Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaps
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kännykät

Itsellä sama luuri käytössä, mutta edelleen kismittää, kun ei ole flash 10-tukea. Muuten kyllä puhelinten parhaimmistoa!
Mä otin kans saman kytkykaupassa ja tyytyväinen oon ollut. Käytännössä puhelin on miniminikannettava, jolla voi myös soittaa. En ole hirveästi tekniikkaa seurannut, joten en tiedä miten tuo vertaantuu esim. Iphoneen.

Itse pidän ainakin (verrattuna juuri moneen muuhun) siitä näppiksestä. On sillä kivempi tökkiä kuin ruudulta. :)
 
Vastaus: Kännykät

Millaisia kokemuksia ihmisillä on Samsung galaxy s sekä Nokia n8?

Molemmat houkuttaisi pirusti, iphone myös mutta mulla on apple kammo enkä halua sitä edes yrittää muuttaa. kumpaakaan en ole kunnolla kokeillut, ihan vain hivellyt hieman :) Nokian haluisin kun aina melkein ollut ja useimmilla sama laturi jos siinä pikkupää.. Voin luetella mitä mulle tärkeitä ja mitä mieltä muut on.

Nokia n8:

+Sama laturi useimmilla olettaen että siihen menee "pikkupää"
+"Suomalainen" sekä aina melkein ollut nokia ja helppokäyttöinen
+kamera, tämä minulle yksi tärkeimmistä ominaisuuksita
+Flash

-Ei itse voi vaihtaa akkua
-Käyttöliittymä kait huonompi kuin samsung
-Ei kaiketi niin paljon löydy kaikkia ohjelmia sun muuta kuin esim. samsung galaxyyn
-Ihan vain hieman pienempi näyttö kuin samsung ja taitaa olla vähän huonompi

En nyt jaksakkaan rupeemaan listaa noita tarkemmin tai samsungin mutta minulle olisi todella tärkeää hyvä kamera, olisi kiva että voi muokkailla paljon eri juttuja ja eri ohjelmat tuo aina plussaa.

Myös olisi todella tärkeää nähdä eri ohjelmia puhelimesta, laittaa itse koneelta sekä esim. yle areena tai mtv katsomo. Tutulla n97 ja siinä kuulemma vain joku mobiili yle areena, ei kuulemma näytä kaikkia ohjelmia.

Mites nokia n8? Ja onko tietoa toimiiko samsung tai nokialla ruutu tai mtv3 katsomo? Nämä olis myös todella tärkeitä seikkoja mulle. Samsungissa huonompi kamera eiikä salamaa.
Toivottavasti ei ole liian epäselkeä teksti jos kiitos mahdollisista kommenteista ja olisi mukava että tästä syntyisi enemmän keskustelua. Niille on jo muualla paljon ketjuja mutta olisi kiva täällä myös sekä "puhtaalta" pöydältä.

Vähän liian kalliita puhelimet mutta en malta odottaa että saan jommankumman omistukseen! Olisi muutenkin toivottavaa sekä työni puolesta oikein hyvä saada pulattavaa.
 
Vastaus: Kännykät

Itselläni on tuo Samsung Galaxy S, ja olen kyllä todella tyytyväinen ollut tähän. Kamera on N8:ssa parempi, sillä taitaa yltää pokkarikameroiden tasolle jo kohta. Näyttö on Samsungissa todella hyvä, Super-AMOLED kirkas ja musta on mustaa, plussaa myös isosta näytöstä.

Androidi käyttöliittymänä on todella monipuolinen, kaikkeen löytyy sovelluksia, ilmaisia ja maksullisia. En tiedä Nokian nykyisistä llatauspalveluista, mutta ainakin joku vuosi sitten ei kauhean vakuuttava ollut. Android marketista kun kaikki löytyy samasta paikasta ja helposti.

Tuo laturi asia minuakin mietitytti, mutta omaan Galaxy S:ään kävi kaverini E-sarjalaisen Nokian laturi. Mallia en muista, muttei mitenkään vanha ollut.

Kokeilin tuota Ruutu.fi:tä. Luultavasti toimii muuten, kun Flash 10 kerran löytyy, mutta oma AdBlokkeri blokkasi ne mainokset eikä Ruutu.fi suostunut näyttää ohjelmia ilman niitä. Eli luultavasti toimii, kunhan et mainoksia blokkavia ohjelmia käytä. Katsomosta en usko että toimii, sillä muistaakseni käyttää Windows Media Playeria.

