Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaps
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kännykät

Tyydyn varmaan vähään tai sit en vain välitä karkkiulkokuoresta, kun olen ollut ihan tyytyväinen S60 5th editioniin Nokian 5230:ssa. Ainut ärsyttävä on tuo aloitusnäytön kustomoinnin puute, en saa esim. email-ilmoituksia ja seuraavia kalenterimerkintöjä ilmeisesti mitenkään samaan aikaan aloitusnäytölle, kun pitää valita niistä kolmesta eri tyylistä ja niissä on rajoitettu määrä valintoja. Vai onko mulla jäänyt jotain huomaamatta?
 
Vastaus: Kännykät

Ei suinkaan. Ainoastaan niille kenelle se ulospäin näkyvä osa on tärkein. Minua kiinnostaa nimenomaan se mitä sisältä löytyy. Sama pätee oluessakin, korea pullo ei pelasta keskinkertaista makua :D

Oluesta olen kyllä samaa mieltä. Valtaosin nämä puhelinjutut kuten autotkin on niin makuasioita, että niistä kiistely on aika turhaa. Itse olen Android ja iphone mies. Mitä olen työkaverin n900 testaillut niin vaikuttaa kyllä kelpo vehkeelle. Kosketusnäytöstä en tykännyt vrt desireen ja oli käyttis hitaampi, mutta kaikinpuolin kauniimpi ja kiinnostavampi kuin symbian.
 
Vastaus: Kännykät

Eipä tuo Nokian softien varassa ole ollut koskaan varsinaisesti. UI nopeuttamiseksi kannattaa tutustua tähän: Swappolube - maemo.org wiki

MeeGon tulevat softat ovat ainakin osittain suoraan käytettävissä myös Maemon päällä, koska UI toteutus on tehty QT:tä hyväksikäyttäen.

On testattu swappolubet ja muutkin rasvat sekä scriptat. Tuo kyllä auttaa mutta ei varsinaisiin ongelmiin jotka piilee ite firmwaressa.

Ja sitten ohjelmoinnin näkökulmasta niin ne MeeGon softat ei ole suoraan pelkkää Qt:tä. Toistaiseksi se kait käyttää omia libraryitä siinä Qt:n päällä joka ei ole natiivi Qt koodia. Käsittääkseni varsinkin UI on tehty Meegon omalla libraryllä, että se siitä portattavuudesta sitten. Eli edelleen vaaditaan joku kääntämään MeeGo softat Maemolle, ja voit varmaan arvata että siihen tuskin tullaan resursseja hirveästi käyttämään.
 
Vastaus: Kännykät

elikkäs puhelin on samsung s5600 ja haluaisin tohon msn messengerin tai vastaavan ilmaisen clientin. mistähän voisi löytyä? olen kokeillut googletella, mutta ei nyt vaan ole sattunut silmään
 
Vastaus: Kännykät

Nyt on mullakin N97 minissä useampi desktop ja turhaa silmäkarkkia. Tuli joku tarve saada siihen jotain lisää ja asensin SPB mobile shell v3.5:n
Jollain oli joku versio tehnyt sen että ruudun automaattinen kääntö ei toiminut enää ollenkaan, mutta pikasen testin perusteella mulla ei ainakaan sitä ongelmaa ole. Tiedä sitten kuinka paljon tuo akkua mahtaa viedä.
 
Vastaus: Kännykät

Tuli sitten korvattua puolitoista vuotta vanha 5800 Xpress Music N8:lla pari päivää sitten. Ei ole ainakaan vielä kaduttanut.
 
Vastaus: Kännykät

Poistin koko roskan jo viime yönä. Omaan silmään vaan sopii paremmin tuo perus symppari näkymä ja sen lisäksi ainakin minun mielestäni puhelin reagoi kosketukseen pikkasen huonommin tuon softan kanssa.
Sellaselle saattaa olla ihan ok hankinta joka haluaa enemmän kuin kahdeksan pikakuvaketta aloitus ruutuun tai jos haluaa yhden ruudun pyhittää kokonaisuudessaan vaikka kalenterille.

Minulle riittää tuo vakio setti hyvin ainakin tässä vaiheessa joten tuo oli todellakin pelkkää turhaa silmäkarkkia joka reagoi kosketukseen huonommin kuin vakio setti.
 
Vastaus: Kännykät

Windows Phone 7 näyttää melko suvereenilta vaihtoehdolta muihin puhelimiin verrattuna, joten taidanpa odotella tuota. Siinä on meikäläiselle räätälöity puhelin.
 
Vastaus: Kännykät

Ei soo aina niin helppoa maailman suurimmalla softafirmallakaan. :)

Hehe, onneksi Nokia sai tuota ohjelmistoalan erikoisosaamista talliinsa :D Tosin copy-paste on Symbianissa ollut jo vuonna 2 nakkisodan jälkeen, joten kaverin pitää keksiä jotain muuta.
 
