ohjaimen tunnistamaan, jolloin sillä voi pelata myös PC:llä. Eikä vaadi edes taitoa. Tosin tämänhän te olette tienneet jo ainakin vuoden.

PS. Kannattaa omistaa useita ohjaimia, niin ei ainakaan yksin pelatessa pääse akku loppumaan.

EDIT. saimaannorppa muistaa oikein, PS-nappi pohjaan ja voi vaihtaa ohjaimia ihan lennossa. Ja voihan sillä PS3:lla latautuvallakin ohjaimella pelata, jos niin tahtoo.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Sixaxis korjaus mahdollinen?

Eli. Onko mahdollista ja kuinka voi korjata sixaxis:n tatti. Ei reagoi aina. Siis jos pistän sen ylös päin, esim CoD4:ssä, tyyppi etenee pysähdellen. Muihin "ilmansuuntiin" toimii mainiosti paitsi ylös. Vai olisiko helpoin vain ostaa ps2 ohjain adapteri ja pelata niin?

PS. Ei ole kiireellinen, omistan toimivan Dualshockin.
 
Vastaus: Sixaxis korjaus mahdollinen?

Voithan aukaista ohjaimen ja kurkata, onko siellä jotain minkä takia ei se tatti toimi kunnolla. Mulla siskonpoika oksensi yhden ohjaimen päälle ja tatin reunoilta pääsi mönjät sisään ja sen jälkeen veti kokoajan oikealle päin. Ei muuta ku ohjain auki ja piirilevyn puhdistus ja taas toimii ku uus. Se kokoaminen vaan on vähän tympeämpi homma, erityisesti liipaisimien osalta :)
 
Vastaus: Sixaxis korjaus mahdollinen?

Voithan aukaista ohjaimen ja kurkata, onko siellä jotain minkä takia ei se tatti toimi kunnolla. Mulla siskonpoika oksensi yhden ohjaimen päälle ja tatin reunoilta pääsi mönjät sisään ja sen jälkeen veti kokoajan oikealle päin. Ei muuta ku ohjain auki ja piirilevyn puhdistus ja taas toimii ku uus. Se kokoaminen vaan on vähän tympeämpi homma, erityisesti liipaisimien osalta :)

Nimenomaan. Purkaminen on helppoa, mutta annas olla kun yrität laittaa kasaan. Varmaan tunnin väänsin ton yhden onnettoman liipasimen kanssa ennenkuin sain sen paikalleen. Kannattaa varautua siihen ettei menetä hermojaan :)
 
Vastaus: Sixaxis korjaus mahdollinen?

Ne tatit on vähän sellasia et esim. uudesta ohjaimesta rispaantuu se pinta sellaseks valkoseks "jauheeksi" joka sit sekottaa niitä tattien sensoreita. Itselläni molemmissa ohjaimissa ilmennyt sama homma. Ekalla kerralla aukasin ja puhdistelin ne. Yks mikä voi auttaa myös on painaa tatti alas (L3, R3) ja kääntää tatti ääriasentoon jonka jälkeen sit puhallella joka suuntaan sinne väliin niin se pinta puhdistuu.. Se on auttanu mulla sen eka aukasun jälkeen.
 
Vastaus: Sixaxis korjaus mahdollinen?

Kokoaminen ei tuota ongelmaa, mutta vian korjaaminen kyllä... olisiko mahdollista vaihtaa ps2 ohjaimen sensorit, vai mitä ne ny ois. Paineilma putsaajalla varmaan voisi kokeilla.
 
Vastaus: Sixaxis korjaus mahdollinen?

Kokoaminen ei tuota ongelmaa, mutta vian korjaaminen kyllä... olisiko mahdollista vaihtaa ps2 ohjaimen sensorit, vai mitä ne ny ois. Paineilma putsaajalla varmaan voisi kokeilla.

Siis että sä vaihtaisit PS2 ohjaimen sensorit PS3 ohjaimeen? Ootko kokeillut ensin putsata virtapiirejä elektroniikan puhdistusaineella?
 
Vastaus: Sixaxis korjaus mahdollinen?

mulla hajos oikea tatti silleen, että vaikken koske siihen ni oikea tatti on ylhäällä kokoajan, parhaiten sen huomas NHL09 demoa ja sen rankkareita laukoessa, ohjain oli pöydällä ja silti ukko laukoom no mä purin, putsasin kasasin pariin kertaan ja oisin tatitkin vaihtanut kokonaan, mutteihän ne perkeleet irronnu, kokosin ja aattelin että jees, olipas se helppoa ja eikusta pelaamaan. No eihän se todellakaan noin mennyt, silti se oikea tatti osottaa ylös ja kun sitä tattia liikutan ni silti se tuntuu ja kuulostaa siltä ettei ole vikaa missään... no ainoa iloinen asia tossa oli se, että tilasin yesasiasta 42eurolla, enkä euroopan 60euron kiskuri hintaan! :rolleyes:
Onneksi on kakkosen ohjain ja adapteri ni pystyn pelaamaan... jos vaikka joku synttärilahjaks mulle ostais uuden DS3:n :D
 
Vastaus: Sixaxis korjaus mahdollinen?

joo pitää sit siirtyä adapteriin... ehkä joskus sitte toinen dualshock toisen viereen
 
Vastaus: PS3 ohjaimet

Onkohan mun käsissä joku epämuodostuma kun sixaxis sopii käteen varsin mainiosti eikä sormet lipsu liipaisimilta?
 
Logitechin ohjaimien toimivuus PS3:lla

Ostin eilen LittleBigPlanetin ja päätin sitä pelattuani että täytyy hankkia toinen ohjain jotta kaverit voivat pelata myös. Päätin etten osta mitään kallista Dualshock 3:sta, vaan hankin jonkun halvan ohjaimen joka riittää satunnaiseen pelaamiseen.
Kävin sitten tänään ostamassa Logitechin Cordless Precision -ohjaimen PS3:lle Anttilasta 20:lla. Katsoin että tämäpä hyvä osto, oli vielä tarjouksessakin.

Ongelma on, että pelit eivät ''löydä'' ohjainta. Kyllä ohjain toimii moitteettomasti valikoissa ja muissa, mutta peleissä se ei toimi. PS-nappi kyllä toimiii, mutta ei mikään muu.

Mikähän mahtaa olla vikana? Luin jostakin foorumeilta että sama ongelma löytyy myös muista Logitechin ohjaimesta. Vastausta ongelmaani en löytänyt.

Aika turhaa ostaa ohjain jota ei sitten peleissä voi käyttää. :mad:
 
Vastaus: Logitechin ohjaimien toimivuus PS3:lla

Sama homma mulla gt5p:n jaetun ruudun kanssa. Ehkä pelit tukevat vain Sonyn ohjaimia?
 
Vastaus: Logitechin ohjaimien toimivuus PS3:lla

Ohjaimestahan puuttuu kokonaan sixaxis-toiminto, joten tämä voi osaltaan vaikuttaa asiaan. Lisäksi bluetoothin puute on yksi todennäköisimmistä syistä.

Jos haluaa olla 100% varma, että ohjaimet toimivat moitteetta, niin kannattaa ostaa vain sonyn omia. Onhan ne huomattavasti kalliimpia, mutta saapahan ainakin sitten varmasti toimivan ohjaimen.

EDIT: Tälläisen löysin heti aloitus postista tuosta "PS3 yhteensopivat USB-laitteet"-ketjusta: ". Quote: "Logitech Precision Gamepad: Toimii 1 ohjaimena paitsi L2 ja R2 ps3 peleissä."
 
Ylös Bottom