Kaikin puolin olen siis ollut tyytyväinen Galaxy S:ään, akkuahan tämä syö, mutta tuo uusi FroYo päivitys paransi tilannetta, ja minun käytössä akku sen päivän vähintään kestää aina. Ja oma käyttö on todella akkua kuluttavaa, internet radio pauhaa, pelailen aina välillä ja surffaan netissä.
 
Vastaus: Kännykät

Kasa mallikasta tekstiä


Omistan Galaxy S:n. En ole N8:aa testannut, mutta mitä olen paljon siitä lueskellut, katsonut videoita, arvosteluja yms. niin sanoisin että osta se. Etenkin jos kamera on kerran tärkeä, Sampassa kuvat näyttävät kohtuu hienoilta jne, mutta hieman kun zoomaat niin helposti puuroutuu. Toki tälläkin onnistuu saada ihan hienojakin kuvia, mutta kyllähän se N8 voiton vie kamerakilpailussa näiden välillä. Edellisestä poiketen, mielestäni marketista saa softat helposti vain, jos tiedät ohjelman nimen. Mielestäni sieltä on hyvin hankala etsiä samankaltaisia ohjelmia kun ne kategoriatkin on sen verran laajoja. Toki niitä marketin ohjelmia yms. voi selata myös esim. appbrain.com:n kautta pc:llä.

Tuosta "uudesta" 2.2 androidista galaxy s:ssä, omalla kohdalla ainakin luurin mukana tullut 2.1 versio toimi sujuvammin, ei lagittanut korkealaatuiset videot (nyt pätkii välillä hieman), ei miettinyt valikoissa juurikaan (nyt jää silloin tällöin miettimään valikoissa liikkuessa ja sitten ryskäyttää viiveellä) yms. Kummasti Samsung on sössinyt tuossa softakehityksessä (Galaxy S:ssähän siis on androidin päällä sampan oma käyttöliittymä) ja sen jakelussa (esim. vahingossa jakeluun luiskautettu, keskeneräinen android 2.2).

Jos nyt olisin ostamassa luuria ja olisin perehtynyt paremmin androidiin/galaxy s:ään, ostaisin varmaankin tuon N8:n (tai N900, ei taida tämän lisäksi olla muita Meego-luureja vielä olla?).

Alan olla jo sen verran vainoharhainen Googlea kohtaan :eek: ja sovelluskehittäjiä, jotka käyttävät ohjelmissaan mm. lupaa "lue puhelimen tila" eivätkä ilmoita siitä marketissa kyseisen ohjelman "lupalistaus"-sivulla. Tämän luvan avulla kehittäjällä on siis mahdollisuus saada tietoosi puhelimesi IMEI (käytetään vissiin usein peleissä tunnistamaan kyseinen luuri high score listoille), puhelinumerosi ja vielä oli jokin kolmas identifiova merkkisarja jota en nyt muista. Toki edellytyksenä on vielä netin käyttö että saavat itselleen asti, sillekin on omat lupansa.

Edit: Toivottavasti saat jotain irti.

Tuli myös mieleen että galaxy s:ssähän ei ole fyysistä kuvausnappia, mikä kyllä on itseäni hieman ärsyttänyt useampaan otteeseen.

Edit2: Vielä se, että Yle Areenahan toimii ihan flashilla(kin) joten kaipa se toimii N8:ssa, sujuvuudesta en sitten tiedä (jaksaako pyörittää hyvin ilman tahmaamista). Joku N8:n omistaja voinee testata.
 
Vastaus: Kännykät

Tuosta "uudesta" 2.2 androidista galaxy s:ssä, omalla kohdalla ainakin luurin mukana tullut 2.1 versio toimi sujuvammin, ei lagittanut korkealaatuiset videot (nyt pätkii välillä hieman), ei miettinyt valikoissa juurikaan (nyt jää silloin tällöin miettimään valikoissa liikkuessa ja sitten ryskäyttää viiveellä) yms. Kummasti Samsung on sössinyt tuossa softakehityksessä (Galaxy S:ssähän siis on androidin päällä sampan oma käyttöliittymä) ja sen jakelussa (esim. vahingossa jakeluun luiskautettu, keskeneräinen android 2.2)..
Kannattaa ladata marketista z4root ja OCLF. Z4rootilla saat rootin yhdellä klikkauksella (saa myös pois yhdellä klikkauksella), sitä tarvitaan tuon OCLF (one click lag fix) ajamiseen. Nopeuttaa toimimista todella paljon.