Vastaus: Kännykät

Windows Phone 7 näyttää kyllä siistille, pitää katsella missä jamassa systeemit on vuoden päästä ja miettiä sitten tuollaista. Joku taisi jollain toisella foorumilla sanoa että osa featureista ei toimisi ainakaan täysin jenkkilän ulkopuolella aluksi, muttei sen kummemmin eritellyt mitä nämä ominaisuudet ovat, onko kellään tästä mitään tietoa? Jotain Zune-juttuja oletettavasti?

Ja onkos täyttä listaa / esittelyä / videota julkaisupeleistä vehkeelle olemassa jossain?

edit. on noissa kyllä jotain juttuja mistä en tykkää, esim. muistikortteja ei taida voida vaihtaa samaan tapaan kuin normaalisti puhelimissa, toisaalta noi 16 gigan mallit jo luulisi riittävän aika pitkälle.
 
Ominaisuudet siin on suoraan ensimmäisestä iphonesta..

Lista on ihan älyttömän pitkä mut esim Copy/paste ja multitasking puuttuu kokonaan
 
Vastaus: Kännykät

Nokia C7 vakavan harkinnan alla. Löytyy 3.5" kosketusnäyttö ja ne tärkeät fyysiset napit puhelun vastaamiseen/katkaisemiseen (!) Hyvätasoinen 8 megapikselin kamera ja moniajoa. Muotoilu oli kuitenkin ensimmäinen seikka, joka iski silmään - Perfecto.

[video=youtube;GFNeJVaruPM]http://www.youtube.com/watch?v=GFNeJVaruPM[/video]


Nykyinenkin E63 ajaa asiansa ihan hyvin, mutta muuten ominaisuuksissa on hypätty parissa vuodessa sellainen harppaus eteenpäin, että alkaa olla jo melko perusteltua vaihtaa uudempaan. Nettisurffailu noussut itse puheluja käytetymmäksi ominaisuudeksi ja tässä alkaisi ainakin näytön puolesta olemaan jo ihan toisenlaista ilmettä siihenkin.

Hauska video tämäkin: YouTube - Battle Nokia N8 versus C7 - Gameplay (NFS, Angry birds..)
 
Lista on ihan älyttömän pitkä mut esim Copy/paste ja multitasking puuttuu kokonaan

Jotka kummatkin ovat kuitenkin puhelimeen tulossa. Minulle viivästyksellä ei ole väliä, kun hankinta menee muutenkin pitkälle ensi vuoteen.

Puhelinta räplänneiden mukaan kuitenkin softa ja UI ovat parempia kuin iPhonessa, joka on minulle ehkä se ratkaisevin tekijä - Symbian ja Android eivät ole tuolle tasolle päässeet. Xbox LIVE on kirsikka kakun päällä - nam!
 
Vastaus: Kännykät

Nokia C7 vakavan harkinnan alla. Löytyy 3.5" kosketusnäyttö ja ne tärkeät fyysiset napit puhelun vastaamiseen/katkaisemiseen (!) Hyvätasoinen 8 megapikselin kamera ja moniajoa.

Katotaan kunhan tulee ihan ostajien ottamia kuvia että millasta jälkeä sillä kameralla saa kun ei ole auto focusta. Minua kiinnosti E7 kunnes tuli ilmi että siinäkään ei ole auto focusta. Xenonia en enää vaadi kun en ole sitä kertaakaan tuon N97 minin kanssa kaivannut vaikka vanhassa luurissa sellainen oli, mutta tuo on jo pikkasen isompi puute.
Kovin sitä tuossa videossa kehutaan että kaikki on tarkkaa toisin kuin auto focus kameralla jossa vain osa kuvasta on tarkka, mutta kummasti tolla mun n97 minilläkin on koko kuva yhtä tarkka ainakin mun silmään. Mitään macro kuvia tuolla on vissiin ihan turha edes haaveilla ottavansa.
 
Vastaus: Kännykät

elikkäs puhelin on samsung s5600 ja haluaisin tohon msn messengerin tai vastaavan ilmaisen clientin. mistähän voisi löytyä? olen kokeillut googletella, mutta ei nyt vaan ole sattunut silmään

luovuin toiveista, että touchwiz olisi millään tavalla hyvä käyttöliittymä kustomoida ja tilasin n900:n. kädet syyhyten odotella saapumista
 
Vastaus: Kännykät

Tuli upittua full resona image shackiin nuo N97 mini kuvat.
Tuossa on kyllä aivan aliarvostettu kamera. Pätkii ihan mennen tullen esim N82:n kameran jota pidettiin yleisesti parhaana nokialaisena kamerapuhelimena pitkän aikaa. (Tosin N86 pätki sen kun otettiin hämärässä kuvia ilman salamaa) Kai mulla sitten oli jotenkin viallinen versio kun en sillä koskaan saanut tuollaisia kuvia.
 
Ylös Bottom