Olen muuten ollut todella yllättynyt kuinka hyvin nuo youtube videot sun muut fläshit toimii tällä galaxy S:llä, odotin niin pahaa lagaamista ettei onnistuis ollenkaan, mutta ihan hyvinhän nuo toimivat. videot lataavat ja pyörivät hyvin, sivun skrollaus hidastuu kylläkin kun katsoo jotain videota.
 
Vastaus: Kännykät

Tännään pääsin käplimään työkaverin sampaa mallia Galaxy S. Toisella työkaverilla oli N8.
Laatuvaikutelma ja wow efekti oli kovempi noksulla. Galaxyllä oli vähä huono päivä ja demoefektiä iski pintaan. Vaan on se kaunis ja kiiltävä! Ja kokoisekseen pieni kun se on niin ohut.
Mutta se nokia... Tumman harmaa luuri ja ku otin sen ekan kerran kätösiin niin oon ihan varma, että häivähdys aseöljyn tuoksua tulvahti jostain sieraimiini. Meinaan niinku aseen olis käteen ottanu! Oikein miesten puhelin :)
Niin ja se tuntu siltä että perkele sillä hakkaa vaikka nauloja seinään. Näytöllä!

Itsellä taustaa noksuista ja tuo N8 tuntu niiiin kotoisalta. Täytyy erikseen kehua sitä pikkuista värinäpalauteta mikä tulee kun luurilla kirjoittaa tai selaa listaa. Toimii tosi hyvin.
Vaan kun tuo oli niin lähellä nykyistä 5800xm:ää niin pistinpä sitte HTC:n Desire Z:n tiluuksille :p
Saa nähä pärjääkö noksulle. Meikä on kuitenki aika hyvin oppinu symbbarin vinkeet.
 
Vastaus: Kännykät

Millaisia kokemuksia ihmisillä on Samsung galaxy s sekä Nokia n8?


Suosittelisin ehdottomasti tutustumaan HTC:n luureihin myös. Desire ja nyt tuo uudempi Desire HD ovat varsin päteviä laitteita. Itseltäni siis löytyy galaxy ja olen kavereideni Desirejä näppäillyt melko lailla lopputuloksena se, että samsung voi haistaa pitkän v**un. Niin paljon paremmin desire vain suoriutuu. Samsungin plussiksi jäävät selkeästi parempi näyttö( Desire HD omaa myös vain amoled näytön vs. galaxy s:n super amoled), parempi ulkonäkö verrattuna perus desireen omasta mielestäni ja parempi kaiutin. Itse olin vain tottunut sonyericssonin hiton nopeaan toimintaan ja tää galaxy saa meikäläisen pinnan kireelle tökkimisen vuoksi melko usein! Kaikenmaailman lagifixeja en ole tähän uusimpaan käyttikseen jaksanut vielä hakea, mutta eihän se nyt perkele minun tehtäväni ole tehdä puhelimen käytöstä sujuvaa, vielä kun niillä tempuilla voi jopa takuunkin menettää! Tosin siihen vaaditaan ilmeisesti melkoista tunarointia.

Piilomainos: kokeilkaas musiikkia kuuntelevat android-luurin käyttäjät poweramp-ohjelmaa. Paras, mitä olen itse tähän mennessä kokeillut. Bassoa saa preampin kautta säädettyä paljon paremmin, kuin monilla muilla ja ainakin itselläni näppäinlukon ohittava soitin toimii sujuvammin, kuin useat muut.
 
Vastaus: Kännykät

Nokia n8:

-Ei itse voi vaihtaa akkua

Tuosta vielä sen verran että muistaakseni sen voi vaihtaa itse kunhan omistaa sopivan torx-ruuvimeisselin että saa luurin alalaidan auki (kuvia@puhelinvertailu.com). Tosin en tiedä meneekö takuu jos itse vaihtaa, mutta akun voi takuuaikana vaihdattaa ilmaiseksi Nokian huoltopisteissä (lähde). Aiemmin jo jostakin videolta näin tuosta akun vaihtamisesta, nämä hain pikaisella haulla internetsin syövereistä.


@LogicFighter,

Mietin jo aiemmin tuota OCLF:ksiä, mutta en ole vielä viittinyt sitä kokeilla kun en ole keksinyt miten saisin luurini siihen palautustilaan (tai mikä nyt olikaan). Eli se home + virta + volume ylös/alas (en enää muista kumpi) ei vie minnekään buuttauksen yhteydessä.

Vaikka noiden ei pitäisi sekoitella mitenkään niin eipä kyllä kiinnostas lähetellä sitä huoltoon jos huonosti käy.
Saakos tuon TeponLagiFixin (TM) [joku käytti tuota nimeä tuosta OCLF:sta eräällä toisella foorumilla :D] pois muuten kuin tyhjentämällä koko luurin juurimultia myöten?

Edit: se vielä piti kysymäni, että onkos tuossa lagifixissä vielä muistikortin korruptoitumisvaara? Ainakin jossain versiossa muistaakseni oli se vaarana, jos akku loppui tai se irroitettiin kesken käytön , eli siis jos virransaanti estyi äkillisesti ilman että käyttöjärjestelmä pystyi hallitusti tekemään temppunsa luurin sammuttamiseksi. En muista oliko vaarana peräti koko luurin tiedostojärjestelmän korruptoituminen.
 
Vastaus: Kännykät

Suosittelisin ehdottomasti tutustumaan HTC:n luureihin myös. Desire ja nyt tuo uudempi Desire HD ovat varsin päteviä laitteita.

Täällä on myös uusi luuri hakusessa ja olen miettinyt juuri tuota Desire HD mallia.
Ainut mikä siinä on jäänyt häiritsemään on se navigointi. Onko puhelimessa ilmaista ääniopastusta vai pitääkö se hankkia siihen erikseen ?

N8 on toisena vaihtoehtona, mutta sitä ei meinaa saada edullisesti oikein mistään :/
Siinä olisi vaan todella hyvä kamera sekä juuri se kaipaamani ääniopastus.
 
Vastaus: Kännykät

Täällä on myös uusi luuri hakusessa ja olen miettinyt juuri tuota Desire HD mallia.
Ainut mikä siinä on jäänyt häiritsemään on se navigointi. Onko puhelimessa ilmaista ääniopastusta vai pitääkö se hankkia siihen erikseen ?

N8 on toisena vaihtoehtona, mutta sitä ei meinaa saada edullisesti oikein mistään :/
Siinä olisi vaan todella hyvä kamera sekä juuri se kaipaamani ääniopastus.

Omien tietojen mukaan HTC:n Turn-by-turn navigointi on maksullinen. Tuo nousi esille, kun itse olin juuri muutama viikko sitten hankkimassa uutta luuria. Itse omistan siis "vain" Samsung Galaxy S:n.

Osaa (pientä tai suurta) N8:a taas vaivaa rautavika, joka saattaa aiheuttaa puhelimen "kuolemisen":
http://blogit.tietokone.fi/ossi/2010/11/nokia-n8-muuttui-elavaksi-kuolleeksi/
 
Vastaus: Kännykät

Omien tietojen mukaan HTC:n Turn-by-turn navigointi on maksullinen. Tuo nousi esille, kun itse olin juuri muutama viikko sitten hankkimassa uutta luuria. Itse omistan siis "vain" Samsung Galaxy S:n.

Osaa (pientä tai suurta) N8:a taas vaivaa rautavika, joka saattaa aiheuttaa puhelimen "kuolemisen":
Nokia N8 muuttui eläväksi kuolleeksi - Tietokone

Itse ymmärsin myös sen ääninavin olevan maksullinen ja hinta oli 6dollarin pintaan. Se on toki ihan ok hinta jos navia käyttää pari kertaa eikä juuri sen enempää. Itse käyttäisin sitä kuitenkin useammin ja silloin erillisen navin ostaminen tulee äkkiä halvemmaksi :/

Norpan mukaan ongelma on jo kenties poistunut, joten eiköhän toi N8 sitten ole se järkevin vaihtoehto minulle.
 
Vastaus: Kännykät

Riippuu mikä on "jo", sillä Tietokone.fi:n toimittaja kertoi omasta kuolleesta N8 kokemuksestaan 24.11.2010 klo 2:09.

Mikäli vika oli linjastossa kuten norppa sanoi niin silloinhan se tarkoittaa vain uusien puhelimien olevan "kunnossa".
Zombipuhelimia voi siis tulla viellä jatkossakin mikäli osa ennen korjausta myydyistä puhelimista sattuu simahtamaan.

Tässä suhteessa N8 heikko saatavuus on hyväksi. Puhelimet menevät sitä mukaan myyntiin mitä niitä saadaan kauppoihin, joten jos ostan puhelimen joulukuussa niin luultavasti saan korjatun luurin enkä zombia.
 
Vastaus: Kännykät

Kun tuosta sammumisviasta on ollut nyt puhetta täälläkin, googletin pienen hetken ja löysin nämä:
Miksi N8 sammuu @ Tietoviikko ja N8:n sammumisen syy tuotantolinjalla @ digitoday.

Ainakin Digitodayssa käytetty lähteenä Nokian blogissa olevaa videota (englanniksi, kesto 2:39 min) jossa haastatellaan Nokian markkinoinnin johtajaa Niklas Savanderia. Digitodayn jutusta: "Hänen mukaansa Nokia on ryhtynyt toimiin asian korjaamiseksi. Yhtiö on paikallistanut vian alkuperän tapaan, jolla puhelimia kootaan, ja ryhtynyt toimenpiteisiin koko tuotelinjalla.".
 
Vastaus: Kännykät

Onko kukaan muu pysähtynyt miettimään kuinka paljon tekniikka on edistynyt ja kuinka mahtava laite kännykkä nykyään on. Taas tuli mietittyä kun käveli kaupungilta kotiin ja kuuntelin luurilla musaa enkä voi käsittää miten jotkut sanoo että kaikki muu on turhaa kunhan sillä pystyy soittamaan ja tekstaamaan.
Ymmärrän jos ei esim musaa kuuntele koskaan kun kävelee johonkin, mutta muuten en.
Palataan vuoteen 2005 (tai saattoi olla 2006, muisti pettää) jolloin ei ollut mitään halpis miniläppäreitä ja perus mp3 soittimet maksoi reippaasti yli 100e. Tuolloin minulla oli ngage qd käytössä joka pelasti monta tylsää hetkeä. Siinä oli huima 256mt muistikortti jolle silti sovitin pari peliä (hyyyi waretus on pahasta), leffan, muutaman albumin musiikkia joiden laatu taisi olla 96kbs ja vielä monona ja pari softaa.
Silti tuota tuli käytettyä n.vuosi mp3 soittimena vaikka laatu oli mitä oli noilla asetuksilla ja sillosen muijan luona ollessani kun akka teki omia juttujaan niin minä siinä ryyppäsin, mesetin, kuuntelin musaa ja surffasin netissä. Joku vielä väittää että nuo ominaisuudet on turhia. Joku tony hawk ja colin mcrae rally näyttivät melkein samalta kuin ykkös plesellä aikoinaan ja luurin d-pad oli oikeasti hyvä.
Jonain iltana katsoin leffaakin kun akka meni nukkumaan jo kymmenen aikaan ja minä vasta joskus parin tunnin päästä. Pitihän siitäkin laatua heikentää että luuri jaksoi pyörittää, mutta hyvin aika meni silti. Lisäksi emulaattorilla tullut pelattua kaksi ekaa metroidia läpi samalla luurilla.

Ja tuo siis jo viisi vuotta sitten jolloin olisi saanut aika summan laitta rahaa että olisi saanut puhelimen, mp3 soittimen ja vielä jonkun vehkeen jolla surffata netissä ja pelata.
Nykyään luurit tekee kaiken tuon vielä paremmin ja korvaa jo pokkari kamerankin ja pyörittävät 720p videota joten ei tartte senkään laadusta kärsiä. Lisäksi esin N8:n voi laittaa hdmi piuhalla telsuun kiinni ja kytkeä langattoman usb näppiksen ja hiiren luuriin kiinni ja käyttää puhelinta niiden kautta. Lisäksi nuo nyky luurit toimii vielä GPS paikantimena ja vaikka wlan tukiasemana. Minäkin saisin vihdoin PSP:n nettiin luurin kautta koska en varsinaista wlan tukiasemaa omista. Voi myös streamata live videota suoraan nettiin luurin kameran kautta ja vaikka mitä.

On se vaan paljon kivempaa istua vaikka terkkarin päivystys jonossa se pari tuntia kun samalla voi kuunnella sitä lempi musaa ja surffata netissä ja vaikka päivittää lärvikirjaan kuinka paljon vituttaa se odottaminen. Ehkä olen pahempi teknologia nörtti kuin uskonkaan kun innostun tuollaisesta.
 
Vastaus: Kännykät

Täältä löytyy tämä ns. "teiniilmiöpuhelin": Nokia 5230. (Tämähän on se Nokian halvin kosketusnäyttöluuri) Ja hyvin on pelittänyt!
 
Ylös Bottom